Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
8 p, 441.2 KB Prevalencia de la sintomatología del Síndrome de Asperger y variables asociadas en preescolares españoles / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals, Josefa (Universitat Rovira i Virgili) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech Llaberia, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Síndrome de Asperger (AS) forma parte del espectro de trastornos autistas, su estudio es reciente para el caso de edades tempranas. El objetivo de esta investigación es determinar la prevalencia de los síntomas del AS en población preescolar general, rural y urbana en preescolares de España. [...]
Asperger’s Syndrome (AS) forms part of the whole spectrum of autistic disorders. Until recently it has not been studied in early ages. The aim of this study is to determine the AS’s prevalence of symptoms in general preschool, rural and urban population. [...]

2012 - 10.14349/rlp.v44i2.1032
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2 (2012) , p. 67-74  
2.
10 p, 459.8 KB Executive function associated to symptoms of attention deficit with hyperactivity disorder and paediatric bipolar disorder / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arrufat Nebot, Francisco Javier (Consorci Hospitalari de Vic)
Very little is known about the differences of the neurocognitive functioning of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and Paediatric Bipolar Disorder (PBD), since current studies do not agree on a differentiation of Executive Function (EF) between the two disorders. [...]
Ainda é pouco o que se sabe do funcionamento do Transtorno de Déficit de Atenção/Hiperatividade (TDAH) e do Transtorno Bipolar Pediátrico (TBP), já que atualmente os investigadores não concordam quanto a uma diferenciação da Função Executiva (FE) nos dois transtornos. [...]

2015 - 10.1590/1678-7153.201528313
Psicologia : reflexão e crítica, Vol. 28, núm. 3 (2015) , p. 544-553  
3.
12 p, 235.0 KB Executive function deficits and symptoms of disruptive behaviour disorders in preschool children / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universidad Autónoma de Sinaloa) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Capdevila i Brophy, Connie (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Executive Function is a set of cognitive processes that are developed from the earliest ages. Recent studies in children with disruptive behaviour disorders suggest the presence of effects on the executive functioning. [...]
2014 - 10.11144/Javeriana.UPSY13-4.efds
Universitas psychologica, Vol. 13, núm. 4 (2014) , p. 1267-1277  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
178 p, 1.2 MB Diferencias de la función ejecutiva en el Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad y en sintomatologías asociadas / Araujo Jiménez, Eva Angelina ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
El Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) es uno de los trastornos más prevalentes en la infancia y se caracteriza por un marcado deterioro en la Función Ejecutiva. La cual es un factor fundamental para que el niño se desenvuelva y se adapte a las exigencias de su entorno inmediato. [...]
The Attention Deficit with Hyperactivity Disorder (ADHD) is one of the most prevalent disorders in childhood and is characterized by a marked deterioration in Executive Function. Executive Function is a crucial factor for the child to function and adapt to the demands of his/her immediate environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.