Resultats globals: 57 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 30 registres trobats
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles, 14 registres trobats
Materials de curs 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 91.0 KB Pràcticum I [102065] / García Gracia, Maribel ; Troiano Gomà, Helena ; Salat Llorente, Esther ; Rodríguez Gómez, David ; Armengol Asparo, Maria Carme ; Muñoz Moreno, José Luís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres 1 aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i del funcionament i dinàmiques de l'aula. [...]
1 The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. [...]
Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la 1 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
3 p, 72.4 KB Models internacionals de qualitat [101640] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta és una assignatura optativa que forma prat de la menció de Gestió de la Formació i d'Institucions Socioeducatives. L'objectiu és apropar a l'estudiant al concepte de qualitat i als models d'acreditació de la qualitat més utilitzats en l'actualitat.
This is an optional subject that is included in the specialty "Management of Training and Social-educational Institutions ". The objective is to approach the student to the concept of quality and to certification models of quality that are currently the most applied.
Esta es una asignatura optativa que forma parte de la mención de Gestión de la Formación y de las Instituciones Socieducativas. El objetivo es aproximar al estudiante al concepto de la calidad y a los modelos de acreditación de la calidad más utilizados en la actualidad.

2017-18
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
3.
3 p, 72.3 KB Models internacionals de qualitat [101640] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta és una assignatura optativa que forma prat de la menció de Gestió de la Formació i d'Institucions Socioeducatives. L'objectiu és apropar a l'estudiant al concepte de qualitat i als models d'acreditació de la qualitat més utilitzats en l'actualitat.
This is an optional subject that is included in the specialty "Management of Training and Social-educational Institutions ". The objective is to approach the student to the concept of quality and to certification models of quality that are currently the most applied.
Esta es una asignatura optativa que forma parte de la mención de Gestión de la Formación y de las Instituciones Socieducativas. El objetivo es aproximar al estudiante al concepto de la calidad y a los modelos de acreditación de la calidad más utilizados en la actualidad.

2016-17
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
4.
3 p, 37.5 KB Treball de fi de grau [102047] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball Fi de Grau (TFG) ha de ser un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es desenvolupi en el camp professional de l'àmbit del Grau d'Educació Primària. Els models per desenvolupar el TFG poden ser variats, l'estudiant pot decidir fer una recerca o proposta d'innovació contextualitzada en el centre on ha realitzat les pràctiques o bé pot decidir emmarcar-ho en un altre context. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
5.
4 p, 28.0 KB Treball de fi de grau [102018] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball Fi de Grau (TFG) ha de ser un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es desenvolupi en el camp professional de l'àmbit de la titulació. Els models per desenvolupar el TFG poden ser variats, l'estudiant pot decidir fer una recerca o proposta d'innovació contextualitzada en el centre on ha realitzat les pràctiques o bé pot decidir emmarcar-ho en un altre context. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
6.
3 p, 24.5 KB Models internacionals de qualitat [101640] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta és una assignatura optativa que forma prat de la menció de Gestió de la Formació i d'Institucions Socioeducatives. L'objectiu és apropar a l'estudiant al concepte de qualitat i als models d'acreditació de la qualitat més utilitzats en l'actualitat.
2015-16
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
7.
3 p, 100.8 KB Models internacionals de qualitat [101640] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta és una assignatura optativa que forma prat de la menció de Gestió de la Formació i d'Institucions Socioeducatives. L'objectiu és apropar a l'estudiant al concepte de qualitat i als models d'acreditació de la qualitat més utilitzats en l'actualitat.
2014-15
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
8.
3 p, 113.5 KB Treball de fi de grau [102047] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball Fi de Grau (TFG) ha de ser un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es desenvolupi en el camp professional de l'àmbit del Grau d'Educació Primària. Els models per desenvolupar el TFG poden ser variats, l'estudiant pot decidir fer una recerca o proposta d'innovació contextualitzada en el centre on ha realitzat les pràctiques o bé pot decidir emmarcar-ho en un altre context. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
9.
3 p, 101.0 KB Models internacionals de qualitat [101640] / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta és una assignatura optativa que forma prat de la menció de Gestió de la Formació i d'Institucions Socioeducatives. L'objectiu és apropar a l'estudiant al concepte de qualitat i als models d'acreditació de la qualitat més utilitzats en l'actualitat.
2013-14  
10.
3 p, 10.6 KB Models internacionals de qualitat [101640] / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta és una assignatura optativa que forma prat de la menció de Gestió d'Institucions Educatives. L'objectiu és apropar a l'estudiant al concepte de qualitat i als models d'acreditació de la qualitat més utilitzats en l'actualitat.
2012-13
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  

Materials de curs : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
392 p, 13.1 MB Manual integrado de acción tutorial / Gairín Sallán, Joaquín , coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Agelet Profitós, Joan ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix ; Navarro Casanoves, Maria ; Castro Ceacero, Diego ; Comellas, María Jesús ; Olmos Rueda, Patricia ; Pàmies Rovira, Jordi ; Rodríguez-Gómez, David ; Suárez, Cecilia Inés
El Manual Integrado de Acción Tutorial (MIAT, en adelante) que se introduce con este texto es el documento que recoge propuestas de intervención organizadas y dirigidas a mejorar la atención de los estudiantes de centros de estudios nocturnos de Costa Rica. [...]
Cartago : Editorial Tecnológica de Costa Rica , 2015  
2.
152 p, 16.5 MB La jefatura de estudios. Estrategias de actuación / Gairín Sallán, Joaquín ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La progresiva autonomía de los centros educativos supone la transferencia a ellos desde el sistema educativo de competencias organizativas y pedagógicas. La existencia de Consejos Escolares, la elaboración de Proyectos educativos y curriculares, una cierta autonomía económica, son expresión de las modificaciones que la autonomía permitida ha impuesto tanto en el ámbito de los planteamientos institucionales, como en el de las estructuras o del sistema relacional. [...]
Madrid : Ministerio de Educación y Cultura, 1996 (Curso de formación para equipos directivos. Cuadernos ; 11)  
3.
244 p, 5.7 MB Desarrollo educativo al servicio del desarrollo social / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Aguilar, María Eliana ; Arias, Óscar ; Armengol Asparó, Carme ; Barrientos, Rina ; Becerra, Adán ; Becerra, Sergio ; Cancino, Víctor ; Castro, Diego ; Donoso, Sebastián ; Durán, María del Mar ; Feixas i Condom, Mònica ; García, María Soledad ; Flores, Guadalupe ; Fuentealba, Pablo ; González, Carmen ; González, Paz ; Hernández, Laura ; Inzulza, Domingo ; Jara, Mundina ; Lira, Isaac ; Mayorga, Gladys ; Montiel, Jaime ; Muñoz, José Luis ; Navarro, Marita ; Oyarzún, Claudio ; Pesutic, Rosa ; Prieto, Oscar ; Retamal, Silvia ; Rodríguez, David ; Romero, Luis ; Sánchez, Sebastián
La publicación recoge las aportaciones y los trabajos realizados con motivo del “Proyecto de apoyo y fortalecimiento educacional en gestión directiva y competencias profesionales docentes”, promovido por varias instituciones, coordinado por el Equipo de Desarrollo Organizacional (EDO) de la Universidad Autónoma de Barcelona; y subvencionado por la Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID). [...]
FIDECAP , 2010  
4.
12 p, 75.5 KB Confecció de materials i coordinació en el desenvolupament i l'aplicació dels programes de l'àmbit de l'organització de la titulació de Pedagogia / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Marita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La construcció de l'espai europeu d'educació superior exigeix planificar els estudis universitaris partint de la base que el protagonista n'és l'estudiant. En aquest procés el col·lectiu de professors de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa que imparteix matèries en la titulació vinculades amb l'àmbit de l'organització ha desenvolupat diverses accions dirigides a afavorir la qualitat de la formació dels estudiants, a partir d'una major coordinació del professorat en la confecció i el desenvolupament dels programes. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 111-122
3 documents
5.
10 p, 78.6 KB Model de pràcticum integrador (MPI) per a unes bones pràctiques de qualificació professional / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Botey, Marçal (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el projecte Model de Pràcticum integrador (MPI) per a la recerca i consolidació d'una xarxa de centres d'excel·lència per a unes bones pràctiques de qualificació professional es desenvolupen bàsicament dos objectius: en primer lloc, es defineixen les competències que l'estudiant en pràctiques pot desenvolupar en cadascun dels centres, tenint en compte l'àmbit al qual pertany; i en segon lloc, s'estableix una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència MPI que, per les seves característiques, afavoreixen el treball en equip dels estudiants de diverses titulacions.
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-110
3 documents

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
80 p, 2.3 MB Granja-escola Can Fargas / Fargas Llavina, Guillem ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest document es presenta el pla d'empresa complet de la granja-escola Can Fargas. Des d'un exhaustiu estudi de mercat, fins als plans juridicofiscal i econòmic complets. També es fa èmfasi en el pla d'organització, els serveis que s'oferirien, i sobretot, en definir el projecte educatiu que tindria l'establiment: que es basa en unir la metodologia escolta amb el treball per projectes, que tant està proliferant en l'educació formal, i en defugir les maneres de fer més tòpiques de la gran majoria de granges-escola.
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d’una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d’empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
3.
56 p, 1.9 MB Actua : emprenedoria i educació primària / Nieto Trias, Ariadna ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Des del Departament d’Ensenyament es busca adaptar el currículum per a cada etapa educativa, creant i afegint continguts, que donin estratègies per a créixer com a persones que conviuen en un entorn comú, però mai s’ha prestat atenció en proporcionar eines per abordar situacions d’emergència. [...]
Desde el Departamento de Educación se busca adaptar el currículum a cada etapa educativa, creando y añadiendo contenidos, que den estrategias para crecer como personas que conviven en un entorno común, pero nunca se ha prestado atención en proporcionar herramientas para abordar situaciones de emergencia. [...]
From Department of Education seeks to adapt curriculum to each stage of education, creating and adding contents to give strategies to grow as people living in a common environment, but they never paid attention to provide tools to approach emergency situations. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
4.
421 p, 1.8 MB Disseny i avaluació d'un programa d'Educació emocional : incidència en la intel·ligència emocional autoinformada de l'alumnat d'Educació Secundària Obligatòria / Jordà Roig, Ricard ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez, Marius, 1966- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
L'estudi portat a terme en aquesta tesi parteix dels principals avenços conceptuals i metodològics en educació emocional, per dissenyar un programa d'educació emocional per a les tutories de 3r i de 4t d'ESO, el programa EMMA. [...]
The study carried out in this thesis stems from the main conceptual, methodological advances in emotional education and the purpose of designing an educational programme for emotional 3rd and 4th ESO Tutorship which is called the EMMA programme. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
171 p, 1.9 MB Informe final de resultats : avaluació del Programa de Formació per a l'Ensenyament de les Matemàtiques en pràctica reflexiva / Pineda i Herrero, Pilar , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Belvis Pons, Esther ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Lozano, Verónica
Aquest estudi presenta els resultats de l’avaluació d’un nou programa de formació per a l’ensenyament de les matemàtiques basat en la pràctica reflexiva i dut a terme per la Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. [...]
2008  
6.
358 p, 3.2 MB Concepciones educativas del profesorado y expectativas ante la formación : escuelas municipales de la Comuna de Coyhaique, Chile / González Rodríguez, Paz ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La presente tesis asume la investigación como una necesidad para generar discusión en torno a la formación del profesorado y las expectativas que tienen en los programas formativos y cómo asume o cambia las concepciones educativas que tiene, frente a una realidad educativa, política y social de constantes reformas e innovaciones. [...]
This thesis research assumes a necessity to generate discussion on teacher training and the expectations they have in training programs and how to assume or change the educational concepts that have, facing a reality of education, social policy and constant reforms and innovations. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
7.
552 p, 4.9 MB Desenvolupament professional de la direcció : un estudi de casos múltiple / Navarro Casanoves, Marita ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La recerca que es presenta inclou quatre grans blocs diferenciats. El PRIMER BLOC es centra en el plantejament del problema d'investigació: la direcció escolar com element clau pel desenvolupament i millora dels centres educatius. [...]
The research presented includes four different blocks. The first block focuses on the approach of the research problem: the school management as a key element for the development and improvement of schools. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
8.
75 p, 10.0 MB La Cultura organitzacional en els centres educatius de primària / Armengol Asparó, Carme ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
11 documents

Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
2 p, 557.6 KB Claus per a l’èxit de la formació pràctica de mestres / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'Equip de Desenvolupament Organitzacional de la UAB ha analitzat quins factors afavoreixen que els professors d'infantil i primària en formació adquireixin unes òptimes competències professionals durant les pràctiques curriculars. [...]
2017
UAB divulga, Setembre 2017, p. 1-2  
2.
24 p, 250.1 KB La coordinació académica de la Universidad. Estrategias para una educación de calidad / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El colectivo de profesores implicados en materias de Organización Educativa en la licenciatura de Pedagogía de la Universidad Autónoma Barcelona desarrolla diversas acciones dirigidas a favorecer la calidad de la formación de los estudiantes, a partir de una mayor coordinación en la confección y desarrollo de los programas. [...]
Most lecturers and professors involved in teaching School Management and Education Management courses have been engaged in developing some innovative actions to improve the training quality that we offer to students in the Pedagogy degree at the Autonomous University of Barcelona. [...]

2009
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado. REIFOP, Vol. 12, núm. 2 (2009) , p. 121-144  
3.
22 p, 479.7 KB El acceso a la universidad para personas mayores en España. Los programas universitarios para personas mayores : revisando la realidad / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arco Bravo, Isabel del (Universitat de Lleida)
Razones de interés social, personal y estratégico apoyan nuevas vías de acceso a la universidad. La presente aportación analiza los sistemas de acceso para personas que abandonaron la vía reglada y profundiza en los Programas Universitarios para Personas Mayores. [...]
Social, personal and strategic reasons support new pathways to higher education. This contribution analyzes the access systems for people leaving the regulated pathway and deepens in University Programs for adult students. [...]

2013
Revista de orientación educacional, Vol. 27, núm. 51 (2013) , p. 45-65  
4.
28 p, 606.1 KB El practicum en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) : mapa de competencias del profesional de la educación / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El texto presentado es fruto del trabajo realizado en los últimos cinco años por los miembros del equipo MPI (Modelo de Practicum Integrador) en el marco del proyecto MQD (Millora de la Qualitat de la Docència) concedido en tres convocatorias consecutivas por la Generalitat de Catalunya. [...]
The text presented here is the result of a study conducted over the last five years by the members of the MPI (Modelo de Practicum Integrador, or Integrative Practicum Model) as part of the MQD (Millora de la Qualitat de la Docència, or Improvement of Teaching Quality) project, recipient of financial aid awarded on a competitive basis by the Catalonian Regional Government on three consecutive occasions. [...]

2011
Revista de educación (Madrid), Núm. 354 (2011) , p. 71-98  
5.
16 p, 271.0 KB Orientación y tutoría en las prácticas profesionalizadoras : propuesta de estándares de calidad / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luís (Universitat de València) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
La implementación de unas prácticas profesionalizadoras de calidad exige procesos bien organizados que minimicen las dificultades con las que los estudiantes pueden encontrarse durante su desarrollo, así como una mejor coordinación entre los distintos profesionales e instituciones implicados. [...]
The implementation of quality professional practices requires, among other factors, well organized processes that minimize the difficulties that students may encounter during their development, as well as facilitate better coordination between the different professionals and institutions involved. [...]

2015 - 10.5944/reop.vol.26.num.2.2015.15214
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 26, núm. 2 (2015) , p. 26-41  
6.
20 p, 1.0 MB El 'Bullying' escolar : consideraciones organizativas y estrategias para la intervención / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Silva García, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La violencia entre los estudiantes de edad escolar es un problema global. En los últimos años y como consecuencia de la visibilidad de los conflictos internos y externos en las instituciones educativas, se ha evidenciado que la vida en común necesita de una regulación a la que es imprescindible dedicar tiempo, trabajo profesional y atención social. [...]
Violence among students at school ages is a global problem. In the last years and due to the obvious manifestation of internal and external conflicts in schools, it has come to light that the time shared with other people needs a regulation to which we must dedicate time, professional work and social attention. [...]

2012 - 10.5944/educxx1.16.1.715
Educación XX1, Vol. 16, núm. 1 (2013)  
7.
22 p, 185.6 KB Análisis de los nuevos escenarios universitarios : reflexión previa a los procesos de cambio / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En el presente artículo pretendemos realizar una reflexión acerca de los distintos elementos que, desde nuestro punto de vista, inciden y a la vez hacen que tengamos que concebir el cambio como un mecanismo necesario en las universidades. [...]
The present paper aims to show a new light on issues that, from our point of view, affect the university while, at the same time, makes us perceive changes as a necessary mechanism of evolution. Three different aspects are discussed: from a contextual point of view we analyze issues external to the University (modern student profiles, knowledge acquired through new Information Technology and new Communication Technology, and a wider understanding of Universities from a more European point of view). [...]

2004
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 6-7 (2003-2004) , p. 137-158  
8.
22 p, 329.9 KB La innovación educativa en las comunidades autónomas de Cataluña y Aragón / Gairin Sallan, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luís, 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La presente aportación es una síntesis parcial del estudio realizado entre julio de 2007 y julio de 2008 y encargado por el Centro de Investigación y Documentación Educativa (CIDE) del Ministerio de Educación sobre la innovación educativa en España, centrada, en este caso, en los proyectos de innovación promovidos desde las administraciones educativas de las Comunidades Autónomas de Cataluña y Aragón. [...]
This contribution depicts a partial synthesis of the study carried out between july 2007 and july 2008 and entrusted by the Centro de Investigación y Documentación Educativa (CIDE) of the Ministry of Education in connection with the analysis of educational innovation in Spain, focused in this case, on the projects of innovation promoted from the educational administrations of the autonomous regions of Catalonia and Aragon. [...]

2010
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 14, N. 1 (2010) , p. 215-236  
9.
20 p, 108.7 KB Factores del currículum condicionantes de los resultados escolares / Muñoz Moreno, José Luís (Universidad Autónoma de Barcelona. Departamento de Pedagogía Aplicada) ; Martínez Mínguez, Lurdes (Universidad Autónoma de Barcelona. Departamento de Pedagogía Aplicada) ; Armengol Asparó, Carme (Universidad Autónoma de Barcelona. Departamento de Pedagogía Aplicada)
Este artículo presenta el proceso de decisión sobre qué factores son los más adecuados para identificar la relación entre el nivel de desarrollo curricular de los centros educativos y los resultados escolares del alumnado. [...]
L’article presenta el procés de decisió sobre quins factors són els més adients per identificar la relació entre el nivell de desenvolupament curricular dels centres educatius i els resultats escolars de l’alumnat. [...]
The article presents the decision process about which factors are most appropriate to identify the relationship between the level of curriculum development of schools and pupils’ academic performance. [...]

2010
Educar, Núm. 46 (2010) , p. 87-106  
10.
22 p, 116.2 KB Las competencias del gestor del conocimiento en entornos formativos virtuales. Un modelo para su construcción participativa / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; García San Pedro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente artículo, enmarcado dentro del Proyecto Accelera, propone un modelo de áreas de competencias del gestor del conocimiento en una plataforma de trabajo en redes virtuales. Concebimos las áreas de competencias desde una perspectiva holística, donde la persona, en este caso el gestor del conocimiento, vinculada a su entorno de forma activa y comprometida, se convierte en el centro de referencia para su definición. [...]
El present article, emmarcat dins del Projecte Accelera, proposa un model d’àrees de competències que ha de tenir el gestor del coneixement en una plataforma de treball en xarxes virtuals. Concebem les àrees de competències des d’una perspectiva holística, on la persona, en aquest cas el gestor del coneixement, vinculada al seu entorn de forma activa i compromesa, es converteix en el centre de referència per a la seva definició. [...]
This paper, framed within the Accelera Project, proposes a Competence’s Model of Knowledge Manager in a network environment. We conceive the areas of competences from an holistic perspective, where the person, in this case the Knowledge Manager, plays an active and engaged role among his/her learning community and becomes the reference for its definition. [...]

2006 - 10.5565/rev/educar.191
Educar, N. 37 (2006) p. 101-122  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.