1.
|
|
2.
|
11 p, 130.3 KB |
L'ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenents a l'educació terciària : el cas del Grau d'Educació Primària de la UAB
/
Borras Comes, Joan Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d'alumnes del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D'una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l'altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.6
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 79-89
|
|
3.
|
|
4.
|
13 p, 88.4 KB |
Indicadores para mejorar el desarrollo profesional de los aspirantes a profesores de formación vial en Cataluña
/
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Montané Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio es detectar indicadores predictivos de la predisposición que posee una muestra de aspirantes a profesor de formación vial para aplicar, en sus futuras clases de teórica, un programa innovador de conducción segura fundamentado en el cambio de actitudes. [...] The main goal of this study is to detect some predictive indicators through future driving instructors' predisposition to apply, a preventative program based on attitude changes, within their theory classes, in order to reduce traffic accidents by improving learner's attitudes. [...]
2010 - 10.5944/reop.vol.21.num.2.2010.11533
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 21, núm. 2 (2010) , p. 295-307
|
|
5.
|
|
6.
|
16 p, 307.8 KB |
The relationship between awareness of road safety measure and accident involvement in pre-drivers : the basis of a road safety programme
/
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Montané Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
Objectives: This research aims to carry out a first validation of the QAR-Precon screening questionnaire applied in Catalonia during the drivers' initial training, analyse the differences in risky road user behaviour according to two main variables: whether they had any experience of an accident and sex and examine the different risky road user patterns of pre-drivers. [...]
2013 - 10.1080/13669877.2012.761272
Journal of risk research, Vol. 16, núm. 5 (2013) , p. 635-650
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
16 p, 233.2 KB |
Desempleo y orientación para la carrera : aplicación y evaluación de un programa de adaptación a los cambios profesionales en la adultez
/
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
La adaptación al cambio profesional y el impacto de las TIC en el trabajo y la formación suponen un nuevo reto para la orientación ocupacional. La mejora de la adaptabilidad al cambio por parte de los trabajadores desempleados se concreta en la elaboración y evaluación de un programa de orientación, fundamentado en el cambio de actitudes, aplicado a una muestra de centros de formación ocupacional en el ámbito de referencia de la provincia de Barcelona. [...] The adaptation to face professional changes and the impact of ITC in the workplace provide new challenges for the career guidance. In order to improve workers adaptability, especially of those who are unemployed, a guidance program, based on attitudes change, is applied and evaluated, in a sample of occupational centres in Barcelona. [...]
2012 - 10.5944/educxx1.16.1.723
Educación XX1, Vol. 16, núm. 1 (2012) , p. 191-206
|
|
10.
|
|