Results overview: Found 92 records in 0.02 seconds.
Articles, 19 records found
Research literature, 5 records found
Course materials, 68 records found
Articles 19 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
18 p, 96.0 KB "El precio de estar vivo" : sobre la poesía de Isabella Panfido. Antología bilingüe Italiano-Español / Turra, Giovanni ; Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
Presentamos aquí, en edición bilingüe italiano-español, una breve antología de poesías de Isabella Pánfido, poeta y periodista veneciana, que ha publicado diversos libros de poesías y un libro de narraciones sobre su ciudad natal, Venecia: Lagunario. [...]
Presentiamo qui, in edizione bilingue italiano-spagnolo, una breve antologia di componimenti poetici di Isabella Panfido, poetessa e giornalista veneziana, che ha pubblicato diversi libri di poesie e Lagunario, un libro di narrazioni sulla sua città natale, Venezia. [...]

2019 - 10.5565/rev/qdi.465
Quaderns d'italià, Vol. 24 (2019) , p. 189-206 (Articoli)  
2.
18 p, 1.0 MB Leopardi a la literatura catalana : (Panorama general i nota sobre les traduccions de Josep Carner) / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
1991
L'Aiguadolç, Núm. 15 (1991) , p. 23-40  
3.
22 p, 2.1 MB Dona del món : (notes sobre el "Maldit" a propòsit de Pau de Bellviure) / Arqués, Rossend 1953- (Università di Venezia)
1992
Rassegna iberistica, Núm. 42 (1992) , p. 3-24  
4.
14 p, 1.4 MB La iconografia de l'accídia en el pensament d'Eugeni d'Ors / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
1989
Rassegna iberistica, Núm. 34 (1989) , p. 3-16  
5.
16 p, 1.4 MB Glosses a la malenconia en Ausias March / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
1983
Rassegna iberistica, Núm. 17 (1983) , p. 35-49  
6.
12 p, 108.6 KB Dialogo di Leopardi e la Solitudine / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
Questo articolo si propone di approfondire il tema della solitudine essenzialmente nello Zibaldone di Leopardi, ma anche nei Canti e in altre opere: un argomento che fa parte di quel piccolo nucleo di concetti che consentono all'autore di stabilire una serie di distinguo fra antichità e modernità, uomo saggio e uomo della strada, persona che ha sofferto e quella che non sa che cos'è il dolore, tra solitudine originaria, essenzialmente umana ma anche animale e quindi naturale, e solitudine moderna, quella dell'esclusione, che viene sperimentata proprio dalle masse, e quindi urbana.
Aquest article es proposa aprofundir el tema de la solitud essencialment al Zibaldone de Leopardi, però també als Canti i a altres obres: un argument que forma part d'aquell petit nucli de conceptes que permeten a l'autor d'establir una sèrie de distincions entre antiguitat i modernitat, home savi i home del carrer, persona que ha patit i la que no sap què és el dolor, entre solitud originària, essencialment humana però també animal i per tant natural, i solitud moderna, la de l'exclusió, que és experimentada precisament per les masses, i per tant urbana.
This article aims at deepening the theme of solitude essentially in the Zibaldone of Leopardi, but also in Canti and other works: a subject that is part of that nucleus of concepts reduced that allow the author to establish a series of distinctions between antiquity and modernity, wise and man of the street, the person who has suffered and the one who does not know what pain is, between original solitude, essentially human but also animal and therefore natural, and modern solitude, that of exclusion, which is experienced by themasses, and therefore urban.
Este artículo se propone profundizar en el tema de la soledad esencialmente en el Zibaldone de Leopardi, pero también en los Canti y otras obras: un argumento que forma parte de aquel pequeño nucleo de conceptos que le permiten al autor establecer una serie de distinciones entre antigüedad y modernidad, hombre sabio y hombre de la calle, persona que ha sufrido y la que no sabe qué es el dolor, entre soledad originaria, esencialmente humana pero también animal y por lo tanto natural, y soledad moderna, la de la exclusión, que es experimentada precisamente por las masas, y por lo tanto urbana.

2017
Quaderns d'italià, Núm. 22 (2017) , p. 111-122 (Dossier 1)  
7.
4 p, 64.4 KB Ressenyes / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
Obra ressenyada: Giacomo LEOPARDI; traducció i notes de Narcís COMADIRA, Cants, Barcelona: Edicions 62-Empúries, 2004.
2005 - 10.5565/rev/qdi.100
Quaderns d'Italià, N. 10 (2005) , p. 253-256  
8.
3 p, 16.4 KB Ressenyes / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
Obra ressenyada: Giambattista VICO; Moisés GONZÁLEZ GARCÍA y Josep MARTÍNEZ BISCAL (eds. ), Autobiografía. Madrid: Siglo XXI editores, 1998.
1999 - 10.5565/rev/qdi.187
Quaderns d'Italià, Núm. 4-5 (1999) , p. 182-184  
9.
4 p, 474.2 KB Premessa / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
2016
Dante e l'Arte, Vol. 3 (2016) , p. 5-8 (Presentazione)  
10.
4 p, 43.6 KB Presentazione / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
2015
Dante e l'Arte, Vol. 2 (2015) , p. 5-8 (Presentazione)  

Articles : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 5 records found  
1.
32 p, 3.3 MB El teatre aplicat a l'educació com a eina motivacional intrínseca dels adolescents. Estudi de cas d'adolescents participants a Caixaescena 2019 amb la temàtica de Federico García Lorca / Vela Carmona, Francesca ; Arqués, Rossend 1953- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El teatre aplicat a l'educació amb adolescents és una eina pedagògica bàsica per generar motivació intrínseca a l'aula i així potenciar l'aprenentatge del ser, del fer, del conviure i del conèixer. [...]
Applied drama in adolescent education is a basic pedagogic tool to generate intrinsic motivation in the classroom in order to boost the learning of key skills such as knowledge to be, know-how, knowing how to coexist and learning to know. [...]

2019  
2.
241 p, 3.1 MB "Scribal behaviour" e "scribal habits": un problema metodologico : fenomenologia dei codices descripti / Marchetti, Federico, autor. ; Trovato, Paolo, supervisor acadèmic. ; Arqués, Rossend, 1953- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica
Mi tesis doctoral pretende ilustrar los datos surgidos del estudio de los codices descripti en la tradición manuscrita de la comedia de Dante. Desde hace varios años, en diversos campos de investigación (filología genealógica y reconstructiva, New Philology, filología bíblica y del Nuevo Testamento), se estudian los manuscritos individuales con el objetivo de profundizar en el papel de sus copistas. [...]
In recent years, in various research fields (genealogical-reconstructive philology, New Philology, biblical and New Testament philology), many studies have focused on single manuscripts, aiming to detect their scribal habits. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
335 p, 1.2 MB Indagaciones sobre la reescritura del mito griego en el teatro contemporáneo. las orestíadas de la socìetas Raffaello Sanzio, mapa teatro, Rodrigo García y Yael Farber / Palmeri, Daniela ; Arqués, Rossend, 1953-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
La presente tesis realiza un estudio sobre la reescritura del mito griego en el teatro contemporáneo. El centro de la atención es la reescritura de la Orestíada, la tragedia esquilea en la que se representa el paso de una sociedad arcaica y violenta a una democrática, donde, sin embargo, el matricida queda impune. [...]
This thesis presents a study on the rewriting of Greek myth in contemporary theatre and, in particular, analyzes the rewriting of the Oresteia in different countries. The Aeschylus' trilogy is concerned with the transition from a violent society to a democratic one. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
4.
1270 p, 4.5 MB El Orlando enamorado de M.M. Boiardo traducido por Francisco Garrido de Villena (1555) : edición crítica y anotada con estudio preliminar / Aguilà Ruzola, Helena ; Arqués, Rossend, 1953-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
El principal objetivo de esta tesis doctoral es ofrecer por primera vez una edición contemporánea de la única traducción al castellano de una gran obra de la literatura italiana, el Orlando enamorado de M. [...]
The main goal of this doctoral thesis is to offer for the first time a contemporary edition of the only translation into Spanish of a great work of Italian literature, M. M. Boiardo's Orlando enamorado translated by Francisco Garrido de Villena, an epic-chivalric poem in eight Sicilian octaves first pubished in Valencia in 1555, whose distribution was stopped in that same 16th century, after two more printings, in 1577 and 1581. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
82 p, 2.6 MB Deconstructing Purism : Unconscious Drives and Meta-argumentation in Straight Photography / Dorneanu, Sabina ; Arqués, Rossend, 1953-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Vilar, Gerard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Jaques Pi, Jèssica, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The thesis investigates the nature of the Purist discourse in photography, with the aim of unveiling its lack of a solid theoretical foundation and its unconscious content. Purism outlines the fact that photography is a unique craft, that may not borrow ideas from painting or any other art forms. [...]
La tesi investiga la naturalesa del discurs Purista en fotografia, amb la intenció de revelar-hi la carència d'una fundació teòrica sòlida i el seu contingut inconscient. El Purisme accentua el fet que la fotografia és un art únic, que no pot incorporar idees de la pintura o de qualsevol altra forma d'art. [...]

2008  

Course materials 68 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
1 p, 38.1 KB Segona Llengua (Italià) [23997] / Arques Corominas, Rossend ; Bedogni, Ursula ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2001-02
Llicenciat en Humanitats [78]  
2.
1 p, 610.4 KB Literatura de la Segona Llengua (Italià) [24013] / Arqués, Rossend ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1999-00
Llicenciat en Humanitats [78]  
3.
4 p, 102.8 KB Mediació Didàctica de la Llengua i Creació de Productes Turístics Literaris [44171] / Abril Sellarés, Maria ; Arqués Corominas, Rossend ; Aguar Martínez, María José ; Garriga Escribano, Cecilio ; Anderson, Jane ; Tejedor Calvo, Santiago
L'objectiu d'aquest mòdul és doble, d'una banda, adaptar els discursos literaris a les noves propostes turístiques, així com a la varietat de recursos (autors, personatges, llocs emblemàtics) que generen atractiu més enllà de la seva pròpia finalitat principal, i d'altra banda, permetre avançar en l'aprenentatge de la comunicació escrita i oral, des de la perspectiva de l'ús correcte de la llengua en la seva aplicació en el turisme. [...]
El objetivo de este módulo es doble, por un lado, adaptar los discursos literarios a las nuevas propuestas turísticas, así como a la variedad de recursos (autores, personajes, lugares emblemáticos) que generan atractivo más allá de su propio fin principal, y por otro permitir avanzar en el aprendizaje de la comunicación escrita y oral, desde la perspectiva del uso correcto de la lengua en su aplicación en el turismo. [...]

2019-20
3 documents
4.
5 p, 102.9 KB Llengua Estrangera II (Italià) [103568] / Vilella Morató, Eduard ; Arqués Corominas, Rossend ; Buovolo, Donatella ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Llengua estrangera II (italià) pretén familiaritzar l'estudiant amb els aspectes essencials de la llengua italiana actual, de manera que a la fi del curs l'alumne hagi adquirit una competència elemental de la llengua, tant en els seus aspectes comunicatius com en el domini dels aspectes morfològics, fonètics, lèxics i gramaticals pertinents.
La asignatura Lengua extranjera II (italiano) pretende familiarizar al estudiante con los aspectos esenciales de la lengua italiana actual, a fin de que al final del curso el alumno haya adquirido una competencia elemental de la lengua, tanto en sus aspectos comunicativos como en el dominio de los aspectos morfológicos, fonéticos, léxicos y gramaticales pertinentes.

2019-20
Graduat o Graduada en Humanitats [1139]
3 documents
5.
6 p, 109.9 KB Arts i Literatura Italianes [103395] / Arqués Corominas, Rossend ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Art i Literatura Italians pretén ser, d'una banda, una introducció a la metodología de l'estudi de la interrelació entre les arts i la literatura i, de l'altra, una anàlisi d'aquesta interrelació al llarg de la historia en tres àmbits diferents: Literatura i art pictóric en la història literaria italiana medieval: Dante, Petrarca i Boccaccio Literatura i art en el Renaixement italià: el teatre i la perspectiva Fotografia i literatura italiana: del realisme al neorrealisme Novel·la històrica i pintura de gènere: Caravaggio, Artemisia Gentileschi i Anna Banti En acabar el curs l'alumne ha de demostrar 1. [...]
La asignatura Arte y Literatura Italianos pretende ser, por un lado, una introducción a la metodología del estudio de la interrelación entre las artes y la literatura y, por el otro, un análisis de esta interrelación a lo largo de la historia en cuatro ámbitos diferentes: Literatura y arte pictórico en la historia literaria italiana medieval: Dante, Petrarca y Boccaccio Literatura y arte en el Renacimiento italiano: el teatro y la perspectiva Fotografía y literatura italiana: del realismo al neorrealismo Novela histórica y pintura de género: Caravaggio, Artemisia Gentileschi y Anna Banti Objetivos Al finalizar el curso el alumno debe demostrar Haber alcanzado los contenidos expresados en el temario e identificar cualquiera de sus puntos en el 1 Haber alcanzado los contenidos expresados en el temario e identificar cualquiera de sus puntos en el contexto que le corresponde. [...]

2019-20
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
3 documents
6.
8 p, 114.2 KB Idioma modern II (Italià) [100048] / Arqués Corominas, Rossend ; Buovolo, Donatella ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Idioma modern II (italià) forma part de la formació complementària de tercer curs de grau. En aquesta assignatura es pretén familiaritzar l'estudiant amb els aspectes essencials de la llengua italiana actual, de manera que a la fi del curs l'alumne hagi adquirit una competència elemental de la llengua, tant en els seus aspectes comunicatius com en el domini dels aspectes morfològics, fonètics, lèxics i gramaticals pertinents.
La asignatura Idioma moderno II(italiano) forma parte de la formación complementaria de tercer curso de grado. En esta asignatura se pretende familiarizar al estudiante con los aspectos esenciales de la lengua italiana actual, a fin de que al final del curso el alumno haya adquirido una competencia elemental de la lengua, tanto en sus aspectos comunicativos como en el dominio de los aspectos morfológicos, fonéticos, léxicos y gramaticales pertinentes.

2019-20
Graduat o Graduada en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]
Graduat o Graduada en Filosofia [802]
Graduat o Graduada en Història [803]
Graduat o Graduada en Història de l'Art [807]
Graduat o Graduada en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Graduat o Graduada en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis Francesos [988]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
3 documents
7.
7 p, 112.1 KB Idioma modern I (Italià) [100039] / Vilella Morató, Eduard ; Arqués Corominas, Rossend ; Buovolo, Donatella ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Idioma modern I (italià) forma part de la formació complementària de tercer curs de grau. En aquesta assignatura es pretén familiaritzar l'estudiant amb els aspectes essencials de la llengua italiana actual, de manera que a la fi del curs l'alumne hagi adquirit una competència elemental de la llengua, tant en els seus aspectes comunicatius com en el domini dels aspectes morfològics, fonètics, lèxics i gramaticals pertinents.
La asignatura Idioma moderno I (italiano) forma parte de la formación complementaria de tercer curso de grado. En esta asignatura se pretende familiarizar al estudiante con los aspectos esenciales de la lengua italiana actual, a fin de que al final del curso el alumno haya adquirido una competencia elemental de la lengua, tanto en sus aspectos comunicativos como en el dominio de los aspectos morfológicos, fonéticos, léxicos y gramaticales pertinentes.

2019-20
Graduat o Graduada en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]
Graduat o Graduada en Filosofia [802]
Graduat o Graduada en Història [803]
Graduat o Graduada en Història de l'Art [807]
Graduat o Graduada en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Graduat o Graduada en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
3 documents
8.
5 p, 107.1 KB Treball de Fi de Màster [43155] / Foguet Boreu, Francesc ; Arqués Corominas, Rossend ; Santamaría Roig, Núria ; Llorens Moreno, Nuria ; Cortes Mir, Francesc D Assi ; Corral Fulla, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul es dedica exclusivament a l'elaboració d'un treball de reflexió i/o investigació original i inèdit, escrit per cada alumne, sota la supervisió d'un dels professors especialistes del màster. [...]
Este módulo se dedica exclusivamente a la elaboración de un trabajo de reflexión y/o investigación original e inédito, escrito por cada alumno, bajo la supervisión de uno de los profesores especialistas del máster. [...]

2019-20
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]
3 documents
9.
5 p, 108.3 KB Història de la Representació: Text i Espectacle [43151] / Arqués Corominas, Rossend ; Corral Fulla, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Des d'una perspectiva diacrònica, el mòdul Història de la representació ofereix a l'estudiant una aproximació a les metodologies d'estudi de la representació teatral des de l'antiguitat fins al present, des del teatre clàssic al postdramàtic. [...]
Desde una perspectiva diacrónica, el módulo Historia de la representaciónofrece al estudiante una aproximación a las metodologías de estudio de la representación teatral desde la antigüedad hasta el presente, desde el teatro clásico al postdramático. [...]

2019-20
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]
3 documents
10.
4 p, 71.5 KB Llengua Estrangera I (Italià) [103572] / Arqués Corominas, Rossend ; Vilella Morató, Eduard ; Buovolo, Donatella ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquesta assignatura es pretén familiaritzar l'estudiant amb els aspectes essencials de la llengua italiana actual, de manera que a la fi del curs l'estudiant hagi adquirit una competència elemental de la llengua, tant en els seus aspectes comunicatius com en el domini dels aspectes morfològics, fonètics, lèxics i gramaticals pertinents.
2018-19
Graduat o Graduada en Humanitats [1139]  

Course materials : 68 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Arques, Rosend
1 Arquès, Rosend
57 Arquès, Rossend
4 Arqués, R.
4 Arqués, Rossend,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.