1.
|
8 p, 759.3 KB |
Entre la música i el missatge sonor
/
Ayats, Jaume, 1960- (Institut de Documentació i d'lnvestigació Musicològiques Josep Ricart i Matas)
Els estudis del fet sonor es mouen a cavall entre allò que és música i allò que no ho és. Quina posició ha de tenir l'investigador envers la categoria música, tan evident en la nostra cultura? En tenim prou a ampliar el camp d'observació? Aquest article exposa algunes consideracions sobre aquesta problematica a partir &observacions fetes en la cultura europea, i amb el contrast de cultures allunyades. The researches of the sonorous fact are moving between what is music and what isn't music. What position must the researcher take up on the category of music? Which is so evident in our culture? This article shows some considerations on the problems starting with some observations made in the European culture and constrasting far away cultures.
1993
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 3 (1993) , p. 66-73
|
|
2.
|
10 p, 916.1 KB |
Josep Verdaguer Roviretes : dues èpoques, un flabiolaire
/
Roviró, Xavier (Grup de Recerca Folklòrica d'Osona) ;
Roviró, Ignasi (Grup de Recerca Folklòrica d'Osona) ;
Ayats, Jaume, 1960- (Grup de Recerca Folklòrica d'Osona)
Volem oferir un panorama d'un cas actual i proper, en Roviretes, en què, a partir d'una visió general de les circumstànces que envolten la interpretació o l'intèrpret, arribarem a perfilar el gran canvi que ha experimentat el fet musical. [...] We would like to offer a panorama of a present and near case -Roviretes- in which, through a general view of the circumstances around the interpretation and the interpreter, we will out line the deep change undergone by the musical fact. [...]
1993
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 3 (1993) , p. 40-49
|
|
3.
|
|
4.
|
3 p, 175.8 KB |
Les músiques en la vida de la gent del Baix Ter i del Montgrí, des de 1850
/
Ayats, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Ginesi, Gianni ;
Nonell Juncosa, Jaume ;
Rabaseda, Joaquim (Rabaseda i Matas) ;
Cañellas, Montserrat
2002
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 21 (2002) , p. 162-164
|
|
5.
|
10 p, 910.5 KB |
Rumors i llegendes contemporànies a Catalunya : una enquesta sistemàtica
/
Ayats, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Busquet, Jordi ;
Pujol, Josep M. ;
Roviró, Ignasi ;
Roviró, Xavier
En aquest treball es fan conèixer els primers resultats d'una enquesta sistematica sobre relats folklòrics feta dins del projecte "Rumors i llegendes contemporanies: diacronies i sincronies", financat pel Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional de Catalunya i integrat dins de l'inventari del Patrimoni Etnologic de Catalunya (IPEC). This study presents the first results of a systematic survey on folk narrative carried out in the project "Rumors and Contemporary Legends: Diachronies and Synchronies", financed by the Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional de Catalunya, and integrated into the Invento y of Catalan Ethnological Heritage (PEC).
2001
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 19 (2001) , p. 100-109
|
|
6.
|
|
7.
|
17 p, 125.2 KB |
La investigación-acción colaborativa : reflexiones metodológicas a partir de su aplicación en un proyecto de Música y Lengua
/
Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Vilar, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Ayats, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La investigación-acción colaborativa, que se sustenta en la co-construcción del conocimiento, fue el enfoque metodológico de un equipo investigador que asumió un proyecto interdisciplinar en una escuela de primaria. [...] Collaborative action-research, which is based on the co-construction of knowledge, was the methodological approach of a research team that assumed an interdisciplinary project in a primary school. The essential aspects of the collaborative work between a researcher and two teachers are contrasted with main theoretical approaches to contribute with useful elements for further investigations. [...]
2008
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 5 (2008) , p. 1-17
|
|
8.
|
8 p, 490.6 KB |
Les "cançons" i la construcció de la memòria
/
Ayats, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Les cançons narratives i les balades s’han mostrat socialment importants en els estudis del Grup de Recerca Folklòrica d’Osona. L’observació de com els cantadors articulaven la memòria, la capacitat recreativa i l’imaginari musical entorn d’aquests gèneres permet formular una sèrie de reflexions comparatives entre «vells baladistes» i nous usos tecnològics. [...] Narrative songs and ballads have been seen to be socially important in the studies of the Osona Folklore Research Group. The observation of how the singers articulated memory, the creative capacity and musical imagination regarding these genres has enabled them to formulate a series of comparative reflections between “old balladists” and new technological uses. [...]
2013
Ausa, Vol. 26, Núm. 171 (2013) , p. 197-211
|
|
9.
|
|
10.
|
|