1.
|
325 p, 9.4 MB |
Polifonías de tradición oral en el Pacífico Mexicano : el repertorio para Cuaresma y Semana Santa en la comunidad nahua de Santa María de Ostula
/
Ruiz Caballero, Antonio ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir.
Aquesta investigació aborda el repertori, fins ara desconegut, dels cants multipart o polifonies orals de la localitat de Santa María de Ostula, una comunitat d'ètnia nàhua a l'estat de Michoacán, a l'occident de Méxic. [...] Esta investigación aborda el repertorio, hasta ahora desconocido, de cantos multipartes o polifonías orales en Santa María de Ostula, una comunidad de etnia nahua en Michoacán, al occidente de México. [...] This research addresses the hitherto ignored repertoire of multipart singing or vocal polyphonies in Santa María de Ostula, a Nahua ethnic community located in Michoacán, in the west part of Mexico. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Història de l'Art i Musicologia.
2021
|
|
2.
|
277 p, 10.6 MB |
El cant dels goigs orals a Catalunya i a Andorra
/
Garcia Llop, Ester ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir.
A mitjan del segle XIX Manuel Milà i Fontanals, que havia investigat abastament el gènere dels goigs, va concloure que estaven emparentats amb la dansa trobadoresca. Aquesta afirmació ha estat reproduïda -de vegades amb una visió distorsionada- a bona part de la historiografia del gènere. [...] A mediados del siglo XIX Manuel Milà i Fontanals, que había investigado ampliamente el género de los 'goigs', concluyó que estaban emparentados con la dansa trobadoresca. Esta afirmación ha sido reproducida -a veces con una visión distorsionada- en buena parte de la historiografía del género. [...] In the mid-nineteenth century, Manuel Milà i Fontanals, who had extensively investigated the genre of 'goigs', concluded that they were related to the troubadour dances. This affirmation has been reproduced - sometimes with a distorted vision - in a good part of the historiography of the genre. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Història de l'Art i Musicologia.
2021
|
|
3.
|
460 p, 7.7 MB |
El fenomen gogístic al País Valencià : música, identitat i ritual
/
Ferrando Cuña, Juanma ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir.
La investigació se centra en l'estudi de les lògiques estructurals i sonores de les tonades orals que es fan servir en el cant dels goigs valencians, i en les situacions comunicatives i rituals en què s'entonen. [...] La investigación se centra en el estudio de las lógicas estructurales y sonoras de las tona-das orales que se utilizan en el canto de los gozos valencianos, y en las situaciones comu-nicativas y rituales en las cuales se entonan. [...] The investigation focuses on the study of the structural and sonorous logics of the oral tunes that are used in the singing of the Valencian 'goigs' , and in the ritual and communicative situations in which they are toned. [...]
2021
|
|
4.
|
755 p, 7.0 MB |
L'Orquestra Simfònica de Girona (1929-1937) : un projecte de regeneració cultural a través de la música
/
Gay, Joan, 1967- ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament d'Art i de Musicologia
L'Orquestra Simfònica de Girona va presentar-se el 5 de juliol de 1929. La tardor següent va protagonitzar una petita gira per les associacions de música de Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Figueres, Sabadell i Reus. [...] The Girona Symphonic Orchestra first performed a concert on the 5th of July 1929. The following autumn the orchestra undertook a small tour organized by musical associations in the towns of Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Figueres, Sabadell and Reus. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.
|
|
5.
|
410 p, 17.4 MB |
Els Sons del paper perforat : aproximacions multidisciplinàries al fenomen de la pianola
/
Roquer Gonzalez, Jordi ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament d'Art i de Musicologia
Al llarg de les tres primeres dècades del segle XX la pianola va representar un autèntic fenomen de masses. La seva història, avui oblidada, ens apropa al naixement de les grans indústries musicals, a la difusió massiva de música enregistrada i al canvi de paradigma que implicà el fet de disposar de la música desitjada en el moment escollit. [...] During the first three decades of the twentieth century the player piano represented a true mass phenomenon. Its history, now forgotten, talks to us about the birth of the great music industries, the beginnings of the mass distribution of recorded music and the paradigm shift that implies being able to have a particular music in the desired moment. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
185 p, 6.0 MB |
Les sardanes de Pep Ventura i la música popular a Catalunya entre la restauració dels Jocs Florals i la Primera República (1859-1874)
/
Costal Fornells, Anna 1981- ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament d'Art i de Musicologia
Al segle XIX neix un nou concepte de música popular, estretament relacionat amb el final de l'Antic Règim i amb l'obertura d'Europa i dels territoris colonials a diverses possibilitats econòmiques, polítiques, socials i culturals. [...] The 19th century saw the birth of a new concept in popular music, closely related to the end of the Ancien Régime and to the opening up of Europe and its colonies to diverse economic, political, social and cultural possibilities. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
4 documents
|
|
9.
|
508 p, 5.3 MB |
Les Pistes de ball durant el primer franquisme : espais de lleure a l'Horta-Albufera
/
Ferrer Senabre, Isabel ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament d'Art i de Musicologia
Aquest treball analitza les pràctiques socials entorn les pistes de ball d'una comarca valenciana central, l'Horta-Albufera, durant les dècades dels anys quaranta i cinquanta del segle XX. Parteix de la reflexió sobre la construcció identitària hortolana i l'evidència de discursos sovint discordants que han condicionat l'estudi en profunditat de les pistes de ball de nuclis urbans de fora de les grans ciutats. [...] This dissertation analyzes the social practices around the dance halls of a Valencian central region, l'Horta-Albufera, during the 1940's and 50's. It begins with a reflection of the social identity of Horta's people, and the often-contradicting spoken evidence which have conditioned profound study of dance halls located outside of big cities. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
|
|
10.
|
331 p, 2.2 MB |
La Cançó amb text improvisat : disseny i experimentació d'una proposta interdisciplinària per a Primària
/
Casals Ibañez, Albert ;
Vilar, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Ayats, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
La tesi es centra en l'anàlisi d'un producte cultural d'interès etnomusicològic -la cançó amb text improvisat- i en els usos que pot tenir a nivell d'educació primària. La recerca es circumscriu en el context català i té una clara orientació en el camp de la didàctica de la música. [...] The thesis focuses on the analysis of a cultural product of ethnomusical interest - song with improvised lyrics - and its possible uses in primary education. The research is restricted to the Catalan context and is clearly orientated towards the field of music didactics. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
|
|