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1.
17 p, 934.4 KB Introducción a la genética en la enseñanza secundaria y bachillerato : I. Contenidos de enseñanza y conocimientos de los alumnos / Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia) ; Ayuso, G. E. (I. B. Molina de Segura (Murcia))
In this paper an analysis is made of some of the causes which can hinder the students' learning of genetics at Secondary Leve1 (12-17 years). This research study highlights the need of introducing changes in content at syllabus design level, and shows that students have a slight knowledge of heredity, although the basic tenets are very often wrong, even before they have their first contact with the subject as academic content at school.
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 137-153  
2.
14 p, 631.0 KB Introducción a la genética en la enseñanza secundaria y bachillerato : II. ¿Resolución de problemas o realización de ejercicios? / Ayuso, G. E. (I. B. Molina de Segura (Murcia)) ; Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia. Facultad de Educación) ; Abellán, T. (Instituto de Enseñanza Secundaria de Bullas (Murcia))
In this paper we analize the level of knowledge students have at different educational levels (15-18 years), about some basic concepts related to genetic inheritance. The strategies developed by students when solving, successfully, genetic problems have also been studied. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 127-142  
3.
25 p, 140.3 KB Alternativas a la enseñanza de la genética en Educación Secundaria / Ayuso, G. E. (IES Vega del Táder (Molina de Segura, Múrcia)) ; Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia)
En este artículo se analizan algunas referencias importantes para la enseñanza de la genética en la ESO. Considerando que los estudiantes aprenden a partir de lo que ya saben, se examinan sus concepciones cuando inician sus contactos académicos con la herencia biológica, se aportan criterios para seleccionar y secuenciar los contenidos relacionados con la localización, la transmisión y los cambios de la herencia biológica y se analizan las características que podrían tener las actividades de enseñanza para favorecer el aprendizaje de los estudiantes.
In this paper we analyse some important issues related with teaching Genetics in secondary school. Starting from the premise that students' learning is based on prior knowledge, we examine the students' ideas on the location, transmission and changes in biological inheritance, before starting their first academic course on Genetics. [...]

2002
Ensenanza de las Ciencias, V. 20 N. 1 (2002) , p. 133-157  

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3 Ayuso, G. E.
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