Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
16 p, 190.4 KB Enseñanza de los conceptos de cantidad de sustancia y de mol basada en un modelo de aprendizaje como investigación orientada / Furió Más, Carles (Universitat de València. Departament de Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Azcona, Rafael (IES Talaia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
Este trabajo trata del diseño y desarrollo de una investigación en el aula sobre la enseñanza de los conceptos de cantidad de sustancia y de mol. Se fundamenta en una concepción constructivista del proceso de enseñanza-aprendizaje de la ciencia como investigación orientada. [...]
This study deals with the design and implementation of a research on the concepts of «amount of substance» and «mol». This work is grounded on a constructivistic conception of the learning of Sciences, more particularly on the model known as teaching-learning as oriented research. [...]

2006
Enseñanza de las Ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 43-58  
2.
8 p, 397.2 KB Concepciones de los estudiantes sobre una magnitud "olvidada" en la enseñanza de la química : la cantidad de sustancia / Furió Más, Carles (Universitat de València) ; Azcona, Rafael (IB de Hondarribia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Mujika, E. (Lizeo Pasaia (País Basc))
The main objective of this paper is the identification of the students' representations about the idea of substance quantity and to see to what extent the establised Chemistry teaching in Secondary schools contributes to giving them a more atomist view of matter. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 107-114  
3.
14 p, 59.9 KB Revisión de investigaciones sobre la enseñanza-aprendizaje de los conceptos cantidad de sustancia y mol / Furió, Carlos ; Azcona, Rafael ; Guisasola, Jenaro
El objeto de este trabajo es revisar la situación actual de las investigaciones didácticas realizadas en el campo de la química sobre los conceptos de cantidad de sustancia y de mol. La revisión está organizada en cuatro apartados: dificultades de aprendizaje, dificultades de enseñanza, controversias sobre la magnitud «cantidad de sustancia» y estrategias de enseñanza.
The aim of this paper is to review the present situation of «amount of substance» and mol concepts research in Chemical Education. We organise the review in four fields: learning difficulties, teaching difficulties, controversies about the magnitude of «amount of substance» and teaching strategies.

2002
Ensenanza de las Ciencias, V. 20 N. 2 (2002) , p. 229-242  
4.
18 p, 531.5 KB Dificultades conceptuales y epistemológicas del profesorado en la enseñanza de los conceptos de cantidad de sustancia y de mol / Furió-Más, Carles (Universitat de València. Departament de Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Azcona, Rafael (IB de Hondarribia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
In this work we describe the origin and evolution of the meaning of «amount of substance» and mole concepts considering the contributions made by the History of Chemistry. Moreover, we state the serious disagreement on these concepts between Chemistry teachers' present thought and the recommendations of the international scientific community. [...]
1999
Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 359-376  

See also: similar author names
2 Azcona, R.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.