1.
|
14 p, 1.6 MB |
Detecció de depressió a xarxes socials mitjançant Machine Learning
/
Caixal i Joaniquet, Martí ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Les xarxes socials actualment estan presents a la vida de moltes persones i, si bé aporten coses bones, també són un lloc que s'utilitza per parlar de la vida d'un mateix i de les seves desgràcies. [...] Nowadays social networks are present in a lot of people's lives and, besides bringing joy to some, they are also a place where people express their misfortunes and tragedies. This project aims to evaluate and put into test the multiple methods that exist to analyse this kind of people behaviour. [...] Las redes sociales actualmente están presentes en la vida de muchas personas y, si bien aportan cosas buenas, también son un sitio que se utiliza para hablar de la vida de uno mismo y de sus desgracias. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
2.
|
11 p, 794.0 KB |
Sistemes recomanadors aplicats a productes de roba
/
Pérez Muro, Sergi ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Els sistemes recomanadors avui dia són molt presents a internet, de manera que han canviat la forma en què les persones descobreixen i consumeixen nous continguts o productes. Un sistema recomanador és una eina que estableix un conjunt de criteris i valoracions sobre dades d'usuaris per realitzar prediccions sobre les preferències d'aquests i recomanar elements que els puguin ser d'utilitat. [...] Recommender systems today are really present on the internet, so they have changed the way people discover and cosume new content or products. A recommender system is a tool that establishes a set of criteria and assessments of user data to make predictions about their preferences and recommend items that may be useful to them. [...] Los sistemas recomendadores hoy en día están muy presentes en internet, por lo que han cambiado la forma en que las personas descubren y consumen nuevos contenidos o productos. Un sistema recomendador es una herramienta que establece un conjunto de criterios y valoraciones sobre datos de usuarios para realizar predicciones sobre sus preferencias y recomendar elementos que les puedan ser de utilidad. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
3.
|
14 p, 2.1 MB |
Development of a Chess AI and an Interactive Learning Game
/
Camprubí Casas, Quim ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Chess is one of the most ancient games in humanity's history. It has been studied and explored for centuries, and the resulting knowledge has been stored in books of theory, still used today to teach chess apprentices. [...] Els escacs són un dels jocs més antics de la història de la humanitat. Han set estudiats i explorats durant segles, i el coneixement resultant ha sigut emmagatzemat en llibres de teoria, utilitzats encara avui dia per entrenar nous aprenents. [...] El ajedrez es uno de los juegos más viejos de la historia de la humanidad. Ha sido estudiado y explorado durante siglos, y el conocimiento resultante ha sido almacenado en libros de teoría, utilizados aun hoy día para entrenar nuevos aprendientes. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
4.
|
12 p, 10.2 MB |
Reiluminación de imagen con Deep Learning
/
Durán Barberán, David ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
La reiluminación de una imagen es una tarea compleja que actualmente no se ha resuelto a la perfección. En este proyecto nos adentramos en este mundo con la investigación de diferentes proyectos y datasets existentes, poniendo los proyectos a prueba para comprobar su efectividad con diferentes imagenes y comparando resultados para ver qué proyecto ofrece mejores resultados. [...] Relighting an image is a complex task that has currently not been perfectly solved. In this project we enter this world with the investigation of different existing projects and datasets, putting the projects to the test to check their effectiveness with different images and comparing results to see which project offers better results. [...] Reil·luminar una imatge és una tasca complexa que actualment no s'ha resolt a la perfecció. En aquest projecte ens endinsem en aquest món amb la investigació de diferents projectes i datasets existents, posant els projectes a prova per comprovar-ne l'efectivitat amb diferents imatges i comparant resultats per veure quin projecte ofereix millors resultats. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
5.
|
11 p, 12.5 MB |
Reconocimiento del alfabeto de lenguaje de señas
/
Berea Barcia, Carlos ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Este proyecto se centra en el reconocimiento del alfabeto de lenguaje de signos para permitir que una persona sordomuda y una persona que no conoce el lenguaje de signos se puedan comunicar sin ningún tipo de problema. [...] This project focuses on the sign language alphabet recognition to allow a deaf person and a person who doesn't know sign language to communicate without any problem. This can be achieved, first by training a model with a neural network that allows recognizing the different letters of sign language and then creating a mobile app with the previously established model, which allows people to communicate anywhere using sign language, or it can even be used to learn sign language on your own. [...] Aquest projecte se centra en el reconeixement de l'alfabet de llenguatge de signes per a permetre que una persona sordmuda i una persona que no coneix el llenguatge de signes es puguin comunicar sense cap mena de problema. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
6.
|
132 p, 16.6 MB |
Training strategies for efficient deep image retrieval
/
Gajić, Bojana ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. ;
Gatta, Carlo, dir.
En aquesta tesi ens centrem en la recuperació i re-identificació d'imatges. L'entrenament de xarxes neuronals profundes usant funcions de pèrdua basades en rànquing ha esdevingut un estàndard de facto per a les tasques de recuperació i re-identificació. [...] En esta tesis nos centramos en la recuperación y re-identificación de imágenes. El entrenamiento de redes neuronales profundas usando funciones de pérdida basadas en ranking se ha convertido en un estándar de facto para las tareas de recuperación y re-identificación. [...] In this thesis we focus on image retrieval and re-identification. Training a deep architecture using a ranking loss has become standard for the retrieval and re-identification tasks. We analyze and propose answers on three main issues: 1) What are the most relevant strategies of state-of-the-art methods and how can they be combined in order to obtain a better performance? 2) Can hard negative sampling be performed efficiently (O(1)) while providing improved performance over naïve random sampling? 3) Can recognition and retrieval objectives be achieved by using a recognition-based loss? First, in chapter 4 we analyze the importance of some state of the art strategies related to the training of a deep model such as image augmentation, backbone architecture and hard triplet mining. [...]
2021
|
|
7.
|
154 p, 9.4 MB |
Estimating Light Effects from a Single Image : Deep Architectures and Ground-Truth Generation
/
Sial, Hassan Ahmed ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. ;
Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir.
En aquesta tesi explorem com estimar els efectes de la llum que interactua amb els objectes d'una escena a partir d'una sola imatge. Per assolir aquest objectiu, ens centrem en la recuperació de components intrínseques com ara la reflectància, les ombres o altres propietats de la llum, com el color i la posició, tot això fent servir arquitectures de xarxes neuronals profundes. [...] En esta tesis se explora cómo estimar los efectos de la luz que interactúa con los objetos de la escena a partir de una sola imagen. Para lograr este objetivo, nos enfocamos en recuperar componentes intrínsecos como reflectancia, sombreado o propiedades de luz como el color y la posición utilizando arquitecturas de redes neuronales profundas. [...] In this thesis, we explore how to estimate the effects of the light interacting with the scene objects from a single image. To achieve this goal, we focus on recovering intrinsic components like reflectance, shading, or light properties such as color and position using deep architectures. [...]
2021
|
|
8.
|
12 p, 1.8 MB |
Estudi i classificació de modes de transport en traces de mobilitat humana
/
Xhafa Daci, Jordi ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'estudi de la mobilitat humana ha sigut sempre d'interès per les ciutats i models de transports. No obstant, les noves tecnologies, i molt especialment, els sensors i telèfons mòbils, han obert moltes oportunitats per estudiar la mobilitat humana ja que permeten recollir grans quantitats de dades de mobilitat, de forma massiva, i sense cost. [...] The study of human mobility has always been of interest to cities and transportation models. However, new technologies, and especially sensors and mobile phones, have opened up many opportunities to study human mobility as they allow large amounts of mobility data to be collected massively and at virtually no cost. [...] El estudio de la movilidad humana ha sido siempre de interés para las ciudades y modelos de transportes. Sin embargo, las nuevas tecnologías, y muy especialmente, los sensores y teléfonos móviles, han abierto muchas oportunidades para estudiar la movilidad humana ya que permiten recoger grandes cantidades de datos de movilidad, de forma masiva, y sin coste. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
|
10.
|
9 p, 533.8 KB |
Machine Learning para la predicción de eventos en la NBA
/
Villar Ortiz, Albert ;
Baldrich i Caselles, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En este proyecto se ha analizado la viabilidad actual de algunos de los métodos más utilizados en el aprendizaje automatizado, sobre uno de los ámbitos más importantes en nuestro día a día: el deporte. [...] This project has analyzed the current viability of some of the most used methods in machine learning, in one of the most important areas nowadays: sports. Going into detail, after having gathered all the information and / or advanced statistics related to the Americanbasketball league by excellence, the NBA, a set of mathematical models has been generated to predict the winning team of every event, as well as the score of each team. [...] En aquest projecte s'ha analitzat la viabilitat actual d'alguns dels mètodes més utilitzats en l'aprenentatge automatitzat, sobre un dels àmbits més importants del dia a di: l'esport. Un cop centralitzada tota la informació i/o estadística avançada relacionada amb la lliga americana de bàsquet, la NBA, s'han generat tot un conjunt de models matemàtics amb els que es pot predir l'equip guanyador de cada esdeveniment, així com l'anotació de cada equip enfrontat. [...]
2019-07-01 Enginyeria Informàtica [958]
|
|