1.
|
10.4 MB |
L'arpa i la lira a Mallorca : iconografia, simbolisme i relació amb la poesia de Costa i Llobera i Joan Alcover
/
Artigues Florit, Francesca ;
Ballester i Gibert, Jordi, dir. ;
Pizà, Antoni, 1962-, dir.
El present treball és un estudi sobre la iconografia de l'arpa i la lira, dos instruments musicals presents en la plàstica des de l'època medieval fins al segle XXI. Veurem la representació d'aquests cordòfons en la pintura i en l'escultura a Mallorca i la relacionarem amb la poesia de Miquel Costa i Llobera i Joan Alcover i Maspons, ja que hem observat l'evocació reiterada d'aquests instruments musicals en la seva obra. [...] El presente trabajo es un estudio sobre la iconografía musical de dos instrumentos musicales, el arpa y la lira en la pintura y la escultura desde la Edad Media hasta el siglo XXI. Veremos cómo aparecen las imágenes de estos cordófonos en la plástica en Mallorca y cómo los podemos relacionar con la poesía de Miquel Costa i Llobera y Joan Alcover i Maspons. [...] This work is a study of the iconography of the two musical instruments, the harp and the lyre, in the art of the Medieval Age up until the twenty first century. We will see the representation of the images of these string instruments in paintings and sculptures in Mallorca and how we relate them to the poetry of Miquel Costa i Llobera and Joan Alcover i Maspons, and we will observe how these musical instruments appear in their work. [...]
2022
|
|
2.
|
0 p, 39.2 MB |
El violó tenor en la música espanyola dels segles XVI al XIX
/
Heras i Fortuny, Lluís Maria ;
Ballester i Gibert, Jordi, dir.
La present tesi, al voltant de l'existència del violó tenor i el seu paper en la música espanyola dels segles XVI al XIX, basa la recerca en dos àmbits principals: d'una banda, clarifica els aspectes etimològics del terme 'violón' tot determinant a quin instrument corresponia aquest terme en cada època i lloc. [...] La presente tesis, acerca de la existencia del violón tenor y su papel en la música española de los siglos XVI al XIX, basa su investigación en dos áreas principales: en primer lugar, clarifica los aspectos etimológicos del término 'violón', determinando a qué instrumento correspondía este término en cada época y lugar. [...] The present thesis, based on the existence of the tenor violin in the Spanish music between the 16th and 19th centuries, focuses the research on two main areas: on the one hand, it clarifies the etymological aspects of the term 'violón' by determining which instrument this term corresponded in each era and each place. [...]
2021
|
|
3.
|
371 p, 14.9 MB |
La cobla segons el gramòfon. La interpretació de les sardanes entre 1920 i 1950
/
Vila Elvira, Pau ;
Ballester i Gibert, Jordi, dir.
La cobla segons el gramòfon; la interpretació de les sardanes entre 1920 i 1950, és una tesi doctoral que sorgeix de l'interès per la recuperació històrica dels models interpretatius de la música per a cobla de la primera meitat de segle XX. [...] La cobla según el gramófono; la interpretación de las sardanas entre 1920 y 1950, es una tesis doctoral que surge del interés por la recuperación histórica de los modelos interpretativos de la música para cobla de la primera mitad de siglo XX. [...] The cobla according to the gramophone; The interpretation of sardanes between 1920 and 1950 is a PHD that emerged from the interest in the historical recovery of cobla music of the first half of twentieth century. [...]
2020
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
412 p, 8.1 MB |
Frederic Mompou: música i pensament : la fluïdesa de l'ésser i la creativitat musical (1893-1987)
/
Pla i Garrigós, Adolf ;
Ballester i Gibert, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament d'Art i de Musicologia
La música de Frederic Mompou (1893-1987) ha viscut en una paradoxa: d'una banda la seva estètica ha estat difícil de situar al segle XX, ha tingut poca visibilitat en els repertoris del concertisme internacional i en els àmbits acadèmics de formació pianística. [...] The music of Frederic Mompou (1893-1987) has existed in a paradox: on one hand it's aesthetics has been difficult to locate within the 20th century, having little visibility in the international concert repertory and in the academic training of pianists, and on the other hand he has been the composer, or at least one of the two or three, who has generated the most bibliography in the history of music in Spain. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
|
|
7.
|
|
8.
|
217 p, 6.6 MB |
L'univers estètic de Joaquim Homs (1906 - 2003)
/
Garrobé Marqui, Alexandre ;
Ballester i Gibert, Jordi, dir. ;
Gan Quesada, Germán, 1974-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament d'Art i de Musicologia
Amb el pas dels anys, la figura de Joaquim Homs (1906-2003) ha quedat associada a una sèrie de tòpics, com la relació amb Robert Gerhard, la condició de pioner del dodecatonisme a la península o la seva timidesa. [...] Con el paso de los años, la figura de Joaquim Homs (1906-2003) ha quedado asociada a una serie de tópicos, como su relación con Robert Gerhard, su condición de pionero del dodecafonismo en la península o su timidez. [...] Throughout the last decades, the figure of Joaquim Homs (1906-2003) has been associated with a certain number of topics, such as his relationship with Robert Gerhard, his condition of pioneer of dodecaphonism in the Iberian Peninsula or his shyness. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
4 documents
|
|
9.
|
|
10.
|
|