Resultats globals: 20 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 14 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 114.6 KB La observación participante en primaria: ¿Un juego de niños? : Dificultades y oportunidades de acceso a los mundos infantiles / Ballestín González, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo señala una serie de aspectos metodológicos a partir del trabajo doctoral de la autora, centrado en el análisis de construcciones identitarias de los niños y niñas de origen inmigrante extranjero en la comarca catalana del Maresme (España). [...]
This paper collects a set of methodological aspects taken from the doctoral research of the author, which focuses on the construction of social identity in immigrant children at the Catalan coastal region of El Maresme (Spain). [...]

2009
AIBR : revista de antropología iberoamericana, Vol. 4 Núm. 2 (Mayo-Agosto 2009) , p. 229-244  
2.
26 p, 211.3 KB Segregación escolar e inmigración en Cataluña : aproximaciones etnográficas / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Ballestín González, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
Este artículo ha sido realizado en el marco del Proyecto I+D MCYT SEJ 2005-09333-CO2-CO1 Familias transnacionales, relaciones interculturales e integración socioeducativa de niños y jóvenes de origen extranjero. [...]
Este artículo describe y analiza algunas de las dinámicas informales y de las estrategias formales recurrentes de separación del alumnado dentro de las escuelas, desde los servicios educativos destinados a la pequeña infancia hasta la finalización de la educación obligatoria, desde la perspectiva de sus distintos efectos sobre el alumnado de origen extranjero más allá de esta última. [...]
This paper describes and analyzes some recurrent informal dynamics and formal strategies that separate students within the school, including educational services devoted to early childhood through the end of compulsory education, from the perspective of their different effects on immigrant students in stages beyond. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 126 (2007) , p. 1-26  
3.
2 p, 135.8 KB Les identitats escolars i socioculturals dels infants d'origen immigrant a Catalunya / Ballestín González, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Les aules de les escoles cada vegada compten amb més alumnes procedents de famílies immigrants. Per formular els nous plantejaments pedagògics que es necessiten, se situa el focus en la diversitat cultural, però no hi ha molts estudis que examinin com afecta aquesta escolarització als nens i a la seva identitat. [...]
Las aulas de los colegios cada vez cuentan con más alumnos procedentes de familias inmigrantes. Para formular los nuevos planteamientos pedagógicos que se necesitan, se sitúa el foco en la diversidad cultural, pero no hay muchos estudios que examinen cómo afecta esta escolarización a los niños y a su identidad. [...]

2008
UAB divulga, Febrer 2008, p. 1-2
2 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertran, Marta ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella Rubio, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell Pumareda, Olga ; Sordé, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)
3 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
321 p, 4.8 MB ¿En nombre de los "brasileirinhos"? Lengua de herencia e identidad brasileña en Cataluña / Samora de Figueiredo, Taís Cristina ; Ballestín González, Beatriz, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Esta Tesis tiene como tema la formación de asociaciones u otros formatos de proyectos colectivos, organizados para promover la enseñanza del Portugués como Lengua de Herencia para Brasileirinhos, niños hijos e hijas de inmigrantes brasileñas y brasileños en Europa. [...]
This thesis has as its theme the formation of associations, or other formats of collective projects, that are organized to promote the teaching of Portuguese as a Heritage Language for Brasileirinhos, children who are sons and daughters of Brazilians immigrants in Europe. [...]

2019  
2.
566 p, 2.8 MB Immigració i identitats a l'escola primària : experiències i dinàmiques de vinculació i desvinculació escolar al Maresme / Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La presència creixent dels infants fills i filles de famílies immigrades estrangeres a les aules de primària sovint ha estat enfocada des de la recerca educativa local a partir de la «diversitat cultural» aportada, fent d'aquesta variable l'eix principal a l'hora de formular la necessitat de nous plantejaments pedagògics que enfrontin les desigualtats i les diferències en el sistema escolar. [...]
The increased presence of children of immigrant families in Catalan primary classrooms has been frequently focused by local researchers in Education from the perspective of the «cultural diversity» they are supposed to add to our educational system, adopting this variable as the main line for the formulation of new pedagogical orientations capable of challenging issues related to inequalities and differences. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Materials acadèmics 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 137.6 KB Seminari de Recerca [43145] / Lubbers, Miranda Jessica ; Tapada Berteli, Maria Teresa ; Molina González, José Luis ; Habimana Jordana, Teresa ; Rodríguez García, Dan ; Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Objectius Generals Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. [...]
This module is part of the common modules to be taken by all students of the Master degree program, regardless of the specialty they are studying. It is taught in the second semester. General objectives: To know the different strategies, traditions, methodologies, and specific techniques that are used for the analysis of the results obtained, both qualitative and quantitative, and the existing computer programs. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Se imparte el segundo semestre. Objetivos Generales: Conocer las distintas estrategias, tradiciones, metodologías y técnicas específicas que se utilizan para el análisis de los resultados obtenidos, tanto cualitativos como cuantitativos, y los programas informáticos existentes. [...]

2021-22
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
2.
11 p, 128.9 KB Epistemologia i mètodes de recerca en antropologia social i cultural [101264] / Ballestín González, Beatriz ; Rodríguez García, Dan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Es tracta d'una assignatura que forma part d'una seqüència d'assignatures metodològiques-tècniques que constitueix un model a escala de la investigació etnogràfica en Antropologia: Pràctiques de Camp en ASiC I (fase exploratòria o prospectiva), Epistemologia i mètodes d'investigació en ASiC (disseny teòric), Tècniques d'investigació en ASiC (disseny tècnic), Recursos instrumentals per a la investigació a l'Antropologia (competències instrumentals), Pràctiques de camp en ASiC II (posada a prova de les hipòtesis segons els dissenys previstos, recollida de dades, anàlisi i conclusions), i Treball de fi de Grau (model a escala de la investigació etnogràfica en Antropologia). [...]
It is a subject that is part of a sequence of methodological-technical subjects that constitutes a model at the scale of ethnographic research in Anthropology: Fieldwork Practicum I (exploratory or prospective fieldwork), Epistemology and methods of study research (theoretical design), Research techniques (technical design), Instrumental resources for anthropological research (instrumental competences), Fieldwork Practicum II (to test of the hypotheses according to the previous methodological designs, data collection, analysis and conclusions), and Final Project (model at the scale of ethnographic research in Anthropology). [...]
Se trata de una asignatura que forma parte de una secuencia de asignaturas metodológico-técnicas que constituye un modelo a escala de la investigación etnográfica en Antropología: Prácticas de Campo en ASyC I (fase exploratoria o prospectiva), Epistemología y métodos de investigación en ASyC (diseño teórico), Técnicas de investigación en ASyC ( diseño técnico), Recursos instrumentales para la investigación en Antropología (competencias instrumentales), Prácticas de Campo en ASyC II (puesta a prueba de las hipótesis según los diseños previstos, recogida de datos, análisis y conclusiones) y Trabajo de fin de grado (modelo a escala de la investigación etnográfica en Antropología, resultados) 1 La asignatura de Epistemología y métodos forma parte de la Materia principal 11, Métodos, técnicas e instrumentos de investigación en Antropología, y sus contenidos se refieren a la fase de diseño teórico de la investigación ( formulación de hipótesis, elaboración del marco teórico, pruebas de contrastación, etc. [...]

2021-22
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
3.
13 p, 145.8 KB Seminari de Recerca [43145] / Lubbers, Miranda Jessica ; Tapada Berteli, Maria Teresa ; Molina González, José Luis ; Fradejas-García, Ignacio ; Rodríguez García, Dan ; Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Objectius Generals Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Se imparte el segundo semestre. Objetivos Generales: Conocer las distintas estrategias, tradiciones, metodologías y técnicas específicas que se utilizan para el análisis de los resultados obtenidos, tanto cualitativos como cuantitativos, y los programas informáticos existentes. [...]

2019-20
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
4.
8 p, 116.6 KB Anàlisi antropològica del món contemporani [101249] / Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contextualització Aquesta assignatura pretén una aplicació dels àmbits temàtics de l'antropologia i de disciplines afins (especialment la sociologia), però des d'una perspectiva antropològica, a la comprensió de fenòmens i problemes socials contemporanis, emfasitzant les construccions socioculturals i la seva plasticitat tot enmarcant-les contextualment i temporalment a la nostra societat. [...]
Contextualización Esta asignatura pretende una aplicación de los ámbitos temáticos de la antropología y de disciplinas afines (especialmente la sociología), pero desde una perspectiva antropológica, a la comprensión de fenómenos y problemas sociales contemporáneos, enfatizando las construcciones socioculturales y su plasticidad, y enmarcándolas contextual y temporalmente en nuestra sociedad. [...]

2019-20
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
5.
7 p, 155.2 KB Treball de final de grau [101280] / Grau Rebollo, Jorge ; Tapada Berteli, Maria Teresa ; Clua i Fainé, Montserrat ; Fons, Virgínia ; Gómez i Mestres, Sílvia ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El TFG és una assignatura de 6ECTS, obligatòria de 4t curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. 1 El TFG es concep com a la culminació de la seqüència de les assignatures metodològiques i tècniques de segon i tercer curs que, en el seu conjunt, constitueixen un model de la investigació etnogràfica en Antropologia i es desenvolupa al llarg del primer semestre del 4t curs. [...]
El TFG es una asignatura de 6 ECTS, obligatoria de 4t curso del Grado en Antropología Social y Cultural. 1 El TFG está concebido como la culminación de la secuencia de las asignaturas metodológicas y técnicas de segundo y tercer curso que, en su conjunto, constituye un modelo de la investigación etnográfica en Antropología y se desarrolla a lo largo del primer semestre del 4º curso. [...]

2019-20
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
6.
9 p, 143.4 KB Història de l'antropologia [101276] / Clua i Fainé, Montserrat ; Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Es tracta d'una assignatura anual de segon de grau i traça el desenvolupament històric de l'antropologia des de la seva consolidació com a disciplina acadèmica a la segona meitat del segle XIX fins als principals desenvolupaments teòrics posteriors a la Segona Guerra Mundial. [...]
2019-20
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  
7.
9 p, 143.4 KB Història de l'antropologia [101276] / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Ballestín González, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2019-20
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  
8.
8 p, 100.1 KB Seminari de Recerca [43145] / Carrasco, Sílvia ; Lubbers, Miranda Jessica ; Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Objectius Generals Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Se imparte el segundo semestre. Objetivos Generales: Conocer las distintas estrategias, tradiciones, metodologías y técnicas específicas que se utilizan para el análisis de los resultados obtenidos, tanto cualitativos como cuantitativos, y los programas informáticos existentes. [...]

2018-19
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
2 documents
9.
8 p, 97.0 KB Història de l'antropologia [101276] / Clua i Fainé, Montserrat ; Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Es tracta d'una assignatura anual de segon de grau i traça el desenvolupament històric de l'antropologia des de la seva consolidació com a disciplina acadèmica a la segona meitat del segle XIX fins als principals desenvolupaments teòrics posteriors a la Segona Guerra Mundial. [...]
Es una asignatura anual de segundo del grado y traza el desarrollo histórico de la antropología desde su consolidación como disciplina académica en la segunda mitad del siglo XIX hasta los principales desarrollos teóricos posteriores a la Segunda Guerra Mundial. [...]

2018-19
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
10.
8 p, 100.0 KB Seminari de Recerca [43145] / Carrasco, Sílvia ; Lubbers, Miranda Jessica ; Ballestín González, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Objectius Generals Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Se imparte el segundo semestre. Objetivos Generales: Conocer las distintas estrategias, tradiciones, metodologías y técnicas específicas que se utilizan para el análisis de los resultados obtenidos, tanto cualitativos como cuantitativos, y los programas informáticos existentes. [...]

2017-18
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
2 documents

Materials acadèmics : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.