Results overview: Found 11 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Research literature, 1 records found
Course materials, 7 records found
Articles 3 records found  
1.
8 p, 928.1 KB Persons with first episode psychosis have distinct profiles of social cognition and metacognition / Ferrer-Quintero, Marta (Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM), Barcelona) ; López-Carrilero, R. (Fundació Sant Joan de Déu per a la Recerca, Esplugues de Llobregat) ; Birulés, I. (Universitat de Barcelona) ; Barajas Vélez, Ana (Centre d'Higiene Mental Les Corts) ; Lorente-Rovira, E. (Hospital Clínic Universitari (València)) ; Díaz-Cutraro, L. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Sant Boi de Llobregat) ; Verdaguer, M. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Sant Boi de Llobregat) ; García-Mieres, H. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Sevilla-Llewellyn-Jones, J. (Hospital Clinico San Carlos, Madrid) ; Gutiérrez-Zotes, A. (Institut Pere Mata, Reus) ; Grasa-Bello, Eva (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pousa, Esther (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Huerta-Ramos, E. (Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM), Barcelona) ; Pélaez, T. (Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM), Barcelona) ; Barrigón, M. L. (Area de Gestión Sanitaria Sur Granada, Motril) ; González-Higueras, F. (Comunidad Terapéutica de Salud Menta Complejo Hospitalario Jaén) ; Ruiz-Delgado, I. (Unidad de Salud Mental Comunitaria Málaga Norte) ; Cid, J. (Institut d'Assistencia Sanitària, Girona) ; Moritz, S. (University Medical Center Hamburg) ; Ochoa, Susana (Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM), Barcelona) ; Fernández Martínez, Daniel (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Subjects with first-episode psychosis experience substantial deficits in social cognition and metacognition. Although previous studies have investigated the role of profiles of individuals in social cognition and metacognition in chronic schizophrenia, profiling subjects with first-episode psychosis in both domains remains to be investigated. [...]
2021 - 10.1038/s41537-021-00187-8
NPJ Schizophrenia, Vol. 7 (december 2021)  
2.
13 p, 838.6 KB Cognitive insight in first-episode psychosis : changes during Metacognitive Training / Birulés, Irene (Universitat de Barcelona. Departament de Desenvolupament de la Cognició i Psicologia Educativa) ; Pousa, Esther (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Luisa Barrigón, Maria (Instituto de Investigación Sanitaria de la Fundación Jiménez Díaz) ; Barajas Vélez, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Lorente-Rovira, Ester (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; González-Higueras, Fermin (Servicio Andaluz de Salud. UGC Salud Mental de Jaén) ; Grasa-Bello, Eva (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ruiz-Delgado, Isabel (Servicio Andaluz de Salud. Unidad de Salud Mental Comunitaria Málaga Norte) ; Cid Colom, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica (Girona)) ; de Apraiz, Ana (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Montserrat, Roger (Universitat de Barcelona. Departament de Desenvolupament de la Cognició i Psicologia Educativa) ; Pélaez, Trinidad (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Moritz, Steffen (University Medical Center Hamburg. Department of Psychiatry and Psychotherapy) ; The Spanish Metacognition Study Group (Sant Boi de Llobregat) ; Ochoa, Susana (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; López-Carrilero, Raquel (Universitat de Barcelona. Departament de Desenvolupament de la Cognició i Psicologia Educativa) ; Cuadras, Daniel (Fundació Sant Joan de Déu. Departament d'Estadística)
Background: Metacognitive training (MCT) has demonstrated its efficacy in psychosis. However, the effect of each MCT session has not been studied. The aim of the study was to assess changes in cognitive insight after MCT: (a) between baseline, post-treatment, and follow-up; (b) after each session of the MCT controlled for intellectual quotient (IQ) and educational level. [...]
2020
Journal of Personalized Medicine, Vol. 10 Núm. 4 (2020) , p. 253  
3.
13 p, 587.0 KB Gender differences in individuals at high-risk of psychosis : a comprehensive literature review / Barajas Vélez, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ochoa, Susana (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Obiols Llandrich, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Lalucat-Jo, Lluís (Centre d'Higiene Mental Les Corts)
Introduction. To date, few studies have focused on the characterization of clinical phenomenology regarding gender in population at high-risk of psychosis. This paper is an attempt to summarize the findings found in the scientific literature regarding gender differences in high-risk populations, taking into account parameters studied in populations with schizophrenia and other psychotic disorders, such as incidence, clinical expression, duration of untreated illness (DUI), social functioning, and cognitive impairment prior to full-blown psychosis development. [...]
2015 - 10.1155/2015/430735
The Scientific World Journal, Vol. 2015 (January 2015) , article ID 430735  

Research literature 1 records found  
1.
280 p, 6.2 MB Premorbid and prodromal functioning as predictors at onset of psychosis : : a first-episode study / Barajas Vélez, Ana ; Obiols Llandrich, Jordi, dir. ; Ochoa Güerre, Susana, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Las fases tempranas de una enfermedad representan un período importante, tanto desde el punto de vista de la investigación como en relación al resultado de la enfermedad y su pronóstico. En relación con los trastornos el espectro psicótico, se ha observado que la heterogeneidad comienza temprano, mucho antes de la aparición de la psicosis. [...]
The early phases of an illness represent an important period, both from a research viewpoint and also in relation to the outcome of the illness and its prognosis. In relation to the psychotic spectrum disorders, it has been observed that the heterogeneity begins early, long before the onset of psychosis. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Course materials 7 records found  
1.
4 p, 225.3 KB Pràcticum [102552] / Barajas Vélez, Ana ; Blasco Blasco, Tomás ; Cladellas Pros, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura s'ubica a 3er curs del pla d'estudis 2010 i té com a objectiu facilitar el coneixement de les diverses activitats, sortides professionals i possibilitats d'especialització en diferents àmbits de la psicologia. [...]
2021-22
Grau en Psicologia [954]  
2.
7 p, 118.5 KB Pràctiques Integrades [106401] / Bonillo Martín, Albert ; Edo Izquierdo, Silvia ; Guillazo Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal Alemany, Roser ; Cladellas Pros, Ramón ; Barajas Velez, Ana ; Faucha Hernandez, Mireia ; Camps Orfila, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar els estudiants d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar a los estudiantes de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
3 documents
3.
5 p, 123.7 KB Personalitat i Diferències Individuals [102578] / Chanes Puiggros, Lorena ; Gomà Freixanet, Montserrat ; Barajas Velez, Ana ; Casellas Pujol, Elisabet ; Marsellach Umbert, Gloria ; Reche Camba, Elvira ; Prats Varela, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar l'assignatura, l'estudiant haurà d'haver assolit els següents objectius: 1 OBJECTIUS GENERALS: 1) Saber les diferents perspectives que conviuen dins la psicologia de la personalitat. 2) Identificar els aspectes complementaris i diferencials de les diferents perspectives de la psicologia de la personalitat. [...]
At the end of this course, the student must have achieved the following objectives: GENERAL OBJECTIVES: 1) Know the different perspectives that co-exisit within the psychology of personality. 2) Identify the complementary and differential aspects of the different perspectives of the psychology of personality. [...]
Al finalizar la asignatura, el estudiante deberá haber alcanzado los siguientes objetivos: 1 OBJECTIVOS GENERALES: 1) Saber las diferentes perspectivas que conviven dentro de la psicología de la personalidad. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
4.
5 p, 103.8 KB Pràctiques Externes II [43425] / Barajas Velez, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Participar i responsabilitzar-se, sota supervisió del tutor/a, d'activitats assistencials que haurà de dur a terme en la seva pràctica professional com a Psicòleg General Sanitari. Aplicar, en el context de la pràctica professional, els coneixement teòrics dels que disposa. [...]
Participate in and take responsability for assistance activities, under the tutor's supervision. Apply, in a professional internship context, the theoretical knowledge available. Apply methodological knowledge in research projects underway in the internship centre. [...]
Participar y responsabilizarse, bajo supervisión del tutor / a, de actividades asistenciales que deberá llevar a cabo en su práctica profesional como Psicólogo General Sanitario. Aplicar, en el contexto de la práctica profesional, los conocimientos teóricos de los que dispone. [...]

2021-22
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
5.
5 p, 103.8 KB Pràctiques Externes I [43424] / Barajas Velez, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Observar i participar gradualment (intervenció acompanyada i intervenció autònoma acompanyada), en activitats que preparin a l'estudiant per a la pràctica professional com a PGS (processos d'avaluació, disseny i execució del pla de tractament i seguiment, supervisió de casos, elaboració d'informes psicològics i cursos clínics,. [...]
To observe and gradually participate (accompanied intervention and accompanied autonomous intervention) in activities that prepare the student for professional practice as a PGS (evaluation processes, design and execution of the treatment and follow-up plan, supervision of cases, preparation of psychological reports and clinical courses, . [...]
Observar y participar gradualmente (intervención acompañada e intervención autónoma acompañada), en actividades que preparen al estudiante para la práctica profesional como PGS (procesos de evaluación, diseño y ejecución del plan de tratamiento y seguimiento, supervisión de casos, elaboración de informes psicológicos y cursos clínicos,. [...]

2021-22
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
6.
5 p, 123.8 KB Personalitat i Diferències Individuals [102578] / Chanes, Lorena ; Barajas Vélez, Ana ; Ramos Grille, Irene ; Casellas Pujol, Elisabet ; Ellayti Martin, Zaynab ; Marsellach Umbert, Gloria ; Prats Varela, Eva ; Diaz Martinez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1 En finalitzar l'assignatura, l'estudiant haurà d'haver assolit els següents objectius: OBJECTIUS GENERALS: 1) Saber les diferents perspectives que conviuen dins la psicologia de la personalitat. 2) Identificar els aspectes complementaris i diferencials de les diferents perspectives de la psicologia de la personalitat. [...]
1 Al finalizar la asignatura, el estudiante deberá haber alcanzado los siguientes objetivos: OBJECTIVOS GENERALES: 1) Saber las diferentes perspectivas que conviven dentro de la psicología de la personalidad. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
7.
4 p, 104.8 KB Personalitat i Diferències Individuals [102578] / Chanes, Lorena ; Barajas Vélez, Ana ; Ramos Grille, Irene ; Casado Gomez, Manuel ; Marsellach Umbert, Gloria ; Álvarez Moya, Eva ; Prats Varela, Eva ; Diaz Martinez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar l'assignatura, l'estudiant haurà d'haver assolit els següents objectius: OBJECTIUS GENERALS: 1) Saber les diferents perspectives que conviuen dins la psicologia de la personalitat. 2) Identificar els aspectes complementaris i diferencials de les diferents perspectives de la psicologia de la personalitat. [...]
Al finalizar la asignatura, el estudiante deberá haber alcanzado los siguientes objetivos: OBJECTIVOS GENERALES: 1) Saber las diferentes perspectivas que conviven dentro de la psicología de la personalidad. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.