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1.
16 p, 6.5 MB El género en los anuncios de aparatos sanitarios y de calefacción. El caso de la empresa Roca / Barca Salom, Francesc Xavier (Universitat Politècnica de Catalunya)
La publicidad necesita recurrir a imaginarios colectivos y a construir estereotipos. Uno de ellos ha sido el de género. El tratamiento que la publicidad ha hecho del hombre y de la mujer ha contribuido a construir y mantener los roles culturales y sociales atribuidos a la masculinidad y la feminidad. [...]
Advertising needs to resort to collective imaginations and to build stereotypes. One of them has been gender. The treatment that advertising has made of men and women has contributed to building and maintaining the cultural and social roles attributed to masculinity and femininity. [...]

2021 - 10.5565/rev/qp.366
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 28 (2021) , p. 73-87 (Artículos de investigación)  
2.
30 p, 185.8 KB Dreams and needs : the applications of isotopes to industry in Spain in the 1960s / Barca Salom, Francesc Xavier
The efforts to change the bleak image of the atom bomb galvanised the discourse on the peaceful applications of nuclear energy. This contributed to a utopian vision of nuclear energy, especially of the uses of radioactive isotopes in the immediate post-war period. [...]
2009 - 10.4321/S0211-95362009000100014
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 29, Núm. (2009) , p. 307-336  

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