Resultados globales: 36 registros encontrados en 0.02 segundos.
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Materiales académicos, Encontrados 32 registros
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 2 registros  
1.
6 p, 36.9 KB Anàlisi de les competències transversals des de la carpeta d’estudiant / Barrera Fusté, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Batlle Rull, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Un dels debats més importants en l’àmbit de la pedagogia en l’Educació Superior avui en dia és el generat per les competències transversals. No resulta gaire difícil ubicar les competències específiques a cada una de les assignatures d’una àrea, però, com fer-ho en aquelles competències transversals i que per tant afecten a totes o quasi totes aquestes assignatures? Quina relació tenen les competències transversals amb la transdiciplinarietat i la interdisciplinarietat? Les respostes a aquestes preguntes tindran molt a veure amb que l’alumne futur estigui capacitat per a la societat del canvi i de la mobilitat, i per a creure realment que l’aprenentatge/ensenyament prepara per la vida i la professió, i fa adquirir coneixements i actituds vàlids per quelcom més enllà de la unidimensionalitat d’una disciplina acadèmica. [...]
One of the most important debates in the area of the pedagogy in the Higher Education is nowadays the one generated by the transversal competences. It is not very difficult to place the specific competences to each one of the subjects of an area, however, like making it in those competences transversal and that therefore they affect to all or almost all these subjects ¿Which relation do the transversal competences have with the transdiciplinarty and the interdisciplinarity? The answers to these questions will have a lot to do with that the pupil future will be qualified for the society of the change and of the mobility, and to believe really that the learning prepares for the life and the profession, and makes acquire knowledge and attitudes valid for something beyond the unidimensionality of an academic discipline. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
5 p, 187.8 KB Avaluació de la creativitat en les arts visuals i plàstica / Barrera Fusté, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Batlle Rull, Núria
Les àrees de les arts estan caracteritzades per l’ambigüitat i subjectivitat. Així la avaluació i els seus indicadors tenen seriosos problemes d’objectivitat. L’estudi que hem realitzar a l’àrea de Visual i Plàstica de CCEE és proposa obtenir criteris per a l’avaluació de la CREATIVITAT en el marc d’aquestes dificultats.
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
26 p, 5.4 MB Estudi de possibles aplicacions del treball d'escultura i pintura de Belles Arts, a l'àrea de visual i plàstica d’Educació Primària / Díaz Paniagua, Elisa ; Barrera Fusté, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estudi i pràctica de poètiques i tècniques artístiques es treballa en tot el recorregut acadèmic des del cicle d'Educació Infantil fins a Belles Arts a través de diferents disciplines. El present treball pretén analitzar unes pràctiques concretes de Belles Arts per tal de considerar llur aplicació a l'Àrea de Visual i Plàstica d'Educació Primària, i que aquesta suposi una millora en la seva didàctica. [...]
El estudio y práctica de poéticas y técnicas artísticas se trabaja en todo el recorrido académico desde el ciclo de Educación Infantil hasta Bellas Artes a través de diferentes disciplinas. El presente trabajo pretende analizar unas prácticas concretas de Bellas Artes para considerar su aplicación en el Área de Visual y Plástica de Educación Primaria, y que ésta suponga una mejora en su didáctica. [...]
The study and practice of poetic and artistic techniques is covered throughout all the academic journey from kindergarten to Fine Arts degree through different disciplines. This work seeks to analyze some specific practices in Fine Arts in order to consider their application within the area of Visual and Plastic in Primary School, and that it represents an improvement in their teaching. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2.
294 p, 10.1 MB El taller absent. Les manifestacions del taller artístic en les obres d'art des del camp de l'absència / Chust Peters, Daniel ; Barrera Fusté, Jaume, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Des de l'any 1990 fins ara, m'he dedicat a la meva carrera artística professional, determinada a presentar en públic la producció d'obres que representen el taller on treballo. Paral·lelament, des de fa més de dotze anys, he impartit classes com a professor d'art i, en concret, m'he especialitzat en ensenyar a desenvolupar projectes artístics, a fi que l'alumne assoleixi els recursos tècnics i conceptuals necessaris per formalitzar una proposta. [...]
Since 1990 I have devoted myself to my professional career as an artist, with the objective of exhibiting the production of work that represents the studio where I work. At the same time, for more than twelve years, I have worked as an art teacher. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Materiales académicos Encontrados 32 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
4 p, 77.7 KB Experiència i Recerca: Espais de Creació i Desenvolupament de la Persona [43221] / Barrera Fusté, Jaume ; Torrebadella Flix, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiarà des del àmbit transversal de l'espai: l'experiència i pràctica de l'educació artística, l'educació corporal i la psicomotricitat. Ho farà baix el signe de la creativitat i el desenvolupament de la persona, i tenint en compte les transformacions que experimenta el concepte d'espai i la seva vivència en el canvi de paradigma que reclama l'educació actual. [...]
This module will be studied from the transversal space: the experience and practice of arts education, physical education and psychomotor skills. We will under the sign of creativity and personal development, and taking into account the transformations experienced by the concept of space and its experience in the paradigm shift that demands modern education. [...]
En este módulo se estudiará desde el ámbito transversal del espacio: la experiencia y práctica de la educación artística, la educación corporal y la psicomotricidad. Lo hará bajo el signo de la creatividad y el desarrollo de la persona, y teniendo en cuenta las transformaciones que experimenta el concepto de espacio y su vivencia en el cambio de paradigma que reclama la educación actual. [...]

2018-19
3 documentos
2.
11 p, 110.8 KB Societat, ciència i cultura [101658] / Barrera Fusté, Jaume ; Bach Plaza, Joan ; Martínez Ribas, Ricard ; Torras Francés, Meri ; Ramón Riba, Antoni ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Montiel Rayo, Francisca ; Rifà Valls, Maria Montserrat ; Moncunill Solé, Blanca ; Perez Fontdevila, Aina ; Lojo Blesa, Aureli ; Ritondale, Elena ; Martín Jiménez, Sergi ; Sánchez Aguilar, Agustín ; Puigsech Farràs, Josep ; Álvarez Cobo, Iolanda ; Poch Serra, Joan ; Serret Vidal, Carme ; Cuadrado Ciuraneta, Sergi ; Dot Jutgla, Esteve ; Puente Rodríguez, Silvia ; Haas, Carlos ; Saura Mas, Sandra ; González Vilalta, Arnau ; Faciaben Lago, Jessica ; Lujan Feliu, Oriol ; Blanco Romero, María Asunción ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura ha de facilitar a l'estudiantat el coneixement, l'anàlisi i la comprensió del context sociocultural, científic i humanístic que ha configurat el present, possibilitant-li la presa d'una postura crítica i constructiva davant la realitat actual i les transformacions que s'han produït en tots aquests àmbits en els darrers períodes. [...]
The subject must provide to the students the knowledge, analysis and understanding of the socio-cultural, scientific and humanistic context that has shaped the present, enabling it to take a critical and constructive stance on the current reality and the transformations that have occurred in all of these areas during the last periods. [...]
La asignatura debe facilitar a los estudiantes el conocimiento, el análisis y la comprensión del contexto sociocultural, científico y humanístico que ha configurado el presente, posibilitándole la toma de una postura crítica y constructiva ante la realidad actual y las transformaciones que se han producido en todos estos ámbitos en los últimos periodos. [...]

2018-19
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
3.
5 p, 79.0 KB Projectes artístics [102030] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Saber desenvolupar cada una de les fases d'un procés creatiu per materialitzar un projecte artístic: - Des de la cerca de la primera idea, cerca de referents, cerca dels materials, del llenguatge artístic escollit, dels recursos tècnics. [...]
Know how to develop each of the phases of a creative process to realize an artistic project: - Since finding the first idea concerning search, search of materials, the chosen artistic language, technical resources . [...]
- Saber desarrollar cada una de las fases de un proceso creativo para materializar un proyecto artístico: - Desde la búsqueda de la primera idea, búsqueda de referentes, búsqueda de los materiales, del lenguaje artístico elegido, los recursos técnicos . [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
4.
4 p, 78.0 KB Experiència i Recerca: Espais de Creació i Desenvolupament de la Persona [43221] / Barrera Fusté, Jaume ; Torrebadella Flix, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiarà des del àmbit transversal de l'espai: l'experiència i pràctica de l'educació artística, l'educació corporal i la psicomotricitat. Ho farà baix el signe de la creativitat i el desenvolupament de la persona, i tenint en compte les transformacions que experimenta el concepte d'espai i la seva vivència en el canvi de paradigma que reclama l'educació actual. [...]
2017-18  
5.
5 p, 81.4 KB Innovació didàctica en les arts visuals [102034] / Barrera Fusté, Jaume ; Morón Velasco, Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Actualment, l'escola com a institució s'està transformant d'acord amb els canvis socials i culturals i emergeixen nous debats sobre el paper del coneixement, la construcció de la identitat i la visualitat en la formació dels infants. [...]
Currently, the school as an institution is being transformed according to the social and cultural changes and emerge further discussions on the role of knowledge, identity construction and visuality in training children. [...]
Actualmente, la escuela como institución se está transformando de acuerdo con los cambios sociales y culturales y emergen nuevos debates sobre el papel del conocimiento, la construcción de la identidad y la visualidad en la formación de niños. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
6.
10 p, 108.8 KB Societat, ciència i cultura [101658] / Barrera Fusté, Jaume ; Bach Plaza, Joan ; Martínez Ribas, Ricard ; Torras Francés, Meri ; Barquinero, J. F. (Joan Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Montiel Rayo, Francisca ; Rifà Valls, Maria Montserrat ; Martín Jiménez, Sergi ; Sánchez Aguilar, Agustín ; Puigsech Farràs, Josep ; Álvarez Cobo, Iolanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Poch Serra, Joan ; Serret Vidal, Carme ; Cuadrado Ciuraneta, Sergi ; Dot Jutgla, Esteve ; Puente Rodríguez, Silvia ; Haas, Carlos ; Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; González Vilalta, Arnau ; Faciaben Lago, Jessica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura ha de facilitar a l'estudiantat el coneixement, l'anàlisi i la comprensió del context sociocultural, científic i humanístic que ha configurat el present, possibilitant-li la presa d'una postura crítica i constructiva davant la realitat actual i les transformacions que s'han produït en tots aquests àmbits en els darrers períodes. [...]
The subject must provide to the students the knowledge, analysis and understanding of the socio-cultural, scientific and humanistic context that has shaped the present, enabling it to take a critical and constructive stance on the current reality and the transformations that have occurred in all of these areas during the last periods. [...]
La asignatura debe facilitar a los estudiantes el conocimiento, el análisis y la comprensión del contexto sociocultural, científico y humanístico que ha configurado el presente, posibilitándole la toma de una postura crítica y constructiva ante la realidad actual y las transformaciones que se han producido en todos estos ámbitos en los últimos periodos. [...]

2017-18
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
7.
8 p, 96.1 KB Educació musical, visual i aprenentatge [102035] / Barrera Fusté, Jaume ; Morón Velasco, Mar ; Paris Romia, Gemma ; González Martín, Cristina ; Molins Macau, Nuria ; Mora Romagosa, Josep Oriol ; Ortin Lozano, Ruth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Objectius formatius: La naturalesa dels processos artístics i els seus recursos per a ser formalitzats. Intervencions educatives en l'àmbit de l'educació performativa de les arts: imatge, objecte i espai. [...]
Educational objectives: The nature of artistic processes and resources to be formalized. Educational interventions in the field of performative arts education: image, object and space. Interpretation and musical listening as the basis of musical understanding Educational applications in the field of music around and hearing the song.
Objetivos formativos: La naturaleza de los procesos artísticos y sus recursos para ser formalizados. Intervenciones educativas en el ámbito de la educación performativa de las artes: imagen, objeto y espacio. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
8.
5 p, 79.3 KB Projectes artístics [102030] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Saber desenvolupar cada una de les fases d'un procés creatiu per materialitzar un projecte artístic: - Des de la cerca de la primera idea, cerca de referents, cerca dels materials, del llenguatge artístic escollit, dels recursos tècnics. [...]
Know how to develop each of the phases of a creative process to realize an artistic project: - Since finding the first idea concerning search, search of materials, the chosen artistic language, technical resources . [...]
- Saber desarrollar cada una de las fases de un proceso creativo para materializar un proyecto artístico: - Desde la búsqueda de la primera idea, búsqueda de referentes, búsqueda de los materiales, del lenguaje artístico elegido, los recursos técnicos . [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
9.
4 p, 77.6 KB Llenguatges audiovisuals i expressió artística [102031] / Barrera Fusté, Jaume ; Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1- Utilitzar els llenguatges audiovisuals com element de comunicació fonamental en el decurs de l'assignatura. 2- Lligar la pràctica artística, la pràctica instrumental, la pràctica didàctica i la teoria. [...]
1- Using audiovisual languages as a fundamental element of communication during the course. 2- Linking artistic practice, instrumental practice, teaching practice and theory. 3- Audiovisual languages. [...]
1- Utilizar los lenguajes audiovisuales como elemento de comunicación fundamental en el transcurso de la asignatura. 2- Ligar la práctica artística, la práctica instrumental, la práctica didáctica y la teoría. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
10.
4 p, 78.0 KB Experiència i Recerca: Espais de Creació i Desenvolupament de la Persona [43221] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiarà des del àmbit transversal de l'espai: l'experiència i pràctica de l'educació artística, l'educació corporal i la psicomotricitat. Ho farà baix el signe de la creativitat i el desenvolupament de la persona, i tenint en compte les transformacions que experimenta el concepte d'espai i la seva vivència en el canvi de paradigma que reclama l'educació actual. [...]
En este módulo se estudiará desde el ámbito transversal del espacio: la experiencia y práctica de la educación artística, la educación corporal y la psicomotricidad. Lo hará bajo el signo de la creatividad y el desarrollo de la persona, y teniendo en cuenta las transformaciones que experimenta el concepto de espacio y su vivencia en el cambio de paradigma que reclama la educación actual. [...]

2016-17
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 32 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.