Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
23 p, 288.3 KB La investigación en comunicación y publicidad : nuevos temas y problemas / Benavides Delgado, Juan (Universidad Complutense de Madrid)
En los últimos treinta años, la comunicación y la publicidad han cambiado de un modo profundo tanto en sus prácticas profesionales como en las líneas de investigación que se han desarrollado en el ámbito académico. [...]
In the last thirty years, communicarion and advertising have changed in profound ways both in their professional practices and in the academical research. These processes are generating new forms of understanding communication by professionalds and society, and also by new generations of students and professionals, on the line to form a more proportionate and fair society. [...]

2012 - 10.5565/rev/qp.55
Questiones publicitarias, Núm. 17 (2012) , p. 71-93 (Artículos de investigación)  
2.
21 p, 1.5 MB Nuevas propuestas para el análisis del lenguaje en los medios / Benavides Delgado, Juan (Universidad Complutense de Madrid)
En este trabajo, se propone la búsqueda de nuevos modelos para el aná­ lisis del lenguaje, partiendo de los complejos nexos existentes entre los medios de comunicación, la sociedad y los individuos que la componen. [...]
This article proposes the search of new models for language analysis, con­ sidering the complex links between mass media, society and individuals. The rela­ tion between language and social cognition is de bated from diverse epistemologi­ cal approaches, developed from a mentalist conception or another centred on social and cultural processes. [...]

2005 - 10.5565/rev/qp.154
Questiones publicitarias, Núm. 10 (2005) , p. 13-33 (Artículos de investigación)  
3.
22 p, 198.0 KB El proceso de gestión de la RSC. Estudio de caso / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Benavides Delgado, Juan (Universidad Complutense de Madrid)
Introducción: Estamos ante un momento de cambio en el contexto empresarial, lo cual repercute en el comportamiento de las organizaciones con la sociedad, que a través de una adecuada gestión de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC) da respuesta a los intereses de sus stakeholders. [...]
Introduction: We are living a moment of change in business context, which directly affects organizations' behaviour with society, through which a proper management of Corporate Social Responsibility (CSR) satisfies its starkeholders' interests. [...]

2017 - 10.4185/RLCS-2017-1208
Revista latina de comunicación social, Vol. 72 (2017) , p. 1.063-1.084  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.