Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Research literature, 1 records found
Articles 3 records found  
1.
20 p, 819.1 KB Audience participation in online news websites : a comparative analysis / Franquet i Calvet, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Villa Montoya, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Bergillos, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona)
In a moment of transformation of media as a result of ongoing processes of digitalization and convergence, television broadcasters are increasingly betting on tools that allow the public to assume a more active role in the production of contents. [...]
2011
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 5, Núm. 3 (2011) , p. 223-242  
2.
19 p, 839.1 KB El precio de la internacionalidad : la dualidad en los patrones de publicación de los investigadores españoles en comunicación / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Masip, Pere (Universitat Ramon Llull) ; Bergillos, Ignacio (Universitat de les Illes Balears. Centre d'Ensenyament Superior Alberta Giménez)
Este artículo caracteriza los patrones de publicación en revistas científicas de los investigadores españoles de comunicación. Se analiza la institución de procedencia, el número de autores, la tipología de las colaboraciones y el número y destino de las referencias para tres muestras de revistas distintas: revistas españolas no indizadas en SSCI, revistas españolas incluidas en SSCI y revistas internacionales SSCI. [...]
This article characterizes publication patterns of Spanish communication scholars in scientific journals. Different parameters are analyzed: institution of origin, number of authors, typology of collaborations and the number and target of references. [...]

2013 - 10.3989/redc.2013.2.936
Revista española de documentación científica, Vol. 36, N. 2 (2013) , p. e010  
3.
25 p, 1.3 MB Producción científica en comunicación en las universidades de la Comunidad de Madrid : la fuerza de la tradición / Bergillos, Ignacio (Universitat de les Illes Balears. Centre d'Ensenyament Superior Alberta Giménez) ; Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este artículo tiene como objetivo analizar las dinámicas de producción científica en ciencias de la comunicación de las universidades de la Comunidad de Madrid entre 2007 y 2010. A partir de un análisis bibliométrico de las principales revistas de comunicación, seleccionadas mediante una triangulación de bases de datos bibliográficas, se determina la producción científica de cada institución, la distribución de esta producción por revistas y el volumen y el tipo de colaboración observable. [...]
This article aims to analyze the dynamics of scientific production in communication sciences in universities from the Community of Madrid from 2007 to 2010. Based on a bibliometric analysis of the major Spanish communication journals, selected through a triangulation of bibliographic databases, this paper determines the scientific output of each institution, the distribution of this production by journals and the volume and type of collaboration identified. [...]

2012 - 10.5209/rev_DCIN.2012.v35.40450
Documentación de las ciencias de la información, Vol.34 (2012) p.155-179  

Research literature 1 records found  
1.
359 p, 2.7 MB Participación de la audiencia y televisión en la era digital. Propuesta de análisis y evolución de las invitaciones a la participación en la tdt y en otras plataformas / Bergillos García, Ignacio ; Franquet i Calvet, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
El objeto de estudio de esta investigación es la participación de la audiencia en televisión. Concretamente, esta tesis analiza las invitaciones que las cadenas generalistas de televisión hacen a la audiencia, a través de diferentes plataformas, para colaborar en la producción, distribución y promoción de sus contenidos. [...]
The purpose of this research is to study audience participation in television. Specifically, this thesis analyses the invitations that television broadcasters offer to their audiences across different platforms, in order to collaborate in the production, distribution and promotion of their contents. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.