Resultats globals: 260 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 60 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 29 registres trobats
Llibres i col·leccions, 9 registres trobats
Documents de recerca, 45 registres trobats
Materials acadèmics, 117 registres trobats
Articles 60 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 158.1 KB Natural protected areas and rural/local development : a sustainable strategy in remote areas / Pallarès-Blanch, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
The value and resources of the landscape and heritage of the Pyrenees, conserved in Natural Conservation Areas, have not been included in local social/economic development. The necessary policies and transverse working methods have not taken on board the benefits of these natural, protected areas on local, economic development. [...]
2012 - 10.5379/urbani-izziv-en-2012-23-supplement-2-007
Urbani izziv, Vol. 23 Núm. supl. 2 (July 2012) , p. 87-96  
2.
25 p, 214.5 KB Violencia ocupacional en un hospital manifestada a través de reclamaciones / Gálvez Hernando, Gloria (Hospital Vall Hebron) ; Selva Olid, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Blanch i Ribas, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social)
La reorganización de los servicios públicos de salud como empresas de mercado, reconfigura los roles tradicionales de paciente y profesional, así como las relaciones entre ambos. Paralelamente, emergen riesgos de violencia ocupacional de pacientes a profesionales que les atienden. [...]
The public health services reorganization as market companies reconfigures the traditional roles of patient and professional, as well as the relationships between them. In parallel, risks of occupational violence from patients to professionals who attend them emerge. [...]

2019 - 10.5565/rev/athenea.2247
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 19 Núm. 2 (2019) , e. 2247 (Artículos)  
3.
11 p, 1.1 MB Chicken or the Egg : The Reciprocal Association Between Feeding Behavior and Animal Welfare and Their Impact on Productivity in Dairy Cows / Llonch, Pol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mainau Brunsó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Ipharraguerre, Ignacio R. (Innovation Division, Lucta S.A) ; Bargo, Fernando (Innovation Division, Lucta S.A) ; Tedó, Gemma (Innovation Division, Lucta S.A) ; Blanch, Marta (Innovation Division, Lucta S.A) ; Manteca Vilanova, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Feeding behavior in dairy cattle has a significant impact on feed efficiency, which is important for increasing the profitability of livestock and, at the same time, reducing the environmental impact. [...]
2018 - 10.3389/fvets.2018.00305
Frontiers in Veterinary Science, Vol. 5 (December 2018) , art. 305  
4.
15 p, 5.1 MB El diálogo disciplinar, un camino necesario para avanzar hacia la complejidad / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell, Genina (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Orellana, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se plantea el diálogo disciplinar como una opción necesaria para acercarse a la comprensión de los fenómenos del mundo desde la perspectiva del paradigma de la complejidad. Se toma como punto de partida una metáfora pictórica para diferenciar el diálogo disciplinar de otras formas de abordar la realidad en las que se conjugan distintas disciplinas. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 83-97  
5.
9 p, 2.9 MB Ciencia escolar y complejidad / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se sitúa la ciencia actual como una construcción de conocimiento que incorpora la complejidad y se realiza desde un marco de valores. Se plantean las finalidades de la ciencia escolar desde la complejidad entendiéndola como una actividad cuya finalidad consiste en la construcción significativa de nuevas maneras de pensar, hablar, sentir y actuar que permiten explicar y transforman el mundo. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 21-29  
6.
10 p, 2.8 MB Resultat de les excavacions arqueològiques portades a terme a Castellruf / Gasull Vilella, Pepa ; Blanch, Rosa M. ; González, Alicia ; Lorencio, Clara ; Mayoral, Florencio ; Xandri, Joana ; Yll, Errikarta
1985
Tribuna d'arqueologia, 1985, p. 53-62  
7.
23 p, 205.4 KB L'exercici professional de la geografia a Catalunya : estat actual i perspectives de futur / Rodríguez, Elena (Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya) ; Cuadrado Ciuraneta, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Gili, Josep (Tecnogeo (Grup Absis)) ; González, Enric (Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya) ; Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Larrull, Antoni (Gabinet Gaudí SL) ; Pallarès Blanch, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
El dia 21 de novembre de 2013 va tenir lloc la segona taula rodona realitzada en el context de la celebració del 25è aniversari de l'Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya (AGPC). Aquest acte es va plantejar com una oportunitat per a reflexionar sobre l'exercici professional de la geografia a Catalunya. [...]
El día 21 de noviembre de 2013 tuvo lugar la segunda mesa redonda realizada en el contexto de la celebración del 25 aniversario de la Asociación de Geógrafos Profesionales de Cataluña (AGPC). Este acto se planteó como una oportunidad para reflexionar sobre el ejercicio profesional de la geografía en Cataluña. [...]
The 21th of November of 2013 took place the second roundtable organized in the context of the 25th anniversary of the Association of Professional Geographers of Catalonia (AGPC). The aim of this act was to present an overview of the practice of Geography as a professional activity in Catalonia. [...]

2015 - 10.2436/20.3002.01.93
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 80 (2015) , p. 117-139  
8.
6 p, 103.6 KB El discurso argumentativo en actividades de diseño tecnológico colaborativo en el huerto escolar agroecológico / Espinet Blanch, Mariona (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Rekondo,Miren (Instituto Maria Espinalt, Barcelona)
La investigación parte de una intervención didáctica en educación primaria centrada en el diseño y montaje del sistema de riego del huerto de la escuela. Se adopta una orientación critica de acción en el marco de la Agroecología Escolar que promueve el diseño tecnológico colaborativo para el aprendizaje de la complejidad y de la participación democrática. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3087-3092  
9.
6 p, 209.3 KB El análisis del discurso evaluativo de maestros y educadores/-as ambientales en contextos dialógicos de evaluación de actividades de agroecología escolar / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
En este artículo se presenta el análisis del discurso evaluativo de maestros y educadores ambientales cuando evalúan actividades de Educación para la Sostenibilidad en el ámbito de la agroecología escolar, en el municipio de Sant Cugat del Vallès (Barcelona) utilizando la teoría de la Valoración de White. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3093-3098  
10.
6 p, 92.2 KB Integrar la enseñanza de la ciencia indagadora y la lengua extranjera en educación primaria : un estudio de caso sobre la experiencia en formación inicial de maestros / Cladera Artigues, Catalina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
La enseñanza integrada de ciencias e inglés en programas CLIL es una realidad en las aulas de primaria de Cataluña, lo que exige a los maestros ser expertos en ambas disciplinas. El proyecto Inquiry Based Science & English Learning in Primary Education (IBS&E) nace con la finalidad de formar maestros innovadores y competentes para llevar a cabo dicha integración disciplinar. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4937-4942  

Articles : 60 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 75.1 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias. Girona, Catalunya, : 2013  
2.
1 p, 280.2 KB Actividades de educación ambiental escolar y ayuntamientos : los retos de la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Póster presentado en el IV Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática", celebrado en Madrid en noviembre del 2007.
2007
Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática". Madrid, España, 4rt : 2007  
3.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d'Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l'educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d'Educació Ambiental. Els reptes de l'educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
4.
6 p, 596.7 KB Análisis del contraste en un contexto multicultural y de formación de maestros en educación para la sostenibilidad / Guilera Pagan, Mercè ; Espinet Blanch, Mariona ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria)
La creación del Espacio Europeo de Educación Superior implica cambios en la formación inicial y permanente del profesorado, sobre todo relacionados en el trabajo en contextos multiculturales y en red. [...]
The reform of European High Education implies changes in teacher education, above all in topics related in multicultural contexts and network. In this frame, a thematic workshop was carried out in Barcelona in which one have participated European and Catalan teachers. [...]

2008
Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Almeria, Espanya, 23è : 2008  
5.
17 p, 116.2 KB L'avaluació de xarxes que promouen l'educació per al desenvolupament sostenible: el cas de la Xarxa Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Comunicació presentada en el marc del 1r Congrés de Formació per al Treball en Xarxa a la Universitat. Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement, celebrat a Barcelona el 12 i 13 de febrer de 2009. [...]
2009
Congrés de Formació per al Treball en Xarxa Universitat Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement. Barcelona, Catalunya, 1r : 2009  
6.
1 p, 148.3 KB Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010  
7.
21 p, 77.2 KB Fer recerca en Educació per la Sostenibilitat: un joc d'articulacions. Resum de les aportacions de la Taula 1 / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Cano Soler, Marcel (Universitat Politècnica de Catalunya. Càtedra Unesco en Tecnologia, Desenvolupament Sostenible, Desequilibris i Canvi Global)
Resum de les aportacions fetes a la taula rodona 1 a les Jonades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat". Barcelona, Catalunya, : 2010  
8.
6 p, 5.8 MB Reflexiones sobre la evolución de la calidad en contextos internacionales que promueven la educación para el desarrollo sostenible : el caso de la red europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentación de diapositivas que acompañó a la presentación oral "Reflexiones sobre la evolución de la calidad de la educación para el desarrollo sostenible en contextos internacionales", en las Jornadas de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat". Barcelona, Catalunya, : 2010  
9.
5 p, 349.9 KB L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'. Bellaterra, Catalunya, : 2010  
10.
11 p, 1.6 MB Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar) / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'. Barcelona, Catalunya, : 2010  

Contribucions a jornades i congressos : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 9 registres trobats  
1.
12 p, 313.0 KB La evaluación de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de la Red Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo nos planteemos desarrollar una estrategia de evaluación que promueva la mejora del funcionamiento de la red Comenius SUPPORT, dentro de un paradigma socio-crítico. Este paradigma tiene en cuenta los valores comunes de la educación para el desarrollo sostenible (EDS) compartidos por los participantes, sus visiones de la "calidad", las actividades concretas y los productos obtenidos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 157-168  
2.
17 p, 755.2 KB Diagnosis de las actividades de educación ambiental del plan de dinamización educativa del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès: hacia una educación para la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La Década de las Naciones Unidas de la Educación para el Desarrollo Sostenible ha lanzado unos retos a nivel educativo, que hasta ahora no se habían planteado de una forma tan firme. Este contexto internacional ha generado unas demandas sobre la educación ambiental local en los ayuntamientos en relación con los centros educativos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 78-94  
3.
74 p, 9.4 MB Memòria de Sant Cugat : passat, present i futur de la nostra agricultura. Unitat didàctica, 3er curs d'Educació Secundària Obligatòria / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bachs, Montserrat ; Bosch, Dolors ; Molina, Raquel ; IES Joaquima Pla i Farreras (Sant Cugat del Vallès) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Unitat didàctica per a 3er curs de la ESO sobre el passat, present i futur de l'agricultura al municipi Sant cugat del Vallès.
2010 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 4)  
4.
116 p, 988.6 KB Avaluació de les activitats d'educació ambiental del Pla de Dinamització Educativa de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès : cap a una educació per a la sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
El present document recull la memòria de l'avaluació de les activitats d'educació ambiental incloses dins el Pla de Dinamització Educativa (PDE) de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, dins el marc del conveni signat pel propi ajuntament i la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 1)  
5.
163 p, 1.4 MB Estudio de caso para la evaluación de una Agenda 21 Escolar municipal. El caso de Sant Cugat del Vallès / Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Investigación fruto de un convenio entre la UAB y el Ayuntamiento de Sant Cugat para evaluar dos de los programas municipales de educación ambienal: las actividades de medio ambiente del Plan de Dinamización Educativa (PDE) y el programa Agenda 21 Escolar (A21E). [...]
2009 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès)  
6.
146 p, 9.7 MB Memòria : segona avaluació de les activitats d'educació per a la sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE) de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Curs 2009-10 / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
El volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2009-10. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'ajuntament de Sant Cugat. [...]
2010 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 8)  
7.
65 p, 661.0 KB CLIL FAQs. Orientacions per introduir l'anglès en la docència universitària / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recull d'orientacions per al professorat universitari que ha d'introduir una llengua estrangera a la seva assignatura. Aquestes orientacions parteixen de l'experiència i de la reflexió del grup de docents implicats en el projecte MQD 2010: 'Desenvolupament de material didàctic en anglès per a la integració de les competències lingüístiques i científiques en assignatures dels graus d'Educació Infantil i Primària'.
2015  
8.
12 p, 86.3 KB Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 137-148
3 documents
9.
77 p, 2.9 MB Miquel Siguan i Soler : discurs d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 30 de juny de l'any 2008 / Siguan, Miquel ; Blanch i Ribas, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Miquel Siguan i Soler per Josep M. Blanch i Ribas ; discurs de Miquel Siguan i Soler ; curriculum vitae de Miquel Siguan i Soler

2 documents

Documents de recerca 45 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
266 p, 3.6 MB La reclamación como herramienta de violencia ocupacional : un estudio de la agresión verbal expresada en formularios de reclamación en un hospital general / Gálvez Hernando, Gloria, autor. ; Blanch i Ribas, Josep Maria, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social) ; Selva Olid, Clara, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social.
Contexto. La reorganización de los servicios públicos de salud como empresas de mercado, en el marco de las transformaciones contemporáneas en el ámbito del trabajo, impulsadas por la Nueva Gestión Pública (NGP), redefinió algunos roles tradicionales de gestores, ciudadanos, pacientes y profesionales, y también aspectos de las relaciones entre ellos. [...]
Context. The reorganization of public health services as market enterprises, within the context of contemporary transformations in the field of work, promoted by the New Public Management (NGP), redefined some traditional roles of managers, citizens, patients and professionals, and aspects of the relations between them. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
98 p, 1.9 MB Case study on Inquiry-Based Science and English integration in primary school / Vilarrubias Aguiar, Laia ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper presents a case study on a Catalan Primary School, where it was researched the benefits and difficulties of teaching inquiry-based science through a CLIL approach. Several members of the educational community were interviewed to obtain the necessary information. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
3.
75 p, 2.4 MB Participación y agroecología escolar : diseño e implementación de un sistema de riego en el huerto escolar por una clase de educación secundaria en riesgo de exclusión social y educativa / Mouka el Falki, Ayoub ; Espinet Blanch, Mariona ; Valdés-Sánchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el marc de l'optativa 'Hort escolar', que cursen els alumnes de la classe de 3r de la ESO C del IES Barri Besòs, situat en un àrea de classe treballadora de Barcelona, vam dissenyar i aplicar una seqüència d'ensenyament i aprenentatge (SEA) sobre el disseny col. [...]
En el marco de la optativa 'Huerto escolar', que cursan los alumnos de la clase de 3ro de la ESO C del IES Barri Besòs, situado en un área de clase trabajadora de Barcelona, diseñamos y aplicamos una secuencia de enseñanza y aprendizaje (SEA) sobre el diseño colaborativo e implementación de un sistema de riego. [...]

2017  
4.
115 p, 883.2 KB Aspectos psicosociales de la vulnerabilidad y la exclusión social : aportaciones desde la Danza Movimiento Terapia / Bordoy Lobo, Rocío ; Blanch i Ribas, Josep Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Seguint la intuició que la influència de la percepció subjectiva afecta indisolublement la construcció del lligam social i que aquesta percepció subjectiva s'elabora al voltant de la vivència del propi cos, en aquest treball es presenta una evolució no exhaustiva de concepcions respecte del cos. [...]
From my point of view the influence of the subjective perception directly affects to the building of the social link and this link is generated from the own body conciousness. In this essay a non exhaustive evolution of concepts about the body will be exposed. [...]
Siguiendo la intuición de que la influencia de la percepción subjetiva afecta indisolublemente a la construcción del lazo social y que esta se elabora en torno a la vivencia del propio cuerpo, en este trabajo se presenta una evolución no exhaustiva de concepciones respecto al cuerpo. [...]

2017  
5.
491 p, 9.8 MB Indagación y modelización con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de Educación Secundaria / Herrera San Martín, Edith, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El profesor de ciencias juega un rol gravitante en la estructuración de las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes para el desarrollo de las competencias científicas. Sin embargo los resultados de las pruebas PISA 2013 sobre la adquisición de competencias científicas de los estudiantes de Chile están por debajo de la media internacional. [...]
Science teachers play a fundamental role as providers of opportunities for the development of secondary students' scientific competences. The results of international assessment programs such as PISA 2013 indicate that secondary students from Chile perform below average. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
1002 p, 17.1 MB Estudi de la col·laboració discursiva en l'ensenyament integrat de les ciències i l'anglès a l'aula d'educació primària: La docència compartida com a eina per promoure el diàleg disciplinar / Valdés-Sánchez, Laura, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La recerca presentada en aquesta tesi analitza com tres parelles de mestres de ciències i anglès d'una escola de primària pública catalana construeixen un projecte AICLE en ciències des de la docència compartida, entesa com una col·laboració que s'estableix tant fora com dins de l'aula El projecte integra l'ensenyament de les ciències i de l'anglès a través de l'elaboració de tallers de ciència plantejats des de la indagació i que suposen la construcció d'algun artefacte tecnològic. [...]
The research presented in this doctoral dissertation analyzes the way three pairs of science and English primary teachers of a public Catalan school build a CLIL project through coteaching understood as collaboration between the teachers' pairs within and outside the classroom. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
623 p, 4.3 MB Parlar per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat : anàlisi del discurs avaluatiu de mestres i educadors/es ambientals en contextos dialògics / Grau Roca, Pere ; Espinet Blanch, Mariona, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta recerca s'analitza el discurs avaluatiu de mestres i educadors ambientals en contextos dialògics, així com la seva funcionalitat a l'hora de provocar canvis en activitats d'Educació per a la Sostenibilitat que giren al voltant de l'agroecologia escolar. [...]
In this research we analyse the evaluative discourse of teachers and environmental educators within dialogical contexts and their functionality to trigger changes in education for sustainability activities in scholar agroecology. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
175 p, 2.5 MB Condiciones laborales del profesorado universitario : viviendo cambios en el contexto laboral / Ramírez Delgado, María Estela ; Blanch i Ribas, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El objetivo de esta tesis es evidenciar y caracterizar las percepciones, sentimientos y comportamientos con que el personal académico universitario afronta el actual contexto de cambio en sus condiciones de trabajo. [...]
The aim of this thesis is to demonstrate and characterize the perceptions, feelings and behaviors that the university academic staff faces the present context of change in their working conditions. The first part describes and systematizes processes of change that have been happening in the global socio-political and economic context of the last decades and on which academic transformations are constructed. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
147 p, 10.5 MB Creació, producció i realització del documental Amb el llapis a la mà. Roser Capdevila i Les Tres Bessones / Codony Blanch, Maria ; Faiges Llauradó, Laia ; Ferré Oller, Marta ; Llinés, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Recull del procés de creació, producció i realització del documental "Amb el llapis a la mà. Roser Capdevila i Les Tres Bessones". Un documental sobre la història i la trajectòria de la Roser Capdevila, il·lustradora i creadora de la sèrie de contes i dibuixos animats Les Tres Bessones.
Recopilación del proceso de creación, producción y realización del documental "Con el lápiz en la mano. Roser Capdevila y Las Tres Mellizas". Un documental sobre la historia y la trayectoria de Roser Capdevila, ilustradora y creadora de la serie de cuentos y dibujos animados Las Tres Mellizas.
Compilation of the process of creation, productions and audiovisual realization of the documentary "Pencil on hand. Roser Capdevila and The Triplets". A documentary of the history and the career of Roser Capdevila, the illustrator and creator of the collection of the The Triplets stories and cartoon.

2016
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
10.
226 p, 2.5 MB Tensiones éticas del trabajo de enfermería en el nuevo orden sanitario : un estudio iberoamericano / González Rozas, Paola ; Blanch i Ribas, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Introducción. La investigación estuvo enmarcada en el contexto general de las transformaciones del mundo del trabajo y las reformas neoliberales que dieron lugar a la Nueva Gestión Pública de servicios sanitarios de atención a las personas. [...]
Introduction. The research was framed within the overall context of the changing world of work and the neoliberal reforms that led to the NPM of health care services to people. His field of study was the relationship between the change in organization and management of health work in hospitals and ethics experience of this process by the nursing staff. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents de recerca : 45 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 117 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 1.3 MB Psicologia social aplicada [12141] / Blanch, J. M. ; Aoiz, M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1991-92
Llicenciat en Psicologia [444]  
2.
3 p, 1.6 MB Psicologia social [100448] / Blanch, Josep M. ; Domènech, Miquel ; Elejabarrieta, Francisco Javier ; Ibáñez, Tomás ; Iñiguez, Lupicinio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1992-93
Llicenciat en Psicologia [444]  
3.
3 p, 1.6 MB Psicologia social [100448] / Blanch, Josep M. ; Domènech, Miquel ; Elejabarrieta, F. J. ; Ibañez, Tomás ; Iñiguez, Lupicinio ; Botella, Mercè ; Muñoz, J. Manuel ; Pallares, Sussana ; Pujal, Margot ; Pujol, Joan ; Vázquez, Félix ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1993-94
Llicenciat en Psicologia [444]  
4.
2 p, 1018.3 KB Psicologia Social Aplicada [21149] / Blanch, Josep M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1994-95
Llicenciat en Psicologia [444]  
5.
2 p, 1.4 MB Avaluació i intervenció psicosocial [26959] / Blanch Ribas, Josep M. ; Cantera Espinosa, Leonor M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2000-01
Llicenciat en Psicologia [444]  
6.
2 p, 1.4 MB Psicologia social aplicada [26955] / Blanch Ribas, Josep M. ; Cantera Espinosa, Leonor M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2000-01
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
2 p, 1.1 MB Ambits d'Intervenció Psicosocial [21163] / Blanch, Josep M. ; Cantera, Leonor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1999-00
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
2 p, 1.1 MB Psicologia Social Aplicada [21149] / Blanch, Josep M. ; Cantera, Leonor ; Garay, Ana ; Martínez, Luz M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1999-00
Llicenciat en Psicologia [444]  
9.
6 p, 657.1 KB Redacció i Locució als Mitjans Audio-visuals [20686] / Blanch, M. ; Huertas, A. ; Oliva, R. ; Perona, J.J. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2001-02
Llicenciat en Periodisme [72]
2 documents
10.
6 p, 114.7 KB L'experimentació en educació infantil [102004] / Espinet Blanch, Mariona ; Palacios Lara, Carolina ; Balsach Solé, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització i finalitat global: L'experimentació en educació infantilés una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
Contextualización y finalidad global: La experimentación en la educación infantil es una asignatura optativa que se ofrece en 4º curso del grado de Educación Infantil. En esta fase el estudiante ya ha realizado todas las asignaturas de didáctica de las diferentes áreas del currículum donde se trabaja la experimentación en diferentes ámbitos culturales como la plástica, la música, la matemática o las ciencias. [...]

2019-20
Grau en Educació infantil [847]
3 documents

Materials acadèmics : 117 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Blanch, Marga
2 Blanch, Margarida
47 Blanch, Margarita
2 Blanch, Margarita,
1 Blanch, Marta
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.