1.
|
23 p, 477.3 KB |
La presència de Felip Pedrell en el projecte fundacional de la Societat Internacional de Musicologia (1899)
/
Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
L'any 1899, els professors Oskar Fleischer (1856-1933) i Max Seiffert (1868-1948) fundaren la primera societat internacional de musicologia a Berlín i sol·licitaren a Felip Pedrell que participés en el nou projecte científic. [...] 1899 gründeten die Professoren Oskar Fleischer (1856-1933) und Max Seiffert (1868-1948) die erste Internationale Musikgesellschaft in Berlin und baten Felip Pedrell um seine Mitarbeit bei dem neuen wissenschaftlichen Projekt. [...] In 1889 the teachers Oskar Fleischer (1856-1933) and Max Seiffert (1868-1948) founded the first International Musicological Society in Berlin and invited Felip Pedrell to participate in the new scientific project. [...] En 1899, los profesores Oskar Fleischer (1856-1933) y Max Seiffert (1868-1948) fundaron la primera sociedad internacional de musicología en Berlín y solicitaron a Felip Pedrell su participación en el nuevo proyecto científico. [...] En 1899, les professeurs Oskar Fleischer (1856-1933) et Max Seiffert (1868-1948) fondèrent à Berlin la première société internationale de musicologie et ils demandèrent à Felip Pedrell de participer à ce nouveau projet scientifique. [...]
2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 171-193 (Articles)
|
|
2.
|
35 p, 523.5 KB |
Recepció de la música de Georg Friedrich Händel a la Barcelona del segle XIX
/
Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La música de Händel sonà a Barcelona, més enllà de l'època en què va ser creada, a la recerca de l'interès cultural i artístic dels auditoris de mitjan segle XIX. L'aventura de la música händeliana a la Ciutat Comtal s'inicià el 12 de març de 1867, amb uns fragments de Rinaldo, i es va cloure a l'adveniment del segle XX, amb un repertori semblant, dirigit per Matthieu Crickboom. [...] Die Musik Händels weckte um Mitte des 19. Jahrhunderts ein besonderes kulturelles und künstlerisches Interesse in den Auditorien von Barcelona. Das Bühnenabenteuer der Musik Händels in Barcelona begann am 12. [...] Händel's music could be heard in Barcelona beyond the time of its creation, in search of the cultural and artistic interest of mid-nineteenth century audiences. The adventure of Händel's music in Barcelona started on 12 March 1867 with some fragments of Rinaldoand ended at the turn of the twentieth century with a similar repertoire, directed by Matthieu Crickboom. [...] La música de Händel sonó en Barcelona más allá de la época de su creación, en la búsqueda del interés cultural y artístico de los auditorios de mediados del siglo XIX. La aventura de la música händeliana en Barcelona se inició el 12 de marzo de 1867 con unos fragmentos de Rinaldo, y se cerró con el advenimiento del siglo XX, con un repertorio similar dirigido por Matthieu Crickboom. [...] La musique de Händel continua à être jouée à Barcelone au-delà de l'époque de sa création, à la recherche de l'intérêt culturel et artistique des auditoriums de la moitié du XIXème siècle. [...]
2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 47-81 (Articles de monogràfic)
|
|
3.
|
|
4.
|
11 p, 1.1 MB |
La labor de Enric Granados en el proceso de la recepción de la música de Bach en Barcelona
/
Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La personalidad musical de Enric Granados (1867-1916) comprende numerosas facetas, especialmente la interpretación pianística, la composición sinfónica, escénica, liederística y pianística, y la pedagogía, con la fundación de la Academia Granados (1900). [...] The musical personality of Enric Granados (1867-1916) includes many aspects, especially piano interpretation and symphonic, scenic, "liederistic" and piano composition, as well as pedagogy, together with the foundation of the Granados Academy (1900). [...]
2001
Anuario musical, Núm. 56 (2001) , p. 173-183
|
|
5.
|
|
6.
|
26 p, 1.6 MB |
L'òpera Il più bel nome d'Antonio Caldara i la recepció del darrer barroc a Catalunya
/
Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
L'autor del present article estudia el context històric, polític, musical i social de la Barcelona de 1708, en plena Guerra de Successió a la corona d'Espanya, produïda per la mort de Carles II de Castella el 1700, el qual no deixà successió directa. [...] El autor del presente artículo estudia el contexto histórico, político, musical y social de la Barcelona de 1708, en plena Guerra de Sucesión a la Corona de España, producida por la muerte de Carlos II de Castilla en 1700, el cual no dejó sucesión directa. [...] L'auteur de cet article étudie le contexte historique, politique, musical et social de la Barcelone du 1708, au beau milieu de la guerre de Succession à la Couronne d'Espagne, déclenchée par la mort de Charles II de Castille en 1700 sans laisser de succession directe. [...] The author of this article studies the historical, political, musical and social context of Barcelona in 1708, at the height of the War of Succession to the Spanish Crown, produced by the death of Charles II of Castile in 1700, who left no direct successor. [...] Der Autor dieses Artikels untersucht den historischen, politischen, musikalischen und sozialen Kontext Barcelonas im Jahre 1708, mitten im Spanischen Erbfolgekrieg, der durch den Tod des Königs Karl II. [...]
2009
Recerca musicològica, Núm. 19 (2009) , p. 77-102
|
|
7.
|
7 p, 79.2 KB |
Ressenyes
/
Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Index de les obres ressenyades: Alberto BASSO, I Mozart in Italia. Cronistoria dei viaggi, documenti, lettere. Dizionario dei luoghi e delle persone.
2007
Recerca musicològica, N. 17-18 (2007) p. 391-397
|
|
8.
|
25 p, 154.1 KB |
Els orígens del concepte de barroc musical hispànic, a l'entorn del centenari de l'Institut d'Estudis Catalans : Felip Pedrell, Higini Anglès, Miquel Querol
/
Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La nova ciència musicològica sorgida a les universitats alemanyes a la segona meitat del segle XIX posseeix un singular arrelament a Catalunya per la tasca exemplar duta a terme per Felip Pedrell (1841-1922), Higini Anglès (1888-1969) i Miquel Querol (1912-2002); tots ells, lligats per la relació mestre-deixeble, es relacionen estretament amb l'Institut d'Estudis Catalans, fundat el 1907, i el seu testimoni suposa gairebé un segle i mig de presència ininterrompuda d'estudiosos catalans a les altes instàncies de la musicologia internacional. [...] La nueva ciencia musicológica, surgida de las universidades alemanas en la segunda mitad del siglo XIX, posee una singular importancia en Cataluña por la labor ejemplar llevada a cabo por Felip Pedrell (1841-1922), Higini Anglès (1888-1969) y Miquel Querol (1912-2002); todos ellos, unidos por el vínculo de la relación maestro-discípulo, se relacionan estrechamente con el Institutd'Estudis Catalans, fundado en 1907; su testimonio supuso la presencia ininterrumpida, durante casi un siglo y medio, de la musicología catalana en las altas instancias de la musicología internacional. [...] La nouvelle science de la musicologie, apparue dans les universités allemandes au cours de la seconde moitié du XIXe siècle, prend une remarquable importance en Catalogne grâce aux efforts exemplaires de Felip Pedrell (1841-1922), Higini Anglès (1888-1969) et Miquel Querol (1912-2002); tous ceux qui, unis par le lien de la relation maître et disciple, sont étroitement liés avec l'Institut d'Estudis Catalans, fondé en 1907; leur témoignage signifie la présence sans interruption pendant presque un siècle et demi, de la musicologie catalane dans les hautes sphères de la musicologie internationale. [...] The new science of musicology, emerging from German universities in the second half of the XIX century, has a unique importance in Catalonia due to the exemplary work carried out by Felip Pedrell (1841-1922), Higini Anglès (1888-1969) and Miquel Querol (1912-2002). [...] Die neue Musikwissenschaft, die in der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts an den deutschen Universitäten aufkam, hat in Katalonien eine einzigartige Bedeutung für die beispielhafte Arbeit von Felip Pedrell (1841-1922), Higini Anglès (1888-1969) und Miquel Querol (1912-2002). [...]
2007
Recerca musicològica, N. 17-18 (2007) p. 41-65
|
|
9.
|
38 p, 823.3 KB |
Josep Carcoler (+1776): notícia Biogràfica i Compositiva
/
Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Josep Carcoler's musical personality was notably unknown in the field of Hispanic musical history. The autor of the present study succeeds in identifying three different people bearing the same name: a chorister in the musical chapel at Lleida cathedral, attested between 1690 and 1713, a Montblanc (Conca de Barbed) organist , between 1708 and 17 12, and the chapel master of Tremp (Urgell, Lleida) and Olot (La Garrotxa, Girona), the last of whom this study is devoted to. [...] La personalité musicale de Josep Carcoler était réellement peu connue dans le domaine de l'histoire musicale hispanique. L'auteur de cet étude réussit à identifier trois personnages différents qui portent le même nom: un enfant de choeur de la chapelle de musique de la cathédrale de Lleida, documenté entre 1690 et 1713, un organiste de Montblanc (Conca de Barberà), entre 1708 et 1712, et le maître de chapelle de Tremp (Urge//, Lleida) et Olot (La Garrotxa, Girona), a qui i1 dédie son étude. [...]
1981
Recerca musicològica, N. 1 (1981) p. 113-150
|
|
10.
|
|