Resultats globals: 87 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 12 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Materials acadèmics, 63 registres trobats
Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
32 p, 1.1 MB Behavior Problems and Social Competence in Fragile X Syndrome : A Systematic Review / Cregenzán-Royo, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Parc Taulí Hospital Universitari) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Fragile X syndrome (FXS) causes intellectual disability and is the known leading cause of autism. Common problems in FXS include behavior and social problems. Along with syndromic characteristics and autism comorbidity, environmental factors might influence these difficulties. [...]
2022 - 10.3390/genes13020280
Genes, Vol. 13 (january 2022)  
2.
14 p, 1.8 MB Bullying victimization in young females with fragile-X-syndrome / Joga-Elvira, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Jacas, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Joga, Maria Luisa (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Roche-Martínez, Ana (Parc Taulí Hospital Universitari) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The aim of this study is to investigate the risk associated with girls with fragile X syndrome (FXS) suffering bullying in the role of a victim and its effects on their adaptive behavior, socialization style, and emotional state. [...]
2020 - 10.3390/genes11091069
Genes, Vol. 11, núm. 9 (2020) , p. e1069  
3.
6 p, 603.6 KB Identification of a de novo splicing variant in the Coffin-Siris gene, 1, in a patient with Angelman-like syndrome / Aguilera, Cinthia (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Gabau, Elisabeth (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Laurie, Steve (Centre de Regulació Genòmica) ; Baena Díez, Neus (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Derdak, Sophia (Centre de Regulació Genòmica) ; Capdevila, Núria (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Ramirez, Ariadna (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Delgadillo, Veronica (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; García-Catalan, Maria Jesus (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Brun-Gasca, Carme (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Guitart, Míriam (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Ruiz, Anna (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Patients affected by Angelman syndrome (AS) present severe intellectual disability, lack of speech, ataxia, seizures, abnormal electroencephalography (EEG), and a characteristic behavioral phenotype. [...]
2018 - 10.1002/mgg3.511
Molecular genetics & genomic medicine, Vol. 7 (december 2018)  
4.
10 p, 196.5 KB Assessment of cognition and language in the early diagnosis of autism spectrum disorder : usefulness of the Bayley Scales of infant and toddler development, third edition / Torras Mañá, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Gómez-Morales, A. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; González-Gimeno, I. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The aim of this study was to test the usefulness of the Cognitive and Language scales Bayley-III in the early assessment of cognitive and language functions in the context of an autism spectrum disorder (ASD) diagnosis. [...]
2016 - 10.1111/jir.12291
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 60, Issue 5 (May 2016) , p. 502-511  
5.
12 p, 362.9 KB Estilos educativos y psicopatología en niños y adolescentes con discapacidad intelectual de Chile y España / Fuenzalida Ríos, Irma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Los objetivos de nuestro estudio fueron: a) evaluar los estilos educativos en función de la presencia de discapacidad intelectual (DI) y de dos culturas, Chile y España; y b) valorar cómo estos aspectos se asocian con la psicopatología. [...]
The aims of our study were: a) to evaluate how parenting styles vary according to the presence of intellectual disability (ID) and between two cultures - Chile and Spain -; and to value their association with psychopathology. [...]

2017 - 10.5565/rev/qpsicologia.1389
Quaderns de psicologia, Vol. 19 Núm. 1 (2017) , p. 101-112 (Artículos)  
6.
12 p, 423.7 KB Estructura factorial y consistencia interna de la versión española del Inventario de Apego a Padres y Pares para Adolescentes (IPPA) / Delgado Magro, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ollé Camprubí, Mercè (Escola Daina-Isard Cooperativa d'Ensenyament)
El propósito del estudio es analizar la estructura interna de la versión española del Inventario de Apego con Padres y Pares (IPPA) de Armsden y Greenberg (1987) en una muestra de 231 adolescentes de 12 a 18 años. [...]
The purpose of this study is to analyze the internal structure of the Inventory of Parent and Peer Attachment of Armsden and Greenberg (1987), in a sample of 231 Spanish adolescents, (aged 12 -18). The internal consistency and dimensionality of the scale scores were analyzed. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.upsy15-1.efci
Universitas psychologica, Vol. 15, núm. 1 (2016) , p. 327-338  
7.
8 p, 215.3 KB Usefulness of the Bayley scales of infant and toddler development, third edition, in the early diagnosis of language disorder / Torras Mañá, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Guillamón Valenzuela, Montserrat (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Ramírez Mallafré, Ariadna (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Background: Language disorder (LD) is a neurodevelopmental disorder, and early diagnosis has an impact on speech therapy practice. The aim of this work is to test the usefulness of the Cognitive and Language scales of the Bayley-III in the early diagnosis of LD. [...]
Antecedentes: el trastorno del lenguaje (TL) es un trastorno del desarrollo neurológico. El objetivo de este trabajo es comprobar la utilidad de las escalas Cognitiva y de Lenguaje de Bayley-III en el diagnóstico precoz de los TL. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2014.29
Psicothema, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 349-356  
8.
14 p, 155.4 KB Acogimiento residencial : problemas emocionales y conductuales / Delgado Magro, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Costas i Moragas, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
En esta investigación se analizó la prevalencia de problemas emocionales y conductuales en niños en acogimiento residencial así como la influencia del tiempo de institucionalización. La muestra estuvo compuesta por 26 niños de ambos sexos en situación residencial y 45 niños que vivían con sus familias emparejados según edades y sexo. [...]
The prevalence of emotional and behavioral problems affecting children in residential care as well as the influence of the institutionalization length were analyzed. The sample consisted of 26 children in residential care and 45 children living with their families paired according to age and gender. [...]

2012
Revista de investigación en educación, Núm. 10, Vol. 1 (2012) , p. 158-171  
9.
8 p, 474.5 KB Comparing ADHD symptom levels in children adopted from Eastern Europe and from other regions : discussing possible factors involved / Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Barcons i Castel, Natàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Sartini, Claudio (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Fumadó, Victoria (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa))
Higher rates of ADHD symptoms have been observed among internationally adopted children but these symptoms seem to be even more frequent among children adopted from Eastern European countries. Therefore, the aims of this study were to compare the presence of ADHD symptoms in a sample of children adopted from Eastern Europe with a sample of children adopted from other regions and also to examine the influence of selected personal and family factors in the display of these symptoms. [...]
2012 - 10.1016/j.childyouth.2012.05.025
Children and youth services review, Vol. 34, num. 9 (2012) , p. 1903-1908  
10.
9 p, 473.4 KB Social relationships in children from intercountry adoption / Barcons i Castel, Natàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Sartini, Claudio (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Fumadó, Victoria (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
The aim of this study is to analyze the social relationships from a sample of 116 internationally adopted children aged 8-11, considering the following factors: relationship with parents, interpersonal relationships, and social stress. [...]
2012 - 10.1016/j.childyouth.2012.01.028
Children and youth services review, Vol. 34, num. 5 (2012)  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
162 p, 5.9 MB Síndrome de X-Frágil en niñas y adolescentes : descripción del fenotipo neurocognitivo y de su posible relación con la conducta adaptativa / Joga Elvira, Lorena ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Roche Martínez, Ana, dir. ; Jacas, Carlos, dir. ; Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir.
La Síndrome X Fràgil (SXF) és la segona causa més comuna de discapacitat intel·lectual de base genètica, per darrere de la trisomia 21, i la primera causa de discapacitat intel·lectual hereditària. [...]
El Síndrome X Frágil (SXF) es la segunda causa más común de discapacidad intelectual de base genética, por detrás de la trisomía 21, y la primera causa de discapacidad intelectual hereditaria. [...]
Fragile X Syndrome (FXS) is the second most common cause of genetic-based intellectual disability, after trisomy 21, and the leading cause of inherited intellectual disability. In males, since they have only one X chromosome, the fact of being carriers of the complete mutation of the FMR1 gene causes a total absence of the FMRP protein while in females, it leads to a partial decrease, since the chromosome with the unaffected FMR1 gene will be able to synthesize a certain amount of FMRP. [...]

2021  
2.
86 p, 18.3 MB La veu, la parla i el llenguatge de les persones amb la síndrome de deleció de 22q11 / Sebastián Lázaro, Diana ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir.
La síndrome de deleció de 22q11 (S22q11) està considerada una malaltia minoritària, ja que afecta a menys de 5 de cada 10. 000 habitants. Les persones amb la S22q11 poden presentar alteracions congènites cardiovasculars, anomalies del paladar, hipocalcemia, immunodeficiència i trets facials típics. [...]
El síndrome de deleción de 22q11 (S22q11) está considerado una enfermedad rara, ya que afecta a menos de 5 de cada 10. 000 habitantes. Las personas con el S22q11 pueden presentar alteraciones congénitas cardiovasculares, anomalías del paladar, hipocalcemia, inmunodeficiencia y rasgos faciales típicos. [...]
22q11 deletion syndrome (S22q11) is considered a rare disease, due to the fact that it affects less than 5 out of 10,000 inhabitants. People with S22q11 may present cardiovascular congenital defects, palate abnormalities, hypocalcemia, immunodeficiency, and typical facial features. [...]

2020  
3.
158 p, 1.9 MB Theory of mind in down syndrome and autism spectrum disorder : A study in Iran and Sweden / Shojaeian, Nazila ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El estudio presentado aquí, explora la comprensión de la teoría de la mente (ToM) en niños con síndrome de Down (DS), trastorno del espectro autista (TEA) y personas con desarrollo típico (TD) durante la infancia y la adolescencia temprana. [...]
The study reported herein, explored the comprehension of Theory of Mind (ToM) implemented in children with Down syndrome (DS), Autism Spectrum Disorder (ASD), and Typically Developing (TD) individuals during middle childhood and early adolescence. [...]

2019  
4.
144 p, 1.4 MB Evaluación cognitiva y del lenguaje en el diagnóstico precoz de los trastornos de la comunicación y del espectro del autismo : aportación de las "Bayley Scales of Infant and Toddler Development, Third Edition" / Torras Mañá, Montserrat ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Los trastornos del neurodesarrollo se definen, según el Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5; APA, 2013) como un grupo de condiciones que tienen su inicio en el período de desarrollo. [...]
The neurodevelopmental disorders are defined by the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5; APA, 2013) as a group of conditions with onset in the developmental period. The disorders typically manifest early in development, often before the child enters grade school, and are characterized by developmental deficits that produce impairments of personal, social, academic, or occupational functioning. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
304 p, 1.3 MB Parálisis cerebral: neuropsicología y abordajes terapéuticos / Muriel Molano, Vega ; García-Molina, Alberto, dir. ; Brun-Gasca, Carme, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
La parálisis cerebral (PC) se define como un grupo de desórdenes del desarrollo del movimiento y la postura que cursa con déficit cognitivos, alteraciones emocionales, de conducta y sociales. Este trabajo ha tenido como objetivos analizar el efecto de un tratamiento de estimulación cognitiva sobre las capacidades cognitivas en niños con parálisis cerebral así como estudiar la relación entre el funcionamiento ejecutivo y la conducta a partir de las respuestas aportadas por padres y profesores. [...]
Cerebral palsy (CP) is defined as a group of developmental disorders of movement and posture that causes social cognitive deficits, emotional disturbances, and behavior. The main objectives of this work were to analyse the effect of cognitive stimulation treatment on the cognitive capabilities in children with cerebral palsy, as well as study the relationship between executive functioning and behavior in children with CP from the answers given by parents and teachers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
132 p, 1.5 MB Los estilos educativos y su relación con la psicopatología en niños y adolescentes con discapacidad intelectual: un estudio comparativo entre Chile y España / Fuenzalida Ríos, Irma ; Brun-Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Objetivos: El objetivo principal de esta tesis fue evaluar los estilos de crianza, contextos culturales, niveles socioeconómicos y la psicopatología en diferentes grupos de niños y adolescentes (población clínica con discapacidad intelectual y población sin discapacidad). [...]
Objectives: The main goal of this thesis was to assess parenting styles, cultural contexts, socioeconomic levels and psychopathology in different groups of children and adolescents (with and without intellectual disabilities). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7.
136 p, 1018.7 KB Sintomatología del trastorno de estrés postraumático, ansiedad y depresión en una muestra de niños testigos de violencia en la calle y violencia familiar que viven en Ciudad Juárez / Quintana Moye, Lucia Nereth ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
8.
108 p, 2.5 MB Hipoterapia y logopedia : ¿Una nueva forma de intervención? / Bruns, Wencke ; Carrión Castillo, Irati ; Viñals Gracia, Judit ; Brun-Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este Trabajo de Final de Grado (TFG) trata sobre la hipoterapia y la logopedia planteando dos líneas de trabajo paralelas. Por un lado, se realiza un estudio de caso único de un niño con parálisis cerebral al que se realiza una intervención logopédica en sesiones de hipoterapia. [...]
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) tracta sobre la hipoterapia i la logopèdia plantejant dues línies de treball paral·leles. D'una banda, es realitza un estudi de cas únic d'un nen amb paràlisi cerebral al qual es realitza una intervenció logopèdica en sessions de hipoterapia. [...]

2014
Grau en Logopèdia [828]  
9.
148 p, 1.2 MB Inattention and hyperactivity in children adopted from Eastern Europe : description, causes and implications / Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Marre, Diana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
S'han observat alts nivells de símptomes de TDAH (Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat) en nens/es adoptats internacionalment, però aquests nivells semblen ser encara més alts en nens/es adoptats a Europa de l'Est. [...]
High levels of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) symptoms have been observed among internationally adopted children but these levels seem to be even higher among children adopted from Eastern Europe. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
10.
205 p, 732.3 KB Infancia y adolescencia en acogimiento residencial : Conductas exteriorizadas-interiorizadas y evaluación del apego / Delgado Magro, Lorena ; Brun-Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Comprender la relación existente entre la problemática social y la salud mental es clave, tanto en la etiología de los problemas, como en su tratamiento. Los procesos de acogimiento residencial y adopción constituyen un lugar tristemente privilegiado para comprender los efectos del riesgo psicosocial temprano. [...]
Understanding the relationship between social problems and mental health is key both in the etiology of the aforementioned problems and in their treatment. The residential care and adoption are sadly where the effects of early psychosocial risk can be understood. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 63 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 113.7 KB Pràctiques de Recerca [44392] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat obtingui les habilitats bàsiques d' investigació. L'alumnat s'incorpora a un equip d' investigació i la seva funció serà la de col·laborar amb l'equip, responsabilitzant-se de parcel·les concretes de les recerques de l'equip. [...]
The aim of this subject is to acquire basic research skills. The students join a research team and their function will be to collaborate, taking responsibility for specific tasks of the team's work. [...]
El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera las habilidades básicas de investigación. El alumnado se incorpora a un equipo de investigación y su función será la de colaborar responsabilizándose de parcelas concretas de los trabajos del equipo. [...]

2022-23
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documents
2.
7 p, 126.7 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura pretén formar l'estudiant en el coneixement de les característiques de conducta i llenguatge associades als següents trastorns: discapacitat intel·lectual, trastorns de l'espectre de l'autisme, paràlisi cerebral i trastorns de dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat. [...]
The subject aims to offer students knowledge of the behaviour and language features associated with the following disorders: intellectual disability, autism spectrum disorders, cerebral palsy, attention deficit disorders with or without hyperactivity. [...]
La asignatura pretende formar al estudiante en el conocimiento de las características de conducta y lenguaje asociadas a los sigüientes trastornos: discapacidad intelectual, trastornos del espectro del autismo, parálisis cerebral y trastornos de déficit de atención con y sin hiperactividad. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
3.
4 p, 119.7 KB Alteracions del Llenguatge Derivades de Trastorns del Neurodesenvolupament [44394] / Brun-Gasca, Carme ; Vilaltella Verdes, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest modul és proporcionar a l'estudiant coneixements actualitzats del fenotip conductual, especialment en l'àrea de llenguatge i parla de dos trastorns del neurodesenvolupament: la discapacitat intel·lectual i els trastorns de l'espectre de l'autisme. [...]
The objective of this module is to provide the student with updated knowledge of the behavioral phenotype, especially in the area of language and speech, of two neurodevelopmental disorders: Intellectual Disability and Autism Spectrum Disorders. [...]
El objetivo de este módulo es proporcionar al estudiante conocimientos actualizados del fenotipo conductual, especialmente en el área de lenguaje y habla de dos trastornos del neurodesarrollo: Discapacidad intelectual y Trastornos del Espectro del Autismo. [...]

2022-23
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documents
4.
2 p, 1.0 MB Psicopatologia del Llenguatje [21169] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
5.
4 p, 105.0 KB Alteracions del Llenguatge Derivades de Trastorns del Neurodesenvolupament [44394] / Brun-Gasca, Carme ; Vilaltella Verdes, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest modul és proporcionar a l'estudiant coneixements actualitzats del fenotip conductual, especialment en l'àrea de llenguatge i parla de dos trastorns del neurodesenvolupament: la discapacitat intel·lectual i els trastorns de l'espectre de l'autisme. [...]
The objective of this module is to provide the student with updated knowledge of the behavioral phenotype, especially in the area of language and speech, of two neurodevelopmental disorders: Intellectual Disability and Autism Spectrum Disorders. [...]
El objetivo de este módulo es proporcionar al estudiante conocimientos actualizados del fenotipo conductual, especialmente en el área de lenguaje y habla de dos trastornos del neurodesarrollo: Discapacidad intelectual y Trastornos del Espectro del Autismo. [...]

2021-22
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documents
6.
7 p, 110.2 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun-Gasca, Carme ; Vilaltella Verdes, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura pretén formar l'estudiant en el coneixement de les característiques de conducta i llenguatge associades als següents trastorns: discapacitat intel·lectual, trastorns de l'espectre de l'autisme, paràlisi cerebral i trastorns de dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat. [...]
The subject aims to offer students knowledge of the behaviour and language features associated with the following disorders: intellectual disability, autism spectrum disorders, cerebral palsy, attention deficit disorders with or without hyperactivity. [...]
La asignatura pretende formar al estudiante en el conocimiento de las características de conducta y lenguaje asociadas a los sigüientes trastornos: discapacidad intelectual, trastornos del espectro del autismo, parálisis cerebral y trastornos de déficit de atención con y sin hiperactividad. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
7.
5 p, 105.4 KB Pràcticum IV [101695] / Cambra Verges, Cristina ; Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius formatius són, fonamentalment, els següents: - Conèixer les tècniques d'avaluació i de tractament logopèdic segons les característiques de les persones ateses al centre. - Conèixer les necessitats que presenten les famílies de les persones ateses i els recursos adequats per fer-hi front. [...]
The main aims are: To know the test and the strategies needed for each case. To know the resources to help the families to overcome any situation. To know the social and educational environment in which the families live.
Los objetivos formativos son, fundamentalmente, los siguientes: - Conocer las técnicas de evaluación y de tratamiento logopédico segun las características de los sujetos atendidos en el centro. - Conocer las necesidades que presentan las familias de los sujetos y los recursos adecuados para afrontarlos. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
8.
3 p, 98.8 KB Pràctiques de Recerca [44392] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat obtingui les habilitats bàsiques d' investigació. L'alumnat s'incorpora a un equip d' investigació i la seva funció serà la de col·laborar amb l'equip, responsabilitzant-se de parcel·les concretes de les recerques de l'equip. [...]
The aim of this subject is to acquire basic research skills. The students join a research team and their function will be to collaborate, taking responsibility for specific tasks of the team's work. [...]
El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera las habilidades básicas de investigación. El alumnado se incorpora a un equipo de investigación y su función será la de colaborar responsabilizándose de parcelas concretas de los trabajos del equipo. [...]

2021-22
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documents
9.
4 p, 104.5 KB Alteracions del Llenguatge Derivades de Trastorns del Neurodesenvolupament [44394] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest modul és proporcionar a l'estudiant coneixements actualitzats del fenotip conductual, especialment en l'àrea de llenguatge i parla de dos trastorns del neurodesenvolupament: la discapacitat intel·lectual i els trastorns de l'espectre de l'autisme. [...]
El objetivo de este módulo es proporcionar al estudiante conocimientos actualizados del fenotipo conductual, especialmente en el área de lenguaje y habla de dos trastornos del neurodesarrollo: Discapacidad intelectual y Trastornos del Espectro del Autismo. [...]

2020-21
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documents
10.
3 p, 98.8 KB Pràctiques de Recerca [44392] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat obtingui les habilitats bàsiques d' investigació. L'alumnat s'incorpora a un equip d' investigació i la seva funció serà la de col·laborar amb l'equip, responsabilitzant-se de parcel·les concretes de les recerques de l'equip. [...]
El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera las habilidades básicas de investigación. El alumnado se incorpora a un equipo de investigación y su función será la de colaborar responsabilizándose de parcelas concretas de los trabajos del equipo. [...]

2020-21
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documents

Materials acadèmics : 63 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.