Resultats globals: 43 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 28 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles, 8 registres trobats
Materials de curs 28 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 78.3 KB Clínica, Avaluació i Diagnòstic dels Trastorns en la Infància i l'Adolescència [42602] / Jané i Ballabriga, Maria Claustre ; Ballespí Sola, Sergi ; Brun i Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En aquest mòdul s'estudien aspectes avançats dels trastorns de la infància i l'adolescència que l'alumne no ha pogut abordar en el grau. L'avaluació, diagnòstic i la clínica d'aquests quadres, com la investigació en tractament i prevenció són objecte d'estudi. [...]
2014-15
Recerca en Psicologia Aplicada a les Ciències de la Salut [1132]  
2.
6 p, 16.4 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura pretén formar l'estudiant en el coneixement de les característiques de conducta i llenguatge associades als següents trastorns: discapacitat intel·lectual, autisme, paràlisi cerebral i trastorns de dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]  
3.
4 p, 13.7 KB Discapacitat Intel·lectual i Trastorns del Desenvolupament [102539] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Al finalitzar l'assignatura l'estudiant serà capaç de: Conèixer el fenotip cognitiu-cinductual de les patologies estudiades Ser sensible per entendre l'afectació global dels pacients que presenten les patologíes estudiades i la influència que pot tenir en el seu entorn i en el seu desenvolupament.
2012-13
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
4.
4 p, 11.2 KB Pràctiques Externes [102551] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'alumne prengui contacte directe amb la professió de psicòleg i adquireixi les competències relacionades amb l'activitat professional.
2011-12
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
5.
4 p, 13.6 KB Discapacitat Intel·lectual i Trastorns del Desenvolupament [102539] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Al finalitzar l'assignatura l'estudiant serà capaç de: Conèixer el fenotip cognitiu-cinductual de les patologies estudiades Ser sensible per entendre l'afectació global dels pacients que presenten les patologíes estudiades i la influència que pot tenir en el seu entorn i en el seu desenvolupament.
2011-12
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
6.
6 p, 15.6 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura pretén formar l'estudiant en el coneixement de les característiques de conducta i llenguatge associades als següents trastorns: discapacitat intel·lectual, autisme, paràlisi cerebral i trastorns de dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat. [...]
2011-12
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]  
7.
6 p, 45.7 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2010-11
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]  
8.
14 p, 119.1 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2009-10
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]  
9.
3 p, 29.7 KB Deficiència mental [26936] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ballespí Sola, Sergi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2008-09
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
3 p, 29.4 KB Deficiència mental [26936] / Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Pont, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2008-09
Llicenciat en Psicologia [444]  

Materials de curs : 28 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
144 p, 1.4 MB Evaluación cognitiva y del lenguaje en el diagnóstico precoz de los trastornos de la comunicación y del espectro del autismo : aportación de las "Bayley Scales of Infant and Toddler Development, Third Edition" / Torras Mañá, Montserrat ; Brun i Gasca, Carme, dir ; Fornieles Deu, Albert, dir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Los trastornos del neurodesarrollo se definen, según el Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5; APA, 2013) como un grupo de condiciones que tienen su inicio en el período de desarrollo. [...]
The neurodevelopmental disorders are defined by the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5; APA, 2013) as a group of conditions with onset in the developmental period. The disorders typically manifest early in development, often before the child enters grade school, and are characterized by developmental deficits that produce impairments of personal, social, academic, or occupational functioning. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
132 p, 1.5 MB Los estilos educativos y su relación con la psicopatología en niños y adolescentes con discapacidad intelectual: un estudio comparativo entre Chile y España / Fuenzalida Ríos, Irma ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Objetivos: El objetivo principal de esta tesis fue evaluar los estilos de crianza, contextos culturales, niveles socioeconómicos y la psicopatología en diferentes grupos de niños y adolescentes (población clínica con discapacidad intelectual y población sin discapacidad). [...]
Objectives: The main goal of this thesis was to assess parenting styles, cultural contexts, socioeconomic levels and psychopathology in different groups of children and adolescents (with and without intellectual disabilities). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
3.
108 p, 2.4 MB Hipoterapia y logopedia : ¿Una nueva forma de intervención? / Bruns, Wencke ; Carrión Castillo, Irati ; Viñals Gracia, Judit ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este Trabajo de Final de Grado (TFG) trata sobre la hipoterapia y la logopedia planteando dos líneas de trabajo paralelas. Por un lado, se realiza un estudio de caso único de un niño con parálisis cerebral al que se realiza una intervención logopédica en sesiones de hipoterapia. [...]
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) tracta sobre la hipoterapia i la logopèdia plantejant dues línies de treball paral·leles. D'una banda, es realitza un estudi de cas únic d'un nen amb paràlisi cerebral al qual es realitza una intervenció logopèdica en sessions de hipoterapia. [...]

2014
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]  
4.
148 p, 1.2 MB Inattention and hyperactivity in children adopted from Eastern Europe : description, causes and implications / Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Marre, Diana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
S'han observat alts nivells de símptomes de TDAH (Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat) en nens/es adoptats internacionalment, però aquests nivells semblen ser encara més alts en nens/es adoptats a Europa de l'Est. [...]
High levels of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) symptoms have been observed among internationally adopted children but these levels seem to be even higher among children adopted from Eastern Europe. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
5.
205 p, 732.3 KB Infancia y adolescencia en acogimiento residencial : Conductas exteriorizadas-interiorizadas y evaluación del apego / Delgado Magro, Lorena ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Comprender la relación existente entre la problemática social y la salud mental es clave, tanto en la etiología de los problemas, como en su tratamiento. Los procesos de acogimiento residencial y adopción constituyen un lugar tristemente privilegiado para comprender los efectos del riesgo psicosocial temprano. [...]
Understanding the relationship between social problems and mental health is key both in the etiology of the aforementioned problems and in their treatment. The residential care and adoption are sadly where the effects of early psychosocial risk can be understood. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
113 p, 670.6 KB Resilience in internationally adopted children / Barcons i Castel, Natàlia ; Marre, Diana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social
Desde 1998, 45. 696 menores procedentes de adopción internacional han llegado a España. Las investigaciones sobre la adaptación psicológica de estos niños y niñas indican que, a pesar de que la mayoría presentan un ajuste psicosocial adecuado, son más propensos a experimentar dificultades emocionales, conductuales y en habilidades sociales. [...]
Since 1998, Spain has received 45,696 internationally adopted children. Research on the psychological adaptation of internationally adopted children indicate that most internationally adopted children present an adequate psychosocial adjustment, but they are more likely to develop behavioural and emotional difficulties and, they exhibit poorer social competence. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
7.
56 p, 425.6 KB Estudi de la conducta adaptativa i la seva relació amb el fenotip físic i conductual en la síndrome d'Angelman / Brun i Gasca, Carme ; Obiols Llandrich, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
La síndrome d'Angelman (SA) és un trastorn neurogenètic que afecta actualment a 1 de cada 20,000-30,000 nadons vius. La causa més freqüent és un anomalia en el cromosoma 15 d'origen matern. Les característiques principals associades a aquesta síndrome són: retard mental sever, trastorn de la parla, ataxia, epilepsia, trastorn del son i un especial fenotip conductual consistent en aparença feliç, atracció/fascinació per l'aigua i un excés d'activitat motora. [...]
El síndrome d'Angelman (SA) es un trastorno neurogenético que afecta actualmente a 1 de cada 20,000-30,000 recién nacidos vivos. La causa más frecuente es una anomalía en el cromosoma 15 d'origen materno. [...]
Angelman syndrome (AS) is a neurogenetic disorder affecting 1 in 20,000-30,000 new-borns. It is usually caused by an anomaly in the maternally inherited chromosome 15. The main features associated with the syndrome are severe intellectual disability, speech impairment, ataxia, epilepsy, sleep disorder, and a behavioural phenotype that includes happy disposition, attraction to/fascination with water, and hypermotoric behaviour. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
4 documents

Articles 8 registres trobats  
1.
12 p, 362.9 KB Estilos educativos y psicopatología en niños y adolescentes con discapacidad intelectual de Chile y España / Fuenzalida Ríos, Irma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Los objetivos de nuestro estudio fueron: a) evaluar los estilos educativos en función de la presencia de discapacidad intelectual (DI) y de dos culturas, Chile y España; y b) valorar cómo estos aspectos se asocian con la psicopatología. [...]
The aims of our study were: a) to evaluate how parenting styles vary according to the presence of intellectual disability (ID) and between two cultures – Chile and Spain –; and to value their association with psychopathology. [...]

2017 - 10.5565/rev/qpsicologia.1389
Quaderns de psicologia, Vol. 19 Núm. 1 (2017) , p. 101-112 (Artículos)  
2.
12 p, 423.7 KB Estructura factorial y consistencia interna de la versión española del Inventario de Apego a Padres y Pares para Adolescentes (IPPA) / Delgado Magro, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ollé, Mercè (Escola Daina-Isard Cooperativa d’Ensenyament)
El propósito del estudio es analizar la estructura interna de la versión española del Inventario de Apego con Padres y Pares (IPPA) de Armsden y Greenberg (1987) en una muestra de 231 adolescentes de 12 a 18 años. [...]
The purpose of this study is to analyze the internal structure of the Inventory of Parent and Peer Attachment of Armsden and Greenberg (1987), in a sample of 231 Spanish adolescents, (aged 12 -18). The internal consistency and dimensionality of the scale scores were analyzed. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.upsy15-1.efci
Universitas psychologica, Vol. 15, núm. 1 (2016) , p. 327-338  
3.
8 p, 215.3 KB Usefulness of the Bayley scales of infant and toddler development, third edition, in the early diagnosis of language disorder / Torras Mañá, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicología Clínica i de la Salut) ; Guillamón Valenzuela, Montserrat (Corporació Parc Taulí) ; Ramírez Mallafré, Ariadna (Corporació Parc Taulí) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicología Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut)
Background: Language disorder (LD) is a neurodevelopmental disorder, and early diagnosis has an impact on speech therapy practice. The aim of this work is to test the usefulness of the Cognitive and Language scales of the Bayley-III in the early diagnosis of LD. [...]
Antecedentes: el trastorno del lenguaje (TL) es un trastorno del desarrollo neurológico. El objetivo de este trabajo es comprobar la utilidad de las escalas Cognitiva y de Lenguaje de Bayley-III en el diagnóstico precoz de los TL. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2014.29
Psicothema, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 349-356  
4.
14 p, 155.4 KB Acogimiento residencial : problemas emocionales y conductuales / Delgado Magro, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Costas i Moragas, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
En esta investigación se analizó la prevalencia de problemas emocionales y conductuales en niños en acogimiento residencial así como la influencia del tiempo de institucionalización. La muestra estuvo compuesta por 26 niños de ambos sexos en situación residencial y 45 niños que vivían con sus familias emparejados según edades y sexo. [...]
The prevalence of emotional and behavioral problems affecting children in residential care as well as the influence of the institutionalization length were analyzed. The sample consisted of 26 children in residential care and 45 children living with their families paired according to age and gender. [...]

2012
Revista de investigación en educación, Núm. 10, Vol. 1 (2012) , p. 158-171  
5.
8 p, 474.5 KB Comparing ADHD symptom levels in children adopted from Eastern Europe and from other regions : discussing possible factors involved / Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Barcons i Castel, Natàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Sartini, Claudio (CIBER de Epidemiología y Salud Pública (CIBERESP)) ; Fumadó, Victoria (Hospital Sant Joan de Déu)
Higher rates of ADHD symptoms have been observed among internationally adopted children but these symptoms seem to be even more frequent among children adopted from Eastern European countries. Therefore, the aims of this study were to compare the presence of ADHD symptoms in a sample of children adopted from Eastern Europe with a sample of children adopted from other regions and also to examine the influence of selected personal and family factors in the display of these symptoms. [...]
2012 - 10.1016/j.childyouth.2012.05.025
Children and youth services review, Vol. 34, num. 9 (2012) , p. 1903-1908  
6.
9 p, 473.4 KB Social relationships in children from intercountry adoption / Barcons i Castel, Natàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Sartini, Claudio (CIBER de Epidemiología y Salud Pública (CIBERESP)) ; Fumadó, Victoria (Hospital Sant Joan de Déu) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
The aim of this study is to analyze the social relationships from a sample of 116 internationally adopted children aged 8–11, considering the following factors: relationship with parents, interpersonal relationships, and social stress. [...]
2012 - 10.1016/j.childyouth.2012.01.028
Children and youth services review, Vol. 34, num. 5 (2012)  
7.
41 p, 308.0 KB ADHD like symptoms and attachment in internationally adopted children / Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Barcons i Castel, Natàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Fumadó, Victoria (Hospital Sant Joan de Déu)
Internationally adopted children seem to be more likely to show ADHD-like symptoms than non-adopted children. The aims of this study were to explore the existence of ADHD-like symptoms and/or diagnosis in a sample of internationally adopted children depending on their country of origin and to describe the links that may exist between the display of these symptoms and observed narrative-based attachment patterns. [...]
2012 - 10.1080/14616734.2012.691656
Attachment & human development, Vol. 14, Núm. 4 (2012) , p. 405-423  
8.
8 p, 106.0 KB A direct comparison of girls adopted from China and Eastern Europe : anxiety, hyperactivity/impulsivity, inattention and defiant behaviours / Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Barcons i Castel, Natàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Görzig, Anke (University College London) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brun i Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fumadó, Victoria (Hospital Sant Joan de Déu)
Estudios previos sobre menores adoptados han mostrado que los menores adoptados en Europa del Este (EE) tienen más probabilidades de mostrar inatención e hiperactividad/ impulsividad mientras que las niñas adoptadas en China (CH) suelen obtener puntuaciones normales en adaptación, aunque a medida que crecen, puede que aumenten las conductas internalizantes. [...]
Previous research looking at adopted children has shown that children adopted from Eastern Europe (EE) are more likely to show inattention and hyperactivity/impulsivity whereas girls adopted from China (CH) tend to have normative adjustment scores, although as they grow up, internalising behaviours might increase. [...]

2012 - 10.5093/cl2012a17
Clinica y Salud, Vol. 23, Núm. 3 (2012) , p. 261-269  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.