Resultados globales: 11 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 11 registros
Artículos Encontrados 11 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
20 p, 319.3 KB Relaciones funcionales y estrategias de alumnos de primero de Educación Primaria en un contexto funcional / Morales Merino, Rodolfo Alexi (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Cañadas Alonso, María (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Brizuela, Bárbara María (Tufts University) ; Gómez, Pedro (Universidad de los Andes (Bogotà, Colòmbia). Facultad de Educación)
Desde un enfoque funcional del álgebra escolar, en este trabajo indagamos sobre el pensamiento funcional de alumnos de primero de Educación Primaria (6 años) en el contexto español. Particularmente, nos centramos en las relaciones funcionales y las estrategias que emplean estos alumnos en la resolución de problemas que involucran funciones. [...]
From a functional approach to school algebra, in this work we go in depth in first graders' (6 years old) functional thinking within the Spanish context. Particularly, we focus on the functional relationships and the strategies that students use when solving problems, which involve linear functions. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2472
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 59-78 (Investigaciones Didácticas)  
2.
6 p, 2.2 MB Incidencia de la modificación de reglas y sistema de competición sobre los niveles de satisfacción en jugadores de baloncesto under 14 / Ortega Toro, Enrique (Universidad de Murcia. Campus de Excelencia Internacional Regional "Campus Mare Nostrum") ; Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Campus de Excelencia Internacional Regional "Campus Mare Nostrum") ; Giménez Egido, José María (Universidad de Murcia. Campus de Excelencia Internacional Regional "Campus Mare Nostrum")
El objetivo del presente estudio fue analizar la opinión y la satisfacción de los jugadores de baloncesto tras la aplicación de un torneo en el que se modifican y adaptan tanto el reglamento como el sistema de competición. [...]
The objective of the present study was to analyze the opinion and satisfaction of the basketball players after the application of a tournament in which both the rules and the competition system are modified and adapted. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 1 (2017) , p. 59-64 (Congreso Ibérico de Baloncesto)  
3.
4 p, 85.5 KB Modificación de reglas y competición en baloncesto : opinión de padres y entrenadores / Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Ortega Toro, Enrique (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte)
El objetivo del estudio fue analizar los niveles de satisfacción de padres y entrenadores tras la aplicación de un torneo en el que se modifica el reglamento y el sistema de competición en categoría preinfantil. [...]
The aim of this study was to analyze the levels of satisfaction of parents and coaches after the application of a tournament in which the regulation and the competition system in U'14 are modified. A "Basket to 2. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 1 (2017) , p. 23-26 (Congreso Ibérico de Baloncesto)  
4.
3 p, 69.7 KB Analysis of training tasks regarding game stages and situations in U'10 and U'13 categories / Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Solbes, Carlos (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología)
The aim of this study was to analyze the way training tasks are designed by four coaches of U'10 category (9-10 years old) and U'13 category (12-13 years old) regarding game stages and situations. The sample of this study is formed by four coaches: C1 and C2 train mini basket teams and are more experienced; C3 and C4 train children's teams and are less experienced. [...]
El objeto de este estudio fue analizar cómo es el entrenamiento diseñado por cuatro entrenadores de las categorías de minibasket (9-10 años) e infantil (12-13 años) respecto a las fases de juego y las situaciones de juego. [...]

2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 3 (2015) , p. 13-15 (Suplementos)  
5.
5 p, 318.6 KB Complex system theory in team sports : example in 5 on 5 basketball contest / Garcia-Rubio, Javier (Universidad de Extremadura) ; Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura) ; Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Antúnez, Antonio (Universidad de Extremadura)
The purpose of the study was to analyze basketball contest under complex systems framework. Control and order parameters were defined as time and offensive rating. The data was composed by 73 games from the ACB league during the 2007-08 season. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 209-213  
6.
4 p, 130.4 KB Relathionship between pedagogical content knowledge and coaching methods / Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Rodríguez, Gloria (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología) ; Parejo, Isabel (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Garcia-Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte)
The aim of this study was to know the relationship between the Pedagogical Content Knowledge and the planned Coaching Methods in early phases of basketball learning. The participants were three coaches. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 183-186  
7.
9 p, 233.1 KB El conocimiento profesional adquirido por el entrenador de balonmano : experiencias y formación / Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura) ; Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura) ; Lorenzo Calvo, Alberto (Universidad Politécnica de Madrid) ; Jiménez Saiz, Sergio (Universidad Europea de Madrid) ; Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia)
This study aimed to ascertain the source of the knowledge used by the handball coaches in their professional tasks. A total of 333 handball coaches participated in this study: 86. 8% men and 13. 2% women. [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 107-115  
8.
6 p, 122.6 KB Home advantage analysis in ACB league in season 2007-2008 / Garcia-Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Saez Blázquez, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Parejo, Isabel (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte)
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 331-335  
9.
5 p, 132.3 KB Educational strategies for the acquisition of professional knowledge by youth basketball coaches / Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología) ; Garcia-Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Parejo, Isabel (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Saez Blázquez, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte)
The purpose of this study was to identify the educational means that coaches of school-aged children utilize to acquire their professional knowledge. Youth basketball coaches (n=118) with a heterogeneous education coming from different educational means participated in the study. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 325-329  
10.
5 p, 165.5 KB Relationship between the pedagogical variables of coaching a mini-basketball team / Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Parejo, Isabel (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Garcia-Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología)
This study arises from the importance of analyzing the coaching process and knowing how to coach in the first stages of sports initiation. The purpose of this study was to analyze how a basketball coach establishes teaching the game phases in youth categories, through the relationship between the pedagogical variables that define each of the coaching tasks. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 319-323  

Artículos : Encontrados 11 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.