Resultados globales: 18 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 5 registros
Libros y colecciones, Encontrados 11 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 5 registros  
1.
19 p, 185.0 KB ¿Feminización de la psicopatología o psicopatologización de lo femenino? : Construcciones discursivas de cuerpos vulnerables / Roselló-Peñaloza, Miguel (Universidad Academia de Humanismo Cristiano (Xile)) ; Cabruja i Ubach, Teresa (Universitat de Girona) ; Gómez Fuentealba, Pablo Salvador (Universidad Academia de Humanismo Cristiano (Xile))
En este artículo revisamos el rol de las disciplinas psicológicas en la patologización e hipercorporización del funcionamiento intersubjetivo de las mujeres y de las variantes sexo-genéricas no normativas. [...]
In this article, we review the role of the psychological disciplines in pathologizing and hyper-embodying the intersubjective functioning of women and of people with non-normative sex-gender ascriptions. [...]

2019 - 10.5565/rev/athenea.2249
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 19 Núm. 2 (2019) , e. 2249 (Artículos)  
2.
2 p, 77.1 KB Tesis de licenciatura : Elements de la representació social de la bogeria. / Cabruja i Ubach, Teresa
1990 - 10.5565/rev/qpsicologia.619
Quaderns de psicologia, Vol. 10, Núm. (1990) , p. 282-283  
3.
11.0 KB Córdoba, D. Sáez, J. y Vidarte, P. Teoría Queer. Políticas bolleras, Maricas, Trans, Mestizas / Cabruja i Ubach, Teresa
D. CÓRDOBA ; J. SÁEZ ; P. VIDARTE, Teoría Queer. Políticas bolleras, Maricas, Trans, Mestizas.
2006 - 10.5565/rev/athenead/v1n10.310
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 10 (2006) p. 0-0  
4.
16.1 KB Ressenyes / Cabruja i Ubach, Teresa
Index de les obres ressenyades: Tomás IBÁÑEZ, Contra la dominación. Variaciones sobre la salvaje exigencia de libertad que brota del relativismo y de las consonancias entre Castoriadis, Foucault, Rorty y Serres.
2005 - 10.5565/rev/athenead/v1n8.242
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 8 (2005) p. 389-391  
5.
34 p, 183.6 KB Cómo construimos el mundo : relativismo, espacios de relación y narratividad / Cabruja i Ubach, Teresa ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Vázquez, Félix
Este artículo aborda la construcción narrativa del mundo desde una aproximación psicosocial socioconstruccionista que tiene en su punto de mira la acción social y su carácter dilemático y político. [...]
This article approaches the narrative construction of the world from a psycho-social socio-constructionist perspective, focussed on social action and its problematic and political character. The text argues for the constructed and constructive nature of narration in communicative practices. [...]

2000
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 25 (2000) , p. 61-94  

Libros y colecciones Encontrados 11 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
88 p, 1.7 MB Sociologia, economia i ciència política : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ortiz Monera, Rosa María (Universitat de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra) ; Morero Beltrán, Anna María (Universitat de Barcelona)
Les autores recullen en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la sociologia, l'economia i la ciència política. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica i perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
2.
36 p, 2.2 MB Psicologia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Bosch Fiol, Esperanza (Universitat de les Illes Balears) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra) ; Mantero Heredia, Salud (Universitat de les Illes Balears)
Les autores recullen en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la psicologia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
3.
50 p, 1.9 MB Medicina : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ruiz Cantero, María Teresa (Universitat d'Alacant) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'evidència científica i l'experiència, tant acadèmica com professional, demostren que és imprescindible incorporar un enfocament de gènere com a criteri de millora de la qualitat dels estudis universitaris en ciències de la salut. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
4.
42 p, 1.9 MB Història de l'art : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Faxedas Brujats, M. Lluïsa (Universitat de Girona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de les ciències humanes, en especial l'Art. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
5.
30 p, 1.9 MB Història : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Moreno Seco, Mónica (Universitat d'Alacant) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
En aquesta guia es realitzen aportacions per a la inclusió de la perspectiva de gènere en la docència en Història. L'autora trasllada la seua expertesa en la recerca històrica amb enfocament de gènere a l'aula universitària. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
6.
40 p, 2.0 MB Física : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Calvo Iglesias, Encina (Universidade de Santiago de Compostela) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
La guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència universitària de física que presenta l'autora, ofereix orientacions i recomanacions per a eludir els biaixos de gènere en qualsevol dels elements entorn dels quals dissenyem la docència en les aules universitàries (currículum formal i informal). [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
7.
40 p, 1.9 MB Filosofia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Reverter-Bañón, Sonia (Universitat Jaume I) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la filosofia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
8.
40 p, 1.9 MB Filologia i lingüística : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ribas Bisbal, Montserrat (Universitat Pompeu Fabra) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la filologia i la lingüística. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
9.
38 p, 2.1 MB Ciències de la computació : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Moreda Pozo, Paloma (Universitat d'Alacant) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora introdueix la inclusió de la perspectiva de gènere en l'àrea de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (o tecnologies TIC). Aquest és un àmbit de les anomenades titulacions STEM (Ciències, Tecnologies, Enginyeria i Matemàtiques), caracteritzat per la poca presència de dones estudiants i professionals. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
10.
52 p, 2.0 MB Educació i pedagogia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de l'educació i de la pedagogia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  

Libros y colecciones : Encontrados 11 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
276 p, 1.2 MB El Fin del manicomio en los tiempos del neoliberalismo : construcción y problematización de la desinstitucionalización psiquiátrica / Vaccari Jiménez, Pamela ; Cabruja i Ubach, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
El presente trabajo se centra en la temática de la desinstitucionalización psiquiátrica, proceso a través del cual se cambia la atención de salud mental desde un enfoque asilar manicomial a otro abierto, ambulatorio y en la comunidad. [...]
This work it deals with psychiatric deinstitutionalization, process that changes the mental health care from mental hospitals asylum to an open, outpatient and community attention. Is explored the background that have allowed this form of care is developed in various Western countries. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
2.
166 p, 2.5 MB Versions de la postmodernitat i propostes sobre l'individu / Cabruja i Ubach, Teresa ; Ibáñez Gracia, Tomás, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i de Psicologia Social
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
4 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.