Resultats globals: 29 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 11 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles, 11 registres trobats
Materials de curs 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 83.0 KB Recerca sobre Educació Ambiental i del Consum en un Món Globalitzat i Complex [43223] / Calafell Subirá, Genina ; Santisteban Fernández, Antoni ; Junyent Pubill, Merce ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. [...]
2017-18  
2.
6 p, 87.7 KB Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989] / Calafell Subirá, Genina ; Fontán Rodríquez, Adelaida ; Banque Martinez, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. [...]
context: It is a compulsory third year focused on a specific teaching shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental sciences. So from conception to implementation of the subject in the classroom, the two work areas based on an interdisciplinary structure. [...]
contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y las ciencias experimentales. [...]

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
3.
5 p, 78.0 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Calafell Subirá, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. [...]
2017-18
Grau en Ciències Ambientals [959]  
4.
6 p, 82.3 KB Recerca sobre Educació Ambiental i del Consum en un Món Globalitzat i Complex [43223] / Calafell Subirá, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. [...]
La investigación en educación ambiental y educación del consumo constituye una oportunidad para reflexionar y avanzar en el diseño de currículos, modelos formativos y propuestas competenciales. El módulo toma como punto de partida la investigación en educación ambiental, educación del consumo y educación económica, como diversas maneras de abordar, desde la educación, las relaciones entre las personas y el medio y entre las propias personas. [...]

2016-17
3 documents
5.
5 p, 78.4 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Calafell Subirá, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. [...]
2016-17
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
6.
6 p, 87.7 KB Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989] / Calafell Subirá, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. [...]
context: It is a compulsory third year focused on a specific teaching shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental sciences. So from conception to implementation of the subject in the classroom, the two work areas based on an interdisciplinary structure. [...]
contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y las ciencias experimentales. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
3 documents
7.
5 p, 30.4 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Calafell Subirá, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
8.
5 p, 105.7 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
9.
5 p, 106.1 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. [...]
2013-14  
10.
4 p, 16.4 KB Didàctica de les Ciències Naturals [21938] / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10
Diplomat en Professorat d'EGB [452]  

Materials de curs : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
114 p, 9.1 MB Perfils d'activitat científica escolar en les planificacions d'estudiants de mestre d'educació primària : canvis i continuïtats / Martí i Feixas, Jordi, 1965- ; Calafell, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral Perfils d'activitat científica escolar en les planificacions d'estudiants de mestre d'Educació Primària: Canvis i continuïtats té la finalitat de descriure i analitzar l'evolució temporal dels perfils d'activitat científica escolar que els estudiants de mestre d'Educació Primària proposen quan planifiquen seqüències d'activitats d'ensenyament a l'inici i al final d'una assignatura de didàctica de les ciències. [...]
The main aim of the doctoral thesis entitled "Scientific activity profiles in elementary preservice teachers' lesson plans. Changes and continuities" is to describe and analyze the evolution of the scientific school activity (SSA) profiles that primary education preservice teachers propose at the beginning and at the end of a science methods course. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
5 documents
2.
291 p, 5.0 MB Què i com ensenyar en educació ambiental des de la complexitat : aportacions teòriques, instrumentals i didàctiques en el cas del Camp d'aprenentatge del Delta de l'Ebre / Fabregat Arimon, Marc ; Calafell, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral Què i com ensenyar en Educació Ambiental des de la complexitat: aportacions teòriques, instrumentals i didàctiques en el cas del Camp d'Aprenentatge del Delta del Ebre té per finalitat contribuir a la incorporació d'una Educació Ambiental des de la complexitat als Camps d'Aprenentatge (CdA) per tal de millorar el disseny i la implementació dels programes educatius des d'aquest enfocament. [...]
The doctoral thesis What and how to teach Environmental Education from complexity: theoretical, instrumental and teaching contributions in the case of the Learning Field in Delta de l'Ebre aims to contribute to the incorporation of an Environmental Education from complexity to the Learning Fields (CdA) in order to improve the design and implementation of educational programs from this approach. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
2 documents
3.
343 p, 3.7 MB Dibuixant cartografies competencials. Un perfil competencial que afavoreix la innovació d'equips educatius en contextos de ciència / Banqué, Neus ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral Dibuixant cartografies competencials. Un perfil competencial que afavoreixi la innovació d'Equips educatius en contextos de ciència té la finalitat de proposar un marc de competències professionals per a la innovació dels Equips educatius de ciències (EeC), i alhora un instrument que permeti a aquests Equips educatius analitzar l'assoliment de competències en termes d'innovació. [...]
La tesis doctoral Dibujando cartografías competenciales. Un perfil competencial que favorece la innovación de Equipos educativos en contextos de ciencia tiene la finalidad de proponer un marco de competencias profesionales para la innovación de los Equipos educativos de ciencia (EeC), y a la vez un instrumento que permita a estos equipos analizar el logro de competencias en clave de innovación. [...]
The doctoral thesis Drawing competential cartographies. A competential profile that favours the educative teams' innovation in the education science has the aim of propose a framework of professional competences for the innovation in Science Education Teams (SET), as well as a tool that allow this Science Education Teams analyze their reach of competences in terms of innovation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
443 p, 10.1 MB El pensament sistèmic com una aportació des de la complexitat per avançar en l'ambientalització curricular. El cas d'una proposta educativa per a treballar els vectors ambientals a l'educació secundària. / Gual Oliva, Marta ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta investigació se situa en el marc dels processos d'ambientalització curricular dels programes educatius entesos com processos de canvi de les representacions sobre les causes, efectes i solucions dels fenòmens i per tant de canvis en els models interpretatius de l'alumnat, concretament es presenta el pensament sistèmic com una aportació a aquest procés des dels principis de la complexitat. [...]
This investigation is set in the context of the processes of curriculum greening understood as processes of change in the representations about the causes, effects and solutions of the world phenomena and therefore it implies changes in the interpretative models of the students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
200 p, 2.9 MB Límits i oportunitats d'un grup de mestres que volen ambientalitzar el currículum / Roger Herreros, Albert ; Calafell, Genina, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El treball pretén identificar i analitzar un grup de professors que volen ambientalitzar el currículum amb el model de les esferes (Bonil, et all 2012) dissenyat pel Grup de Recerca Cómplex de la UAB. [...]
Este TFG muestra los límites y oportunidades de un grupo de profesores que quieren ambientalizar el currículum con el modelo de las esferas (Bonil, et all 2012) diseñado por el GRC de la UAB. El TFG toma como muestra la grabación y la transcripción de 6 reuniones de trabajo de este grupo de maestros, y se quiere identificar (1) la presencia de las esferas y (2) las analiza según una perspectiva DAFO. [...]
This TFG shows the limits and opportunities of a group of teachers who want greening the curriculum. The model of the spheres (Bonil, et all 2012) designed by the GRC UAB . The TFG taken as a sample recording transcription and 6 meetings of this group of teachers and want to identify (1) the presence of spheres and (2) analyzes according to a SWOT perspective. [...]

2015
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
6.
192 p, 3.0 MB L'emergència del diàleg disciplinar com a oportunitat per incorporar la complexitat en l'educació científica / Calafell, Genina ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La recerca planteja com a fenomen d'estudi la problemàtica associada a la hiperspecialització del coneixement en disciplines i pretén reflexionar entorn a la diversitat de modalitats de relació entre disciplines. [...]
The research takes as the study phenomenon the problems related to the overspecialisation of knowledge into disciplines, and aims to reflect on the diversity of types of relationships between disciplines. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
7 documents
7.
19 p, 564.7 KB Disseny, implementació i avaluació d'una proposta didàctica per abordar l'alimentació des de l'ambientalització curricular : Àrea de Ciències Naturals, Educació Secundària Obligatòria / Laguna Romero, Elena ; Calafell, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2013
2 documents

Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 229.7 KB Identificación y caracterización de las concepciones de medio de un grupo de profesionales de la educación ambiental / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación presenta la identificación y caracterización de las concepciones de medio de un grupo de profesionales de la educación ambiental. El referente teórico del artículo son las corrientes de educación ambiental propuestas por L. [...]
2013 - 10.5565/rev/ensciencias.1048
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 563-568 (Innovacions didàctiques)  
2.
6 p, 162.1 KB Ideas de alto nivel : ideas para repensar y avanzar en la ambientalización curricular / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Se presenta una investigación de carácter cualitativo que pretende dar respuestas al diagnóstico compartido sobre el déficit en la formación de los equipos educativos en relación a la ambientalización curricular. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 557-562 (Innovacions didàctiques)  
3.
4 p, 70.3 KB Construyendo el perfil competencial de los educadores de museos y centros de ciencia / Banqué, Neus (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell, Genina (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación que se presenta tiene cómo finalidad definir un marco de competencias profesionales e innovadoras para los educadores de Museos y Centros de Ciencias, y proponer un modelo formativo que oriente el diseño de actividades que desarrollen dichas competencias. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 266-269 (Innovacions didàctiques)  
4.
18 p, 1.4 MB Caracterización de las concepciones de complejidad de un grupo de investigadores de la educación ambiental / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Banqué, Neus (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación presenta la caracterización de las concepciones de complejidad de un grupo de investigadores de educación ambiental (EA). El artículo parte de la hipótesis de que la EA como disciplina evoluciona e incorpora la complejidad. [...]
La recerca presenta la caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors d'educació ambiental (EA). L'article parteix de la hipòtesi que l'EA com a disciplina evoluciona i incorpora la complexitat. [...]
The research presents the characterization of complexities conception of environmental education researchers. The hypothesis of the article is: the environmental education is a subject that is in evolution and if considering the complexity like a paradigm the change will be similar way of scientific revolutions on Khun (1971). [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1909
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 53-69 (Investigaciones Didácticas)  
5.
4 p, 104.9 KB Propuestas para llegar al currículo / Calafell, Genina (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Querol, Marta (Agència Catalana del Consum)
La Agencia Catalana del Consumo pone a disposición de docentes y alumnado su saber técnico y legal sobre el consumo y los mecanismos que lo rodean. Así nace la Escola del Consum de Catalunya, un escenario con talleres, seminarios, publicaciones y proyectos educativos que invitan a conectar este fenómeno con las programaciones de aula de todos los niveles educativos.
2008
Cuadernos de pedagogía, Vol. 383 (2008) , p. 52-55  
6.
5 p, 1.9 MB Una propuesta para ambientalizar el currículum / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La escuela debe capacitar al alumnado para que comprenda el mundo desde una visión global y compleja. Para ello, en este artículo los autores nos presentan una propuesta fundamentada en lo que se denomina una idea vector, que orienta y vertebra la acción educativa y las esferas, elementos y estrategias que la concretan en la práctica.
2015
Cuadernos de pedagogía, Num. 460 (2015) , p. 56-60  
7.
3 p, 1.0 MB Transferencia entre universidad y aula / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La ambientalización del currículo presenta como reto la búsqueda de propuestas innovadoras y fundamentadas en la investigación para avanzar en su incorporación en los centros educativos. Este es el objetivo con el que nace el Grupo de Ambientalización Curricular. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 460 (Octubre 2015) , p. 53-55  
8.
6 p, 144.0 KB Identificación de los elementos que favorecen la presencia del diálogo disicplinar en el desarrollo de un programa de la asignatura de didáctica de las Ciencias / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El currículum por competencias supone una oportunidad para reflexionar entorno a los procesos de enseñanza y aprendizaje. Planteando nuevos retos y formas de abordar la formación inicial de maestros como el modo de articular los conocimientos. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3047-3051  
9.
22 p, 821.1 KB Identificación y caracterización de las concepciones de medio de un grupo de profesionales de la educación ambiental / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación presenta la identificación y caracterización de las concepciones de medio ambiente de un grupo de profesionales de la educación ambiental. El referente teórico del artículo son las corrientes de educación ambiental propuestas por L. [...]
La investigació presenta la identificació i caracterització de les concepcions de mig ambient d'un grup de professionals de l'educació ambiental. El referent teòric de l'article són els corrents d'educació ambiental propostes per L. [...]
The research presents the identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals. The theoretical frame of reference of the article is the currents of environmental education proposed by L. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1048
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 205-225  
10.
19 p, 247.5 KB Un modelo formativo para avanzar en la ambientalización curricular / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ; Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ; Granados Sánchez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ; Tarín, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex)
Se presenta una investigación de carácter cualitativo que pretende dar respuestas al diagnóstico compartido sobre el déficit en la formación de los equipos educativos en relación a la ambientalización curricular. [...]
It is presented a qualitative research that aims to provide answers to the shared diagnosis of the lack of training of educative teams concerning Curriculum Greening. We present a training model that has been implemented in a training activity addressed to teachers from primary and secondary education, and also to consultants of Environmental Education who belong to the Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (Network of Schools for the Sustainability of Catalonia). [...]

2012
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 16, N. 2 (mayo-agosto 2012) , p. 145-163  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
6 Calafell, Genina,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.