Resultats globals: 40 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 35 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Articles, 4 registres trobats
Materials de curs 35 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 94.2 KB La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Calmell Piguillem, César ; Gan Quesada, Germán Gan Quesada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Comparar els procediments metodològics desenvolupats en les tres darreres dècades, en l'estudi de la complexa activitat musical de les societats contemporànies i, especialment, en els entorns urbans. [...]
2017-18
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga. [1381]
2 documents
2.
4 p, 77.6 KB Didàctica de la música [100650] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'educació musical al llarg de l'Educació Secundària obligatòria i del Batxillerat post-obligatori és un element fonamental que contribueix de forma privilegiada tant al desenvolupament intel·lectual, estètic i emocional dels adolescents com també a promoure processos d'obertura social vers els altres. [...]
2017-18
Grau en Musicologia [809]  
3.
4 p, 77.8 KB Crítica musical [100644] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Parlar o escriure sobre música són activitats que sempre han acompanyat l'experiència auditiva ( i visual) directes del fet musical. Però si aquests són els mitjans generals d'expressió comuns, en principi, a totes les disciplines científiques incloses en la musicologia, en el comentari i la crítica musicals aquelles dues activitats: parlar i l'escriure, tenen un objectiu molt concret -que comportarà la utilització d'una metodologia específica en l'elaboració des respectius discursos oral o escrit- : la d'informar musicalment l'aficionat -sigui quin sigui el seu grau de competències musicals- o la d'incentivar i enriquir la seva experiència estètica mitjançant relats ben exposats o ben escrits, sòlidament fonamentats i amb interès per al lector o oient, que tenen la característica compartida de tenir un caràcter públic, és a dir, de ser transmesos ja sigui a través dels mitjans de comunicació ja sigui en actes presencials, com poden ser conferències, taules rodones, etc.
2017-18
Grau en Musicologia [809]  
4.
5 p, 79.2 KB Música en la Societat Contemporània [103564] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La finalitat d'aquesta assignatura és dotar els estudiants de les eines conceptuals, metodològiques i procedimentals adients per entendre la gènesi i les línies principals d'evolució de la música europea en la seva contextualització en la societat i la cultura dels segles XVIII, XIX i XX. [...]
2017-18
Grau en Humanitats [1139]  
5.
5 p, 79.0 KB Música en la Societat Contemporània [103564] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La finalitat d'aquesta assignatura és dotar els estudiants de les eines conceptuals, metodològiques i procedimentals adients per entendre la gènesi i les línies principals d'evolució de la música europea en la seva contextualització en la societat i la cultura dels segles XVIII, XIX i XX. [...]
2016-17
Humanitats [1139]  
6.
4 p, 77.5 KB Didàctica de la música [100650] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'educació musical al llarg de l'Educació Secundària obligatòria i del Batxillerat post-obligatori és un element fonamental que contribueix de forma privilegiada tant al desenvolupament intel·lectual, estètic i emocional dels adolescents com també a promoure processos d'obertura social vers els altres. [...]
2016-17
Musicologia [809]  
7.
4 p, 77.8 KB Crítica musical [100644] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Parlar o escriure sobre música són activitats que sempre han acompanyat l'experiència auditiva ( i visual) directes del fet musical. Però si aquests són els mitjans generals d'expressió comuns, en principi, a totes les disciplines científiques incloses en la musicologia, en el comentari i la crítica musicals aquelles dues activitats: parlar i l'escriure, tenen un objectiu molt concret -que comportarà la utilització d'una metodologia específica en l'elaboració des respectius discursos oral o escrit- : la d'informar musicalment l'aficionat -sigui quin sigui el seu grau de competències musicals- o la d'incentivar i enriquir la seva experiència estètica mitjançant relats ben exposats o ben escrits, sòlidament fonamentats i amb interès per al lector o oient, que tenen la característica compartida de tenir un caràcter públic, és a dir, de ser transmesos ja sigui a través dels mitjans de comunicació ja sigui en actes presencials, com poden ser conferències, taules rodones, etc.
2016-17
Musicologia [809]  
8.
4 p, 29.1 KB Música en la Societat Contemporània [103564] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La finalitat d'aquesta assignatura és dotar els estudiants de les eines conceptuals, metodològiques i procedimentals adients per entendre la gènesi i les línies principals d'evolució de la música europea en la seva contextualització en la societat i la cultura dels segles XVIII, XIX i XX. [...]
2015-16
Humanitats [1139]  
9.
4 p, 28.1 KB Didàctica de la música [100650] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'educació musical al llarg de l'Educació Secundària obligatòria i del Batxillerat post-obligatori és un element fonamental que contribueix de forma privilegiada tant al desenvolupament intel·lectual, estètic i emocional dels adolescents com també a promoure processos d'obertura social vers els altres. [...]
2015-16
Musicologia [809]  
10.
4 p, 28.1 KB Crítica musical [100644] / Calmell Piguillem, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Parlar o escriure sobre música són activitats que sempre han acompanyat l'experiència auditiva ( i visual) directes del fet musical. Però si aquests són els mitjans generals d'expressió comuns, en principi, a totes les disciplines científiques incloses en la musicologia, en el comentari i la crítica musicals aquelles dues activitats: parlar i l'escriure, tenen un objectiu molt concret -que comportarà la utilització d'una metodologia específica en l'elaboració des respectius discursos oral o escrit- : la d'informar musicalment l'aficionat -sigui quin sigui el seu grau de competències musicals- o la d'incentivar i enriquir la seva experiència estètica mitjançant relats ben exposats o ben escrits, sòlidament fonamentats i amb interès per al lector o oient, que tenen la característica compartida de tenir un caràcter públic, és a dir, de ser transmesos ja sigui a través dels mitjans de comunicació ja sigui en actes presencials, com poden ser conferències, taules rodones, etc.
2015-16
Musicologia [809]  

Materials de curs : 35 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
36 p, 4.5 MB Montserrat Torrent i Serra : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes del Rectorat el dia 27 de maig de l'any 2008. / Torrent, Montserrat, 1926- ; Casals, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Calmell, Cèsar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, [2008] (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Montserrat Torrent i Serra / per Cèsar Calmell i Joan Casals ; Discurs de Montserrat Torrent i Serra ; Currículum vitae de Montserrat Torrent i Serra ; Llista de cursos ; Llista d'enregistraments

3 documents

Articles 4 registres trobats  
1.
22 p, 135.7 KB Barcelona, 1938 : una ciutat ocupada musicalment. Ponència llegida al Congrés Barcelona, 1938. Capital de tres governs. Política i cultura, organitzat per la Fundació Pi i Sunyer / Calmell, Cèsar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
El autor de este artículo explica detalladamente la insólita visión de una Barcelona desencantada y con sentimiento de pérdida, abocada al final de la guerra civil y, curiosamente, arrastrada a una extrema inflorescencia cultural en el campo de la música, llevada a cabo por las autoridades de la Repúbica en la primavera de 1938; se trata de «/…/ un relato construído /…/ a espaldas de la cruda realidad vivida en el frente», con el fin de reconducir el público hacia la normalidad y de mantener un espacio cultural. [...]
L’auteur de cet article explique de façon détaillée l’insolite vision d’une Barcelone désenchantée, vouée à un sentiment de perte à la fin de la guerre civile et curieusement entraînée vers une extrême inflorescence culturelle dans le domaine de la musique, menée par les autorités de la République au printemps de 1938; il s’agit de «/…/ un récit construit /…/ dans le dos d’une crue réalité vécue sur le front», dans le but de reconduire le public vers la normalité et de maintenir un espace culturel. [...]
The author of this article provides a detailed explanation of the unusual vision of a disillusioned Barcelona enveloped in a sense of loss, seized at the end of the civil war and, curiously, dragged to a tremendous cultural prosperity in the field of music, implemented by the authorities of the Republic in the spring of 1938. [...]
Der Autor dieses Artikels erläutert detailliert die außergewöhnliche Vision eines ernüchterten und mit einem Verlustgefühl gefüllten Barcelonas am Ende des Bürgerkriegs, das erstaunlicherweise ein extremes kulturelles Aufblühen im Bereich Musik nach sich zog, was von der Staatsgewalt der Republik im Frühling 1938 realisiert wurde. [...]

2007
Recerca musicològica, N. 17-18 (2007) p. 323-344  
2.
28 p, 265.9 KB La cançó a l’obra d’Apel·les Mestres / Calmell, Cèsar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Estudio del repertorio de canciones de Apel·les Mestres (1854-1936), en relación con las ideas estéticas, sociales y musicales de su época. El autor analiza la rica personalidad de Mestres como poeta, dibujante y músico, y pone de manifiesto la opción naturalista del personaje objeto de su estudio, muy en consonancia con la estética de la segunda mitad del siglo XIX. [...]
Étude du répertoire musical de Appel·les Mestres (1854-1936), par rapport aux idées esthétiques, sociales et musicales de l’époque. L’auteur analyse la riche personnalité de A. Mestres en tant que poète, dessinateur et musicien. [...]
A study of the song repertory of Apel·les Mestres (1854-1936), in relation to the aesthetic, social and musical ideas of the period. The author analyses the rich personality of Mestres as a poet, sketch artist and musician and shows the naturalist option of his study subject, which is in keeping with the aesthetics of the second half of the 19th century. [...]
Studie des Gesangrepertoires der Apel·les Mestres (1854-1936), über die ästhetischen, sozialen und musikalischen Gedanken seiner Zeit. Der Autor analysiert die reiche Persönlichkeit von Mestres als Poet, Zeichner und Musiker und legt die naturalistische Option der Persönlichkeit als Gegenstand seiner Studie dar, die sich mit der Ästhetik der zweiten Hälfte des 19. [...]

2006
Recerca musicològica, N. 16 (2006) p. 149-176  
3.
14 p, 123.8 KB Pedrell, compositor i musicòleg / Calmell, Cèsar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Ensayo de interpretación de la complejidad del métier de Felip Pedrell en su doble condición de compositor y de musicólogo. El autor parte de los propios escritos del maestro como dato interpretable, así como del estudio de las obras musicales pedrellianas, tanto desde el punto de vista de la realidad artística como de la investigación musicológica; ambas vertientes fueron comprendidas por Pedrell como una sola instancia vital, que abarcaba la composición no sólo en los parámetros del propio oficio del músico, sino en su necesaria inscripción en un trasfondo conceptual. [...]
Essai d’interprétation de la complexité du métier de Felip Pedrell dans sa double condition de compositeur et de musicologue. L’auteur prend comme point de départ les propres écrits du maître en tant que donnée interprétable ainsi que de l’étude des oeuvres musicales de Pedrell, aussi bien du point de vue de la réalité artistique que de la recherche musicologique; ces deux aspects ayant été compris par Pedrell comme une seule instance vitale comprenant la composition, non seulement dans les paramètres de son propre métier de musicien mais s’inscrivant aussi nécessairement dans un fond conceptuel. [...]
This is an interpretative essay of the complexity of the métier of Felip Pedrell, in his dual roles of composer and musicologist. The author bases his study on the writings of the master as interpretable data, and the study of Pedrellian musical works, both from the point of view of artistic reality and musicological research; both aspects were understood by Pedrell as a single essential entity, covering composition not only through the parameters of the musician, but also inscribed, by necessity, on a conceptual background. [...]
Interpretationsversuch der Komplexität des Métier von Felip Pedrell in seiner doppelten Kondition als Komponist und Musikologe. Der Verfasser geht von den eigenen Schriften des Meisters als interpretierbare Daten aus, sowie von der Studie der Musikwerke von Pedrell, vom Gesichtspunkt der künstlerischen Realität wie von der musikoligischen Untersuchung; beide Seiten wurden von Pedrell als eine einzige vitale Instanz eingeschlossen, welche die Komposition nicht nur in den Parametern des eigenen Musikberufes, sondern notwendigerweise eingeschrieben in einem konzeptuellen Hintergrund umfasst. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 335-348  
4.
20 p, 170.1 KB Un ideari per a la música del nou-cents / Calmell, Cèsar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La ponencia establece los conceptos fundamentales del término «novecentismo» dentro del contexto sociopolítico de la época, que en Cataluña se centra en torno a la figura de Eugeni d’Ors y en los postulados de su Glosari. [...]
L’exposé établit les concepts fondamentaux du terme «art nouveau» dans le contexte sociopolitique de l’époque qui se centre en Catalogne autour de la figure d’Eugeni d’Ors et des postulats de son Glosari. [...]
The paper establishes the basic concepts of the term “novecentismo” in the socio-political context of the period, which, in Catalonia, revolved around the figure of Eugeni d’Ors and the propositions of his Glosari. [...]
Das Referat legt die Hauptkonzepte des Begriffs «Novecentismo» innerhalb des sozialpolitischen Kontextes der Epoche fest, der sich in Katalonien auf die Persönlichkeit von Eugeni d’Ors und auf die Postulate seines Glosari konzentriert. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 87-106  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.