1.
|
|
2.
|
7 p, 115.3 KB |
La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829]
/
Cortés, Francesc ;
Calmell, Cèsar ;
Gan Quesada, Germán 1974- ;
Daufí i Rodergas, Xavier ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
- Comparar els procediments metodològics desenvolupats en les tres darreres dècades, en l'estudi de la complexa activitat musical de les societats contemporànies i, especialment, en els entorns urbans. [...] - Comparar los procedimientos metodológicos desarrollados en las tres últimas décadas, para el estudio de la compleja actividad musical de de las sociedades contemporáneas y, especialmente, en los entornos urbanos. [...]
2020-21 Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
|
|
3.
|
10 p, 127.9 KB |
La música del romanticisme [100639]
/
Calmell, Cèsar ;
Cortés, Francesc ;
Daufí Muñoz, Alícia ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
4. 1. Contextualització. Estudi general de la història de la música corresponent al període romàntic. Es defineixen els límits temporals dels moviments. S'estudien i analitzen els diferents estils i models de creació en les vessants simfònica, instrumental, cambrística, música per al lleure i música religiosa. [...] 4. 1. Contextualización y estudio general de la historia de la música correspondiente al período romántico. Se definirán los límites temporales del movimiento. Se estudiarán y analizaran los diferentes estilos y modelos de creación en las vertientes sinfónica, instrumental, camerística, música de ocio y música religiosa. [...]
2020-21 Grau en Musicologia [809]
3 documents
|
|
4.
|
5 p, 105.8 KB |
Música en la Societat Contemporània [103564]
/
Calmell, Cèsar ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
La finalitat d'aquesta assignatura és dotar els estudiants de les eines conceptuals, metodològiques i procedimentals adients per entendre la gènesi i les línies principals d'evolució de la música europea en la seva contextualització en la societat i la cultura dels segles XVIII, XIX i XX. [...] El principal objetivo de esta asignatura es dotar a los estudiantes con las herramientas conceptuales, metodológicas y procedimentales oportunas entender la génesis y las líneas fundamentales de evolución de la música europea en su contextualización en la sociedad y la cultura de los siglos XVIII, XIX y XX. [...]
2020-21 Grau en Humanitats [1139]
3 documents
|
|
5.
|
5 p, 106.4 KB |
Didàctica de la música [100650]
/
Calmell, Cèsar ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'educació musical al llarg de l'Educació Secundària obligatòria i del Batxillerat post-obligatori és un element fonamental que contribueix de forma privilegiada tant al desenvolupament intel·lectual, estètic i emocional dels adolescents com també a promoure processos d'obertura social vers els altres. [...] La formación musical a lo largo de la etapa secundaria obligatoria y el Bachillerato post-obligatorio es un elemento fundamental que contribuye de forma privilegiada tanto al desarrollo intelectual, estético y emocional de los adolescentes como también a promover procesos de apertura social hacia los demás. [...]
2020-21 Grau en Musicologia [809]
3 documents
|
|
6.
|
7 p, 114.8 KB |
La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829]
/
Cortés, Francesc ;
Calmell, Cèsar ;
Daufí i Rodergas, Xavier ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
- Comparar els procediments metodològics desenvolupats en les tres darreres dècades, en l'estudi de la complexa activitat musical de les societats contemporànies i, especialment, en els entorns urbans. [...] - Comparar los procedimientos metodológicos desarrollados en las tres últimas décadas, para el estudio de la compleja actividad musical de de las sociedades contemporáneas y, especialmente, en los entornos urbanos. [...]
2019-20 Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
|
|
7.
|
4 p, 103.7 KB |
Música en la Societat Contemporània [103564]
/
Calmell, Cèsar ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
La finalitat d'aquesta assignatura és dotar els estudiants de les eines conceptuals, metodològiques i procedimentals adients per entendre la gènesi i les línies principals d'evolució de la música europea en la seva contextualització en la societat i la cultura dels segles XVIII, XIX i XX. [...] El principal objetivo de esta asignatura es dotar a los estudiantes con las herramientas conceptuales, metodológicas y procedimentales oportunas entender la génesis y las líneas fundamentales de evolución de la música europea en su contextualización en la sociedad y la cultura de los siglos XVIII, XIX y XX. [...]
2019-20 Grau en Humanitats [1139]
3 documents
|
|
8.
|
5 p, 105.2 KB |
Didàctica de la música [100650]
/
Calmell, Cèsar ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'educació musical al llarg de l'Educació Secundària obligatòria i del Batxillerat post-obligatori és un element fonamental que contribueix de forma privilegiada tant al desenvolupament intel·lectual, estètic i emocional dels adolescents com també a promoure processos d'obertura social vers els altres. [...] La formación musical a lo largo de la etapa secundaria obligatoria y el Bachillerato post-obligatorio es un elemento fundamental que contribuye de forma privilegiada tanto al desarrollo intelectual, estético y emocional de los adolescentes como también a promover procesos de apertura social hacia los demás. [...]
2019-20 Grau en Musicologia [809]
3 documents
|
|
9.
|
5 p, 107.2 KB |
Crítica musical [100644]
/
Calmell, Cèsar ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Parlar o escriure sobre música són activitats que sempre han acompanyat l'experiència auditiva ( i visual) directes del fet musical. Però si aquests són els mitjans generals d'expressió comuns, en principi, a totes les disciplines científiques incloses en la musicologia, en el comentari i la crítica musicals aquelles dues activitats: parlar i l'escriure, tenen un objectiu molt concret -que comportarà la utilització d'una metodologia específica en l'elaboració des respectius discursos oral o escrit- : la d'informar musicalment l'aficionat -sigui quin sigui el seu grau de competències musicals- o la d'incentivar i enriquir la seva experiència estètica mitjançant relats ben exposats o ben escrits, sòlidament fonamentats i amb interès per al lector o oient, que tenen la característica compartida de tenir un caràcter públic, és a dir, de ser transmesos ja sigui a través dels mitjans de comunicació ja sigui en actes presencials, com poden ser conferències, taules rodones, etc. Hablar o escribir acerca de la música son actividades que siempre han acompañado la experiencia auditiva y visual del hecho musical. Pero si ambas constituyen medios generales de expresión y de comunicación comunes, en principio, a todas las disciplinas científicas -incluida la musicología-, en el comentario hablado y en la crítica musicales aquellas dos actividades: hablar y escribir, adquieren un cometido muy concreto que comportará la utilización de una metodología específica en la elaboración de sendos discursos oral y escrito: la de informar musicalmente al aficionado -sea cual sea su nivel de competencias musicales-, y la de enriquecer o incentivar su experiencia estética mediante relatos bien expuestos y bien escritos, sólidamente fundamentados, que tienen la característica compartida de poseer un carácter público, es decir, el hecho de que son transmitidos ya sea a través de los medios convencionales de comunicación, ya sea en actos presenciales como pueden ser conferencias, mesas redondas, etc.
2019-20 Grau en Musicologia [809]
3 documents
|
|
10.
|
|