Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
14 p, 154.6 KB A la memòria de John J. Gumperz : un record personal a dues veus / Calsamiglia, Helena (Universitat Pompeu Fabra) ; Tuson, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest text a dues veus, les autores recorden la seva etapa de formació sota el guiatge del Professor John J. Gumperz i els inicis de l'Anàlisi del Discurs a Catalunya. L'article fa un esment especial de les "Converses amb John J. [...]
En este texto a dos voces, las autoras recuerdan su etapa de formación bajo la guía del Profesor John J. Gumperz y los inicios del Análisis del Discurso en Cataluña. El artículo hace una mención especial de las "Conversaciones con John J. [...]
In this text, written in two voices, the authors remember their period of development under the guidance of Professor John. J. Gumperz and the beginnings of Discourse Analysis in Catalonia. The article makes special mention of the "Conversations with John. [...]
Dans ce texte composé à deux voix, les auteures évoquent leur étape de formation sous le guidage du professeur John J. Gumperz, ainsi que les débuts de l'analyse du discours en Catalogne. L'article remémore de manière particulière les "Conversations avec John J. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.707
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 4 (november-december 2016) , p. 9-22 (Invited Authors)  
2.
3 p, 67.3 KB Enseñar al enseñante. Algunas cuestiones previas. Hacia un nuevo modelo de funcionamiento en las escuelas de formación del profesorado / Àngel Ferrer, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Benejam, Pilar 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Calsamiglia, Helena ; Calzada Isern, Teresa Eulàlia
La crisis del sistema educativo tiene su origen en el modelo político-social-cultural, desfasado y caduco respecto a estructuras y fuerzas vigentes. La superación de esta crisis exige un nuevo modelo de sociedad. [...]
1976
Cuadernos de pedagogía, Núm. 14 (Febrero 1976) , p. 4-9  
3.
16 p, 554.0 KB Multifaceted dimensions of self-reference / Calsamiglia, Helena
Speaker and Hearer are the protagonists of the dialogic nature of language use. In this paper the way speakers present themselves in their texts is examined, taking into account not only their contextual role as purposive users but also the linguistic means available in every speech event in which they are involved. [...]
1996
Links & letters, N. 3 (1996) p. 61-76  
4.
12 p, 472.3 KB Estrategias comunicativas e identidades socioculturales en "talk shows" : un ejemplo de "la vida en un XIP" / Calsamiglia, Helena (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Cots, Josep-Maria (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Lorda Mur, Clara Ubaldina (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Nussbaum, Luci (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Payrató, Lluís, 1960- (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Tusón, Amparo (Cercle d'Anàlisi del Discurs)
Aquest article es basa en l'anàlisi d'un exemple d'un espectacle de parla (talk show), un gènere televisiu que en els darrers temps ha arribat a tenir unes cotes de popularitat molt elevades. Aquest tipus de programa es desenvolupa al voltant d'un debat entre una sèrie de personatges convidats. [...]
The present article is based on the analysis of an example of a talk show, a TV genre that has become very popular in the last few years. This type of programme develops around a debate among a series of guest participants. [...]

1994
Sintagma, Vol. 6 (1994) , p. 39-50  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.