Resultados globales: 76 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 10 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Materiales académicos, Encontrados 64 registros
Artículos Encontrados 10 registros  
1.
36 p, 175.4 KB How Children with and without hearing loss describe audiovisual content / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The main objective of this study was to explore the benefits of the use of educational audio-visual materials in facilitating learning for students with hearing loss. The study analysed whether students with hearing loss had a visual learning preference when they watched an audio-visual and if the images present contributed to the retention of more information by this group. [...]
Routledge, 2022 - 10.1080/1034912X.2022.2095354
International Journal of Disability, Development and Education  
2.
26 p, 616.8 KB Co-viewing an educational video : a pilot study about mother-DHH child interaction / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
This study analyzes the mother-child interaction that takes place after co-viewing an educational video, comparing a group of 12 Spanish hearing mothers of deaf or hard of hearing (DHH) 7- to 9-year-olds and a group of 12 Spanish mothers of an age-matched cohort of children with typical hearing (TH). [...]
2023 - 10.1093/deafed/enac044
Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , enac044-7  
3.
10 p, 1.0 MB Production of nouns and adjectives of children with cochlear implants and of children with typical hearing / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
This analytical cross-sectional study aimed to investigate the production of nouns and adjectives in 62 children between the ages 5 and 7, with 31 children having Cochlear Implants (CIs) and 31 children having Typical Hearing (TH). [...]
2024 - 10.1016/j.heliyon.2023.e23496
Heliyon, Vol. 10 Núm. 1 (2024)  
4.
Linguistic Intervention Strategies Speech-Language Pathologists Use With Children Using Cochlear Implants / Mieres Maldonado, Daniela Viviana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The aim of this study was to explore the strategies that speech-language pathologists (SLPs) use during their linguistic interventions on children with cochlear implants (CIs). The sample comprised 7 SLPs in interactions with 62 children, 31 with CIs and 31 with typical hearing (TH), from 5 to 7 years of age. [...]
2023 - 10.1093/deafed/enad030
Journal of deaf studies and deaf education, 09 August 2023  
5.
7 p, 502.8 KB Differences in picture naming between children with cochlear implants and children with typical hearing / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Mena, N. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Increase in the auditory abilities of children with cochlear implants (CIs) has led to an improvement in naming tasks, although divergent results are still being reported; this strongly suggests that further studies are needed. [...]
2021 - 10.1016/j.heliyon.2021.e08507
Heliyon, Vol. 7 (november 2021)  
6.
4 p, 77.1 KB Anàlisi de la comprensió per part de l'alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...]
This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148  
7.
13 p, 220.8 KB The interpretation and visual attention of hearing impaired children when watching a subtitled cartoon / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
The article analyses how hearing impaired children interpret a subtitled cartoon, taking into account their visual attention to both sources of information (the images and the subtitles), and the auditory information from the oral language. [...]
2013
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 20 (2013) , p. 134-146  
8.
1 p, 50.3 KB Vidusign, projecte europeu que promou l'ús creatiu del vídeo entre les persones sordes / Serrano Pau, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL)
Les professores Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cambra i Carrasumada Serrano de la Facultat de Psicologia i de Ciències de l'Educació del CER-GISTAL de la UAB, especialitzat en la investigació de la comunicació i el desenvolupament psicoeducatiu de les persones amb sordesa, participen en un projecte europeu que s'emmarca en l'àmbit de la sordesa i la multimèdia juntament amb altres partners de Granada, Alemanya, Àustria, Gran Bretanya i Eslovènia. [...]
Las profesoras Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cámara y Carrasumada Serrano de la Facultad de Psicología y de Ciencias de la Educación del CER-GISTAL de la UAB, especializado en la investigación de la comunicación y el desarrollo psicoeducativo de las personas con sordera, participan en un proyecto europeo que se enmarca en el ámbito de la sordera y la multimedia junto con otros partners de Granada, Alemania, Austria, Gran Bretaña y Eslovenia. [...]

2014
UAB divulga, Octubre 2014
2 documentos
9.
14 p, 680.3 KB Percepción de la sordera y la integración por parte del alumnado sin necesidades educativas especiales / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Una de les questions socioafectives que preocupa especialment els professionals dedicats al'educació de l'alumnat sord és el grau d'acceptació d'aquests estudiants a l'aula ordinaria. L'objectiu d'aquest estudi és avaluar la percepció de l'alumnat sense necessitats educatives especials del deficit auditiu i de la integració de l'alumnat sord a l'aula, i veure si existiesen diferencies en lunció de l'edat. [...]
Acceptance of deaf students by their hearing peers in regular classrooms is one of the socio-affective questions which interests specialists on education of the deaf. This study evaluates non-special educational needs students' perception of deafness and integration of deaf children in regular classrooms. [...]
Una de las cuestiones socioafectivas que preocupa especialmente a los profesionales dedicados a la educación del alumnado sordo es el grado de aceptación de estos estudiantes en el aula ordinaria. El objetivo de este estudio es evaluar la percepción del alumnado sin necesidades educativas especiales del déficit auditivo y de la integración del alumnado sordo en el aula, y ver si existen diferencias en función de la edad. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.202
Educar, N. 36 (2005) p. 155-168  
10.
5 p, 26.0 KB Funció del mestre en l'aplicació de l'aprenentatge cooperatiu en una aula d'integració amb alumnes sords / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Amb l'objectiu d'explorar l'efecte de l'aprenentatge cooperatiu, vist com una via alternativa al sistema tradicional d'adquisició de continguts escolars i com una eina facilitadora de la integració dels alumnes sords o amb deficiències auditives, es vol observar com actua en les relacions interpersonals d'aquest tipus d'alumnat. [...]
Con el objetivo de explorar el efecto del aprendizaje cooperativo, visto como una vía alternativa al sistema tradicional de adquisición de contenidos escolares y como una herramienta facilitadora de la integración de los alumnos sordos o con deficiencias auditivas, se quiere observar como actúa en las relaciones interpersonales de este tipo de alumnado. [...]
The aim of the present article is to explore the effect of co-operative learning -considering it as an alternative way to the traditional system of acquiring knowledge at school as well as a means to integrate totally or partially deaf students. [...]

1998 - 10.5565/rev/educar.363
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 295-299  

Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
177 p, 1.6 MB Factores influyentes en la adquisición del lenguaje y de la teoría de la mente en criaturas con implante coclear de 4 a 7 años / Aldrete Jimenez, Karla Ernestina ; Silvestre, Núria, dir. ; Cambra, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El presente trabajo tiene dos objetivos valorar el nivel del lenguaje oral en criaturas sordas implantadas de 4 a 7 años e identificar lo principales factores influyentes en su rendimiento de acuerdo a las dimensiones lingüísticas : fonología, semántica, morfosintaxis y pragmática, así como establecer la relación de éstas con el nivel de la Teoría de la mente de edad. [...]
The current study has two objectives, namely to assest the level of oral language in deaf cochlear implanted children aged 4 to 7 and identify the main influencing factors in their performance according to the linguistic dimensions: phonology, semantics, morfosintaxis and pragmatics, as well as verifying their relation with the ToM level proper to those ages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
48 p, 10.0 MB Implicacions de la sordesa en l'autoconcepte a l'etapa de l'adolescència / Cambra, Cristina ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
23 documentos

Materiales académicos Encontrados 64 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
6 p, 109.3 KB Dislàlies i disfèmies: valoració i intervenció [104142] / Cambra, Cristina ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç d'avaluar els problemes evolutius que poden presentar-se relatius a l'adquisició de la parla i a la fluïdesa verbal així com proposar un programa d'intervenció logopèdica conseqüent.
The student will be able to assess the speech and fluency difficulties of children and to suggest corresponding treatment.
Cuando finalice la asignatura, el estudiante será capaz de evaluar los problemas evolutivos que puedan presentarse relacionados con el habla y la fluidez verbal, así como proponer un programa de intervención logopédica consecuente.

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
2.
5 p, 105.8 KB Pràcticum IV [101695] / Cambra, Cristina ; Vilaltella Verdes, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius formatius són, fonamentalment, els següents: - Conèixer les tècniques d'avaluació i de tractament logopèdic segons les característiques de les persones ateses al centre. - Conèixer les necessitats que presenten les famílies de les persones ateses i els recursos adequats per fer-hi front. [...]
The main aims are: To know the test and the strategies needed for each case. To know the resources to help the families to overcome any situation. To know the social and educational environment in which the families live.
Los objetivos formativos son, fundamentalmente, los siguientes: - Conocer las técnicas de evaluación y de tratamiento logopédico segun las características de los sujetos atendidos en el centro. - Conocer las necesidades que presentan las familias de los sujetos y los recursos adecuados para afrontarlos. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
3.
5 p, 109.5 KB Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge Derivats del Dèficit Auditiu [43614] / Valero García, Jesús ; Cambra, Cristina ; Serrano Pau, Carrasumada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Ampliar la formació del professional de la logopèdia, oferint continguts teòrics i pràctics que possibilitin la seva qualificació i l'especialització en la investigació, diagnòstic i intervenció dels trastorns de la comunicació i del llenguatge derivats del dèficit auditiu, així com l'actualització en la investigació d'implants coclears i altres avenços tecnològics de suport a l'audició.
Renforcement the speech therapist's own training through theoretical and practical contents that allow them to carry out research, diagnosis and treatment related to communication and language disorders of hearing impairment. [...]
Ampliar la formación del logopeda, ofreciendo contenidos teóricos y prácticos que posibiliten su cualificación y la especialización en la investigación, diagnóstico e intervención en los trastornos de la comunicación y del lenguaje derivados del déficit auditivo, así como la actualitzación en la investigación de implantes cocleares y otros avances tecnológicos de soporte a la audición.

2022-23
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documentos
4.
5 p, 108.0 KB Dislàlies i disfèmies: valoració i intervenció [104142] / Cambra, Cristina ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç d'avaluar els problemes evolutius que poden presentar-se relatius a l'adquisició de la parla i a la fluïdesa verbal així com proposar un programa d'intervenció logopèdica conseqüent.
The student will be able to assess the speech and fluency difficulties of children and to suggest corresponding treatment.
Cuando finalice la asignatura, el estudiante será capaz de evaluar los problemas evolutivos que puedan presentarse relacionados con el habla y la fluidez verbal, así como proponer un programa de intervención logopédica consecuente.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
5.
5 p, 104.8 KB Pràcticum IV [101695] / Cambra, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius formatius són, fonamentalment, els següents: - Conèixer les tècniques d'avaluació i de tractament logopèdic segons les característiques de les persones ateses al centre. - Conèixer les necessitats que presenten les famílies de les persones ateses i els recursos adequats per fer-hi front. [...]
The main aims are: To know the test and the strategies needed for each case. To know the resources to help the families to overcome any situation. To know the social and educational environment in which the families live.
Los objetivos formativos son, fundamentalmente, los siguientes: - Conocer las técnicas de evaluación y de tratamiento logopédico segun las características de los sujetos atendidos en el centro. - Conocer las necesidades que presentan las familias de los sujetos y los recursos adecuados para afrontarlos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
6.
2 p, 1.4 MB Desenvolupament de Processos Socio-afectius [21131] / Perinat, Adolfo ; Solé, Rosa ; Cambra, Cristina ; Hernández, Eulàlia ; Mies, Àngels ; Crespo García, Isabel ; Serrano, Carrasumada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
2 p, 1.5 MB Psicologia Evolutiva: Processos Fonamentals [21125] / Perinat, Adolfo ; Leal, Aurora ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Cambra, Cristina ; Crespo García, Isabel ; Serrano, Carrasumada ; Miquel, Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
6 p, 110.4 KB Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge Derivats del Dèficit Auditiu [43614] / Valero García, Jesús ; Cambra, Cristina ; Serrano Pau, Carrasumada ; Figueroa González, Mario ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Ampliar la formació del professional de la logopèdia, oferint continguts teòrics i pràctics que possibilitin la seva qualificació i l'especialització en la investigació, diagnòstic i intervenció dels trastorns de la comunicació i del llenguatge derivats del dèficit auditiu, així com l'actualització en la investigació d'implants coclears i altres 1 llenguatge derivats del dèficit auditiu, així com l'actualització en la investigació d'implants coclears i altres avenços tecnològics de suport a l'audició.
Renforcement the speech therapist's own training through theoretical and practical contents that allow them to carry out research, diagnosis and treatment related to communication and language disorders of hearing impairment. [...]
Ampliar la formación del logopeda, ofreciendo contenidos teóricos y prácticos que posibiliten su cualificación y la especialización en la investigación, diagnóstico e intervención en los trastornos de la comunicación y del lenguaje derivados del déficit auditivo, así como la actualitzación en la investigación de implantes cocleares y 1 lenguaje derivados del déficit auditivo, así como la actualitzación en la investigación de implantes cocleares y otros avances tecnológicos de soporte a la audición.

2021-22
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documentos
9.
5 p, 106.0 KB Dislàlies i disfèmies: valoració i intervenció [104142] / Cambra, Cristina ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç d'avaluar els problemes evolutius que poden presentar-se relatius a l'adquisició de la parla i a la fluïdesa verbal així com proposar un programa d'intervenció logopèdica conseqüent.
The student will be able to assess the speech and fluency difficulties of children and to suggest corresponding treatment.
Cuando finalice la asignatura, el estudiante será capaz de evaluar los problemas evolutivos que puedan presentarse relacionados con el habla y la fluidez verbal, así como proponer un programa de intervención logopédica consecuente.

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
10.
5 p, 105.4 KB Pràcticum IV [101695] / Cambra, Cristina ; Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius formatius són, fonamentalment, els següents: - Conèixer les tècniques d'avaluació i de tractament logopèdic segons les característiques de les persones ateses al centre. - Conèixer les necessitats que presenten les famílies de les persones ateses i els recursos adequats per fer-hi front. [...]
The main aims are: To know the test and the strategies needed for each case. To know the resources to help the families to overcome any situation. To know the social and educational environment in which the families live.
Los objetivos formativos son, fundamentalmente, los siguientes: - Conocer las técnicas de evaluación y de tratamiento logopédico segun las características de los sujetos atendidos en el centro. - Conocer las necesidades que presentan las familias de los sujetos y los recursos adecuados para afrontarlos. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 64 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
4 Cambra, C..
77 Cambra, Cristina
1 Cambra, Cristina,
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.