Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 2 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
13 p, 428.5 KB La Memòria Històrica en l'Ensenyament Científic Contextualitzat / Puig Rosell, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Cantero, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'ensenyament de coneixements científics a l'ESO necessita eines contextualitzadores per a facilitar l'aprenentatge de l'alumnat. El treballs interdisciplinaris són una eina didàctica excepcional, però necessiten d'un eix vertebrador que condueixi la sinergia de les matèries implicades. [...]
Teaching science in secondary school needs contextualizing tools in order to facilitate student learning. Interdisciplinary work is an exceptional teaching tool, but it needs a backbone that leads to the synergy of the involved subjects. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.437
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 9-21 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
8 p, 473.9 KB El género en las revistas de educación científica, análisis de una década de investigación : 2005-2015 / Cantero, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lodhi, Atif (Universitat de Barcelona)
Los estudios sobre ciencia y género abarcan un amplio abanico de disciplinas, pero existen pocas revisiones en la literatura de educación científica en castellano. Por ello, realizamos un análisis de los artículos aparecidos entre 2005-2015 en 4 de las revistas internacionales del área : International Journal of Science Education (IJSE), Journal of Research in Science Teaching (JRST), Science Education (SE) y Research in Science Education (RSTE). [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 5557-5564  
3.
6 p, 150.4 KB ¿Qué dice la prensa sobre el SIDA? Sociedad y contenidos científicos / Cantero, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
361 p, 3.0 MB Inclusión del género en la enseñanza de las ciencias / Cantero Riveros, Beatriz ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Esta tesis se enmarca en los estudios de ciencia y género, que tiene una especial repercusión para la enseñanza de las ciencias a nivel escolar. La menor representación de las mujeres en las carreras cientifico técnicas se explica por el androcentrismo de las ciencias y los estereotipos sexistas, que no fomentan el interés de las alumnas por esta área, además de la escasez de modelos femeninos conocidos en las ciencias. [...]
Aquesta tesi s'emmarca en els estudis de ciència i gènere que té una especial repercussió per a l'ensenyament de les ciències a nivell escolar. La menor representació de les dones a les carreres científicotècniques s'explica per l'androcentrisme de les ciències i els estereotips sexistes, que no fomenten l'interès de les alumnes per aquesta àrea, a banda de l'escassetat de models femenins coneguts a les ciències. [...]
This thesis is inscribed within the science and gender studies, with special impact in the teaching of science at school level. The lesser representation of females in technical and scientific careers can be explained by the androcentered character of sciences and sexist stereotypes, in addition to the scarcity of female models in the sciences, which do not foster the interest in these areas among female students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Materials acadèmics 2 registres trobats  
1.
5 p, 108.4 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Gonzalez Valencia, Gustavo ; Junyent Pubill, Merce ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; de Britos Marsal, Carolina ; Cantero Riveros, Beatriz Ximena ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
7 p, 116.5 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Pipitone Vela, Maria Carolina ; Cantero Riveros, Beatriz Ximena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.