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Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
21 p, 1.1 MB Does universities' posting strategy influence their social media engagement? : an analysis of the top-ranked higher education institutions in different countries / Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili) ; Martínez-Gras, Rodolfo (Universitat d'Alacant) ; Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona)
To ensure the widespread dissemination of information and to foster interaction and dialogue with users, higher education institutions need to develop an active profile on the social networks. This paper analyses the influence of universities' posting strategy on their followers' engagement (reaction, virality and conversation) by measuring the level of activity and type of presence on their social networks. [...]
2023 - 10.1111/hequ.12439
Higher Education Quarterly, (Octubre 2023)  
2.
12 p, 589.7 KB 30 años de producción científica sobre comunicación institucional de las universidades : evolución histórica del 1990 al 2020 / Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili) ; Oliveira, Andrea (Universitat de Girona)
El interés científico por la comunicación institucional de las universidades es cada vez más notable. Sin embargo, no se identifican investigaciones bibliométricas publicadas en revistas indexadas en Scopus y WOS, que permitan conocer el desarrollo de la producción científica en el ámbito. [...]
The scientific interest in the institutional communication of universities is increasingly notable. However, there are no bibliometric studies published in journals indexed in Scopus and WOS that allow us to know the development of scientific production in the field. [...]
O interesse científico na comunicação institucional das universidades é cada vez mais notável. No entanto, não são identificadas pesquisas bibliométricas publicadas em periódicos indexados na Scopus e WOS, que permitam conhecer o desenvolvimento da produção científica na área. [...]

2023 - 10.5209/esmp.80639
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 29 Núm. 1 (2023) , p. 235-246  
3.
18 p, 610.8 KB El estado de la cuestión de la investigación sobre la comunicación digital de las universidades / Oliveira, Andrea (Universitat de Girona) ; Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili) ; Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article analyses the current state of research on institutional digital communication in universities. An analysis of WOS- and Scopus-indexed research on the subject over the last 30 years (1990-2020) was carried out based on seven factors: volume and evolution of scientific production; number of universities and geographical area; communication tools; social networks; communication dimensions, and content. [...]
Esta investigación analiza la situación actual de la investigación sobre la comunicación institucional digital de las universidades. Para ello, se realizó un análisis de la producción científica sobre el tema en los últimos 30 años (1990-2020), indexada en WOS y Scopus, en base a siete aspectos: volumen y evolución de la producción científica, número de universidades y áreas geográficas, instrumentos de comunicación, redes sociales, dimensiones de comunicación y contenido. [...]

2022 - 10.17979/redma.2022.26.2.9240
Redmarka. Revista de Marketing Aplicado, Vol. 26 Núm. 2 (2022) , p. 1-18  
4.
15 p, 185.7 KB Assessing dialogic features of corporate pages on Facebook in Latin American companies / Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Oliveira, Andrea (Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació)
This study aims to analyze whether companies from six Latin American countries are encouraging dialogic communication on Facebook. To do so, the paper studied the level of predisposition for interaction and the type of interaction achieved by companies on Facebook to produce an effective dialogic communication exchange and to generate conversation through different types of communication exchange between organizations and users. [...]
2021 - 10.1108/CCIJ-10-2020-0149
Corporate communications, Vol. 26 Núm. 5 (2021) , p. 16-30  

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