Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Research literature, 1 records found
Course materials, 1 records found
Research literature 1 records found  
1.
279 p, 4.7 MB Modulació colinèrgica de la memòria olfactòria / Carballo Márquez, Anna ; Vale Martínez, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
L'objectiu general de la present tesi doctoral ha estat estudiar el paper de l'acetilcolina, i concretament dels seus receptors muscarínics, sobre els processos d'aprenentatge i de formació de la memòria de diferents tasques de tipus olfactori. [...]
The main aim of this thesis has been to evaluate the role of acetylcholine, specifically its muscarinic receptors, on learning and memory processes of different olfactory memory tasks. For this reason, we have investigated the effects of intracerebral infusions of scopolamine, which is a competitive muscarinic receptor antagonist, in three different brain regions, prelimbic cortex (PLC), ventral hippocampus (vHPC) and basolateral amygdala (BLA), on acquisition and/or consolidation processes of two different olfactory paradigms, the Odor Discrimination Task (ODT), a simple associative task which is rapidly acquired, and the Social Transmission of Food Preference (STFP), a relational-type associative task. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

Course materials 1 records found  
1.
7 p, 135.1 KB Psicologia Fisiològica II [102546] / Segura Torres, María del Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo Blanch, Gemma ; Silvestre Soto, Jordi ; Portero Tresserra, Marta ; Cano Catala, Marta ; Soriano Mas, Carles ; Carballo Márquez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement de les bases biològiques dels estadis de son i vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d'aprenentatge i memòria. En acabar el curs, l'alumnat haurà de ser capaç de: 1 1. [...]
El objetivo general de la asignatura es el conocimiento de las bases biológicas de los estadios de sueño y vigilia, las conductas motivadas, las emociones y los procesos de aprendizaje y memoria. Al finalizar el curso, el alumnado deberá ser capaz de: Conocer y explicar las bases neurobiológicas de los ritmos de sueño y vigilia, las funciones del sueño y 1 Conocer y explicar las bases neurobiológicas de los ritmos de sueño y vigilia, las funciones del sueño y algunas de sus alteraciones. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.