Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
22 p, 479.5 KB Análisis de la presencia de la sostenibilidad en los planes de estudios de los grados : un instrumento para su análisis / Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz) ; González-Aragón, Carmen (Universidad de Cádiz) ; Guerrero-Bey, Antonio (Universidad de Cádiz) ; Cardeñoso Domingo, José M.ª (Universidad de Cádiz)
Objeto: esta investigación tiene como finalidad analizar la presencia de la sostenibilidad en las memorias que configuran los planes de estudios de algunos de los títulos de grado de la Universidad de Cádiz. [...]
Objecte: aquesta investigació té com a finalitat analitzar la presència de la sostenibilitat en les memòries que configuren els plans d’estudis d’alguns dels títols de grau de la Universitat de Cadis. [...]
The purpose of this research was to analyse the presence of sustainability in reports corresponding to the curriculum of bachelor’s degree programmes at the University of Cadiz, Spain. It has been widely recognised that universities must provide the career training that society demands today and that education for sustainability is one of the key elements in such training. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.745
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 263-284 (Monográfico)  
2.
13 p, 600.4 KB Concepciones de futuros profesores de primaria sobre la noción de aleatoriedad / Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Cardeñoso Domingo, José M.ª (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
This article describes the first results obtained in an exploratory study carried out with primary-school teachers about their conceptions with respect to the notion of randomness. The results obtained indicate the partial and poorly formed nature of their conceptions, which reflect, in most cases, causal argumentations and low identification of the randomness of the daily events. [...]
1998
Enseñanza de las Ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 85-97  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.