Resultats globals: 23 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 17 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
10 p, 653.5 KB Persistence with dual antiplatelet therapy after percutaneous coronary intervention for ST-segment elevation acute coronary syndrome : a population-based cohort study in Catalonia (Spain) / Ribera, A (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Ferreira-Gonzalez, Ignacio (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Marsal, J. R. (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Oristrell, G (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Faixedas, M. T. (Servei Català de la Salut) ; Rosas, A. (Generalitat de Catalunya. Departament de Salut) ; Tizón-Marcos, H. (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina) ; Rojas, S. (Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona) ; Labata, Carlos (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Cardenas, M. (Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta) ; Homs, S. (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ; Tomas-Querol, C. (Hospital Arnau de Vilanova (Lleida, Catalunya)) ; García-Picart, Juan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gómez-Hospital, Joan Antoni (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Pijoan, J. I. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Masotti, Monica (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Mauri, J. (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; García Dorado, D.. (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Objectives Guidelines recommending 12-month dual antiplatelet therapy (DAPT) in patients with ST-elevation acute coronary syndrome (STEACS) undergoing percutaneous coronary intervention (PCI) were published in year 2012. [...]
2019 - 10.1136/bmjopen-2018-028114
BMJ open, Vol. 9 Núm. 7 (2019) , p. e028114  
2.
9 p, 873.1 KB A quick guide for using microsoft onenote as an electronic laboratory notebook / Guerrero, Santiago (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; López-Cortés, Andrés (RNASA-IMEDIR. Computer Sciences Faculty. University of Coruna) ; García-Cárdenas, Jennyfer M. (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Saa, Pablo (Faculty of Engineering Sciences. Universidad UTE) ; Indacochea, Alberto (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Armendáriz-Castillo, Isaac (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Zambrano, Ana Karina (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Yumiceba, Verónica (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Pérez-Villa, Andy (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Guevara-Ramírez, Patricia (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Moscoso-Zea, Oswaldo (Faculty of Engineering Sciences. Universidad UTE) ; Paredes, Joel (Faculty of Engineering Sciences. Universidad UTE) ; Leone, Paola E. (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Paz-Y-miño, César (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Scientific data recording and reporting systems are of a great interest for endorsing reproducibility and transparency practices among the scientific community. Current research generates large datasets that can no longer be documented using paper lab notebooks (PLNs). [...]
2019 - 10.1371/journal.pcbi.1006918
PLoS computational biology, Vol. 15 Núm. 5 (may 2019) , p. e1006918  
3.
13 p, 530.3 KB New ammonia lyases and amine transaminases : dtandardization of production process and preparation of immobilized biocatalysts / Casablancas, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Cárdenas Fernández, Anthony Max (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Álvaro, Gregorio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Benaiges, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Caminal i Saperas, Glòria (Institut de Química Avançada de Catalunya) ; Mas i Rocabayera, Carles de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; González Anadón, Gloria (González i Anadón) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; López Díaz, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; López Santín, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Background: New enzymes for biotransformations can be obtained by different approaches including directed mutagenesis and in vitro evolution. These mutants have to be efficiently produced for laboratory research on bioreactions as well as for process development. [...]
2013 - 10.2225/vol16-issue3-fulltext-4
Electronic journal of biotechnology, Vol. 16, issue 3 (2013)  
4.
6 p, 79.8 KB Los referentes curriculares instituidos para la elaboración del conocimiento escolar en ciencias en Colombia : ¿qué caracteriza la estructura de los estándares básicos de competencias en ciencias? / Cárdenas Navas, Ana María (Universidad Distrital Francisco José de Caldas) ; Martínez Rivera, Carmen Alicia (Universidad Distrital Francisco José de Caldas)
En este escrito presentamos una aproximación a la caracterización del conocimiento escolar desde el eje temático: "la estructura de los estándares básicos de competencias en ciencias sociales y ciencias naturales", el cual se inscribe en el marco del desarrollo de la tesis doctoral en la que se analiza el conocimiento profesional de los profesores de ciencias de educación básica secundaria en Colombia, respecto al conocimiento escolar de los referentes curriculares instituidos para la enseñanza de las ciencias: lineamientos curriculares (LC) y estándares básicos de competencias en ciencias (EBC), con los que identificamos la importancia del conocimiento escolar que subyace en los referentes. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1183-1188  
5.
6 p, 133.4 KB El conocimiento didáctico en docentes de química de bachillerato / Reyes Cárdenas, Flor de María (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Trinidad Velasco, Rufino (Instituto de Educación Media Superior (Plantel Iztacalco, Mèxic))
Se documentó el Conocimiento Didáctico General de profesores de química del nivel medio superior, con y sin formación docente formal. Se usó un enfoque fenomenográfico para documentar y analizar cualitativamente la experiencia docente en una clase de química y se construyeron categorías de análisis. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2919-2924  
6.
3 p, 300.6 KB Paul Firbas y José A. Rodríguez Garrido (eds.), Diarios de noticias sobresalientes en Lima y Noticias de Europa (1700-1711). Volumen 1(1700-1705). New York, Instituto de Estudios Auriseculares (IDEA), 2015, 377 páginas / Cardenas Jara, Alexander Marino (University of Colorado at Boulder)
Obra ressenyada: Paul FIRBAS y José A. RODRÍGUEZ GARRIDO (eds. ), Diarios de noticias sobresalientes en Lima y Noticias de Europa (1700-1711). Volumen 1 (1700-1705). New York: Instituto de Estudios Auriseculares (IDEA), 2015.
2017 - 10.5565/rev/nueind.30
Nuevas de Indias, Vol. 2 (2017) , p. 184-186 (Reseñas)  
7.
6 p, 133.7 KB Un estudio de la relación entre las concepciones de aprendizaje, las estrategias metacognitivas y el rendimiento académico en cursos de química universitaria / López González, Wilmer Orlando (Universidad de Los Andes) ; Molina Luz, Marina (Universidad de Los Andes) ; Cárdenas Plaza, Marield (Universidad de Los Andes) ; Bianchi, Guillermo (Universidad de Los Andes) ; Quintero, Héctor (Universidad de Los Andes)
El objetivo de este estudio fue analizar la relación que tienen las concepciones de aprendizaje y las estrategias metacognitivascon el rendimiento académico de los estudiantes delos tresprimeros, cursos de Químicaen Educación de la Universidad de Los Andes,y se le aplicó los cuestionarios CONAPRE y el Inventario de Estrategias Metacognitivas. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1966-1971 (Innovacions didàctiques)  
8.
6 p, 113.8 KB Una secuencia de enseñanza/ aprendizaje para los conceptos de sustancia y reacción química con base en la naturaleza de la ciencia y la tecnología / Garritz, Andoni (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Sosa Fernández, Plinio (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Hernández Millán, Gisela (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Reyes-Cárdenas, Flor de María (Universidad Pedagógica Nacional (Mèxic). Departamento de Educación en Ciencias) ; López-Villa, Norma Mónica (Universidad Pedagógica Nacional (Mèxic). Departamento de Educación en Ciencias) ; Nieto Calleja, Elizabeth (Universidad Pedagógica Nacional (Mèxic). Departamento de Educación en Ciencias) ; Robles-Haro, César (Colegio de Ciencias y Humanidades plantel Azcapotzalco (Mèxic). Departamento de Ciencias Experimentales)
Dentro del proyecto "Enseñanza y Aprendizaje sobre la Naturaleza de la Ciencia y Tecnología" (NdCyT) se describe una secuencia de enseñanza/aprendizaje (SEA) para el primer curso de Química Universitaria, en torno a las competencias científicas «definir» y «modelar». [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1513-1518 (Innovacions didàctiques)  
9.
14 p, 1.9 MB Label noise in subtype discrimination of class C G protein-coupled receptors : a systematic approach to the analysis of classification errors / König, Caroline (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciències de la Computació) ; Cárdenas, Martha I. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciències de la Computació) ; Giraldo, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Alquézar, René (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciències de la Computació) ; Vellido, Alfredo (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics)
Background: The characterization of proteins in families and subfamilies, at different levels, entails the definition and use of class labels. When the adscription of a protein to a family is uncertain, or even wrong, this becomes an instance of what has come to be known as a label noise problem. [...]
2015 - 10.1186/s12859-015-0731-9
BMC bioinformatics, Vol. 16, N. 314 (September 2015) , p. 1-14  
10.
6 p, 135.4 KB Contribución al conocimiento de la fauna de carábidos (Coleoptera, Carabidae) de las sierras subbéticas / Cárdenas Talaverón, Ana María (Universidad de Córdoba. Departamento de Biología Animal) ; Bach Piella, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Carabid species caught in the subbetic mountains located in the southern part of the province of Córdoba (SW Iberian Peninsula) are reported in this paper. The faunistic results confirm the presence in the area of Ophonus (Methophonus) melleti (previously only found in the northeastern part of Spain) and Acinopus giganreus.
En este trabajo se relacionan las especies de coleópteros carábidos recolectados en las sierras subbéticas, situadas al sureste de la provincia de Córdoba. Cabe destacar la presencia de Ophonus (Metophonus) melleti cuya distribución peninsular se localizaba en la España nordoriental y se confirma la de Acinopus giganteus en esta provincia.

1990
Orsis, V. 5 (1990) p. 149-154  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
20 p, 554.9 KB Virtual Reality for Teacher Training : An Experiential Approach to Classroom Conflict Management / Cárdenas, Miriela M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid) ; Romero-Hernández, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid)
This chapter discusses the use of virtual reality (VR) in the training of preservice secondary education teachers in Spain as an integral part of their learning process. The authors propose some premises from which to design a training program to improve preservice teachers' communicative competence and their ability to manage conflict impacting the classroom climate. [...]
Hershey, PA: IGI Global, 2022 - 10.4018/978-1-6684-3398-0.ch002
Methodologies and Use Cases on Extended Reality for Training and Education, 2022, p. 21-47  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
214 p, 2.2 MB Fanaka malemy : relació entre cultura i violència patriarcal al poble malgaix de Vontovorona / Presas Bassa, Clara ; Cárdenas Jiménez, Maribel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La recerca que es troba a continuació és fruit d'una etnografia de tres mesos a Madagascar, així com del treball conjunt amb una ONGD situada en un poblat anomenat Vontovorona. Així, el resultat d'aquesta investigació servirà com a diagnosi d'una problemàtica profundament present al país i, en concret, al poble on treballa l'entitat mencionada: la violència patriarcal. [...]
2019
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
226 p, 4.9 MB Inmovilización de transaminasas y amonio liasas y su aplicación en síntesis de compuestos aminados / Cárdenas Fernández, Anthony Max ; Álvaro, Gregorio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; López Díaz, Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química
El objetivo del presente trabajo de tesis es establecer métodos biocatalíticos para la síntesis de los aminoácidos L-fenilalanina, L-aspartato, β−aminobutirato y de las aminas aromáticas 1-feniletilamina y 3-amino-1-fenilbutano, usando biocatalizadores con actividad transaminasa y amonio liasa inmovilizados por técnicas de formación de enlaces covalentes (en el caso de enzimas) y por atrapamiento (tanto para enzimas como para células). [...]
The objective of this thesis is to establish biocatalytic methods for the synthesis of the amino acids L-aspartate, L-phenylalanine and β−aminobutyrate, as well as the aromatic amines 1-phenylethylamine and 3-amine-1-phenylbutane, by using biocatalysts with transaminase and ammonia-lyase activity immobilized by covalent attachment techniques (for enzymes) and entrapment (for enzymes and cells). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
3.
46 p, 1.7 MB Voltors: víctimes o culpables? / Bonet, Aina ; Cárdenas, Míriam ; Cisteró, Sònia
2011  
4.
132 p, 531.2 KB Una Propuesta de formación del profesorado en el eje transversal del lenguaje (lectura) del currículum básico de Venezuela / Cárdenas de Rivera, Maria Luisa ; Noguerol, Artur, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Esta investigación tiene como objetivo general presentar una alternativa para la formación inicial de maestros de educación básica integral en el área de la lectura como parte del eje transversal lenguaje del Currículo Básico Nacional de Venezuela. [...]
The main objective of this research is to propose a teacher training proposal in the language transversal axis, specifically in reading, of the venezuelan national curriculum. Our study is based on transversality as the theoretical and practical basis of the new curriculum. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
2 documents

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
4 p, 1.0 MB Microbiologia I [26599] / Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Moreno, J. A.. ; Cárdenas, M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
1999-00
Graduat Superior en Biotecnologia [192]  

Vegeu també: autors amb noms similars
2 Cárdenas, M.
4 Cárdenas, Marta
1 Cárdenas, Martha I.
1 Cárdenas, Miriela M.
1 Cárdenas, Míriam
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.