Resultats globals: 67 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 14 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Materials acadèmics, 33 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
17 p, 340.0 KB ¿ Qué pueden hacer los centros públicos ante el abandono escolar prematuro ? Explorando las medidas de apoyo al alumnado a través de dos estudios de caos en Cataluña en un contexto de crisis / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presentan algunos resultados de una investigación cualitativa realizada en dos institutos públicos en Cataluña, con distinta composición sociocultural, sobre las principales medidas de apoyo al alumnado que pueden contribuir desde nuestro sistema educativo a la lucha contra los altos índices de Abandono Escolar Prematuro tal como lo definieron los Objetivos del Milenio en Lisboa. [...]
This paper presents some results of a qualitative research carried out in two public high schools with different sociocultural composition in Catalonia about the main support measures for students that can contribute in our education system to struggle against the high rate of Early School Leaving following the definition of the Lisbon Millennium Goals. [...]

2015
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2015) , p. 76-92  
2.
10 p, 956.6 KB L'enculturació alimentària dels infants a la Catalunya urbana : notes sobre un estudi de cas / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest article presenta una reflexió sobre els resultats i les implicacions d'una recerca sobre l'enculturació alimentaria dels nostres infants i assenyala un conjunt de prioritats d'investigació i aplicació ulteriors d'aquests.
This article presents a reflection about the results and the implications of a research on food ways enculturation of our children, pointing out a series of priorities both of further investigation and application of them.

1992
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 2 (1992) , p. 54-63  
3.
10 p, 564.0 KB L'educació multicultural a la realitat catalana : un debat ajornat / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
A partir de l'analisi del que representen les relacions interculturals, l'autora planteja que no s'hauria d'ajornar el debat sobre els continguts, els objectius i els compromisos de i'educació multicultural a Catalunya, tot preguntant-se, per exemple, qui pot afirmar que esta realment integrat a la societat.
Starting from the analysis of intercultural relations, the author urges that there be no delay in opening a debate on the content, the objectives, and the commitment to multicultural education in Catalonia, asking, for example, who is entitled to affirm that he or she is genuinely integrated in society.

2004
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 24 (2004) , p. 64-73  
4.
24 p, 257.2 KB Familias inmigrantes y escuela : desencuentros, estrategias y capital social / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EMIGRA) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EMIGRA) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EMIGRA)
Este artículo analiza las formas de entender y valorar la participación de las familias de origen inmigrante en los procesos educativos de sus hijos e hijas, con especial referencia a las familias de origen marroquí, y sus estrategias para el éxito en el marco de los proyectos migratorios, aportando evidencias sobre los desencuentros y las dificultades específicas que emergen desde los primeros contactos con los servicios educativos preescolares hasta la finalización de la educación obligatoria. [...]
This paper examines the ways in which immigrant families’ participation in their children’s education process is understood and valued, with special reference to Moroccan families, as well as their achievement strategies in the framework of their ongoing migration projects, bringing about evidence on specific difficulties encountered from first contacts in early schooling through the end of compulsory education. [...]

2009
Revista complutense de educación, Vol. 20, núm. 1 (2009) , p. 55-78  
5.
30 p, 156.5 KB Fronteras visibles y barreras ocultas : aproximación comparativa a la experiencia escolar del alumnado marroquí en Cataluña y mexicano en California / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este artículo compara los procesos de exclusión social y educativa que se desarrollan en las escuelas de Cataluña y California que afectan a los hijos e hijas de aquellos grupos inmigrantes con una historia de contacto más larga y problemática con las sociedades receptoras. [...]
This paper comparatively focuses on the processes of social and educational exclusion of Moroccan and Mexican students in California and Catalonia. These children belong to immigrant groups that have traditionally been ill-integrated in their respective host countries. [...]

2011
Migraciones: Revista del Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones, Núm. 29 (2011) , p. 31-60 (Estudios)  
6.
4 p, 117.1 KB El éxito escolar del alumnado gitano : centros escolares y familias gitanas en la encrucijada / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Abajo Alcalde, José Eugenio
¿Qué mirada proyectamos sobre la escolarización del alumnado gitano? ¿Cómo influyen en su continuidad académica las expectativas de las personas que les rodean? ¿Qué factores hacen más probable el éxito escolar de las chicas y chicos gitanos? Durante los tres últimos años un equipo interdisciplinar de cinco comunidades autónomas (1)  hemos investigado esta realidad. [...]
2006
Aula de innovación educativa, Núm. 149 (2006) , p. 59-63  
7.
106 p, 11.0 MB La escolarización de hijos e hijas de inmigrantes y de minorías étnico-culturales en España / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La presencia creciente de hijos e hijas de inmigrantes en las aulas reabre y actualiza dilemas y debates en torno a cuestiones de multiculturalidad y educación, en relación con otros colectivos minoritarios en ventaja múltiple frente a la escuela –los españoles gitanos–, y en aspectos más generales de representación de la diversidad cultural. [...]
«Schooling of Immigrants and ethnic-cultural minorities' sons and daughters». The growing presence of immigrants' sons and daughters in classrooms reopens and updates dilemmas and debates about multiculturalism and education, relative to other minority collectives who have a multiple advantage regarding school –Spanish gypsies— and to more general aspects of representation of cultural diversity. [...]

2003
Revista de educación (Madrid), Num. 330 (2003) , p. 99-136  
8.
5 p, 150.6 KB Usos y abusos del concepto de cultura / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La cultura debe entenderse como adaptación y aprendizaje y, en cambio, tendemos a percibirla como algo estético y cerrado. Esta incomprensión afecta también al sistema educativo, donde se registran discontinuidades entre los planteamientos culturales de la escuela y los de los colectivos minoritarios, tanto en los objetivos de socialización como en los contenidos intelectuales y de actitud. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, Dec 1997  
9.
4 p, 137.8 KB Un programa interdisciplinar de formación de formadores sobre las relaciones interculturales y el papel de la escuela / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Tovías, Susana ; Soto Marata, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La Universitat Autònoma de Barcelona y el Departament d´Ensenyament de la Generalitat de Catalunya llevan a cabo un programa de formación de formadores en el ámbito de las relaciones interculturales. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, 1997  
10.
6 p, 2.2 MB Comentaris al voltant de la cultura alimentaria / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Les reflexions d'una antropòloga a l'entorn del fenomen alimentari són del tot necessàries en un dossier com aquest. En efecte, al marge del tipus e menjar, hi ha sempre un aspecte social i cultural que és el que, conscientment o inconscientment, a tots ens influeix a l'hora d'escollir els nostres àpats quotidians. [...]
1989
Dovella, Núm. 33 (1989) , p. 27-32  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
77 p, 2.1 MB La mediació en l'àmbit escolar / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villà Taberner, Rita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casañas Adam, Elisenda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol presenta els resultats de l’estudi sobre l’estat actual de la mediació en l’àmbit escolar a Catalunya. Els resultats s’han obtingut a partir d’un doble abordatge quantitatiu i qualitatiu que ens permet obtenir dades de la seva implantació i de les seves característiques i alhora conèixer les motivacions, percepcions i valoracions concretes dels diferents actors dels centres escolars i de l’administració educativa que estan liderant la introducció de la mediació en aquest àmbit. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 437-515
2 documents
2.
1125 p, 22.4 MB Llibre Blanc de la mediació a Catalunya / Casanovas, Pompeu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Magre Ferran, Jaume, dir. ; Lauroba Lacasa, Ma. Elena, dir. ; Ortuño Muñoz, Pascual ; Mauri, Joan ; Díaz, Leonardo ; Vilalta, Aura Esther ; Ruiz, Juan Antonio ; Tarrazón, Mercedes ; Luque, Manuel ; Barral, Immaculada ; Vall, Anna Maria ; Munné, Maria ; Carrasco, Sílvia ; Armandans, Immaculada ; Cano, Francisca ; Brugué, Joaquim ; Lemkov, Louis ; Nieto, Juan Emilio ; Lauroba, Mª Elena ; Ayuso, Mercedes ; Poblet, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Noriega, Pablo ; Guillén, Montserrat ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; García Álvarez, Néstor ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Montilla, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Gabarró, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; García Gálvez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Boqué, Carme ; Tapada, M. Teresa ; Redorta, Josep ; Blanco, Ismael ; Jiménez Terrer, Javier ; Pérez Cobos, Manuel ; Campos, Jaume del ; Balanzó, Iago de ; Favale, Rocco ; Mullerat, Ramon ; Cazorla M. José ; Giró, Concepció ; Martínez Sagrera, Gemma ; Fité, Josep ; Solà, Blanca ; Catalunya. Departament de Justícia
L’estudi que es presenta ara és fruit de gairebé dos anys de treball. Una cartografia completa de les experiències en mediació en tots els àmbits socials, de les escoles als hospitals, de les empreses als nuclis familiars, de la mediació comunitària als conflictes de consum o laborals, de la mediació penal a la mediambiental. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
2 documents
3.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosalina ; Ballestin, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertrán, Marta ; Flecha, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies, Jordi ; Parella, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell, Olga ; Sordé, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l’explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d’immigració d’origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)  
4.
274 p, 907.7 KB Polítiques de l'islam i models d'Europa / Poblet, Marta ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Ben Salem, Leila ; Chaïb, Mohammed ; Cañabate, Josep ; Carrasco, Sílvia ; Dupret, Baudouin ; Ferrié, Jean_Noël ; Goytisolo, Juan ; Khader, Bichara ; Mateo, Josep Lluís ; Moreras, Jordi ; Ros, Adela ; ChaÔb, Mohammed ; Cicle Aranguren(per una cultura democràtica) (6è : Sabadell, Catalunya) 2003) :
Sabadell : Fundació Caixa Sabadell, 2006 (Aula de ciència i cultura ; 24)  

Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
190 p, 15.6 MB Vidas en movimiento : experiencias y expectativas de jóvenes 'gitanos rumanos' en la migración entre España y Rumania / Piemontese, Stefano, autor. ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Ábel Bereményi, Bálint, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departamento de Antropología Social y Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural.
Esta tesis es un compendio de artículos, capítulos de libros y documentos de trabajo que examinan las experiencias y las expectativas de un grupo de jóvenes rumanos romaníes que viven en condiciones de pobreza entre Madrid y una aldea rural en el sur de Rumania. [...]
The thesis is a collection of articles, book chapters and working papers that investigate the experiences and the expectations of a group of Romanian Roma young people living in poverty between Madrid and a rural village in southern Romania. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
551 p, 7.5 MB "The Associations are all we have" : comparative study of the Romani associationism and ethnic mobilization in Spain and Colombia / Mirga-Kruszelnicka, Anna, autor ; Carrasco, Silvia, supervisor acadèmic ; Ábel Bereményi, Bálint, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El objetivo de esta tesis es explorar la naturaleza de la movilización étnica, su dinámica, los elementos característicos que la componen y para evaluar cómo el entorno político (asociado con el surgimiento y variación en la estructura de oportunidades políticas) influye en el nacimiento y el desarrollo de los movimientos étnicos. [...]
The objective of this thesis is to explore the nature of ethnic mobilization, its underlying dynamics, the characteristic elements that compose it and to assess how the political environment (associated with emerging and shifting political opportunities) influences the birth and development of ethnic movements. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
78 p, 733.3 KB Parent participation in schools: limits, logics and possibilities third sector organizations, immigrant families and special education / Paniagua Rodríguez, Alejandro ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
La importancia de la participación de las familias en la escuela ha sido históricamente un argumento clave a la hora de analizar los problemas educativos y proponer reformas e iniciativas. Durante los últimos años, esta noción ha cobrado nueva fuerza como consecuencia de la crisis económica, el incremento de la diversidad de los estudiantes en las aulas y la creciente presión que reciben las escuelas para mejorar sus resultados. [...]
The importance of the participation of families in schools has long been a key idea to discuss educational problems and to advance new reforms and initiatives. During the last years, this notion has received a renewed attention due to the financial crisis, the increase of diversity in classrooms and the growing pressure directed towards schools to improve their effectiveness. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
443 p, 3.6 MB Conflicte, discriminació i mediació a l'escola. Representacions, experiències i participació dels joves d'origen immigrant als centres de secundària / Villà Taberner, Rita ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Aquesta tesi doctoral aborda l'anàlisi de la mediació escolar en relació a les experiències de participació i representació dels joves d'origen immigrant als instituts de secundària, amb l'objectiu de discernir si aquestes poden constituir un exemple de racisme institucional. [...]
This thesis analyses school mediation in relation to participation experiences and representation of children of immigrants in high schools. Its goal is to obverse if these can be considered an example of institutional racism. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
512 p, 2.8 MB Chicas y poder en la escuela. Identidades académicas, sociales y de género entre jóvenes de la periferia / Ponferrada Arteaga, Maribel ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El aparente mayor éxito escolar de las jóvenes en la mayoría de niveles educativos enmascara la permanencia de dificultades y de exclusiones que todavía viven las chicas a su paso por la escuela. [...]
The apparently greater success at school of girls at most levels of education mask the permanence of difficulties and exclusions that they still experience as they go through school. Also, young working-class youths, now of different origins and in a context of old and new migrations, as is the case in Catalonia, suffer greater school failure and find it harder to find employment in relation to their level of studies and in comparison with other social classes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
6.
145 p, 6.9 MB Desencontres a l'escola, encontres a la cultura. Els docents com a subjectes culturals i la transformació de les relacions sòcio-educatives / Soto Marata, Josefa ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Primer estudi d'Antropologia Educativa centrat, des del punt de vista teòric i etnogràfic, en els docents, realitzat a España. La investigació es divideix en dues parts: A)Anàlisi de les relacions sòcioeducatives com a contextos de desigualtat social i com espais per a potenciar una acció transformadora. [...]
Primer estudio de Antropología Educativa que se centra en los docentes, desde el punto de vista teórico y etnográfico, realizado en España. La investigación se divide en dos partes:A) Análisis de las relaciones socio-educativas como contextos de desigualdad social y como espacios para potenciar una acción transformadora. [...]
This is the first anthropological study carried out in Spain focussing on teachers both from a theoretical and an ethnographic perspectives. The research is divided in two parts:A) In the first part, the author analyzes social and educational relations as contexts of inequality and as a privileged arena to promote a transformative action. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
4 documents
7.
270 p, 9.9 MB De les expectatives a les relacions: infants, maternitat i atenció a la infància en una Barcelona diversa / Bertran, Marta ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Les estratègies parentals d’enculturació són processos adaptatius en base als objectius parentals propis i el context socio-ecològic específic. En la Catalunya actual, les transformacions dels darrers decennis han conduït a l’existència d’una diversitat familiar complexa. [...]
Enculturation strategies of parents are adaptive processes based on own parental ethnotheory and socio-ecological context. Catalonia have a complex society with an enormous family diversity. School is compulsory for six years and almost all children are schooled to three years. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
8.
452 p, 2.6 MB Construint identitats flexibles : joves adults d'origen extracomunitari entre processos d'inclusió i exclusió social / Roca i Caparà, Núria ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Prehistòria) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Prehistòria
L'augment dels flux migratoris dels darrers anys ha generat canvis demogràfics, culturals i socials. Les migracions internacionals modifiquen les identitats globals i les personals. Un dels col·lectius que viu més processos de transformació són els fills i filles de famílies immigrades extracomunitàries. [...]
The increase in migratory flows in recent years has led to demographic, cultural and social changes. International migrations modify global and personal identities. One of the groups that experiences most transformation processes is that of the children of immigrant families from non-EU member countries. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
9.
424 p, 1.4 MB Antropología de los problemas alimentarios contemporáneos : etnografía de la intervención alimentaria en la región de la Araucanía, Chile / Carrasco Henríquez, Noelia G. ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Durán Pérez, Teresa, dir.
La investigación ha sido realizada en el periodo comprendido entre diciembre de 2002 - julio de 2004. Ha contado con tres fases de trabajo de campo en la novena región de Chile, a partir de las cuales ha sido posible construir una etnografía de la situación enunciada. [...]
The research has been carried out between December 2002 - July 2004. It has consisted in three fieldwork phases in the ninth region of Chile, from which has been possible to build an ethnography of the situation affecting the Mapuche. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
10.
570 p, 4.2 MB "Claro hijo, vaya a la escuela y si se aburre lo sacamos" : relaciones y experiencias de los gitanos de Badalona y los rom de Bogotá con la educación escolar / Ábel Bereményi, Bálint ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Hace dos décadas la minoría étnico-cultural (formalmente nunca reconocida como tal) del estado, y que era objeto principal de las preocupaciones y medidas socio-educativas, eran los gitanos. Hoy en día, esta minoría se ha disimulado detrás del gran ruido originado en los medios de comunicación y en la vida política, alrededor de la escolarización de la población inmigrante procedente de países pobres. [...]
Up until two decades ago, though never recognized as such, the main ethnic-cultural minority of the Spanish State was the Gypsy. By now, however, this minority has been hidden behind the great «noise» generated by mass media and public politics about the schooling situation of immigrants from poor countries. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 33 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 122.9 KB Perspectives de Recerca i Intervenció Socioantropològica [43141] / Carrasco Pons, Silvia ; Tapada Berteli, Maria Teresa ; Valdés Gázquez, Maria ; Molina González, José Luis ; Soto Marata, Pepi ; Grau Rebollo, Jorge ; Stolcke, Verena ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tot(e)s els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix el primer semestre i la major part dels blocs que el componen s'imparteixen al principi del màster. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Por ello se imparte el primer semestre y la mayor parte de los bloques que lo componen se imparten al principio del máster. [...]

2018-19
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
2 documents
2.
8 p, 100.1 KB Seminari de Recerca [43145] / Carrasco Pons, Silvia ; Lubbers, Miranda Jessica ; Ballestin Gonzalez, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Objectius Generals Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Se imparte el segundo semestre. Objetivos Generales: Conocer las distintas estrategias, tradiciones, metodologías y técnicas específicas que se utilizan para el análisis de los resultados obtenidos, tanto cualitativos como cuantitativos, y los programas informáticos existentes. [...]

2018-19
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
2 documents
3.
12 p, 113.6 KB Migracions i Ciutadania [43148] / Valenzuela García, Hugo ; Carrasco Pons, Silvia ; Clua Fainé, Maria Montserrat ; Grau Rebollo, Jorge ; Fradejas Garcia, Ignacio ; Martorell Faus, Miquel ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'especialitat E2 "Espais i relacions transnacionals"; pretén la formació sobre els principals conceptes i teories explicatives de les migracions, l'exclusió i inclusió, minories i ciutadania. [...]
This course is part of the specialization E2 "Spaces and transnational relations" and seeks to train students about the principal concepts and explanatory theories of migrations, social inclusion and exclusion, minorities and citizenship. [...]
Este módulo forma parte de la especialidad E2 "Espacios y relaciones transnacionales"; pretende la formación sobre los principales conceptos y teorías explicativas de las migraciones, la exclusión e inclusión, minorías y ciudadanía. [...]

2018-19
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
4.
7 p, 95.9 KB Etnografia escolar [101247] / Carrasco Pons, Silvia ; Martorell Faus, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Sugerimos que el desarrollo de la Antropología de la Educación como estimulante campo de la Antropología será potenciado si nos retiramos de tendencias actuales que se adaptan más o menos a la definición de investigación antropológica que tienen los pedagogos y retornamos a la etnografía antropológica tradicional (Ogbu, 1993: 147). [...]
2018-19
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  
5.
8 p, 93.1 KB Seminari d'aplicacions de l'antropologia i anàlisi de polítiques d'intervenció social [101255] / Carrasco Pons, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contextualització: L'assignatura analitza la intervenció social de les polítiques públiques i les diverses perspectives d'aplicació de l'antropologia social i cultural. Es centra en les polítiques adreçades a problemes socials i a grups/entorns/sectors de la societat a nivell global i local afectats per aquests problemes. [...]
2018-19
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  
6.
6 p, 86.9 KB Treball de fi de grau [101280] / Piella Vila, Anna Maria ; Carrasco Pons, Silvia ; Fons Renaudón, Virginia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El TFG és una assignatura de 6ECTS, obligatòria de 4t curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. El TFG es concep com a la culminació de la seqüència de les assignatures metodològiques i tècniques de segon i tercer curs que, en el seu conjunt, constitueixen un model de la investigació etnogràfica en Antropologia i es desenvolupa al llarg del primer semestre del 4t curs. [...]
El TFG es una asignatura de 6 ECTS, obligatoria de 4t curso del Grado en Antropología Social y Cultural. El TFG está concebido como la culminación de la secuencia de las asignaturas metodológicas y técnicas de segundo y tercer curso que, en su conjunto, constituye un modelo de la investigación etnográfica en Antropología y se desarrolla a lo largo del primer semestre del 4t curso. [...]

2018-19
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
2 documents
7.
15 p, 122.7 KB Perspectives de Recerca i Intervenció Socioantropològica [43141] / Carrasco Pons, Silvia ; Tapada Berteli, Maria Teresa ; Valdés Gázquez, Maria ; Molina González, José Luis ; Soto Marata, Pepi ; Grau Rebollo, Jorge ; Stolcke, Verena ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tot(e)s els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix el primer semestre i la major part dels blocs que el componen s'imparteixen al principi del màster. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Por ello se imparte el primer semestre y la mayor parte de los bloques que lo componen se imparten al principio del máster. [...]

2017-18
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
2 documents
8.
8 p, 98.1 KB Migracions i Ciutadania [43148] / Valenzuela García, Hugo ; Carrasco Pons, Silvia ; Clua Fainé, Maria Montserrat ; Grau Rebollo, Jorge ; Beremenyi, Balint Abel ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'especialitat E2 "Espais i relacions transnacionals"; pretén la formació sobre els principals conceptes i teories explicatives de les migracions, l'exclusió i inclusió, minories i ciutadania. [...]
This course is part of the specialization E2 "Spaces and transnational relations" and seeks to train students about the principal concepts and explanatory theories of migrations, social inclusion and exclusion, minorities and citizenship. [...]
Este módulo forma parte de la especialidad E2 "Espacios y relaciones transnacionales"; pretende la formación sobre los principales conceptos y teorías explicativas de las migraciones, la exclusión e inclusión, minorías y ciudadanía. [...]

2017-18
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
9.
8 p, 100.0 KB Seminari de Recerca [43145] / Carrasco Pons, Silvia ; Lubbers, Miranda Jessica ; Ballestin Gonzalez, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Objectius Generals Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Se imparte el segundo semestre. Objetivos Generales: Conocer las distintas estrategias, tradiciones, metodologías y técnicas específicas que se utilizan para el análisis de los resultados obtenidos, tanto cualitativos como cuantitativos, y los programas informáticos existentes. [...]

2017-18
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
2 documents
10.
8 p, 93.5 KB Seminari d'aplicacions de l'antropologia i anàlisi de polítiques d'intervenció social [101255] / Carrasco Pons, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contextualització: L'assignatura analitza la intervenció social de les polítiques públiques i les diverses perspectives d'aplicació de l'antropologia social i cultural. Es centra en les polítiques adreçades a problemes socials i a grups/entorns vulnerables a nivell global i local. [...]
2017-18
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  

Materials acadèmics : 33 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Carrasco, S.
38 Carrasco, Silvia
15 Carrasco, Silvia,
1 Carrasco, Silviano
15 Carrasco, Sílvia,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.