Results overview: Found 106 records in 0.02 seconds.
Articles, 19 records found
Books and collections, 6 records found
Research literature, 28 records found
Course materials, 53 records found
Articles 19 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
13 p, 274.4 KB Exploring children's views and experiences in the frontline of poverty in Catalonia : a qualitative and participatory approach / Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Poblet, Gabriela (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
One in three children and adolescents is currently living in poverty in Catalonia. Most specialised research has been concerned with assessing and questioning current legal frameworks and policies to combat child poverty mainly through quantitative approaches. [...]
2022 - 10.17645/si.v10i4.5758
Social Inclusion, Vol. 10 Núm. 4 (2022) , p. 16-28  
2.
25 p, 340.7 KB Hacia una etnografía discursiva feminista con familias migrantes / Rifà Valls, Montse (Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Girós Calpe, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Lopez Ruiz, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este artículo reflexionamos en torno a las epistemologías y metodologías feministas en el contexto del proyecto Trans-Emigra, mediante una conversación coral que hemos llevado a cabo las investigadoras. [...]
In this article we reflect on feminist epistemologies and methodologies in the context of the Trans-Emigra project, through a choral conversation carried out by the researchers. The article is structured based on the thematization emerging from this exchange, to face the challenges of practising a feminist discursive ethnography with migrant families. [...]

2021
Discurso & sociedad, Vol. 15 Núm. 3 (2021) , p. 622-646  
3.
25 p, 130.1 KB Abandono escolar prematuro y alumnado de origen extranjero en España : ¿un problema invisible? / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
España presenta una de las tasas de abandono temprano de la educación y la formación (ATEF) más altas de la UE y la mayor polarización por origen. Este artículo presenta y analiza algunos resultados del proyecto Reducing Early School Leaving in Europe (RESL. [...]
Spain has one of the highest rates of early leaving from education and training (ELET) in the EU and the greatest polarisation by origin. This paper presents and analyses some results from the project Reducing Early School Leaving in Europe (RESL. [...]

2018 - 10.24241/AnuarioCIDOBInmi.2018.212
Anuario CIDOB de la inmigración, 2018, p. 212-236  
4.
182 p, 6.6 MB La educación, la diversidad y la desigualdad en el mundo global del siglo XXI / Carrasco, Sílvia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions. Educació i Infància (EMIGRA)
Libro de actas del IV Congreso Internacional de Etnografía y Educación.
2017
EMIGRA working papers, Núm. 136 (2017) , p. 1-182  
5.
48 p, 340.3 KB Avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària : una estratègia de prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur a Sabadell / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquest text és l'informe d'avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària dissenyat i implementat per encàrrec de la regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell. [...]
This text is the assessment report of the Youth Mentoring Programme designed and implemented by the Fundació Autònoma Solidària and commissioned by the department of Social Action of the local council of the city of Sabadell. [...]

2018
EMIGRA working papers, Núm. 137 (2018) , p. 1-48  
6.
17 p, 340.0 KB ¿ Qué pueden hacer los centros públicos ante el abandono escolar prematuro ? : Explorando las medidas de apoyo al alumnado a través de dos estudios de caos en Cataluña en un contexto de crisis / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presentan algunos resultados de una investigación cualitativa realizada en dos institutos públicos en Cataluña, con distinta composición sociocultural, sobre las principales medidas de apoyo al alumnado que pueden contribuir desde nuestro sistema educativo a la lucha contra los altos índices de Abandono Escolar Prematuro tal como lo definieron los Objetivos del Milenio en Lisboa. [...]
This paper presents some results of a qualitative research carried out in two public high schools with different sociocultural composition in Catalonia about the main support measures for students that can contribute in our education system to struggle against the high rate of Early School Leaving following the definition of the Lisbon Millennium Goals. [...]

2015
Profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2015) , p. 76-92  
7.
10 p, 956.6 KB L'enculturació alimentària dels infants a la Catalunya urbana : notes sobre un estudi de cas / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest article presenta una reflexió sobre els resultats i les implicacions d'una recerca sobre l'enculturació alimentaria dels nostres infants i assenyala un conjunt de prioritats d'investigació i aplicació ulteriors d'aquests.
This article presents a reflection about the results and the implications of a research on food ways enculturation of our children, pointing out a series of priorities both of further investigation and application of them.

1992
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 2 (1992) , p. 54-63  
8.
10 p, 564.0 KB L'educació multicultural a la realitat catalana : un debat ajornat / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
A partir de l'analisi del que representen les relacions interculturals, l'autora planteja que no s'hauria d'ajornar el debat sobre els continguts, els objectius i els compromisos de i'educació multicultural a Catalunya, tot preguntant-se, per exemple, qui pot afirmar que esta realment integrat a la societat.
Starting from the analysis of intercultural relations, the author urges that there be no delay in opening a debate on the content, the objectives, and the commitment to multicultural education in Catalonia, asking, for example, who is entitled to affirm that he or she is genuinely integrated in society.

2004
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 24 (2004) , p. 64-73  
9.
24 p, 257.2 KB Familias inmigrantes y escuela : desencuentros, estrategias y capital social / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
Este artículo analiza las formas de entender y valorar la participación de las familias de origen inmigrante en los procesos educativos de sus hijos e hijas, con especial referencia a las familias de origen marroquí, y sus estrategias para el éxito en el marco de los proyectos migratorios, aportando evidencias sobre los desencuentros y las dificultades específicas que emergen desde los primeros contactos con los servicios educativos preescolares hasta la finalización de la educación obligatoria. [...]
This paper examines the ways in which immigrant families' participation in their children's education process is understood and valued, with special reference to Moroccan families, as well as their achievement strategies in the framework of their ongoing migration projects, bringing about evidence on specific difficulties encountered from first contacts in early schooling through the end of compulsory education. [...]

2009
Revista complutense de educación, Vol. 20, núm. 1 (2009) , p. 55-78  
10.
30 p, 156.5 KB Fronteras visibles y barreras ocultas : aproximación comparativa a la experiencia escolar del alumnado marroquí en Cataluña y mexicano en California / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este artículo compara los procesos de exclusión social y educativa que se desarrollan en las escuelas de Cataluña y California que afectan a los hijos e hijas de aquellos grupos inmigrantes con una historia de contacto más larga y problemática con las sociedades receptoras. [...]
This paper comparatively focuses on the processes of social and educational exclusion of Moroccan and Mexican students in California and Catalonia. These children belong to immigrant groups that have traditionally been ill-integrated in their respective host countries. [...]

2011
Migraciones: Revista del Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones, Núm. 29 (2011) , p. 31-60 (Estudios)  

Articles : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Books and collections 6 records found  
1.
5 p, 677.5 KB Presentación / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migraciones)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, 2021
Una aproximación a los procesos de radicalización y extremismo violento (PREDEIN), 2021, p. 6-10  
2.
87 p, 4.7 MB Una aproximación a los procesos de radicalización y extremismo violento (PREDEIN) / Pàmies Rovira, Jordi, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carrasco, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Modood, Tariq (University of Bristol) ; Riera, Núria (Consorci Benestar Social del Ripollès) ; Mesas, Alicia (Consorci Benestar Social del Ripollès) ; García-Calvillo Moreno, José Antonio (Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat) ; Negredo Carrillo, Óscar (Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat) ; González Pradanos, Laia (Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat) ; Armanian, Nazanin ; Sànchez, David (Policia de la Generalitat Mossos d'Esquadra (PGME)) ; van den Broek, Hans-Peter (Universidad de Oviedo) ; Bermejo, Rut (Universidad Rey Juan Carlos) ; Moyano Pacheco, Manuel (Universidad de Córdoba) ; González Jiménez, Irene (Universidad de Córdoba) ; Bourekba, Moussa (Centre d'Informació i Documentació Internacionals a Barcelona) ; Pinyol Jiménez, Gemma (Instrategies) ; Bacha, Aicha (Universitè Libre de Bruselles) ; Gil, Alexandra ; Lahnait, Fatima (Institute for Statecraft (London)) ; Ferret, Jérôme (Université Toulouse 1 Capitole) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migraciones)
El ciclo PREDEIN (Prevención, Detección e Intervención) en los procesos de radicalización y extremismo violento se celebró entre octubre de 2019 y 2020. Fue uno de los proyectos seleccionados en la cuarta convocatoria del Palau Macaya "La Caixa", dedicados a la reflexión y diálogo de propuestas relacionadas con la divulgación, la innovación social y el debate sobre los retos de nuestras sociedades. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS 2021 (Focus on International Migration ; 8)  
3.
77 p, 2.1 MB La mediació en l'àmbit escolar / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villà Taberner, Rita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casañas Adam, Elisenda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol presenta els resultats de l'estudi sobre l'estat actual de la mediació en l'àmbit escolar a Catalunya. Els resultats s'han obtingut a partir d'un doble abordatge quantitatiu i qualitatiu que ens permet obtenir dades de la seva implantació i de les seves característiques i alhora conèixer les motivacions, percepcions i valoracions concretes dels diferents actors dels centres escolars i de l'administració educativa que estan liderant la introducció de la mediació en aquest àmbit. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 437-515
2 documents
4.
1125 p, 22.4 MB Llibre Blanc de la mediació a Catalunya / Casanovas, Pompeu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Magre Ferran, Jaume, dir. ; Lauroba Lacasa, Ma. Elena, dir. ; Ortuño Muñoz, Pascual ; Mauri, Joan ; Díaz Echenique, Leonardo ; Vilalta, Aura Esther ; Ruiz, Juan Antonio ; Tarrazón, Mercedes ; Luque, Manuel ; Barral i Viñals, Immaculada ; Vall Rius, Anna ; Munné, Maria ; Carrasco, Sílvia ; Armadans Tremolosa, Immaculada ; Cano, Francisca ; Brugué, Quim ; Lemkov, Louis ; Nieto Moreno, Juan Emilio ; Lauroba, Mª Elena ; Ayuso, Mercedes ; Poblet, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Noriega, Pablo ; Guillén, Montserrat ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Garcia Alvarez, Nestor ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Montilla, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Gabarró, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; García Gálvez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Boqué, Carme ; Tapada, M. Teresa ; Redorta, Josep ; Blanco, Ismael ; Jiménez Terrer, Javier ; Pérez Cobos, Manuel ; Campos, Jaume del ; Balanzó, Iago de ; Favale, Rocco ; Mullerat, Ramon ; Cazorla M. José ; Giró, Concepció ; Martínez Sagrera, Gemma ; Fité i Guarro, Josep ; Solà, Blanca ; Catalunya. Departament de Justícia
L'estudi que es presenta ara és fruit de gairebé dos anys de treball. Una cartografia completa de les experiències en mediació en tots els àmbits socials, de les escoles als hospitals, de les empreses als nuclis familiars, de la mediació comunitària als conflictes de consum o laborals, de la mediació penal a la mediambiental. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
2 documents
5.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertran, Marta ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella Rubio, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell Pumareda, Olga ; Sordè i Martí, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)
3 documents
6.
274 p, 907.7 KB Polítiques de l'islam i models d'Europa / Poblet, Marta ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Ben Salem, Leila ; Chaïb, Mohammed ; Cañabate, Josep ; Carrasco, Sílvia ; Dupret, Baudouin ; Ferrié, Jean_Noël ; Goytisolo, Juan ; Khader, Bichara ; Mateo, Josep Lluís 1949- ; Moreras, Jordi ; Ros, Adela ; ChaÔb, Mohammed ; Cicle Aranguren (per una cultura democràtica) (6è : 2003 : Sabadell, Catalunya)
Sabadell : Fundació Caixa Sabadell, 2006 (Aula de ciència i cultura ; 24)  

Research literature 28 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
445 p, 15.6 MB Transiciones complejas en el paso a los CFGM : un estudio de caso múltiple / Pérez Benavent, Maria Josep ; Carrasco, Sílvia, dir.
A partir d'un estudi de cas múltiple i metodologia qualitativa, l'objectiu general de la nostra investigació és analitzar els factors crítics en les transicions als CFGM de formació professional, des de la perspectiva de l'especificitat de les seves cultures d'aprenentatge. [...]
Nuestros resultados se basan en un trabajo de campo etnográfico, cuyo núcleo se ha desarrollado durante dos cursos escolares en un centro público de una ciudad de la provincia de Barcelona. Además, se incluyen datos de un trabajo de campo anterior que realizamos en el mismo centro, sobre el mismo tema. [...]
Based on a multiple case study, the overall aim of our research is to analyse critical factors in transitions to intermediate courses of VET (ISCED3b), from perspective of their specific learning cultures. [...]

2022  
2.
Vas a ganar el doble que aquí : Migraciones, género y la sustitución permanente de trabajadoras del hogar / Poblet Denti, Gabriela ; Carrasco, Sílvia, dir.
Esta tesis doctoral tiene analiza las trayectorias migratorias y sociolaborales de mujeres migrantes que han trabajado en el sector del servicio doméstico y los cuidados en Barcelona, desde una perspectiva longitudinal y de género. [...]
This doctoral thesis analyses the migration, social and labour trajectories of migrant women who have worked in the domestic service and care sector in Barcelona, from a longitudinal and gender perspective. [...]

2022  
3.
36 p, 24.7 MB Entre les necessitats atribuides i les viscudes : Aproximació etnogràfica a la pobresa, l'exclusió i les polítiques públiques / Morros Colet, Aida ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Les persones considerades en risc d'exclusió social són el centre dels plans per la lluita contra la pobresa i per la inclusió social de Catalunya. Aquestes polítiques prioritzen les necessitats econòmiques, la salut i l'educació, i fan menys atenció a la vessant relacional de l'exclusió, marginalitat i pobresa. [...]
2021
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  
4.
39 p, 510.3 KB Promoting Supported Independent Living as an alternative care practice for unaccompanied minors. D2 .2 Report on the assessment of integration services provided to unaccompanied minors / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Poblet, Gabriela (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
The purpose of these reports is to analyse and assess the integration context and integration services provided to unaccompanied minors via semi-structured interviews with stakeholders in countries of project partners. [...]
Atenes 2021 (PROUD EU Project Reports)  
5.
54 p, 804.5 KB Promoting Supported Independent Living as an alternative care practice for unaccompanied minors : D2.1 Report on the analysis of integration context for unaccompanied minors in Spain / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Poblet, Gabriela (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
The purpose of these reports is to analyse and assess the integration context and integration services provided to unaccompanied minors via semi-structured interviews with stakeholders in countries of project partners. [...]
Atenes 2020 (PROUD EU Project Reports)  
6.
184 p, 2.7 MB Imaginarios y experiencias de (in)movilidad en la infancia : un estudio etnográfico en la región metropolitana de Barcelona / Martorell Faus, Miquel ; Carrasco, Sílvia, dir.
Les transformacions socioeconòmiques del canvi de segle, així com els dispositius de control fronterer, estan provocant noves formes de (im)mobilitat arreu del món. Els nens i nenes són protagonistes d'aquests fluxos emergents i, no obstant això, les seves vivències no són sempre tingudes en compte. [...]
Las transformaciones socioeconómicas del cambio de siglo, así como los dispositivos de con-trol fronterizo, están provocando nuevas formas de (in)movilidad alrededor del mundo. Los niños y niñas son protagonistas de estos flujos emergentes y, sin embargo, sus vivencias no son siempre tomadas en cuenta. [...]
The socio-economic transformations of the turn of the century, as well as border control measures, are causing new forms of (im)mobility around the world. Children are protagonists of these emerging flows and yet their experiences are not always considered. [...]

2021  
7.
Adolescencia global y desigualdades locales. Un estudio comparativo sobre diversidad, agencia y ab/usos de lo lúdico en tiempos neoliberales / Hernández Villasol, Raúl ; Carrasco, Sílvia, dir.
La presència d'adolescents jugant a l'espai públic de les ciutats s'ha vist reduïda de manera progressiva, al mateix temps que es construeix com a part d'un problema d'ordre públic la presència en el mateix de les persones joves. [...]
La presencia de adolescentes jugando en el espacio público de las ciudades se ha visto reducida de manera progresiva, al tiempo que se construye como parte de un problema de orden público la presencia en el mismo de las personas jóvenes. [...]
The presence of adolescents playing in public spaces in cities has been progressively reduced, while the presence of youngsters is being built as part of a problem of public order. In parallel, the time available for adolescent free play is increasingly diminishing since their educational activities expand beyond the school hours of compulsory education. [...]

2020  
8.
136 p, 2.2 MB Vers una identitat col·lectiva pluricultural (IDCOL) / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Carrasco, Sílvia (Departamento de Antropología Social y Cultural. Centro de Investigación en Migraciones) ; Pinyol, Gemma (Universitat Pompeu Fabra) ; Riera, Núria ; Mesas, Alicia ; Sánchez Martí, Angelina (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social) ; Narciso Pedro, Laia (Departamento de Antropología Social y Cultural. Migracions (CER). Grupo de investigación EMIGRA) ; Aoulad, Mustapha ; Moya, David ; el Mouali Samadi, Fatiha ; Girós Calpe, Roser (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social. Departamento de Teorías de la Educación y Pedagogía Social) ; García, Javier ; Poblet, Gaby ; El Jabary, Cheima ; Llos Casadella, Berta (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social. Departamento de Teorías de la Educación y Pedagogía Social) ; Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca en Migracions ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca EMIGRA
Aquest document és fruit d'una recerca promoguda l'any 2019 per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya en el marc del programa EAPC motor de recerca. Forma part del projecte pilot dut a terme amb la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. [...]
Generalitat de Catalunya: Escola d'Administració Pública de Catalunya, febrer 2020  
9.
90 p, 11.9 MB ORALPHA. Guía de buenas prácticas en alfabetización de segundas lenguas (L2) / Gude Romero, Guiomar, coord. ; Narciso Pedro, Laia ; Carrasco, Sílvia ; Reyes, Charo ; Vilar, Marta ; Montoya, Mar
El Proyecto Europeo Oralpha tiene el objetivo general de promover la inclusión de personas, jóvenes y adultas, inmigrantes y refugiadas, hablantes de lenguas distintas a la de los países en los que se encuentran y con la dificultad añadida de presentar distintos niveles de alfabetización. [...]
Barcelona : PROBENS, Asociación para la Promoción del Bienestar Social, 2020
2 documents
10.
315 p, 5.9 MB Explorando los limites de la emancipacion educativa desde la teoría interseccional : una etnografía en Nepal / Castellsagué, Alba ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Esta investigación cuestiona el papel de la escuela como institución universalmente emancipadora para las mujeres, idea fuertemente arraigada en los discursos y las prácticas del desarrollo a nivel global y particularmente en Nepal. [...]
This research challenges the role of schooling as an institution that universally emancipates women, an idea that is strongly embedded both in development discourses and practices globally and particularly in Nepal. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  

Research literature : 28 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Course materials 53 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
10 p, 134.7 KB Intervenció Social [43144] / Molina Gonzalez, José Luis ; Carrasco, Sílvia ; Tapada Berteli, María Teresa ; Álvarez Litben, Silvia Graciela ; Sanjuan Nuñez, Lucía ; Kaplan Marcusan, Adriana Rosa ; Castellví i Girbau, Jordi ; Marre, Diana ; Gómez Mestres, Sílvia ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer semestre. Objectius: Conèixer des de una perspectiva històrica aplicacions de la antropologia i debats teòrics vinculats a l'aplicació. [...]
This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". Objectives: To know from a historical perspective applications of anthropology and theoretical debates related to these applications. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" Objetivos: Conocer desde una perspectiva histórica aplicaciones de la antropología y debates teóricos vinculados a la aplicación. [...]

2022-23
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
2.
5 p, 110.9 KB Seminari de pràctiques externes [101254] / Carrasco, Sílvia ; Ruiz Haro, Isidoro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El Seminari de Pràctiques Externes és una assignatura optativa per estudiants de Quart curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. S'imparteix el segon semestre, simultàniament a l'assignatura 101265 de Pràctiques Externes. [...]
The External Practicals Seminar is an optional subject for students in the fourth year of the Bachelor's Degree in Social and Cultural Anthropology. It is taught in the second semester, at the same time as the 101265 External Practicals course. [...]
El Seminario de Prácticas Externas es una asignatura optativa para estudiantes de Cuarto Curso del Grado en Antropología Social y Cultural. Se imparte el segundo semestre, simultáneamente a la asignatura 101265 de Prácticas Externas. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
3.
5 p, 107.2 KB Antropologia de l'educació [101253] / Carrasco, Sílvia ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Antropologia de l'Educació és una assignatura de 6 ECTS obligatoris que forma part de la matèria Àmbits temàtics generals de l'Antropologia. L'Antropologia de l'Educació és l'estudi especialitzat dels objectius, processos i contextos d'adquisició/transmissió cultural que converteixen els éssers humans en subjectes culturals específics d'un grup o societat, i de la desigualtat i la diversitat en les condicions d'aprenentatge i reproducció social que els afecten en les societats contemporànies. [...]
Anthropology of Education is a subject of 6 compulsory ECTS that is part of the general thematic areas of Anthropology. The Anthropology of Education is the specialized study of the objectives, processes and contexts of cultural acquisition/transmission that turn human beings into specific cultural subjects of a group or society, and of the inequality and diversity in the conditions of learning and social reproduction that affect them in contemporary societies. [...]
Antropología de la Educación es una asignatura de 6 ECTS obligatorios que forma parte de la materia Ámbitos temáticos generales de la Antropologia. La Antropologia de la Educación es el estudio especializado de los objetivos, procesos y contextos de adquisición/transmisión cultural que convierten a los seres humanos en sujetos culturales específicos de un grupo o sociedad, y de la desigualdad y la diversidad en las condiciones de aprendizaje y reproducción social que les afectan en las sociedades contemporáneas. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
4.
10 p, 138.9 KB Intervenció Social [43144] / Molina González, José Luis ; Carrasco, Sílvia ; Soto Marata, Pepi ; Álvarez Litben, Silvia Graciela ; Sanjuán Núñez, Lucía ; Kaplan Marcusán, Adriana Rosa ; Castellví i Girbau, Jordi ; Marre, Diana ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer semestre. Objectius: Conèixer des de una perspectiva històrica aplicacions de la antropologia i debats teòrics vinculats a l'aplicació. [...]
This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". Objectives: To know from a historical perspective applications of anthropology and theoretical debates related to these applications. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" Objetivos: Conocer desde una perspectiva histórica aplicaciones de la antropología y debates teóricos vinculados a la aplicación. [...]

2021-22
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
5.
8 p, 119.3 KB Seminari d'aplicacions de l'antropologia i anàlisi de polítiques d'intervenció social [101255] / Carrasco, Sílvia ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contextualització: L'assignatura analitza la intervenció social de les polítiques públiques i les diverses perspectives d'aplicació de l'antropologia social i cultural. Es centra en les polítiques adreçades a problemes socials i a grups/entorns/sectors de la societat a nivell global i local afectats per aquests problemes. [...]
Contextualization: This seminar is devoted to analyse social intervention of public policies and different approaches developed by social and cultural anthropology. It focuses on policies aimed at social problems and those social groups and areas affected by them at both global and local levels. [...]
Este seminario está dedicado a analizar la intervención social derivada de las políticas públicas desde las distintas perspectivas desarrolladas por la antropología social y cultural. Se centra en las políticas orientadas a los problemas sociales y a los grupos y áreas afectados por éstos a nivel global y local. [...]

2021-22
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
6.
2 p, 43.0 KB Textos Etnogràfics i Fonts Audiov.per a l'Est.de la Etnograf [28704] / Carrasco, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2003-04
Llicenciat en Antropologia Social i Cultural [512]  
7.
2 p, 55.2 KB Etnologia de la Península Ibèrica [20123] / Carrasco, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2001-02
Llicenciat en Antropologia Social i Cultural [512]  
8.
3 p, 106.2 KB Etnologia de la Península Ibèrica [20123] / Carrasco, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2000-01
Llicenciat en Antropologia Social i Cultural [512]  
9.
9 p, 132.9 KB Intervenció Social [43144] / Molina González, José Luis ; Carrasco, Sílvia ; Soto Marata, Pepi ; Álvarez Litben, Silvia Graciela ; Sanjuán Núñez, Lucía ; Kaplan Marcusán, Adriana Rosa ; Castellví i Girbau, Jordi ; Marre, Diana ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de la Especialitat E3 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer semestre. Objectius: Conèixer des de una perspectiva històrica aplicacions de la antropologia i debats teòrics vinculats a l'aplicació. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E3 "Intervención sociocultural y ambiental" Objetivos: Conocer desde una perspectiva histórica aplicaciones de la antropología y debates teóricos vinculados a la aplicación. [...]

2020-21
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
10.
7 p, 156.7 KB Treball de final de grau [101280] / Mateo Dieste, Josep Lluís ; Carrasco, Sílvia ; Tapada Berteli, María Teresa ; Clua i Fainé, Montserrat ; Gómez Mestres, Sílvia ; Milano, Claudio ; Graupera Gargallo, Isabel ; Valenzuela García, Hugo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1 El TFG és una assignatura de 6ECTS, obligatòria de 4t curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. El TFG es concep com la culminació de la seqüència de les assignatures metodològiques i tècniques de segon i tercer curs que, en el seu conjunt, constitueixen un model de la investigació etnogràfica en Antropologia i es desenvolupa al llarg del primer semestre del 4t curs. [...]
1 El TFG es una asignatura de 6 ECTS, obligatoria de 4t curso del Grado en Antropología Social y Cultural. El TFG está concebido como la culminación de la secuencia de las asignaturas metodológicas y técnicas de segundo y tercer curso que, en su conjunto, constituye un modelo de la investigación etnográfica en Antropología y se desarrolla a lo largo del primer semestre del 4º curso. [...]

2020-21
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents

Course materials : 53 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Carrasco, S.
84 Carrasco, Silvia
25 Carrasco, Silvia,
1 Carrasco, Silviano
25 Carrasco, Sílvia,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.