Resultats globals: 122 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 25 registres trobats
Llibres i col·leccions, 11 registres trobats
Documents de recerca, 30 registres trobats
Materials acadèmics, 56 registres trobats
Articles 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 1.9 MB Hf/porphyrin-based metal-organic framework PCN-224 for CO2 cycloaddition with epoxides / Carrasco, Sergio (IMDEA Energy Institute) ; Orcajo, Gisela (Universidad Rey Juan Carlos) ; Martínez Castillejo, Fernando (Universidad Rey Juan Carlos) ; Imaz, Inhar (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Kavak, Safiyye (University of Antwerp) ; Arenas Esteban, Daniel (University of Antwerp) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Bals, Sara (University of Antwerp) ; Calleja, Guillermo (Universidad Rey Juan Carlos) ; Horcajada, Patricia (IMDEA Energy Institute)
Herein, we describe for the first time the synthesis of the highly porous Hf-tetracarboxylate porphyrin-based metal-organic framework (MOF) (Hf)PCN-224(M) (M = H, Co). (Hf)PCN-224(H) was easily and efficiently prepared following a simple microwave-assisted procedure with good yields (56-67%; space-time yields: 1100-1270 kg m·day), high crystallinity and phase purity by using trifluoromethanesulfonic acid and benzoic acid as modulators in less than 30 min. [...]
2023 - 10.1016/j.mtadv.2023.100390
Materials Today Advances, Vol. 19 (August 2023) , art. 100390  
2.
12 p, 783.4 KB Formació i orientació professional al Grau d'Antropologia : reflexió sobre una experiència d'innovació docent / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Ruiz Haro, Isidoro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest breu article és, com el títol indica, una reflexió sobre l'experiència d'innovació docent que s'ha dut a terme el curs 2022-23 a la Universitat Autònoma de Barcelona amb estudiants de quart curs del grau. [...]
This brief article is, as the title indicates, a reflection on the teaching innovation experience that was carried out in the 2022-23 academic year at the Universitat Autònoma de Barcelona with year four undergraduate students. [...]
Este breve artículo es, como indica el título, una reflexión sobre la experiencia de innovación docente que se ha llevado a cabo el curso 2022-23 en la Universidad Autónoma de Barcelona con estudiantes de cuarto curso del grado. [...]
Este pequeno artigo é, como o título indica, uma reflexão sobre a experiência de inovação pedagógica realizada no ano letivo 2022-23 na Universitat Autònoma de Barcelona com alunos do quarto ano de licenciatura. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.916
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 166-177 (Grupos de investigación)  
3.
23 p, 255.1 KB Moldear la pertenencia social : adolescentes jugando en terapia / Hernández Villasol, Raul (Universitat de Barcelona) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Este artículo analiza qué sucede cuando los hijos e hijas de las clases media y alta catalana no tienen los rendimientos que sus familias consideran necesarios para la reproducción social. Estudiamos un grupo adolescente que acudía a un centro terapéutico que atendía múltiples interpretaciones de inadecuación y déficit mediante el juego. [...]
Aquest article analitza què passa quan els fills i les filles de les classes mitjana i alta catalana no tenen els rendiments que les seves famílies consideren necessaris per a la reproducció social. [...]
This article focusses on what happens when Catalan middle- and upper-class teenagers do not achieve the performance that their families consider to be essential for social reproduction. We studied a group of teenagers in a therapeutic Centre specialized in focusing multiple approaches of mismatches and deficit through games. [...]
Este artigo analisa o que acontece quando os filhos e filhas das classes média e alta catalães não têm a renda que suas famílias consideram necessária para a reprodução social. Estudamos um grupo de adolescentes que frequentava um centro terapêutico que tratava as múltiplas interpretações de inadequação e déficit por meio de brincadeiras. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.910
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 4-26 (Artículos)  
4.
13 p, 274.4 KB Exploring children's views and experiences in the frontline of poverty in Catalonia : a qualitative and participatory approach / Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Poblet, Gabriela (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
One in three children and adolescents is currently living in poverty in Catalonia. Most specialised research has been concerned with assessing and questioning current legal frameworks and policies to combat child poverty mainly through quantitative approaches. [...]
2022 - 10.17645/si.v10i4.5758
Social Inclusion, Vol. 10 Núm. 4 (2022) , p. 16-28  
5.
9 p, 478.3 KB Feasibility Study of an Educational Intervention to Improve Water Intake in Adolescent Soccer Players : A Two-Arm, Non-Randomized Controlled Cluster Trial / Martín-Payo, Rubén (Universidad de Oviedo) ; Fernández-Álvarez, María del Mar (Universidad de Oviedo) ; Zabaleta del Olmo, Edurne (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-García, Rebeca (Hospital Universitario Central de Asturias) ; González-Méndez, Xana (Hospital Universitario San Agustín (Avilés)) ; Carrasco-Santos, Sergio (Hospital Universitario San Agustín (Avilés))
This study aimed to assess the feasibility of an educational intervention on hydration behavior in adolescent soccer players. A pilot study of a two-arm, non-randomized controlled cluster trial was conducted. [...]
2021 - 10.3390/ijerph18031339
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 (february 2021)  
6.
25 p, 340.7 KB Hacia una etnografía discursiva feminista con familias migrantes / Rifà Valls, Montse (Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Girós Calpe, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Lopez Ruiz, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este artículo reflexionamos en torno a las epistemologías y metodologías feministas en el contexto del proyecto Trans-Emigra, mediante una conversación coral que hemos llevado a cabo las investigadoras. [...]
In this article we reflect on feminist epistemologies and methodologies in the context of the Trans-Emigra project, through a choral conversation carried out by the researchers. The article is structured based on the thematization emerging from this exchange, to face the challenges of practising a feminist discursive ethnography with migrant families. [...]

2021
Discurso & sociedad, Vol. 15 Núm. 3 (2021) , p. 622-646  
7.
25 p, 130.1 KB Abandono escolar prematuro y alumnado de origen extranjero en España : ¿un problema invisible? / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
España presenta una de las tasas de abandono temprano de la educación y la formación (ATEF) más altas de la UE y la mayor polarización por origen. Este artículo presenta y analiza algunos resultados del proyecto Reducing Early School Leaving in Europe (RESL. [...]
Spain has one of the highest rates of early leaving from education and training (ELET) in the EU and the greatest polarisation by origin. This paper presents and analyses some results from the project Reducing Early School Leaving in Europe (RESL. [...]

2018 - 10.24241/AnuarioCIDOBInmi.2018.212
Anuario CIDOB de la inmigración, 2018, p. 212-236  
8.
182 p, 6.6 MB La educación, la diversidad y la desigualdad en el mundo global del siglo XXI / Carrasco, Sílvia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca EMIGRA
Libro de actas del IV Congreso Internacional de Etnografía y Educación.
2017
EMIGRA working papers, Núm. 136 (2017) , p. 1-182  
9.
48 p, 340.3 KB Avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària : una estratègia de prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur a Sabadell / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR - EMIGRA ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquest text és l'informe d'avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària dissenyat i implementat per encàrrec de la regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell. [...]
This text is the assessment report of the Youth Mentoring Programme designed and implemented by the Fundació Autònoma Solidària and commissioned by the department of Social Action of the local council of the city of Sabadell. [...]

2018
EMIGRA working papers, Núm. 137 (2018) , p. 1-48  
10.
17 p, 340.0 KB ¿ Qué pueden hacer los centros públicos ante el abandono escolar prematuro ? : Explorando las medidas de apoyo al alumnado a través de dos estudios de caos en Cataluña en un contexto de crisis / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presentan algunos resultados de una investigación cualitativa realizada en dos institutos públicos en Cataluña, con distinta composición sociocultural, sobre las principales medidas de apoyo al alumnado que pueden contribuir desde nuestro sistema educativo a la lucha contra los altos índices de Abandono Escolar Prematuro tal como lo definieron los Objetivos del Milenio en Lisboa. [...]
This paper presents some results of a qualitative research carried out in two public high schools with different sociocultural composition in Catalonia about the main support measures for students that can contribute in our education system to struggle against the high rate of Early School Leaving following the definition of the Lisbon Millennium Goals. [...]

2015
Profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2015) , p. 76-92  

Articles : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
14 p, 1.1 MB Exploring the impact of Covid19 school closures among working-class highschool students in Madrid and Barcelona by migration status and gender / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pibernat Vila, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER-Migracions, Servei de Publicacions, 2023
Supporting migrant students through the pandemic and beyond, 2023, p. 30-43  
2.
4 p, 1.0 MB Supporting migrant students through the pandemic and beyond : Introduction to the special issue / d'Angelo, Alessio (University of Nottingham) ; Ricucci, Roberta (University of Turin) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER-Migracions, Servei de Publicacions, 2023
Supporting migrant students through the pandemic and beyond, 2023, p. 7-10  
3.
95 p, 3.5 MB Supporting migrant students through the pandemic and beyond / d'Angelo, Alessio, ed. ; Ricucci, Roberta, ed. ; Carrasco, Sílvia, ed. ; Reitinger, Johannes (Universität Wien) ; Holzmayer, Michael (Universität Wien) ; Proyer, Michelle (Universität Wien) ; Scott, Rachel (The Bell Foundation) ; d'Angelo, Alessio (University of Nottingham) ; Manzoni, Chiara (National Institute of Economic and Social Research) ; Ricucci, Roberta (Università degli Studi di Torino) ; Schroot, Tanja (Università degli Studi di Torino) ; Cingolani, Pietro (Università di Bologna) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pibernat Vila, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Conti, Luisa (Friedrich Schiller University Jena) ; d'Angelo, Alessio (University of Nottingham) ; Ricucci, Roberta (University of Turin) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Learning for Citizenship: supporting migrant students in uncertain times 2021
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER-Migracions, Servei de Publicacions, 2023 (Focus on International Migration ; 10)  
4.
33 p, 199.8 KB El món virtual : amor, control i violències 2.0 / Aleman Calatayud, Miriam ; Barrientos Carrasco, Sara ; Jiménez Pérez, Edurne
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques, 2014
Relacions de gènere entre joves i adolescents. Com intervenir quan hi ha violència?, 2014, p. 93-125  
5.
5 p, 677.5 KB Presentación / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migraciones)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, 2021
Una aproximación a los procesos de radicalización y extremismo violento (PREDEIN), 2021, p. 6-10  
6.
87 p, 4.7 MB Una aproximación a los procesos de radicalización y extremismo violento (PREDEIN) / Pàmies Rovira, Jordi, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carrasco, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Modood, Tariq (University of Bristol) ; Riera, Núria (Consorci Benestar Social del Ripollès) ; Mesas, Alicia (Consorci Benestar Social del Ripollès) ; García-Calvillo Moreno, José Antonio (Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat) ; Negredo Carrillo, Óscar (Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat) ; González Pradanos, Laia (Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat) ; Armanian, Nazanin ; Sànchez, David (Policia de la Generalitat Mossos d'Esquadra (PGME)) ; van den Broek, Hans-Peter (Universidad de Oviedo) ; Bermejo, Rut (Universidad Rey Juan Carlos) ; Moyano Pacheco, Manuel (Universidad de Córdoba) ; González Jiménez, Irene (Universidad de Córdoba) ; Bourekba, Moussa (Centre d'Informació i Documentació Internacionals a Barcelona) ; Pinyol-Jiménez, Gemma (Instrategies) ; Bacha, Aicha (Universitè Libre de Bruselles) ; Gil, Alexandra ; Lahnait, Fatima (Institute for Statecraft (London)) ; Ferret, Jérôme (Université Toulouse 1 Capitole) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migraciones)
El ciclo PREDEIN (Prevención, Detección e Intervención) en los procesos de radicalización y extremismo violento se celebró entre octubre de 2019 y 2020. Fue uno de los proyectos seleccionados en la cuarta convocatoria del Palau Macaya "La Caixa", dedicados a la reflexión y diálogo de propuestas relacionadas con la divulgación, la innovación social y el debate sobre los retos de nuestras sociedades. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS 2021 (Focus on International Migration ; 8)  
7.
233 p, 1.8 MB Relacions de gènere entre joves i adolescents. Com intervenir quan hi ha violència? / Aleman Calatayud, Miriam ; Freixanet Mateo, Maria, ed. ; Barrientos Carrasco, Sara ; Horno Goicoechea, Pepa ; Jiménez Pérez, Edurne ; Mela Morcillo, Rosa ; Ros i Rahola, Rosa ; Sánchez Moy, Leticia ; Sanchís Caudet, Rosa ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS), 2014 (Ciutats i persones) (Grana (Institut de Ciències Polítiques i Socials) ; 32)  
8.
77 p, 2.1 MB La mediació en l'àmbit escolar / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villà Taberner, Rita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casañas Adam, Elisenda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol presenta els resultats de l'estudi sobre l'estat actual de la mediació en l'àmbit escolar a Catalunya. Els resultats s'han obtingut a partir d'un doble abordatge quantitatiu i qualitatiu que ens permet obtenir dades de la seva implantació i de les seves característiques i alhora conèixer les motivacions, percepcions i valoracions concretes dels diferents actors dels centres escolars i de l'administració educativa que estan liderant la introducció de la mediació en aquest àmbit. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 437-515
2 documents
9.
1125 p, 22.4 MB Llibre Blanc de la mediació a Catalunya / Casanovas, Pompeu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Magre Ferran, Jaume, dir. ; Lauroba Lacasa, Ma. Elena, dir. ; Ortuño Muñoz, Pascual ; Mauri, Joan ; Díaz Echenique, Leonardo ; Vilalta, Aura Esther ; Ruiz, Juan Antonio ; Tarrazón Rodón, M. Mercedes ; Luque Parra, Manuel ; Barral i Viñals, Immaculada ; Vall Rius, Anna ; Munné, Maria ; Carrasco, Sílvia ; Armadans Tremolosa, Immaculada ; Cano, Francisca ; Brugué, Quim ; Lemkov, Louis ; Nieto Moreno, Juan Emilio ; Lauroba, Mª Elena ; Ayuso, Mercedes ; Poblet, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Noriega, Pablo ; Guillén, Montserrat ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Garcia Alvarez, Nestor ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Montilla, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Gabarró, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; García Gálvez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Boqué, Carme ; Tapada, M. Teresa ; Redorta Lorente, Josep ; Blanco, Ismael ; Jiménez Terrer, Javier ; Pérez Cobos, Manuel ; Campos, Jaume del ; Balanzó, Iago de ; Favale, Rocco ; Mullerat, Ramon ; Cazorla, M. José ; Giró, Concepció ; Martínez Sagrera, Gemma ; Fité i Guarro, Josep ; Solà, Blanca ; Catalunya. Departament de Justícia
L'estudi que es presenta ara és fruit de gairebé dos anys de treball. Una cartografia completa de les experiències en mediació en tots els àmbits socials, de les escoles als hospitals, de les empreses als nuclis familiars, de la mediació comunitària als conflictes de consum o laborals, de la mediació penal a la mediambiental. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
2 documents
10.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertran, Marta ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Hernando Davalillo, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella Rubio, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell Pumareda, Olga ; Sordè i Martí, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)
3 documents

Llibres i col·leccions : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1.5 MB Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana / Sala Carrasco, Salvador ; Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...]
La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...]
Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]

2023  
2.
445 p, 15.6 MB Transiciones complejas en el paso a los CFGM : un estudio de caso múltiple / Pérez Benavent, Maria Josep ; Carrasco, Sílvia, dir.
A partir d'un estudi de cas múltiple i metodologia qualitativa, l'objectiu general de la nostra investigació és analitzar els factors crítics en les transicions als CFGM de formació professional, des de la perspectiva de l'especificitat de les seves cultures d'aprenentatge. [...]
Nuestros resultados se basan en un trabajo de campo etnográfico, cuyo núcleo se ha desarrollado durante dos cursos escolares en un centro público de una ciudad de la provincia de Barcelona. Además, se incluyen datos de un trabajo de campo anterior que realizamos en el mismo centro, sobre el mismo tema. [...]
Based on a multiple case study, the overall aim of our research is to analyse critical factors in transitions to intermediate courses of VET (ISCED3b), from perspective of their specific learning cultures. [...]

2022  
3.
297 p, 3.9 MB Vas a ganar el doble que aquí : Migraciones, género y la sustitución permanente de trabajadoras del hogar / Poblet, Gabriela ; Carrasco, Sílvia, dir.
Esta tesis doctoral tiene analiza las trayectorias migratorias y sociolaborales de mujeres migrantes que han trabajado en el sector del servicio doméstico y los cuidados en Barcelona, desde una perspectiva longitudinal y de género. [...]
This doctoral thesis analyses the migration, social and labour trajectories of migrant women who have worked in the domestic service and care sector in Barcelona, from a longitudinal and gender perspective. [...]

2022  
4.
36 p, 24.7 MB Entre les necessitats atribuides i les viscudes : Aproximació etnogràfica a la pobresa, l'exclusió i les polítiques públiques / Morros Colet, Aida ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Les persones considerades en risc d'exclusió social són el centre dels plans per la lluita contra la pobresa i per la inclusió social de Catalunya. Aquestes polítiques prioritzen les necessitats econòmiques, la salut i l'educació, i fan menys atenció a la vessant relacional de l'exclusió, marginalitat i pobresa. [...]
2021
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  
5.
39 p, 510.3 KB Promoting Supported Independent Living as an alternative care practice for unaccompanied minors. D2 .2 Report on the assessment of integration services provided to unaccompanied minors / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Poblet, Gabriela (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
The purpose of these reports is to analyse and assess the integration context and integration services provided to unaccompanied minors via semi-structured interviews with stakeholders in countries of project partners. [...]
Atenes 2021 (PROUD EU Project Reports)  
6.
54 p, 804.5 KB Promoting Supported Independent Living as an alternative care practice for unaccompanied minors : D2.1 Report on the analysis of integration context for unaccompanied minors in Spain / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Poblet, Gabriela (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
The purpose of these reports is to analyse and assess the integration context and integration services provided to unaccompanied minors via semi-structured interviews with stakeholders in countries of project partners. [...]
Atenes 2020 (PROUD EU Project Reports)  
7.
184 p, 2.7 MB Imaginarios y experiencias de (in)movilidad en la infancia : un estudio etnográfico en la región metropolitana de Barcelona / Martorell Faus, Miquel ; Carrasco, Sílvia, dir.
Les transformacions socioeconòmiques del canvi de segle, així com els dispositius de control fronterer, estan provocant noves formes de (im)mobilitat arreu del món. Els nens i nenes són protagonistes d'aquests fluxos emergents i, no obstant això, les seves vivències no són sempre tingudes en compte. [...]
Las transformaciones socioeconómicas del cambio de siglo, así como los dispositivos de con-trol fronterizo, están provocando nuevas formas de (in)movilidad alrededor del mundo. Los niños y niñas son protagonistas de estos flujos emergentes y, sin embargo, sus vivencias no son siempre tomadas en cuenta. [...]
The socio-economic transformations of the turn of the century, as well as border control measures, are causing new forms of (im)mobility around the world. Children are protagonists of these emerging flows and yet their experiences are not always considered. [...]

2021  
8.
0 p, 1.4 MB Adolescencia global y desigualdades locales : Un estudio comparativo sobre diversidad, agencia y ab/usos de lo lúdico en tiempos neoliberales / Hernández Villasol, Raúl ; Carrasco, Sílvia, dir.
La presència d'adolescents jugant a l'espai públic de les ciutats s'ha vist reduïda de manera progressiva, al mateix temps que es construeix com a part d'un problema d'ordre públic la presència en el mateix de les persones joves. [...]
La presencia de adolescentes jugando en el espacio público de las ciudades se ha visto reducida de manera progresiva, al tiempo que se construye como parte de un problema de orden público la presencia en el mismo de las personas jóvenes. [...]
The presence of adolescents playing in public spaces in cities has been progressively reduced, while the presence of youngsters is being built as part of a problem of public order. In parallel, the time available for adolescent free play is increasingly diminishing since their educational activities expand beyond the school hours of compulsory education. [...]

2020  
9.
136 p, 2.2 MB Vers una identitat col·lectiva pluricultural (IDCOL) / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Carrasco, Sílvia (Departamento de Antropología Social y Cultural. Centro de Investigación en Migraciones) ; Pinyol, Gemma (Universitat Pompeu Fabra) ; Riera, Núria ; Mesas, Alicia ; Sánchez Martí, Angelina (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social) ; Narciso Pedro, Laia (Departamento de Antropología Social y Cultural. Migracions (CER). Grupo de investigación EMIGRA) ; Aoulad, Mustapha ; Moya, David ; el Mouali Samadi, Fatiha ; Girós Calpe, Roser (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social. Departamento de Teorías de la Educación y Pedagogía Social) ; García, Javier ; Poblet, Gabriela ; El Jabary, Cheima ; Llos Casadella, Berta (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social. Departamento de Teorías de la Educación y Pedagogía Social) ; Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca en Migracions ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca EMIGRA
Aquest document és fruit d'una recerca promoguda l'any 2019 per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya en el marc del programa EAPC motor de recerca. Forma part del projecte pilot dut a terme amb la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. [...]
Generalitat de Catalunya: Escola d'Administració Pública de Catalunya, febrer 2020  
10.
90 p, 11.9 MB ORALPHA. Guía de buenas prácticas en alfabetización de segundas lenguas (L2) / Gude Romero, Guiomar, coord. ; Narciso Pedro, Laia ; Carrasco, Sílvia ; Reyes, Charo ; Vilar, Marta ; Montoya, Mar
El Proyecto Europeo Oralpha tiene el objetivo general de promover la inclusión de personas, jóvenes y adultas, inmigrantes y refugiadas, hablantes de lenguas distintas a la de los países en los que se encuentran y con la dificultad añadida de presentar distintos niveles de alfabetización. [...]
Barcelona : PROBENS, Asociación para la Promoción del Bienestar Social, 2020
2 documents

Documents de recerca : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 56 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 107.5 KB Antropologia de l'educació [101253] / Carrasco, Sílvia ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Antropologia de l'Educació és una assignatura de 6 ECTS obligatoris que forma part de la matèria Àmbits temàtics generals de l'Antropologia. L'Antropologia de l'Educació és l'estudi especialitzat dels objectius, processos i contextos d'adquisició/transmissió cultural que converteixen els éssers humans en subjectes culturals específics d'un grup o societat, i de la desigualtat i la diversitat en les condicions d'aprenentatge i reproducció social que els afecten en les societats contemporànies. [...]
Anthropology of Education is a subject of 6 compulsory ECTS that is part of the general thematic areas of Anthropology. The Anthropology of Education is the specialized study of the objectives, processes and contexts of cultural acquisition/transmission that turn human beings into specific cultural subjects of a group or society, and of the inequality and diversity in the conditions of learning and social reproduction that affect them in contemporary societies. [...]
Antropología de la Educación es una asignatura de 6 ECTS obligatorios que forma parte de la materia Ámbitos temáticos generales de la Antropologia. La Antropologia de la Educación es el estudio especializado de los objetivos, procesos y contextos de adquisición/transmisión cultural que convierten a los seres humanos en sujetos culturales específicos de un grupo o sociedad, y de la desigualdad y la diversidad en las condiciones de aprendizaje y reproducción social que les afectan en las sociedades contemporáneas. [...]

2023-24
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
2.
11 p, 140.5 KB Intervenció Social [43144] / Molina Gonzalez, Jose Luis ; Carrasco, Sílvia ; Tapada Berteli, María Teresa ; Sanjuan Nuñez, Lucia ; Kaplan Marcusan, Adriana Rosa ; Castellví i Girbau, Jordi ; Marre, Diana ; Gomez Mestres, Silvia ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer 1 Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer semestre. [...]
This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". 1 This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". Objectives: To know from a historical perspective applications of anthropology and theoretical debates related to these applications. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" 1 Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" Objetivos: Conocer desde una perspectiva histórica aplicaciones de la antropología y debates teóricos vinculados a la aplicación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
3.
10 p, 134.7 KB Intervenció Social [43144] / Molina Gonzalez, José Luis ; Carrasco, Sílvia ; Tapada Berteli, María Teresa ; Álvarez Litben, Silvia Graciela ; Sanjuan Nuñez, Lucía ; Kaplan Marcusan, Adriana Rosa ; Castellví i Girbau, Jordi ; Marre, Diana ; Gómez Mestres, Sílvia ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer semestre. Objectius: Conèixer des de una perspectiva històrica aplicacions de la antropologia i debats teòrics vinculats a l'aplicació. [...]
This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". Objectives: To know from a historical perspective applications of anthropology and theoretical debates related to these applications. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" Objetivos: Conocer desde una perspectiva histórica aplicaciones de la antropología y debates teóricos vinculados a la aplicación. [...]

2022-23
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
4.
5 p, 110.9 KB Seminari de pràctiques externes [101254] / Carrasco, Sílvia ; Ruiz Haro, Isidoro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El Seminari de Pràctiques Externes és una assignatura optativa per estudiants de Quart curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. S'imparteix el segon semestre, simultàniament a l'assignatura 101265 de Pràctiques Externes. [...]
The External Practicals Seminar is an optional subject for students in the fourth year of the Bachelor's Degree in Social and Cultural Anthropology. It is taught in the second semester, at the same time as the 101265 External Practicals course. [...]
El Seminario de Prácticas Externas es una asignatura optativa para estudiantes de Cuarto Curso del Grado en Antropología Social y Cultural. Se imparte el segundo semestre, simultáneamente a la asignatura 101265 de Prácticas Externas. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
5.
5 p, 107.2 KB Antropologia de l'educació [101253] / Carrasco, Sílvia ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Antropologia de l'Educació és una assignatura de 6 ECTS obligatoris que forma part de la matèria Àmbits temàtics generals de l'Antropologia. L'Antropologia de l'Educació és l'estudi especialitzat dels objectius, processos i contextos d'adquisició/transmissió cultural que converteixen els éssers humans en subjectes culturals específics d'un grup o societat, i de la desigualtat i la diversitat en les condicions d'aprenentatge i reproducció social que els afecten en les societats contemporànies. [...]
Anthropology of Education is a subject of 6 compulsory ECTS that is part of the general thematic areas of Anthropology. The Anthropology of Education is the specialized study of the objectives, processes and contexts of cultural acquisition/transmission that turn human beings into specific cultural subjects of a group or society, and of the inequality and diversity in the conditions of learning and social reproduction that affect them in contemporary societies. [...]
Antropología de la Educación es una asignatura de 6 ECTS obligatorios que forma parte de la materia Ámbitos temáticos generales de la Antropologia. La Antropologia de la Educación es el estudio especializado de los objetivos, procesos y contextos de adquisición/transmisión cultural que convierten a los seres humanos en sujetos culturales específicos de un grupo o sociedad, y de la desigualdad y la diversidad en las condiciones de aprendizaje y reproducción social que les afectan en las sociedades contemporáneas. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
6.
10 p, 138.9 KB Intervenció Social [43144] / Molina González, José Luis ; Carrasco, Sílvia ; Soto Marata, Pepi ; Álvarez Litben, Silvia Graciela ; Sanjuán Núñez, Lucía ; Kaplan Marcusán, Adriana Rosa ; Castellví i Girbau, Jordi ; Marre, Diana ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer semestre. Objectius: Conèixer des de una perspectiva històrica aplicacions de la antropologia i debats teòrics vinculats a l'aplicació. [...]
This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". Objectives: To know from a historical perspective applications of anthropology and theoretical debates related to these applications. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" Objetivos: Conocer desde una perspectiva histórica aplicaciones de la antropología y debates teóricos vinculados a la aplicación. [...]

2021-22
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
7.
8 p, 119.3 KB Seminari d'aplicacions de l'antropologia i anàlisi de polítiques d'intervenció social [101255] / Carrasco, Sílvia ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contextualització: L'assignatura analitza la intervenció social de les polítiques públiques i les diverses perspectives d'aplicació de l'antropologia social i cultural. Es centra en les polítiques adreçades a problemes socials i a grups/entorns/sectors de la societat a nivell global i local afectats per aquests problemes. [...]
Contextualization: This seminar is devoted to analyse social intervention of public policies and different approaches developed by social and cultural anthropology. It focuses on policies aimed at social problems and those social groups and areas affected by them at both global and local levels. [...]
Este seminario está dedicado a analizar la intervención social derivada de las políticas públicas desde las distintas perspectivas desarrolladas por la antropología social y cultural. Se centra en las políticas orientadas a los problemas sociales y a los grupos y áreas afectados por éstos a nivel global y local. [...]

2021-22
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
8.
2 p, 43.0 KB Textos Etnogràfics i Fonts Audiov.per a l'Est.de la Etnograf [28704] / Carrasco, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2003-04
Llicenciat en Antropologia Social i Cultural [512]  
9.
2 p, 55.2 KB Etnologia de la Península Ibèrica [20123] / Carrasco, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2001-02
Llicenciat en Antropologia Social i Cultural [512]  
10.
3 p, 106.2 KB Etnologia de la Península Ibèrica [20123] / Carrasco, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2000-01
Llicenciat en Antropologia Social i Cultural [512]  

Materials acadèmics : 56 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Carrasco, S.
1 Carrasco, Sergio
92 Carrasco, Silvia
26 Carrasco, Silvia,
1 Carrasco, Silviano
92 Carrasco, Sílvia
26 Carrasco, Sílvia,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.