Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
9 p, 362.9 KB Establecimiento de las líneas de investigación prioritarias en la didáctica de las ciencias y las matemáticas / Caballer Senabre, Mª J. ; Carrascosa Alís, Jaime ; Puig Espinosa, L.
1986
Enseñanza de las ciencias, V. 4 n. 2 (1986) p. 136-144  
2.
8 p, 423.2 KB La "metodología de la superficialitat" i l'aprenentatge de les ciències / Carrascosa Alís, Jaime ; Gil Pérez, D.
1985
Enseñanza de las ciencias, V. 3 n. 2 (1985) p. 113-120  
3.
18 p, 849.4 KB Planificando la enseñanza problematizada : el ejemplo de la óptica geométrica en educación secundaria / Osuna García, Luís ; Martínez Torregrosa, Joaquín ; Carrascosa Alís, Jaime ; Verdú Carbonell, Rafaela
La planificación de la enseñanza problematizada de los temas requiere seleccionar una meta orientadora (qué nos gustaría conseguir con nuestros alumnos en el tema a tratar), un problema estructurante e identificar grandes pasos que permiten avanzar en su solución y posibles obstáculos asociados. [...]
Planning problem-based teaching and learning topics requires to choose a guiding aim (what we would like to achieve for our students with the topic to deal with), a structural problem, and also to identify the big steps to reach its solution together with the possible associated obstacles. [...]
2005; Furió et al, 2006; Verdú et al, 2002). The potential importance of these decisions to improve teaching and learning is tested by means of an empirical study. The data gained in this empirical study are then used to make a sequence of activities for the classroom into the problematized framework initially selected. [...]

2007
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 2 (2007) p. 277-294  
4.
10 p, 317.2 KB ¿Puede hablarse de consenso constructivista en la educación científica? / Gil Pérez, Daniel ; Carrascosa Alís, Jaime ; Dumas Carré, Andrée ; Furió, Carles ; Gallego, Rómulo ; Gené Duch, Anna ; González, Eduardo ; Guisasola, Jenaro ; Martínez-Torregrosa, Joaquín ; Pessoa de Carvalho, Anna M. ; Salinas, Julia ; Tricárico, Hugo ; Valdés, Pablo
In this paper we analyse some of the criticisms that are being made to the «constructivist paradigm» and their implications on the development of the didactic of the sciences as a theoretical body knowledge.
1999
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 503-512  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.