1.
|
216 p, 5.1 MB |
La invisibilització de les persones migrants sense dret a vot en la comunicació electoral: el cas dels comicis municipals de 2019 a Salt. Propostes per a una comunicació inclusiva
/
Grañé i Burrassó, Emma ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
L'increment de població migrant a Salt durant les darreres dècades va fer que el poble es convertís en un dels més racialitzats de Catalunya, amb un 40% de població d'origen estranger. Conseqüentment, les diferències socials i econòmiques entre la població s'han accentuat encara més, essent la falta de dret a vot una de les més greus problemàtiques. [...] El incremento de población migrante en Salt durante las últimas décadas hizo que el pueblo se convirtiese en uno de los más racializados de Cataluña, con un 40% de población extranjera. Consecuentemente, las diferencias sociales y económicas entre la población se han acentuado aún más, siendo la falta de derecho a voto una de las más graves problemáticas. [...] The increase of the migrant population in Salt over the last few decades has made the town one of the most racialised in Catalonia, with 40% of the population being foreign. Consequently, the social and economic differences between the population have become even more accentuated, with the lack of the right to vote being one of the most serious problems. [...]
2021 Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
|
|
2.
|
107 p, 15.9 MB |
La Ginesta, la revista que trobaves a faltar
/
Soler Gimenez, Aina ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte planteja la creació de la revista La Ginesta, una revista en català adreçada al públic jove, de 18 a 30 anys, amb continguts d'actualitat i d'entreteniment. Un model de revista diferent, digital i en paper, que recupera els obsequis en els seus números mensuals, juntament amb un compromís amb la societat i uns valors a l'alçada de les necessitats del moment presents en totes les peces de la revista. Este proyecto plantea la creación de la revista La Ginesta, una revista en catalan dirigida al público jóven, de 18 a 30 años, con contenidos de actualidad i de entretenimento. Un modelo de revista diferente, digital y en papel, que recupera los obsequios en sus números mensuales, junto con un compromiso con la sociedad y unos valores al nivel de las necesidades del momento presentes en todas las piezas de la revista. This project propose the creation of a magazine called La Ginesta, a catalan magazine adressed to young people, from 18 to 30 years old, with news and entertainment content. A different magazine model, digital and on paper, which recovers the gifts in their monthly, together with a commitment to society and values that meets the needs of the moment presented in all the pieces of the magazine.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
3.
|
308 p, 4.2 MB |
La propaganda, la desinformación y el populismo en las elecciones catalanas de 2021. Estudio de caso : la campaña de Vox en Twitter
/
Salvador Porcel, Marina ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Vox és un partit d'ultradreta espanyol acusat de tenir un discurs populista, de difondre desinformació i de fomentar el discurs d'odi a través de les seves xarxes socials. La present investigació pretén confirmar o refutar aquestes acusacions a partir de l'estudi de la campanya electoral de Vox a Twitter mitjançant una anàlisi quantitativa i qualitativa dels tuits publicats entre el 24 de gener i el 12 de febrer de 2021. Vox es un partido de ultraderecha español acusado de tener un discurso populista, de difundir desinformación y de fomentar el discurso de odio a través de sus redes sociales. La presente investigación pretende confirmar o refutar estas acusaciones a partir del estudio de la campaña electoral de Vox en Twitter mediante un análisis cuantitativo y cualitativo de los tuits publicados entre el 24 de enero y el 12 de febrero de 2021. Vox is a Spanish ultra-right party accused of having a populist discourse, spreading disinformation and encouraging hate speech through social media. The present research aims to confirm or refute these accusations based on the study of Vox's electoral campaign on Twitter through a quantitative and qualitative analysis of tweets published between January 24 and February 12, 2021.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
4.
|
117 p, 1.9 MB |
Audiències del segle XXI : noves maneres de conèixer-les i de complaure-les
/
Parayre Cañameras, Marc ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació acadèmica té com a objectiu conèixer quines són les audiències actuals del segle XXI i com els mitjans de comunicació, sobretot els diaris digitals, adapten o canvien els seus continguts i la seva narrativa per complaure-les. [...] Esta investigación académica tiene como objetivo conocer cuáles son las audiencias actuales del siglo XXI y como los medios de comunicación, sobre todo los diarios digitales, adaptan o cambian sus contenidos y su narrativa para complacerlas. [...] This academic research aims to know the results of the current 21st century audiences and how the media, especially digital newspapers, adapt or change their content and narrative to please them. To achieve this, interviews have been conducted with audience managers from five different media outlets of the country.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
5.
|
|
6.
|
114 p, 3.6 MB |
"No hi ha ciutat sense okupes" : El tractament periodístic sobre l'ocupació a Antena 3 i Telecinco durant l'estiu de 2020
/
Esposa Canals, Judit ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball alcualitza investigacions anterios i aporta noves perspectives sobre la cobertura mediàtica de l'ocupació. S'analitzen les fonts, els actors, la terminologia, el tipus de discurs dels mitjans o les imatges i el sensacionalisme, entre altres. [...] El trabajo actualiza investigaciones anteriores y porta nuevas perspectivas sobre la cobertura mediática de la ocupación. Se analizan las fuentes, los actores, la terminología, el tipo de discurso de los medios o las imagenes y el sensacionalismo, entre otros. [...] The project brings up to date previous investigations and includes new perspectives related to the media treatment of squattering. It is analysed the infomation sources, the actors, the terminology, the type of discourse or the images and the sensationalism, among others. [...]
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
7.
|
150 p, 2.3 MB |
Estudi de recepció d'un programa d'infosàtira en la joventut catalana : el cas del Polònia
/
Talavera Prat, Mar ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball analitza la recepció del Polònia per part de la joventut catalana, partint de l'estudi de l'infoentreteniment i de la diagnosi d'aquesta generació amb dos punts de referència, el món audiovisual i la seva connexió amb la política. [...] El presente trabajo analiza la recepción del Polonia por parte de la juventud catalana, partiendo del estudio del infoentretenimento y de la diagnosis de esta generación con dos puntos de referencia, el mundo audiovisual y su conexión con la política. [...] The current work analyses the Polonia's reception of Catalan youth, based on the research of the infotainment and the diagnosis of this generation with two landmarks, the audiovisual world and its connection with politics. [...]
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
8.
|
106 p, 1.5 MB |
"Presencia y uso del infoentretenimiento en el periodismo deportivo a partir de las propuestas de 'El Chiringuito' y 'Charlas de Fútbol'"
/
Muñoz Fortó, Alejandro ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El periodisme esportiu és un dels que més s'ha vist afectat per l'auge de l'infoentreteniment, un gènere que, com el seu nom indica, uneix informació i entreteniment fins al punt que el producte periodístic perd la seva raó de ser i es converteix pràcticament en un xou. [...] El periodismo deportivo es uno de los que más se ha visto afectado por el auge del infoentretenimiento, un género que, como su nombre indica, une información y entretenimiento hasta el punto de que el producto periodístico pierde su razón de ser y se convierte prácticamente en un show. [...] The sportive journalism is one of the most affected by the boom of the infotainment, a genus that, like his name signifies, joins information and entertainment until the point that the journalistic product misses his reason of being and converts it practically at a show. [...]
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
80 p, 1.6 MB |
Els rols de gènere i la representació de les relacions afectivo-amoroses a les teen series. El cas d' Élite i Sex Education (Netflix)
/
Homs Farell, Xènia ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
L'actitud cap al sexe i les relacions amoroses és producte de l'experiència i de la immersió cultural i familiar pròpies de cada persona. Tenint en compte aquesta premissa, el present estudi s'interessa per analitzar la influència de les ficcions seriades protagonitzades i dirigides per a adolescents en l'establiment de rols de gènere i actituds estereotipades en les seves relacions personals. [...] La actitud hacia el sexo y las relaciones amorosas es producto de la experiencia y de la inmersión cultural y familiar propias de cada persona. Teniendo en cuenta esta premisa, el presente estudio se interesa por analizar la influencia de las ficciones seriadas protagonizadas y dirigidas para adolescentes en el establecimiento de roles de género y actitudes estereotipadas en sus relaciones personales. [...] The attitude towards sexual and amorous relationships is the product of each individual's experience and their cultural and family immersion. Taking this premise into account, the study is interested in analyzing the influence of fictional series starred and targeted to adolescents in establishing gender roles and stereotypical attitudes in their personal relationships. [...]
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
10.
|
|