1.
|
169 p, 1.2 MB |
L'educació mediàtica, una assignatura pendent a Catalunya
/
Jiménez Durán, Sandra ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball pretén fer una anàlisi panoràmica de la situació de l'educació mediàtica a Catalunya i la seva inclusió als centres d'educació secundària. L'estudi consta d'un marc teòric i d'un estudi de cas de l'educació mediàtica a Catalunya. [...] Este trabajo pretende analizar panorámicamente la situación de la educación mediática en Cataluña y su inclusión en los institutos. El estudio consta de un marco teórico y de un estudio de caso de la educación mediática. [...] This study intends to analyze in a panoramic view the situation of media literacy in Catalonia and its inclusion in secondary schools. The present work is made up of a theoretical framework and a case study of media education in Catalonia. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
111 p, 1.3 MB |
Alertar o amplificar el missatge? : la cobertura dels negacionismes i la desinformació als mitjans de comunicació
/
Escalera Coll, Sara ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
En l'actualitat es produeix al món una sobreabundància d'informació en què tenen espai la desinformació o els discursos com els negacionistes i antivacunes. Aquesta situació genera un nou debat periodístic: cobrir la desinformació pot significar amplificar el missatge? La present investigació posa el focus en el paper que tenen els mitjans de comunicació i els periodistes en la difusió d'aquesta desinformació a partir d'una anàlisi de la cobertura d'aquests discursos realitzada per TVE, TV3 i Telecinco en els seus informatius televisius. En la actualidad se produce en el mundo una sobreabundancia de información en la que tienen espacio la desinformación o los discursos negacionistas y antivacunas. Esta situación genera un nuevo debate periodístico: ¿cubrir la desinformación puede significar amplificar el mensaje? La presente investigación pone el foco en el papel que tienen los medios de comunicación y los periodistas en la difusión de esta desinformación a partir de un análisis de la cobertura de estos discursos realizada por TVE, TV3 y Telecinco en sus informativos televisivos. There is now a massive exchange of information in the world, and in this overabundance of information there is room for disinformation or speeches such as denialism or anti-vaccine arguments. This situation generates a new journalistic debate: does covering disinformation mean amplifying that discourse? This research focuses on the role of the media and journalists in disseminating this disinformation from an analysis of the coverage of these speeches by TVE, TV3 and Telecinco in their TV news.
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
3.
|
112 p, 2.7 MB |
Racisme i xenofòbia : impacte de les fake news arrel de la crisi humanitària a Afganistan i Ucraïna
/
Borrell Baulies, Lina ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Internet i les noves tecnologies han descentralitzat l'accés a la informació. Per una banda, s'ha empoderat a les persones; per l'altra, s'ha facilitat la creació i difusió de desinformació i la població ara és més susceptibles a no saber diferenciar les notícies veraces. [...] Internet y las nuevas tecnologías han descentralizado el acceso a la información. Por un lado, se ha empoderado a las personas; por otro, se ha facilitado la creación y difusión de desinformación y la población ahora es más susceptible a no saber diferenciar las noticias veraces. [...] The Internet and new technologies have decentralized access to information. On the one hand, it has empowered people; on the other hand, it has facilitated the creation and dissemination of disinformation and the population is now more susceptible to not knowing how to differentiate between truthful news. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
4.
|
282 p, 4.9 MB |
The Portrayal of Arabs as Reflected in American Political Satire Shows
/
Hussein Elmawsely, Asmaa Mohamed Khaled ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. ;
Ferré Pavia, Carme, 1969-, dir.
Durant diversos anys, examinar la imatge dels àrabs i els musulmans reflectida als mitjans de comunicació nord-americans s'ha considerat un camp d'investigació ric, que ha estat adobat per molts estudiosos de la comunicació política. [...] Durante varios años, examinar la representación de los árabes y los musulmanes en los medios de comunicación estadounidenses se ha considerado un campo de investigación rico, que ha sido abonado por muchos estudiosos de la comunicación política. [...] For several years, examining the image of Arabs and Muslims reflected in the American media has been considered a rich field of research that has been tackled by many political communication scholars. [...]
2021
|
|
5.
|
216 p, 5.1 MB |
La invisibilització de les persones migrants sense dret a vot en la comunicació electoral: el cas dels comicis municipals de 2019 a Salt. Propostes per a una comunicació inclusiva
/
Grañé i Burrassó, Emma ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
L'increment de població migrant a Salt durant les darreres dècades va fer que el poble es convertís en un dels més racialitzats de Catalunya, amb un 40% de població d'origen estranger. Conseqüentment, les diferències socials i econòmiques entre la població s'han accentuat encara més, essent la falta de dret a vot una de les més greus problemàtiques. [...] El incremento de población migrante en Salt durante las últimas décadas hizo que el pueblo se convirtiese en uno de los más racializados de Cataluña, con un 40% de población extranjera. Consecuentemente, las diferencias sociales y económicas entre la población se han acentuado aún más, siendo la falta de derecho a voto una de las más graves problemáticas. [...] The increase of the migrant population in Salt over the last few decades has made the town one of the most racialised in Catalonia, with 40% of the population being foreign. Consequently, the social and economic differences between the population have become even more accentuated, with the lack of the right to vote being one of the most serious problems. [...]
2021 Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
|
|
6.
|
107 p, 15.9 MB |
La Ginesta, la revista que trobaves a faltar
/
Soler Gimenez, Aina ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte planteja la creació de la revista La Ginesta, una revista en català adreçada al públic jove, de 18 a 30 anys, amb continguts d'actualitat i d'entreteniment. Un model de revista diferent, digital i en paper, que recupera els obsequis en els seus números mensuals, juntament amb un compromís amb la societat i uns valors a l'alçada de les necessitats del moment presents en totes les peces de la revista. Este proyecto plantea la creación de la revista La Ginesta, una revista en catalan dirigida al público jóven, de 18 a 30 años, con contenidos de actualidad i de entretenimento. Un modelo de revista diferente, digital y en papel, que recupera los obsequios en sus números mensuales, junto con un compromiso con la sociedad y unos valores al nivel de las necesidades del momento presentes en todas las piezas de la revista. This project propose the creation of a magazine called La Ginesta, a catalan magazine adressed to young people, from 18 to 30 years old, with news and entertainment content. A different magazine model, digital and on paper, which recovers the gifts in their monthly, together with a commitment to society and values that meets the needs of the moment presented in all the pieces of the magazine.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
7.
|
308 p, 4.2 MB |
La propaganda, la desinformación y el populismo en las elecciones catalanas de 2021. Estudio de caso : la campaña de Vox en Twitter
/
Salvador Porcel, Marina ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Vox és un partit d'ultradreta espanyol acusat de tenir un discurs populista, de difondre desinformació i de fomentar el discurs d'odi a través de les seves xarxes socials. La present investigació pretén confirmar o refutar aquestes acusacions a partir de l'estudi de la campanya electoral de Vox a Twitter mitjançant una anàlisi quantitativa i qualitativa dels tuits publicats entre el 24 de gener i el 12 de febrer de 2021. Vox es un partido de ultraderecha español acusado de tener un discurso populista, de difundir desinformación y de fomentar el discurso de odio a través de sus redes sociales. La presente investigación pretende confirmar o refutar estas acusaciones a partir del estudio de la campaña electoral de Vox en Twitter mediante un análisis cuantitativo y cualitativo de los tuits publicados entre el 24 de enero y el 12 de febrero de 2021. Vox is a Spanish ultra-right party accused of having a populist discourse, spreading disinformation and encouraging hate speech through social media. The present research aims to confirm or refute these accusations based on the study of Vox's electoral campaign on Twitter through a quantitative and qualitative analysis of tweets published between January 24 and February 12, 2021.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
8.
|
117 p, 1.9 MB |
Audiències del segle XXI : noves maneres de conèixer-les i de complaure-les
/
Parayre Cañameras, Marc ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació acadèmica té com a objectiu conèixer quines són les audiències actuals del segle XXI i com els mitjans de comunicació, sobretot els diaris digitals, adapten o canvien els seus continguts i la seva narrativa per complaure-les. [...] Esta investigación académica tiene como objetivo conocer cuáles son las audiencias actuales del siglo XXI y como los medios de comunicación, sobre todo los diarios digitales, adaptan o cambian sus contenidos y su narrativa para complacerlas. [...] This academic research aims to know the results of the current 21st century audiences and how the media, especially digital newspapers, adapt or change their content and narrative to please them. To achieve this, interviews have been conducted with audience managers from five different media outlets of the country.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
|
10.
|
114 p, 3.6 MB |
"No hi ha ciutat sense okupes" : El tractament periodístic sobre l'ocupació a Antena 3 i Telecinco durant l'estiu de 2020
/
Esposa Canals, Judit ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball alcualitza investigacions anterios i aporta noves perspectives sobre la cobertura mediàtica de l'ocupació. S'analitzen les fonts, els actors, la terminologia, el tipus de discurs dels mitjans o les imatges i el sensacionalisme, entre altres. [...] El trabajo actualiza investigaciones anteriores y porta nuevas perspectivas sobre la cobertura mediática de la ocupación. Se analizan las fuentes, los actores, la terminología, el tipo de discurso de los medios o las imagenes y el sensacionalismo, entre otros. [...] The project brings up to date previous investigations and includes new perspectives related to the media treatment of squattering. It is analysed the infomation sources, the actors, the terminology, the type of discourse or the images and the sensationalism, among others. [...]
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|