Resultados globales: 255 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 222 registros
Libros y colecciones, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 24 registros
Materiales académicos, Encontrados 8 registros
Artículos Encontrados 222 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
4 p, 214.1 KB En directe i al mòbil / Carrillo Pérez, Nereida
2018
Capçalera, Núm. 177 (2018) , p. 32-35  
2.
4 p, 4.4 MB Les altres xarxes / Carrillo Pérez, Nereida
2016
Capçalera, Núm. 171 (2016) , p. 32-35  
3.
4 p, 4.4 MB Aquell aparell del passat / Carrillo Pérez, Nereida
2016
Capçalera, Núm. 173 (2016) , p. 6-9  
4.
4 p, 4.3 MB Lector digital, votant volàtil? / Carrillo Pérez, Nereida
2016
Capçalera, Núm. 172 (2016) , p. 38-41  
5.
4 p, 4.1 MB Fonts digitals protegides / Carrillo Pérez, Nereida
2015
Capçalera, Núm. 170 (2015) , p. 38-41  
6.
4 p, 4.8 MB Dues dècades al web / Carrillo Pérez, Nereida
2015
Capçalera, Núm. 168 (2015) , p. 38-41  
7.
4 p, 3.9 MB La catapulta digital / Carrillo Pérez, Nereida
2014
Capçalera, Núm. 166 (2014) (Reportatge)  
8.
4 p, 3.3 MB Xarxes madures / Carrillo Pérez, Nereida
2014
Capçalera, Núm. 165 (2014) , p. 24-27  
9.
4 p, 3.6 MB Piulades hostils / Carrillo Pérez, Nereida
2014
Capçalera, Núm. 164 (2014) , p. 26-29  
10.
6 p, 5.7 MB La força de les dades / Carrillo Pérez, Nereida
2013
Capçalera, Núm. 162 (2013) , p. 36-41  

Artículos : Encontrados 222 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 1 registros  
1.
17 p, 203.1 KB Desinformació, iniciatives de verificació i alfabetització mediàtica a Catalunya / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
La irrupció de la crisi sanitària global de la Covid-19 ha accentuat les conseqüències nocives de la desinformació en l'àmbit de la salut democràtica, i sobretot en el de la salut en general. En el context català, el conflicte polític vinculat amb el Procés, la pandèmia o les xarxes de desinformació en línia relacionades amb l'extrema dreta són alguns dels temes que fan palesa la necessitat de tenir una opinió pública ben informada. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.225-241  

Documentos de investigación Encontrados 24 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
57 p, 2.1 MB Periodisme esportiu i les narratives transmèdia : El cas del Diario Sport i Twitch / Espinosa Rodríguez, Clàudia ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les narratives transmèdia haurien d'entendre's com a una oportunitat pel periodisme. L'objectiu d'aquest treball és estudiar com s'ha adaptat, i a la vegada, transformat el periodisme esportiu davant de les noves narratives que predominen al panorama informatiu. [...]
Las narrativas transmedia tendrían que entenderse como una oportunidad para el periodismo. El objetivo de este trabajo es estudiar cómo se ha adaptado, y a la vez, transformado el periodismo deportivo ante las nuevas narrativas que predominan en el panorama informativo. [...]
Transmedia storytelling should be understood as an opportunity for journalism. The aim of this paper is to study how sports journalism has adapted and, at the same time, transformed in the presence of the new narratives that predominate in the information landscape. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
2.
169 p, 1.2 MB L'educació mediàtica, una assignatura pendent a Catalunya / Jiménez Durán, Sandra ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball pretén fer una anàlisi panoràmica de la situació de l'educació mediàtica a Catalunya i la seva inclusió als centres d'educació secundària. L'estudi consta d'un marc teòric i d'un estudi de cas de l'educació mediàtica a Catalunya. [...]
Este trabajo pretende analizar panorámicamente la situación de la educación mediática en Cataluña y su inclusión en los institutos. El estudio consta de un marco teórico y de un estudio de caso de la educación mediática. [...]
This study intends to analyze in a panoramic view the situation of media literacy in Catalonia and its inclusion in secondary schools. The present work is made up of a theoretical framework and a case study of media education in Catalonia. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
3.
111 p, 1.3 MB Alertar o amplificar el missatge? : la cobertura dels negacionismes i la desinformació als mitjans de comunicació / Escalera Coll, Sara ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En l'actualitat es produeix al món una sobreabundància d'informació en què tenen espai la desinformació o els discursos com els negacionistes i antivacunes. Aquesta situació genera un nou debat periodístic: cobrir la desinformació pot significar amplificar el missatge? La present investigació posa el focus en el paper que tenen els mitjans de comunicació i els periodistes en la difusió d'aquesta desinformació a partir d'una anàlisi de la cobertura d'aquests discursos realitzada per TVE, TV3 i Telecinco en els seus informatius televisius.
En la actualidad se produce en el mundo una sobreabundancia de información en la que tienen espacio la desinformación o los discursos negacionistas y antivacunas. Esta situación genera un nuevo debate periodístico: ¿cubrir la desinformación puede significar amplificar el mensaje? La presente investigación pone el foco en el papel que tienen los medios de comunicación y los periodistas en la difusión de esta desinformación a partir de un análisis de la cobertura de estos discursos realizada por TVE, TV3 y Telecinco en sus informativos televisivos.
There is now a massive exchange of information in the world, and in this overabundance of information there is room for disinformation or speeches such as denialism or anti-vaccine arguments. This situation generates a new journalistic debate: does covering disinformation mean amplifying that discourse? This research focuses on the role of the media and journalists in disseminating this disinformation from an analysis of the coverage of these speeches by TVE, TV3 and Telecinco in their TV news.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
4.
112 p, 2.7 MB Racisme i xenofòbia : impacte de les fake news arrel de la crisi humanitària a Afganistan i Ucraïna / Borrell Baulies, Lina ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Internet i les noves tecnologies han descentralitzat l'accés a la informació. Per una banda, s'ha empoderat a les persones; per l'altra, s'ha facilitat la creació i difusió de desinformació i la població ara és més susceptibles a no saber diferenciar les notícies veraces. [...]
Internet y las nuevas tecnologías han descentralizado el acceso a la información. Por un lado, se ha empoderado a las personas; por otro, se ha facilitado la creación y difusión de desinformación y la población ahora es más susceptible a no saber diferenciar las noticias veraces. [...]
The Internet and new technologies have decentralized access to information. On the one hand, it has empowered people; on the other hand, it has facilitated the creation and dissemination of disinformation and the population is now more susceptible to not knowing how to differentiate between truthful news. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
5.
282 p, 4.9 MB The Portrayal of Arabs as Reflected in American Political Satire Shows / Hussein Elmawsely, Asmaa Mohamed Khaled ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, dir.
Durant diversos anys, examinar la imatge dels àrabs i els musulmans reflectida als mitjans de comunicació nord-americans s'ha considerat un camp d'investigació ric, que ha estat adobat per molts estudiosos de la comunicació política. [...]
Durante varios años, examinar la representación de los árabes y los musulmanes en los medios de comunicación estadounidenses se ha considerado un campo de investigación rico, que ha sido abonado por muchos estudiosos de la comunicación política. [...]
For several years, examining the image of Arabs and Muslims reflected in the American media has been considered a rich field of research that has been tackled by many political communication scholars. [...]

2021  
6.
216 p, 5.1 MB La invisibilització de les persones migrants sense dret a vot en la comunicació electoral: el cas dels comicis municipals de 2019 a Salt. Propostes per a una comunicació inclusiva / Grañé i Burrassó, Emma ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
L'increment de població migrant a Salt durant les darreres dècades va fer que el poble es convertís en un dels més racialitzats de Catalunya, amb un 40% de població d'origen estranger. Conseqüentment, les diferències socials i econòmiques entre la població s'han accentuat encara més, essent la falta de dret a vot una de les més greus problemàtiques. [...]
El incremento de población migrante en Salt durante las últimas décadas hizo que el pueblo se convirtiese en uno de los más racializados de Cataluña, con un 40% de población extranjera. Consecuentemente, las diferencias sociales y económicas entre la población se han acentuado aún más, siendo la falta de derecho a voto una de las más graves problemáticas. [...]
The increase of the migrant population in Salt over the last few decades has made the town one of the most racialised in Catalonia, with 40% of the population being foreign. Consequently, the social and economic differences between the population have become even more accentuated, with the lack of the right to vote being one of the most serious problems. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
7.
107 p, 15.9 MB La Ginesta, la revista que trobaves a faltar / Soler Gimenez, Aina ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte planteja la creació de la revista La Ginesta, una revista en català adreçada al públic jove, de 18 a 30 anys, amb continguts d'actualitat i d'entreteniment. Un model de revista diferent, digital i en paper, que recupera els obsequis en els seus números mensuals, juntament amb un compromís amb la societat i uns valors a l'alçada de les necessitats del moment presents en totes les peces de la revista.
Este proyecto plantea la creación de la revista La Ginesta, una revista en catalan dirigida al público jóven, de 18 a 30 años, con contenidos de actualidad i de entretenimento. Un modelo de revista diferente, digital y en papel, que recupera los obsequios en sus números mensuales, junto con un compromiso con la sociedad y unos valores al nivel de las necesidades del momento presentes en todas las piezas de la revista.
This project propose the creation of a magazine called La Ginesta, a catalan magazine adressed to young people, from 18 to 30 years old, with news and entertainment content. A different magazine model, digital and on paper, which recovers the gifts in their monthly, together with a commitment to society and values that meets the needs of the moment presented in all the pieces of the magazine.

2021
Grau en Periodisme [971]  
8.
308 p, 4.2 MB La propaganda, la desinformación y el populismo en las elecciones catalanas de 2021. Estudio de caso : la campaña de Vox en Twitter / Salvador Porcel, Marina ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Vox és un partit d'ultradreta espanyol acusat de tenir un discurs populista, de difondre desinformació i de fomentar el discurs d'odi a través de les seves xarxes socials. La present investigació pretén confirmar o refutar aquestes acusacions a partir de l'estudi de la campanya electoral de Vox a Twitter mitjançant una anàlisi quantitativa i qualitativa dels tuits publicats entre el 24 de gener i el 12 de febrer de 2021.
Vox es un partido de ultraderecha español acusado de tener un discurso populista, de difundir desinformación y de fomentar el discurso de odio a través de sus redes sociales. La presente investigación pretende confirmar o refutar estas acusaciones a partir del estudio de la campaña electoral de Vox en Twitter mediante un análisis cuantitativo y cualitativo de los tuits publicados entre el 24 de enero y el 12 de febrero de 2021.
Vox is a Spanish ultra-right party accused of having a populist discourse, spreading disinformation and encouraging hate speech through social media. The present research aims to confirm or refute these accusations based on the study of Vox's electoral campaign on Twitter through a quantitative and qualitative analysis of tweets published between January 24 and February 12, 2021.

2021
Grau en Periodisme [971]  
9.
117 p, 1.9 MB Audiències del segle XXI : noves maneres de conèixer-les i de complaure-les / Parayre Cañameras, Marc ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació acadèmica té com a objectiu conèixer quines són les audiències actuals del segle XXI i com els mitjans de comunicació, sobretot els diaris digitals, adapten o canvien els seus continguts i la seva narrativa per complaure-les. [...]
Esta investigación académica tiene como objetivo conocer cuáles son las audiencias actuales del siglo XXI y como los medios de comunicación, sobre todo los diarios digitales, adaptan o cambian sus contenidos y su narrativa para complacerlas. [...]
This academic research aims to know the results of the current 21st century audiences and how the media, especially digital newspapers, adapt or change their content and narrative to please them. To achieve this, interviews have been conducted with audience managers from five different media outlets of the country.

2021
Grau en Periodisme [971]  
10.
430 p, 5.7 MB La COVID-19 a l'hemicicle : estratègies per a l'espectacularització política. Anàlisi de les estratègies comunicatives dels partits polítics parlamentaris en la segona onada de la pandèmia a Espanya / Gairí Pallarés, Laia ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La política moderna està governada per la lògica de l'espectacle. En un context de crisi sanitària i econòmica tan greu com ñes la pandèmia per la COVID-19, és clau identificar la presència del fenomen d'espectacularització en els discursos polítics. [...]
La política moderna está gobernada por la lógica del espectáculo. En un contexto de crisis sanitaria y económica tan grave como es la pandema por la COVID-19, es clave identificar la presencia del fenómeno de espectacularización en los discursos políticos. [...]
Modern politics is governed by the logic of the show. In a context of health and economic crisis as severe as the COVID-19 pandemic, it is key to identify the presence of the phenomenon of spectacularization in political discourses. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  

Documentos de investigación : Encontrados 24 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales académicos Encontrados 8 registros  
1.
10 p, 184.5 KB Escriptura Periodística II [104989] / Gayà Morlà, Catalina ; Rabadán Perea, José Vicente ; Freijomil Seoane, Mariana Avelina Concepción ; Vall Karsunke, Antoni ; Cabello Hernández, Alberto ; Carrillo Pérez, Nereida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
- L'alumnat conèixerà la història i la teoria del Periodisme informatiu interpretatiu i dels gèneres de la qualitat periodística, en tots els suports en què es desenvolupin. - L'alumnat adquirirà coneixements rudimentaris de filosofia del llenguatge, retòrica, narratologia i estilística aplicats a l'anàlisi i l'escriptura dels gèneres informatius interpretatius. [...]
- The student will know the history and theory of interpretive informative journalism and the genres of journalistic quality, in all t - The student will acquire rudimentary knowledge of philosophy of language, rhetoric, - The student will develop critical thinking about the dominant paradigm in journalism t - The student will identify and characterize the journalistic genres in their use and will b - The student will be able to write in a solvent way interpretative informative texts and.
El estudiante conocerá la historia y la teoría del Periodismo informativo interpretativo y de los géneros de la calidad periodística, en todos los soportes en que se desarrollen. - El estudiante adquirirá conocimientos rudimentarios de filosofía del lenguaje, retórica, narratología y estilística aplicados al análisis y la escritura de los géneros informativos interpretativos. [...]

2022-23
Grau en Periodisme [1432]
3 documentos
2.
4 p, 125.5 KB Comunicació i Cultura Política [42441] / Carrillo Pérez, Nereida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Identificar la relació entre els mitjans de comunicació social i la cultura política. 2. Reconèixer el paper fonamental dels mitjans de comunicació en la configuració de l'opinió pública i els processos de socialització política. [...]
1. Identify the relationship between social media and political culture. 2. Recognize the fundamental role of media in shaping the public opinion and the political socialization processes. 3. Analyze and debate new phenomena related to communication and political culture. [...]
1. Identificar la relación entre los medios de comunicación social y la cultura política. 2. Reconocer el papel fundamental de los medios de comunicación en la configuración de la opinión pública y los procesos de socialización política. [...]

2022-23
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documentos
3.
4 p, 102.9 KB Treball de Final de Màster [44116] / Corominas, Maria 1961- ; Chillón Asensio, Lluís Albert ; Gallego Ayala, Joana ; Marín, Enric 1956- ; Soriano Clemente, Jaume 1965- ; Diez Jimenez, Mercè ; Ferre Pavia, Carme ; Gayà Morlà, Catalina ; Rizo Garcia, Marta ; Carrillo Pérez, Nereida ; Reales Guisado, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Realització d'un treball de recerca individual que sigui una aportació original en l'ambit científic de l'àrea de la comunicació.
Realization of an individual research work, contributing to the scientific field of the communication area, with innovative, original knowledge.
Realización de un trabajo de investigación individual que sea una aportación original en el ámbito científico del área de la comunicación.

2022-23
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documentos
4.
10 p, 181.3 KB Escriptura Periodística II [104989] / Gayà Morlà, Catalina ; Rabadán Perea, José Vicente ; Freijomil Seoane, Mariana Avelina Concepción ; Vall Karsunke, Antoni ; Cabello Hernández, Alberto ; Carrillo Pérez, Nereida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
- L'alumnat conèixerà la història i la teoria del Periodisme informatiu interpretatiu i dels gèneres de la qualitat periodística, en tots els suports en què es desenvolupin. - L'alumnat adquirirà coneixements rudimentaris de filosofia del llenguatge, retòrica, narratologia i estilística aplicats a l'anàlisi i l'escriptura dels gèneres informatius interpretatius. [...]
- The student will know the history and theory of interpretive informative journalism and the genres of journalistic quality, in all t - The student will acquire rudimentary knowledge of philosophy of language, rhetoric, - The student will develop critical thinking about the dominant paradigm in journalism t - The student will identify and characterize the journalistic genres in their use and will b - The student will be able to write in a solvent way interpretative informative texts and.
El estudiante conocerá la historia y la teoría del Periodismo informativo interpretativo y de los géneros de la calidad periodística, en todos los soportes en que se desarrollen. - El estudiante adquirirá conocimientos rudimentarios de filosofía del lenguaje, retórica, narratología y estilística aplicados al análisis y la escritura de los géneros informativos interpretativos. [...]

2021-22
Grau en Periodisme [1432]
3 documentos
5.
4 p, 125.7 KB Comunicació i Cultura Política [42441] / Carrillo Pérez, Nereida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Identificar la relació entre els mitjans de comunicació social i la cultura política. 2. Reconèixer el paper fonamental dels mitjans de comunicació en la configuració de l'opinió pública i els processos de socialització política. [...]
1. Identify the relationship between social media and political culture. 2. Recognize the fundamental role of media in shaping the public opinion and the political socialization processes. 3. Analyze and debate new phenomena related to communication and political culture. [...]
1. Identificar la relación entre los medios de comunicación social y la cultura política. 2. Reconocer el papel fundamental de los medios de comunicación en la configuración de la opinión pública y los procesos de socialización política. [...]

2021-22
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documentos
6.
4 p, 102.2 KB Treball de Final de Màster [44116] / Corominas, Maria 1961- ; Chillón Asensio, Lluís Albert ; Gallego Ayala, Joana ; Marín, Enric 1956- ; Soriano Clemente, Jaume 1965- ; Díez Jiménez, Mercè ; Ferré Pavia, Carme 1969- ; Vidal Castell, David ; Gayà Morlà, Catalina ; Carrillo Pérez, Nereida ; Reales Guisado, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Realització d'un treball de recerca individual que sigui una aportació original en l'ambit científic de l'àrea de la comunicació.
Realization of an individual research work, contributing to the scientific field of the communication area, with innovative, original knowledge.
Realización de un trabajo de investigación individual que sea una aportación original en el ámbito científico del área de la comunicación.

2021-22
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documentos
7.
3 p, 98.8 KB Treball de Final de Màster [44116] / Corominas, Maria 1961- ; Chillón Asensio, Lluís Albert ; Gallego Ayala, Joana ; Giró Martí, Francesc Xavier ; Marín, Enric 1956- ; Soriano Clemente, Jaume 1965- ; Díez Jiménez, Mercè ; Ferré Pavia, Carme 1969- ; Vidal Castell, David ; Gayà Morlà, Catalina ; Carrillo Pérez, Nereida ; Reales Guisado, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Realització d'un treball de recerca individual que sigui una aportació original en l'ambit científic de l'àrea de la comunicació.
Realización de un trabajo de investigación individual que sea una aportación original en el ámbito científico del área de la comunicación.

2020-21
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documentos
8.
4 p, 125.6 KB Comunicació i Cultura Política [42441] / Carrillo Pérez, Nereida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Identificar la relació entre els mitjans de comunicació social i la cultura política. 2. Reconèixer el paper fonamental dels mitjans de comunicació en la configuració de l'opinió pública i els processos de socialització política. [...]
1. Identificar la relación entre los medios de comunicación social y la cultura política. 2. Reconocer el papel fundamental de los medios de comunicación en la configuración de la opinión pública y los procesos de socialización política. [...]

2020-21
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.