Resultats globals: 22 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 12 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles, 4 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Materials de curs 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 84.3 KB Didàctica de la Música [40825] / Viladot Vallverdu, Laia ; Casals Ibáñez, Albert ; Duran Gisbert, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
· Apropiar-se de diferents teories i concepcions de l'aprenentatge com a eina per a l'anàlisi i reflexió de la pròpia tasca docent. · Comprendre els processos comunicatius que fan possible ensenyar i aprendre. [...]
2017-18
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga. [1381]  
2.
7 p, 92.8 KB Didàctica de la música I [102039] / Casals Ibáñez, Albert ; Pujol Corominas, Blanca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Comprendre els principis bàsics que fonamenten l'educació musical a les etapes d'Infantil i Primària 2. Conèixer i practicar els processos d'ensenyament-aprenentatge específics de l'àrea en les diferents etapes i cicles.
1. To know and understand the key principles that support music education in Early Childhood and Primary 2. To know and practise the music teaching-learning processes in the different educational stages and levels.
1. Comprender los principios básicos que fundamentan la educación musical en las etapas de Infantil y Primaria. 2. Conocer y practicar los procesos de enseñanza y aprendizaje específicos del área en las distintas etapas y ciclos.

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
5 p, 74.2 KB Didàctica de la música II [102038] / Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Coneixer i comprendre l'enfocament de la programacio de l'area en el marc curricular vigent: de les competencies a la programacio d'aula (continguts, objectius d'aprenentatge, criteris d'avaluacio, atencio a la diversitat). [...]
- To know and understand the approach to programme music within the current curriculum: from the competences to the classroom planning (objectives, contents, evaluation criteria, etc. ) - To know and develop appropriate class designs with respect to different educational realities - To reflect and learn the "know how to act" as a teacher through different ways of practice.
- Conocer y comprender el enfoque de la programación del área dentro del marco curricular vigente: de las competencias generales a la programación de aula (objetivos, contenidos, criterios de evaluación, etc. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
6 p, 91.1 KB Didàctica de la música I [102039] / Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Comprendre els principis bàsics que fonamenten l'educació musical a les etapes d'Infantil i Primària 2. Conèixer i practicar els processos d'ensenyament-aprenentatge específics de l'àrea en les diferents etapes i cicles.
1. To know and understand the key principles that support music education in Early Childhood and Primary 2. To know and practise the music teaching-learning processes in the different educational stages and levels.
1. Comprender los principios básicos que fundamentan la educación musical en las etapas de Infantil y Primaria. 2. Conocer y practicar los procesos de enseñanza y aprendizaje específicos del área en las distintas etapas y ciclos.

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
5.
5 p, 73.3 KB Didàctica de la música II [102038] / Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Coneixer i comprendre l'enfocament de la programacio de l'area en el marc curricular vigent: de les competencies a la programacio d'aula (continguts, objectius d'aprenentatge, criteris d'avaluacio, atencio a la diversitat). [...]
- To know and understand the approach to programme music within the current curriculum: from the competences to the classroom planning (objectives, contents, evaluation criteria, etc. ) - To know and develop appropriate class designs with respect to different educational realities - To reflect and learn the "know how to act" as a teacher through different ways of practice.
- Conocer y comprender el enfoque de la programación del área dentro del marco curricular vigente: de las competencias generales a la programación de aula (objetivos, contenidos, criterios de evaluación, etc. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
6.
6 p, 38.4 KB Didàctica de la música I [102039] / Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Conèixer els principis bàsics que fonamenten l'educació musical a l'Etapa Primària. 2. Conèixer i practicar els processos d'ensenyament-aprenentatge específics de l'àrea en els diferents cicles de l'Etapa.
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
7.
6 p, 198.4 KB Música y aprendizaje de lenguas en el marco competencial / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Suárez Vilagran, Maria del Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
En este contexto educativo actual, en que se potencia la interdisciplinariedad y se observa también la adquisición de competencias, observamos que el aprendizaje de lenguas puede ayudarse de la música en todos sus modos de expresión. [...]
2011  
8.
5 p, 107.5 KB Didàctica de la música I [102039] / Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Conèixer els principis bàsics que fonamenten l'educació musical a l'Etapa Primària. 2. Conèixer i practicar els processos d'ensenyament-aprenentatge específics de l'àrea en els diferents cicles de l'Etapa.
2014-15
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
9.
5 p, 13.2 KB Didàctica de la música I [102039] / Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Conèixer els principis bàsics que fonamenten l'educació musical a l'Etapa Primària Conèixer i practicar els processos d'ensenyament aprenentatge específics de l'àrea en els diferents cicles de l'Etapa.
2012-13
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
10.
5 p, 15.4 KB Projectes musicals en educació infantil [102008] / Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització L'assignatura mostrarà la relació de la música amb les altres àrees de coneixement i les possibilitats de treball a l'etapa infantil a partir de projectes globalitzadors. Objectius formatius - Conèixer la metodologia de treball per projectes a Infantil aplicat a la música i analitzar-ne exemples. [...]
2011-12
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  

Materials de curs : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
43 p, 757.3 KB Dansant aprenentatges : la creació de dansa a l’escola d’educació primària / Codina i Corrons, Mariona ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El meu Treball de Fi de Grau el centro en el paper que té i pot tenir la dansa dins l’escola d’educació primària i, en concret, en l’apartat de creació de dansa per part de l’alumnat. El treball consta de tres parts diferenciades on, primerament, s’analitza el marc teòric existent sobre dansa i, en concret, sobre dansa a l’escola. [...]
Mi Trabajo de Fin de Grado lo centro en el papel que tiene y puede tener la danza dentro de la escuela de educación primaria y, en concreto, en el apartado de creación de danza por parte del alumnado. [...]
I will base my final project on the role that dance has and may have in primary education schools and, specifically, in the field of dance creation by the students. The project is divided into three different parts in which, firstly, the existing theoretical field about dance and, specifically, about dance at school is studied. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2.
56 p, 1.5 MB Música i matemàtiques : “Disseny, implementació i anàlisi d’una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària” / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s’aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
3.
89 p, 2.7 MB Don Federico mató a su mujer i altres cançons de picar : un espai de construcció, negociació i apropiació de la cultura / Riera Martínez, Joanna ; Casals Ibáñez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
És un estudi qualitatiu sobre les cançons-joc de picar que succeeixen a l'hora del pati de les escoles en les quals es construeix i es transmet oralment tot un joc de gènere de rols negociats entre els participants. [...]
2013  
4.
63 p, 2.5 MB Emoció Annexió. Un programa d'educació emocional a través de les arts a l'etapa primària / Galiot Rodríguez, Carla ; Casals Ibáñez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball presenta el disseny, aplicació i anàlisi d'un programa d'activitats basat en les arts i en algunes teràpies, i enfocat a la manifestació de les emocions a l'aula de primària. L'objectiu del programa és que els alumnes es coneguin millor i adquireixin eines per a gestionar les emocions. [...]
2013
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
5.
331 p, 2.2 MB La Cançó amb text improvisat : disseny i experimentació d'una proposta interdisciplinària per a Primària / Casals Ibáñez, Albert ; Vilar, Mercè (dir.) ; Ayats, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió de la Música, Arts Plàstiques i l'Educació Corporal
La tesi es centra en l'anàlisi d'un producte cultural d'interès etnomusicològic -la cançó amb text improvisat- i en els usos que pot tenir a nivell d'educació primària. La recerca es circumscriu en el context català i té una clara orientació en el camp de la didàctica de la música. [...]
The thesis focuses on the analysis of a cultural product of ethnomusical interest - song with improvised lyrics - and its possible uses in primary education. The research is restricted to the Catalan context and is clearly orientated towards the field of music didactics. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

Articles 4 registres trobats  
1.
3 p, 154.3 KB Glosar : expresión, poética y canto / Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Pla Padrós, Gemma (CEIP Puig d Arques, de Cassà de la Selva (Girona).)
La utilización de la poesía oral improvisada como propuesta educativa es un fenómeno nuevo que está vinculado con su revalorización social. En los años ochenta, las escuelas de Primaria del País Vasco fueron pioneras revitalizando los bertsos y, en los noventa, las acciones educativas alrededor de este género tradicional se expandieron a otras comunidades. [...]
2012
Cuadernos de pedagogía, Vol. 423 (2012) , p. 61-63  
2.
20 p, 491.5 KB Poesia, música i escola : un triangle sonor / Bordons, Glòria (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
L’article parteix de tres idees fonamentals: a) la importància de l’oralitat, en l’educació general i en l’educació poètica i artística en concret; b) la necessitat d’educar de forma holística, més enllà de cada disciplina; i c) els forts lligams històrics entre cançó i poesia en l’àmbit de la didàctica. [...]
El artículo parte de tres ideas fundamentales: a) la importancia de la oralidad, en la educación en general y en la educación poética y artística en particular; b) la necesidad de educar de forma holística, más allá de cada disciplina; y c) los fuertes lazos históricos entre canción y poesía en el ámbito de la didáctica. [...]
L'article part de trois idées fondamentales: a) l'importance de l'oralité dans l'enseignement en général, et tout particulièrement dans celui de la poésie et de l'art ; b) la nécessité d'enseigner holistiquement, par delà chacune des disciplines ; et c) les liens historiques étroits entre la chanson et la poésie dans le domaine didactique. [...]
Three fundamental ideas are the starting point of this article: a) the importance in education, especially poetic and artistic education, of oral tradition; b) the need of educating in a holistic way, beyond each specific subject; and c) the strong historical ties between singing and poetry within the field of teaching. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 11-30  
3.
3 p, 78.3 KB Música i poesia, punts de trobada / Bordons, Glòria ; Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 7-9  
4.
20 p, 542.3 KB 'Corrandescola' : del cant a la improvisació poètica / Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Glosa o cançó improvisada és el nom d’una activitat comunicativa que es dóna en el si d’una comunitat i que es vehicula a través de versos improvisats que es canten sobre melodies d’arrel tradicional. [...]
Glosa o canción improvisada denomina una actividad comunicativa que tiene lugar dentro de una comunidad y que se vehicula mediante versos improvisados que se cantan sobre una melodía de raíz tradicional. [...]
La glosa ou chanson improvisée est une activité communicative qui se produit au sein d'une communauté et qui consiste à l’interprétation chantée de vers improvisés dont les mélodies sont de racine traditionnelle. [...]
Glosa or improvised son gis the name given to a communicative activity that takes place within a community and is channelled through improvised verses sung to tunes with traditional roots. The first part of the paper deals with the arrangement of the lyrics, music and performance of this musical poetic form in order to subsequently present the Corrandescola project. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 111-130  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 27.9 KB Más allá de la canción : propuestas musicales para la enseñanza-aprendizaje en clase de lengua extranjera / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 296-300  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.