Results overview: Found 71 records in 0.03 seconds.
Articles, 10 records found
Research literature, 25 records found
Course materials, 33 records found
Personal and institutional archives, 3 records found
Articles 10 records found  
1.
8 p, 418.1 KB Recorded dispersal of wild boar (sus scrofa) in northeast Spain : implications for disease-monitoring programs / Casas-Díaz, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Closa Sebastià, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Peris, A. (Oficina Tècnica de Parcs Naturals) ; Miño, A. (Oficina Tècnica de Parcs Naturals) ; Torrentó, J. (Oficina Tècnica de Parcs Naturals) ; Casanovas, R. (Generalitat de Catalunya. Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat) ; Marco Sánchez, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Lavín González, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Fernández Llario, Pedro (Universidad de Extremadura) ; Serrano Ferron, Emmanuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge)
The wild boar population in Spain has increased in recent decades due to a number of factors, including increased food availability, the abandonment of crops, as well as through hybridization with the domestic pig. [...]
2013 - 10.2461/wbp.2013.ibeun.3
Wildlife Biology in Practice, Vol. 9 Núm. 3 (2013)  
2.
11 p, 628.1 KB Effects of acepromazine on the stress response in Southern chamois (Rupicapra pyrenaica) captured by means of drive-nets / López-Olvera, Jorge Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Marco Sánchez, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Montané i Giralt, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Casas-Díaz, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Lavín González, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge)
This study was conducted to assess the stress response of Southern chamois (Rupicapra pyrenaica) to capture and physical restraint and the effects of acepromazine (a short-acting neuroleptic) on this response. [...]
2007
The Canadian Journal of Veterinary Research, Núm. 71 (2007)  
3.
12 p, 3.0 MB Double deficiency of Trex2 and DNase1L2 nucleases leads to accumulation of DNA in lingual cornifying keratinocytes without activating inflammatory responses / Manils, Joan (Universitat de Barcelona. Departament de Patologia i Terapèutica Experimental) ; Fischer, Heinz (Medical University of Vienna. Department of Dermatology) ; Climent, Joan (Universitat de Barcelona. Departament de Patologia i Terapèutica Experimental) ; Casas, Eduard (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; García-Martínez, Celia (Universitat de Barcelona. Departament de Patologia i Terapèutica Experimental) ; Bas, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Patologia i Terapèutica Experimental) ; Sukseree, Supawadee (Medical University of Vienna. Department of Dermatology) ; Vavouri, Tanya (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; Ciruela, Francisco (Universitat de Barcelona. Departament de Patologia i Terapèutica Experimental) ; de Anta, Josep Maria (Universitat de Barcelona. Departament de Patologia i Terapèutica Experimental) ; Tschachler, Erwin (Medical University of Vienna. Department of Dermatology) ; Eckhart, Leopold (Medical University of Vienna. Department of Dermatology) ; Soler, Concepció (Universitat de Barcelona. Departament de Patologia i Terapèutica Experimental) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The cornification of keratinocytes on the surface of skin and oral epithelia is associated with the degradation of nuclear DNA. The endonuclease DNase1L2 and the exonuclease Trex2 are expressed specifically in cornifying keratinocytes. [...]
2017 - 10.1038/s41598-017-12308-4
Scientifics reports, Vol. 7 (september 2017) , p. 1-12  
4.
11 p, 487.4 KB Management of a caseous lymphadenitis outbreak in a new Iberian ibex (Capra pyrenaica) stock reservoir / Colom-Cadena, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Velarde, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Salinas, Jesús ; Borge, Carmen ; García-Bocanegra, Ignacio ; Serrano Ferron, Emmanuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Gassó García, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Bach, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Casas-Díaz, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; López Olvera, Jorge R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Lavín González, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; León-Vizcaíno, Luís ; Mentaberre, Gregorio (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge)
In 2010, an Iberian ibex (Capra pyrenaica hispanica) stock reservoir was established for conservation purposes in north-eastern Spain. Eighteen ibexes were captured in the wild and housed in a 17 hectare enclosure. [...]
2014 - 10.1186/s13028-014-0083-x
Acta Veterinaria Scandinavica, Vol. 56 (december 2014)  
5.
10 p, 752.3 KB Genome data from a sixteenth century pig illuminate modern breed relationships / Ramírez, Óscar (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Burgos-Paz, William (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Casas, E (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Ballester Devis, Maria (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Bianco, E. (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Olalde, Iñigo (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Santpere, G. (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Novella Dalmau, Violeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Gut, M. (Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica) ; Lalueza-Fox, Carles (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Saña Seguí, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Pérez-Enciso, Miguel (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Ancient DNA (aDNA) provides direct evidence of historical events that have modeled the genome of modern individuals. In livestock, resolving the differences between the effects of initial domestication and of subsequent modern breeding is not straight forward without aDNA data. [...]
2014 - 10.1038/hdy.2014.81
Heredity, Vol. 114 (2015) , p. 175-184  
6.
3 p, 169.4 KB Border Disease Virus among Chamois, Spain / Marco Sánchez, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Rosell, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Cirurgia) ; Cabezón Ponsoda, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Mentaberre García, Gregorio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Casas Díaz, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Velarde, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Lavín González, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Approximately 3,000 Pyrenean chamois (Rupicapra pyrenaica pyrenaica) died in northeastern Spain during 2005–2007. Border disease virus infection was identified by reverse transcription–PCR and sequencing analysis. [...]
2009 - 10.3201/eid1503.081155
Emerging Infectious Diseases, Vol. 15 (3 2009) , p. 448-451  
7.
20 p, 1.7 MB Función y perfil profesional de los psicopedagogos : una perspectiva desde Cataluña / Roca Casas, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En Cataluña, al igual que en otras comunidades autónomas, las funciones de los nuevos profesores de Psicología y Pedagogía de la Educación Secundaria se han ido regulando desde 1995 por medio de las denominadas «normativas de curso» que año tras año ha ido publicando el departamento de Educación del Gobierno autónomo. [...]
Since 1995 onwards, in Catalonia and in other «comunidades autónomas», the responsibilities of the Secondary School new teachers of Psychology and Pedagogy, have become ruled by the called «course regulations». [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 159-178  
8.
2 p, 182.5 KB Acepromacina, un tranquil·litzant per a cabres salvatges / Casas Díaz, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animal)
El control i la gestió de les poblacions d'ungulats salvatges passa, molt sovint, per la realització d'operacions de captura dels animals i per la seva alliberació posteriorment. L'estrès provocat en el maneig i el trasllat pot provocar alteracions fisiològiques que es poden pal·liar amb l'ús de tranquil·litzants. [...]
2010
UAB divulga, Octubre 2010, p. 1-2  
9.
17 p, 323.1 KB Acerca de algunas versiones clásicas del Teorema de Riemann-Roch / Casas Alvero, E.
1977 - 10.5565/PUBLMAT_06177_04
Publicacions de la Secció de Matemàtiques, V. 6 (1977) p. 61-77  
10.
5 p, 335.3 KB L'ús d'animacions-TIC a la classe de biologia / Casas Serrate, Mª Elena (IES Miquel Martí i Pol (Roda de Ter)) ; García Rovira, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
Les animacions que trobem a les webs són un nou recurs didàctic del que disposem els ensenyants per promoure l'aprenentatge dels nostres alumnes. Però la seva eficàcia passa per saber quins són els aspectes del seu disseny que poden afavorir l'aprenentatge i quines són les millors maneres d'utilitzar-les a l'aula. [...]
2008
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 10 (2008) p. 28-32  

Research literature 25 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
179 p, 5.9 MB Human-chimpanzee co-existence in non-protected areas in Sierra Leone, West Africa / Garriga Anguera, Rosa M., autor. ; Marco Sánchez, Ignasi, supervisor acadèmic. ; Casas, Encarna, supervisor acadèmic. ; Humle, Tatyana, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals.
Les poblacions de ximpanzés (Pan troglodytes) afronten un greu risc d'extinció, i la principal amenaça mundial és la transformació de l'hàbitat cap a una agricultura de subsistència i comercial. [...]
Las poblaciones de chimpancés (Pan troglodytes) afrontan un grave riesgo de extinción, y la principal amenaza mundial es la transformación del hábitat hacia una agricultura de subsistencia y comercial. [...]
Wild chimpanzees (Pan troglodytes) populations are facing a serious risk of extinction and the main global threat is habitat conversion for subsistence and commercial agriculture. The western chimpanzee subspecies (Pan troglodytes verus) has been recently categorised as Critically Endangered by the IUCN red list because in the past 50 years its population has drastically reduced of more than 80% as a result of poaching, loss of habitat and habitat fragmentation due to human activities. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
470 p, 2.8 MB Estrategias didácticas en la supervisión de las prácticas profesionales en la formación de trabajadores sociales : un estudio en tres universidades de Santiago, Región Metropolitana – Chile / Godoy Ormazábal, Wendy Martiza de Lourdes, autor ; Roca i Casas, Enric, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La presente investigación analiza el proceso de supervisión en tres Escuelas de Trabajo Social, de la ciudad de Santiago de Chile. El interés de este estudio radica en valorar un ámbito de la docencia universitaria escasamente conocida que adquiere una nueva relevancia en un contexto universitario que transita, desde modelos centrados en la enseñanza hacia otros que ponen énfasis en el aprendizaje de los estudiantes. [...]
This piece of research analyzes the monitoring process in three Schools of Social Work, in the city of Santiago de Chile. The interest of this study lies in valuing a scarcely known field of university teaching which acquires a new relevance in a university context which goes through models focused on teaching to others that emphasize student learning. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
252 p, 3.5 MB Formas de adopción generadas en los profesores ante la práctica educativa de un currículum innovador / Gil Flores, Hugo Cristóbal, autor ; Roca i Casas, Enric, supervisor acadèmic ; Pàmies Rovira, Jordi, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El propósito de esta investigación fue identificar por una parte, cuáles son las formas de adopción a innovaciones de los profesores de Artes Visuales de la Universidad de Guadalajara, que permiten caracterizar su disposición al cambio; por otra parte, cuáles son las características sociodemográficas y laborales que determinan su disposición al cambio y su relación con la práctica educativa del currículum innovador. [...]
The purpose of this research was to identify the one hand, what forms of adoption innovations of teachers of Visual Arts at the University of Guadalajara, which can characterize their willingness to change are; on the other hand, what are the personal and occupational characteristics that determine their willingness to change and their relationship to educational practice innovative curriculum. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
263 p, 3.2 MB El proceso de construcción de la identidad profesional en alumnos universitarios / Meléndez Vizcarra, Dora, autor ; Roca i Casas, Enric, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Pineda i Herrero, Pilar, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Esta tesis profundizó en el conocimiento y la comprensión de los alumnos universitarios, de un programa educativo de la Universidad de Guadalajara (México), haciendo especial énfasis en el proceso de construcción de la identidad como docentes de lengua extranjera (inglés). [...]
This thesis went deep in the knowledge and comprehension of students of an academic program of the University of Guadalajara (Mexico), putting special emphasis in the process of construction of identity as teachers of a foreign language (English). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
5.
527 p, 4.9 MB La Dimensión didáctica en la construcción de la identidad docente en estudiantes en practicum / Ortiz López, Juan Eduardo, autor ; Roca i Casas, Enric, supervisor acadèmic ; Bertran, Marta, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Esta tesis tiene como propósito explorar las estrategias y técnicas didácticas dispuestas por estudiantes practicantes de pedagogía en inglés como lengua extranjera en prácticum y las razones detrás de sus elecciones. [...]
This thesis aims to explore the methodological strategies and techniques displayed by EFL student teachers in practicum and the reasons why they select them. The study follows an explanatory, sequential mixed-method approach where the first quantitative phase provided insights about the on-hands student-teachers performance in comparison to theory, and the second qualitative phase elucidated the power relationships that influence their performance and teacher identity construction. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
249 p, 1.8 MB Caracterización de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica : un estudio de la región del Biobío-Chile / Ulloa Becerra, Sergio Fernando ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Pàmies Rovira, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La investigación tuvo como propósito conocer las características de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica y de alta vulnerabilidad económica y social en la región del Bio-Bío-Chile. [...]
The purpose of the research was to know characteristics of headteachers in educational establishments with academic excellence and high social and economic vulnerability in Bío-Bío Region, Chile. It was investigated some variables such as education reform in the 1990s, pedagogical leadership, school management, educational leadership ideas, professional competences, school environment, and relationship between socioeconomic status and academic results that get students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
392 p, 2.0 MB Hacia un modelo de intervención para la inserción profesional de los profesores noveles en la Educación Municipalizada chilena / Peralta Valdés, Lina ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El impacto que produce la confrontación con la realidad escolar genera grandes dificultades y desafíos para los docentes noveles cuando inician su carrera, hecho que afecta tanto su autoestima como su imagen profesional. [...]
The impact produced by facing the reality of school generates great difficulties and challenges for new teachers at the beginning of their careers; this affects teacher's self-esteem and reputation. In international and national literature, there is an agreement regarding these difficulties and worries; some of them are related to emotions towards their new role, and others related to solving bureaucracy aspects of schools. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
743 p, 5.8 MB Llengua de signes i llengua escrita en la modalitat educativa bilingüe i en la intervenció amb l'infant sord / Sánchez Amat, Jordina ; Roca i Casas, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quer, Josep, 1965-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar el paper de la llengua de signes catalana (LSC) a l'aula d'agrupament de la modalitat educativa bilingüe intermodal, concretament en l'ensenyament/aprenentatge de la llengua escrita a primària, i en el context general català d'assessorament i atenció a l'infant amb sordesa, per proposar estratègies d'intervenció amb l'alumnat sord. [...]
The aim of this thesis is to study the role of Catalan sign language (LSC) in the small sign bilingual education class groups, in particular on teaching/learning written language in primary education, and in the general Catalan context of guidance and care for deaf children, in order to propose intervention strategies with deaf pupils. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
9.
70 p, 898.2 KB La narrativa breu de Maria Aurèlia Capmany : la responsabilitat de l'ésser / Casas Cortada, Elena ; Campillo, Maria, 1953- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Maria Aurèlia Capmany és una figura destacada de la literatura catalana de postguerra en els seus vessants de dramaturga i novel·lista, sobretot per la seva dedicació i vocació professionals malgrat les circumstàncies. [...]
2016  
10.
372 p, 2.4 MB Troubling "race" and power in preschool : an ethnographic study of "race" and identity discourses circulating in a culturally diverse primary school in South Africa / Murray, Jaclyn ; Roca i Casas, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El present estudi etnogràfic explora les complexitats de com els nens d'edats compreses entre cinc/sis anys construeixen i exploren les seves identitats racials durant la seva etapa educativa infantil en la Sudàfrica post-apartheid. [...]
This ethnographic study explores the complexities of how young children aged five to six years construct and perform their 'race' identities in early schooling in post-apartheid South Africa. Set within the broad framework of transformation and integration within the education system, official, formal and informal discourses of diversity, difference and identity are examined in order to understand how dominant ideological and discursive frameworks serve to structure social categories and imbue them with power. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Research literature : 25 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Course materials 33 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 103.4 KB Rotatori Salut Pública [102681] / Accensi Alemany, Francesc ; Abarca Salat, Maria Lourdes ; Domingo Álvarez, Mariano ; Marco Valle, Alberto ; Segalés Coma, Joaquim ; Majó Masferrer, Natàlia ; Casas Díaz, Encarna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Aquesta assignatura té un caràcter fonamentalment "professionalitzador", raó per la qual es dissenya i organitza per a que els estudiants de Grau de Veterinària tinguin l'oportunitat d'introduir-se en el context de la professió veterinària, la qual té múltiples àmbits d'especialització. [...]
Curricularmente, esta asignatura tiene un carácter fundamentalmente "profesionalizador", razón por la cual se diseña y organiza para que los estudiantes de Grado de Veterinaria tengan la oportunidad de introducirse en el contexto de la profesión veterinaria, la cual tiene múltiples ámbitos de especialización. [...]

2019-20
Grau en Veterinària [955]
3 documents
2.
3 p, 1.2 MB El sistema educatiu i les funcions del psicopedagog [23226] / Roca Casas,Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2002-03
Llicenciat en Psicopedagogia [85]  
3.
11 p, 103.2 KB Formació Psicopedagògica i Social [42089] / Roca Casas, Enric ; García Gracia, Maribel ; Merino Pareja, Rafael ; Monereo Font, Carlos ; Troiano Gomà, Helena ; Henao Agudelo, Claudia Lizet ; Ramirez Serrano, Juan Ramon ; Burriel Manzanares, Francesca ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Donada Colomer, Susana ; González Parera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
General objectives: To understand the current educational system and its social and historical evolution, especially regarding to secondary schooling To analyse different educational policies and the impact of educational reforms on educational and social inequalities. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
4.
5 p, 74.3 KB Rotatori Salut Pública [102681] / López Béjar, Manel ; Abarca Salat, Maria Lourdes ; Domingo Álvarez, Mariano ; Marco Valle, Alberto ; Segalés Coma, Joaquim ; Majó Masferrer, Natalia ; Casas Díaz, Encarna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Aquesta assignatura té un caràcter fonamentalment "professionalitzador", raó per la qual es dissenya i organitza per a que els estudiants de Grau de Veterinària tinguin l'oportunitat d'introduir-se en el context de la professió veterinària, la qual té múltiples àmbits d'especialització. [...]
2018-19
Grau en Veterinària [955]  
5.
11 p, 102.2 KB Formació Psicopedagògica i Social [42089] / Roca Casas, Enric ; García Gracia, Maribel ; Merino Pareja, Rafael ; Monereo Font, Carlos ; Martinez Fernandez, J. Reinaldo ; Ramirez Serrano, Juan Ramon ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; González Parera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]

2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
6.
6 p, 89.5 KB Orientació i Intervenció Psicopedagògiques a l'Educació Secundària [42978] / Roca Casas, Enric ; Gaspar Pellin, Maria del Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius d'aquest mòdul són: 1. - Identificar i explicar les necessitats tutorials i d'orientació en els àmbits personal, acadèmic i professional / vocacional de l'alumnat. 2. - Dissenyar i desenvolupar plans, programes i accions d'orientació personal, acadèmica i professional. [...]
Objectives and contextualization The objetives of this module are: 1. Identify and explain the requirements of the tutorials and guide candidates in personal, academic and professional / vocational areas. [...]
Los objetivos de este módulo son: 1. - Identificar y explicar las necesidades tutoriales y de orientación en los ámbitos personal, académico y profesional / vocacional del alumnado. 2. - Diseñar y desarrollar planes, programas y acciones de orientación personal, académica y profesional. [...]

2017-18
Màster Universitari en Psicopedagogia [1168]
3 documents
7.
10 p, 99.9 KB Formació Psicopedagògica i Social [42089] / Roca Casas, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]

2016-17
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [930]
3 documents
8.
6 p, 89.4 KB Orientació i Intervenció Psicopedagògiques a l'Educació Secundària [42978] / Roca Casas, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius d'aquest mòdul són: 1. - Identificar i explicar les necessitats tutorials i d'orientació en els àmbits personal, acadèmic i professional / vocacional de l'alumnat. 2. - Dissenyar i desenvolupar plans, programes i accions d'orientació personal, acadèmica i professional. [...]
Objectives and contextualization The objetives of this module are: 1. Identify and explain the requirements of the tutorials and guide candidates in personal, academic and professional / vocational areas. [...]
Los objetivos de este módulo son: 1. - Identificar y explicar las necesidades tutoriales y de orientación en los ámbitos personal, académico y profesional / vocacional del alumnado. 2. - Diseñar y desarrollar planes, programas y acciones de orientación personal, académica y profesional. [...]

2016-17
Psicopedagogia [1168]
3 documents
9.
9 p, 335.7 KB Psicopedagogia a les Organitzacions [42979] / Roca Casas, Enric ; Gaspar Pellin, Maria del Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul Psicopedagogia a les Organitzacions té tres característiques bàsiques que defineixen el seu disseny: 1. El primer que cal destacar és que es tracta d'un mòdul de caire optatiu. 2. Es focalitza en la perspectiva interna o institucional de les organitzacions educatives i laborals, per això és imprescindible tenir un coneixement mínim sobre l'estructura, finalitats, dinàmiques i relacions que s'estableixen en les institucions educatives i en les organitzacions. [...]
El módulo Psicopedagogía en las Organizaciones tiene tres características básicas que definen su diseño: 1. Lo primero que hay que destacar es que se trata de un módulo de carácter optativo. 2. [...]

2015-16
Psicopedagogia [1168]
2 documents
10.
7 p, 461.8 KB Orientació i Intervenció Psicopedagògiques a l'Educació Secundària [42978] / Roca Casas, Enric ; Gaspar Pellin, Maria del Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius d'aquest mòdul són: 1. - Identificar i explicar les necessitats tutorials i d'orientació en els àmbits personal, acadèmic i professional / vocacional de l'alumnat. 2. - Dissenyar i desenvolupar plans, programes i accions d'orientació personal, acadèmica i professional. [...]
Los objetivos de este módulo son: 1. - Identificar y explicar las necesidades tutoriales y de orientación en los ámbitos personal, académico y profesional / vocacional del alumnado. 2. - Diseñar y desarrollar planes, programas y acciones de orientación personal, académica y profesional. [...]

2015-16
Psicopedagogia [1168]
2 documents

Course materials : 33 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Personal and institutional archives 3 records found  
1.
1527x1064, 188.8 KB Lo monjo negre / Cassadó, Joaquim ; Soler i Hubert, Frederic ; Soler de las Casas, Ernest ; Societat del Gran Teatre del Liceu
19XX
4 documents
2.
1283x1064, 233.3 KB Lo monjo negre / Cassadó, Joaquim ; Soler i Hubert, Frederic ; Soler de las Casas, Ernest ; Vilomara i Virgili, Maurici, 1848-1930 ; Castells, Josep ; Societat del Gran Teatre del Liceu
1920
8 documents
3.
2 p, 241.8 KB Carta mecanografiada d'Emilio Casas a José Agustín Goytisolo / Casas, Emilio
1994 , 1994  
 UAB restricted access

See also: similar author names
1 Casas, Eduard
1 Casas, Eduard
1 Casas, Emilio
1 Casas, Encarna
1 Casas, Encarna,
2 Casas, Encarnación
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.