Resultats globals: 108 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 21 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Materials acadèmics, 77 registres trobats
Articles 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 1022.4 KB Efficacy of a Contextualized Measurement of Life Satisfaction : A Pilot Study on the Assessment of Progress in Eating Disorder Therapy / Aymerich, Maria (Universitat de Girona. Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida) ; Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Eating disorders strongly affect psychological distress and its perception. However, most of the existing instruments for assessing life satisfaction rely on a point-estimation method that is biased due to the circumstantial conditions around the time of assessment. [...]
2022 - 10.3390/ijerph192114452
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (november 2022)  
2.
7 p, 278.1 KB Satisfacción, salud y estrés laboral del profesorado universitario según su situación contractual / Cladellas, Ramon ; Castelló i Tarrida, Antoni ; Parrado Romero, Eva
Objetivo Analizar los efectos de la estabilidad contractual de los profesores universitarios en las dimensiones psicosociales de satisfacción, salud y estrés. Método Estudio descriptivo cuasi-experimental, tomando como muestra a 145 profesores de siete universidades públicas catalanas. [...]
Objective There's a lot of literature about teachers' work conditions and the effects of such conditions on them. The goal of this research focuses on the analysis of the effects derived from the type of labour relationship with the University on the psycho-social dimensions of satisfaction, stress and perceived health. [...]

2018 - 10.15446/rsap.v20n1.53569
Revista de Salud Pública, Vol. 20 Núm. 1 (2018) , p. 53-59  
3.
23 p, 4.0 MB Assessment of implicit interests through an unobtrusive computer task. Their relations with career decision, anxiety, and personality traits / Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Adolescence is a period where youngsters still do not know much about themselves. That makes some decisions, like those concerning vocational elections, a complicated issue that has important consequences for their life. [...]
2021 - 10.3390/ijerph182312366
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 Núm. 23 (12-1 2021) , p. 12366  
4.
2 p, 558.2 KB Ansietat juvenil : noves eines per a la indecisió vocacional / Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'adolescència es caracteritza per ser una etapa amb preses de decisions que poden tenir efectes a llarg termini i conseqüències en la salut mental. Un dels casos més il·lustratius és la decisió dels estudis posteriors a l'ESO i estudis superiors. [...]
La adolescencia se caracteriza por ser una etapa con tomas de decisiones que pueden tener efectos a largo plazo y consecuencias en la salud mental. Uno de los casos más ilustrativos es la decisión de los estudios posteriores a la ESO y estudios superiores. [...]
Adolescence is characterized by being a stage with decision-making with possible long-term effects and consequences on mental health, the most common case being the decision of post-high school education. [...]

2022
UAB divulga, Gener 2022
3 documents
5.
10 p, 980.7 KB El papel de las estructuras de conocimiento en la excelencia adulta. Aproximación desde el funcionamiento experto / Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Limonero García, Joaquim T. (Joaquim Timoteo) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El rendimiento adulto de personas con diagnóstico de alta capacidad es un campo que ha sido poco investigado. Los resultados existentes indican que la excelencia se presenta en proporciones mucho menores que los casos con alta capacidad detectados durante la infancia/juventud, siendo relativamente pocos los casos de alta capacidad entre las personas que han generado productos de excelencia. [...]
Adult performance of high ability individuals has seldom been researched. Current results suggest that adult excellence occurs at lower rates than high ability individuals identified in their infancy or youth, with few cases of high intellectual abilities among adults that yield excellence products. [...]

2019 - 10.3916/C60-2019-05
Comunicar, 2019
2 documents
6.
9 p, 314.4 KB Stability of measure in high intellectual ability : preliminary results / Sastre i Riba, Sylvia (Universidad de La Rioja. Departamento de Ciencias de la Educación) ; Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fonseca Pedrero, Eduardo (Universidad de La Rioja)
Despite there having been improvements in efficiency and ease on test scoring for individuals with high intellectual ability, the stability of these scores is not assured. The main objective of our research is a preliminary detection of variations in test scores from a group of children that were identified as having HIA. [...]
A pesar de que ha habido mejoras en la eficiencia y facilidad en las puntuaciones de los tests para medir a alumnos de alta capacidad inte-lectual (ACI), no obstante la estabilidad de las puntuaciones no está asegu-rada. [...]

2018 - 10.6018/analesps.34.3.315181
Anales de psicología, Vol. 34, núm. 3 (2018) , p. 510-518  
7.
25 p, 572.7 KB Gestión directiva y clima organizacional en la educación de personas en Chile / Sagredo Lillo, Emilio (Universidad Católica de la Santísima Concepción) ; Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
El clima organizacional percibido en contextos educativos y la gestión desarrollada para aportar al ambiente institucional son clave para el desarrollo del proceso aprendizaje-enseñanza. Este tema se ha investigado en educación, pero no se ha encontrado evidencia de él en la educación para personas jóvenes y adultas, población relevante para el desarrollo social y económico del país. [...]
2019 - 10.15517/aie.v19i2.36895
Actualidades Investigativas en Educación, Vol. 19, núm. 2 (2019) , p. 1-23  
8.
18 p, 151.7 KB Bases intelectuales de la excepcionalidad : un esquema integrador / Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se realiza una descripción de la excepcionalidad intelectual que se deriva de los enfoques actuales del la inteligencia y el funcionamiento cognitivo. Dicho marco teórico diverge de la clásica fundamentación psicométrica de la superdotación y el talento, a pesar de que permite explicar el conjunto completo de fenómenos descritos en la literatura sobre altas capacidades. [...]
This paper provides a description of intellectual exceptionality derived from current views of intelligence and cognitive functioning. Such a theoretical framework differs from the classic psychometric foundations of giftedness and talent, although it coherently explains the full set of phenomena described in high abilities literature. [...]

2008
Revista española de pedagogía, Vol. 66 Núm. 240 (Mayo-Agosto 2008) , p. 203-220  
9.
17 p, 213.0 KB Percepción del aprendizaje, procedimientos de evaluación y uso de la tecnología PowerPoint en la formación universitaria de medicina / Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Objeto: Verificar si la percepción del proceso de aprendizaje, según se oriente a la comprensión o al recuerdo, está asociada a los procedimientos de tecnología docente empleados y de evaluación del mismo. [...]
Purpose: Test whether how professors represent the learning process (understanding-oriented or recall-oriented) is connected to the evaluation procedures and to the use of teaching technology. Design/methodology: 63 students produced 315 records referred to the compulsory courses belonging to the second year of the Medicine grade. [...]

2017 - 10.3926/ic.814
Intangible Capital, Vol. 13, núm. 2 (2017) , p. 302-318  
10.
6 p, 191.3 KB Estrategias de enriquecimiento del currículum para alumnos y alumnas superdotados / Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los alumnos superdotados y talentosos han pasado a ser considerados grupos con necesidades educativas especiales. Este hecho ha venido propiciado, por una parte, por la divulgación y popularización de los términos, no siempre exenta de algunas mitificaciones o generalizaciones excesivas. [...]
1995
Aula de innovación educativa, Vol. 45 (1995) , p. 19-26  

Articles : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
3.1 MB La comunicación paraverbal de los entrenadores de selecciones catalanas infantiles de baloncesto. Una investigación mixed methods / Yuste Martínez, Mónica ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir.
Aquesta investigació neix de l'interès per la comunicació paraverbal en l'àmbit esportiu, i més concretament al bàsquet. El que es pretén és conèixer i analitzar aquesta comunicació (dels entrenadors de bàsquet formatiu i de seleccions), així com valorar si hi ha un sistema de categories generalitzable i si la comunicació varia en funció del gènere. [...]
Esta investigación nace del interés por la comunicación paraverbal en el ámbito deportivo, y más concretamente en el baloncesto. Lo que se pretende es conocer y analizar dicha comunicación (de los entrenadores de baloncesto formativo y de selecciones), así como valorar si existe un sistema de categorías generalizable y si la comunicación varía en función del género. [...]
This investigation was started due to the interest in paraverbal communication on the sports field, and more specifically referring to basketball. The objective is to increase the knowledge and analysis on this communication (on youth basketball coaches and basketball teams), as well as to assess if there is a general category system and whether communication varies according to genre. [...]

2023  
2.
127 p, 1.8 MB Pensamiento docente y efectos de la tecnología PowerPoint sobre el aprendizaje / Chávez Herting, David ; Cladellas, Ramon ; Castelló i Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
PowerPoint es una de las herramientas tecnológicas más utilizadas en contextos educativos, pero, aunque se ha estudiado mucho respecto a su posible efectividad pedagógica, poco se sabe en relación a las diferencias en los patrones de uso por parte de los profesores de diversas disciplinas. [...]
2019 (Pensamiento docente y efectos de la tecnología PowerPoint sobre el aprendizaje)  
3.
163 p, 1.5 MB Psychological effects of "Gossip girl", "Game of thrones" and "Breaking bad" on the lebanese audience / Abi-Khalil, Tamara Noelle Alicia ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
This research investigates the psychological effects of American television series on the Lebanese audience. The research was split into two studies: the first study was a quantitative analysis of the theories of identification and social learning, applied on a Lebanese female audience who watched the series Gossip Girl and Game of Thrones. [...]
2019 (Psychological effects of "Gossip girl", "Game of thrones" and "Breaking bad" on the lebanese audience)  
4.
235 p, 2.6 MB Redes conceptuales en el discurso : una propuesta con enfoque metodológico en el análisis del discurso político / Muñoz Falconi, Giovanna ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El discurso político es una fuente importante de información dentro del ámbito social y político, por ello los investigadores e investigadoras de las ciencias sociales, en las últimas décadas, lo han situado como un objeto de estudio determinante para entender la sociedad y sus dinámicas. [...]
Political discourse is an important source of information within the social and political sphere. For that reason researchers of social sciences, in the last decades, have placed it as an object of decisive study to understand society and its dynamics. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
208 p, 2.8 MB Relaciones entre gestión organizacional y percepción del compromiso, motivación y satisfacción de estudiantes y docentes de Centros educativos de adultos de la Región del Biobío Chile / Sagredo Lillo, Emilio José ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El clima organizacional percibido en contextos educativos y la gestión desarrollada para aportar al ambiente institucional, son fundamentales para el desarrollo del proceso aprendizaje-enseñanza. Este tema se ha investigado en educación, pero no se ha encontrado evidencia de ello en educación para jóvenes y adultos. [...]
The organizational environment perceived in educational contexts and the management developed to contribute to the institutional environment are fundamental for the development of the learning-teaching process. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
6.
266 p, 2.5 MB Percepció interpersonal i interacció social dels adolescents / Pujol Homs, Montse ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Aquesta investigació es basa en les interaccions que es produeixen entre el desenvolupament sòcio-emocional i el desenvolupament intel·lectual dels adolescents, posant èmfasi en dimensions cognitives diferencials que tenen forta transcendència en les relacions interpersonals La mostra d'aquest estudi està formada per 2208 adolescents amb edats entre 12 i 16 anys, corresponents a 10 centres de la província de Barcelona. [...]
The research is aimed to the interactions between social-emotional and intellectual developments in teenagers, focussing the cognitive dimensions that heavily influence inter-personal relationships. 2208 adolescents, 12 to 16 years-old, are the sample examined in this work. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
7.
212 p, 2.5 MB Inteligencia, conducta adaptativa y calidad de vida : interacciones explicativas de la discapacidad intelectual y la intervención optimizadora / Carrillo Marcos, Miquel ; Jurado de los Santos, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La consideración actual de la discapacidad intelectual incluye los constructos de inteligencia, conducta adaptativa y calidad de vida. Sin embargo, el constructo de la inteligencia ha sido relegado, frente a los otros, debido a la imposibilidad de tomar otros referentes de medida de inteligencia, además del coeficiente intelectual, y de la asequibilidad terapéutica que proporcionan tanto el constructo de la conducta adaptativa como el de la calidad de vida a la hora de realizar un diagnóstico y diseñar una intervención. [...]
Current depictions of intellectual disability normally merge the constructs of intelligence, adaptative behaviour and life quality. This notwithstanding, intelligence construct has been set behind because of the limited use of intellectual quotient for intervention purposes, opposed to the ease provided by adaptative behaviour an quality of life when diagnosing and designing an intervention plan. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
8.
129 p, 8.7 MB Optimització del rendiment intel·lectual mitjançant instrucció informatitzada / Tesouro i Cid, Montserrat ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documents
9.
87 p, 423.9 KB Efectes sobre la creativitat del canvi de sistema educatiu : contrast entre EGB i ESO / Figueres i Grassiot, Rosa ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquesta tesi es va desenvolupar per poder demostrar que la creativitat en tant que component de la intel·ligència no es pot ensenyar, però sí que podem interactuar-hi tant per estimular-la, com per reprimir-la, especialment en l'entorn escolar. [...]
The aim of this thesis is to demonstrate that creativity, as an intellectual trait, can not be taught but can be stimulated or repressed interacting with school activities. The sample is composed of Public School pupils belonging to the same social and economical conditions, half of which is obtained from a 2nd course (ESO) from an IES, and the other half from 8th grade (EGB) from two different schools. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
2 documents
10.
60 p, 8.1 MB Modelización de procesos cognitivos implicados en la solución de laberintos : una propuesta orientada a la simulación por ordenador / Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació) ; Estaún Ferrer, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
8 documents

Materials acadèmics 77 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 105.1 KB Intel·ligència i Processos Cognitius [102597] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El coneixement de la manera en què les persones produeixen i utilitzen representacions és la base explicativa de l'activitat mental humana. Un conjunt de grans processos (com l'aprenentatge, la comprensió, el raonament o la presa de decisions) es fonamenten en representacions i operacions sobre les mateixes. [...]
Knowledge about the way people create asnd operate with representations is the basis for explaning human mental activity. A number of large processes (such as learning, comprehension, resoning or decision making) sustain on representations and operations involving representations. [...]
El conocimiento de la manera en que las personas producen y utilizan representaciones es la base explicativa de la actividad mental humana. Un conjunto de grandes procesos (como el aprendizaje, la comprensión, el razonamiento o la toma de decisiones) se fundamentan en representaciones y operaciones sobre las mismas. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
2.
6 p, 110.4 KB Psicologia Evolutiva II [102549] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Arozarena Cañamares, Esther ; Muro Rodriguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos de canvi en els àmbits de socialització, desenvolupament emocional, cognitiu, d'identitat i de valors, des d'una perspectiva temporal . [...]
Contextualization The main objective of the subject is to provide theoretical and practical knowledge about the cyclical processes (of stabilization and change) in the fields of socialization, emotional, affective-sexual development, identity and moral values. [...]
Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
5 p, 104.5 KB Comunicació i llenguatge oral en l'escola inclusiva [101688] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Conèixer les interaccions comunicatives que s'esdevenen en el sí d'una aula 2. Relacionar conceptes relatius a la comunicació en el context de l'aula inclusiva 3. Dissenyar estratègies per optimitzar les interaccions comunicatives a l'aula 4. [...]
1. Knowing the communicative interations that take place within the classroom. 2. Setting up the concepts concerning communication in the context of the inclussive classroom. 3. Designing strategies oriented to communicative interactions improvement. [...]
1. Conocer las interacciones comunicativas que ocurren dentro del aula. 2. Relacionar los conceptos relativos a la comunicación con el contexto del aula inclusiva. 3. Diseñar estrategias para optimizar las interacciones comunicativas en el aula. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
4.
8 p, 118.4 KB Psicologia Evolutiva I [102575] / Cladellas, Ramon ; Castelló i Tarrida, Antoni ; Padrós Castells, Marta ; Vega Martinez, Antonio ; Peralta Serrano, Alicia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El programa de Psicologia Evolutiva I aporta una introducció clara i simplificada de diferents interpretacions dels canvis i transformacions psicològiques que ocorren en les persones durant la seva vida. [...]
The Developmental Psychology programme provides a clear and simplified introduction to distinct interpretations of the changes and psychological transformations that occur in people during their life. [...]
El programa de Psicología Evolutiva I aporta una introducción clara y simplificada de diferentes interpretacione s de los cambios y transformaciones psicológicas que ocurren en las personas a lo largo de su vida. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
5 p, 105.2 KB Comunicació i llenguatge oral en l'escola inclusiva [101688] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Conèixer les interaccions comunicatives que s'esdevenen en el sí d'una aula 2. Relacionar conceptes relatius a la comunicació en el context de l'aula inclusiva 3. Dissenyar estratègies per optimitzar les interaccions comunicatives a l'aula 4. [...]
1. Knowing the communicative interations that take place within the classroom. 2. Setting up the concepts concerning communication in the context of the inclussive classroom. 3. Designing strategies oriented to communicative interactions improvement. [...]
1. Conocer las interacciones comunicativas que ocurren dentro del aula. 2. Relacionar los conceptos relativos a la comunicación con el contexto del aula inclusiva. 3. Diseñar estrategias para optimizar las interacciones comunicativas en el aula. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
6.
5 p, 106.3 KB Psicologia evolutiva I: infància [101728] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
- Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la pre-adolescència - Determinar les principals fites que s'assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament. [...]
- Knowing the general lines of human development from birth to pre-adolescence. - Determining the main milestones in the developmental process. - Knowing the processes involved in the development in a variety of sociocultural contexts.
- Conocer las líneas generales de desarrollo humano desde el nacimiento hasta la pre-adolescencia. - Determinar los principales hitos que se alcanzan en las distintas etapas del desarrollo. - Conocer los procesos implicados en el desarrollo en distintos contextos socioculturales.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
7.
5 p, 105.5 KB Intel·ligència i Processos Cognitius [102597] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El coneixement de la manera en què les persones produeixen i utilitzen representacions és la base explicativa de l'activitat mental humana. Un conjunt de grans processos (com l'aprenentatge, la comprensió, el raonament o la presa de decisions) es fonamenten en representacions i operacions sobre les mateixes. [...]
Knowledge about the way people create asnd operate with representations is the basis for explaning human mental activity. A number of large processes (such as learning, comprehension, resoning or decision making) sustain on representations and operations involving representations. [...]
El conocimiento de la manera en que las personas producen y utilizan representaciones es la base explicativa de la actividad mental humana. Un conjunto de grandes procesos (como el aprendizaje, la comprensión, el razonamiento o la toma de decisiones) se fundamentan en representaciones y operaciones sobre las mismas. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
8.
6 p, 111.9 KB Psicologia Evolutiva II [102549] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Cladellas, Ramon ; Arozarena Cañamares, Maria Esther ; Muro Rodríguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos de canvi en els àmbits de socialització, desenvolupament emocional, cognitiu, d'identitat i de valors, des d'una perspectiva temporal . [...]
Contextualization The main objective of the subject is to provide theoretical and practical knowledge about the cyclical processes (of stabilization and change) in the fields of socialization, emotional, affective-sexual development, identity and moral values. [...]
Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
2 p, 1.2 MB Psicologia de l'educació, de la intel·ligència humana i artificial [5077] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1990-91
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
2 p, 1.3 MB Psicologia escolar [4378] / Monereo, C. ; Castelló i Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1990-91
Llicenciat en Psicologia [444]  

Materials acadèmics : 77 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.