Resultats globals: 115 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 36 registres trobats
Llibres i col·leccions, 19 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Materials didàctics, 9 registres trobats
Materials acadèmics, 39 registres trobats
Articles 36 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
29 p, 579.8 KB Changes in the University Research Approach: Challenges for Academics' Scientific Productivity / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
In a society dominated by the value of knowledge, university research becomes a key element in its development. This study aims to analyse academics' perceptions of the new university approach that focuses on research and the consequences that it produces. [...]
Springer 2019 - 10.1057/s41307-018-0101-0
Higher education policy, Vol. 32 Núm. 4 (2019) , p. 681-699  
2.
36 p, 402.3 KB Factors that hinder access to and persistence in post-compulsory education: a challenge for vulnerable groups in Spain / Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Post-compulsory education constitutes a stage of heightened vulnerability for certain young people who face conditions of inequality. Young people with disabilities or from socio-economically disadvantaged backgrounds, immigrants, Romani, and women are the primary vulnerable groups in Spain. [...]
2019 - 10.1080/13596748.2019.1654680
Research in Post-Compulsory Education, Vol. 24 Núm. 4 (2019) , p. 401-423  
3.
The Intergenerational climate of Spanish university research / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Calatayud, Amparo (Universitat de València) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
The knowledge economy has transformed society and the university environment, which has moved towards the market model. The profound changes produced under this new model have had implications for institutional functions, especially research. [...]
Taylor & Francis, 2023 - 10.1080/03075079.2023.2211088
Studies in Higher Education, Vol. 48 Núm. 11 (2023) , p. 1696-1707  
4.
3 p, 713.5 KB L'Observatori per a la qualitat de l'equitat en educació superior : una iniciativa liderada des de la UAB / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Les polítiques d'igualtat en educació superior busquen desenvolupar contextos universitaris on els diferents col·lectius quedin lliures d'etiquetes com a 'vulnerables'. La Universitat Autònoma de Barcelona lidera el projecte Erasmus+ de la Comissió Europea denominat ORACLE, un projecte que busca la inclusió educativa de totes les comunitats que formen part de les universitats iberoamericanes. [...]
Las políticas de equidad en educación superior buscan desarrollar contextos universitarios donde los diferentes colectivos queden libres de etiquetas como 'vulnerables'. La Universitat Autònoma de Barcelona lidera el proyecto Erasmus+ de la Comisión Europea denominado ORACLE, un proyecto que busca la inclusión educativa de todas las comunidades que forman parte de las universidades iberoamericanas. [...]

2021
UAB divulga, Juny 2021
2 documents
5.
13 p, 569.4 KB Retos en las funciones de la universidad en la sociedad del conocimiento / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mentado, Trinidad (Universitat de Barcelona)
Desde hace años la universidad está en permanente proceso de revisión y cambio para adaptarse a las demandas del entorno. Nuestro objetivo es hacer una revisión de los retos que cada una de las funciones de la universidad debe atender para dar respuesta a las exigencias del momento. [...]
For years, the university has been in a permanent process of revision and change to adapt to the demands of the environment. Our goal is to review the challenges that each function of the university must meet to respond to the demands of the context. [...]

2019 - 10.20420/ElGuiniguada.2019.263
El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, Núm. 28 (2019) , p. 19-30  
6.
23 p, 447.2 KB Estrategias para Mejorar la Visibilidad de las Mujeres Directivas en las Instituciones Educativas / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente artículo se plantea como objetivo identificar las estrategias y recursos que facilitan la visibilidad de las mujeres que asumen la dirección de los centros educativos no universitarios. [...]
This article has the goal to identify the strategies and resources that promote the visibility of women that management educational center. It consists on a qualitative study in which four discussion groups has been used, 38 women managers from three different educational contexts (formal education system, education system administration and non-formal education) have taken part of the process of identification, design and creation of strategies for the improve and increment of the leader's visibility in the education sector. [...]

2018 - 10.17583/ijelm.2018.2876
International journal of educational leadership and management - IJELM, Vol. 6 Núm. 1 (January 2018) , p. 76-95  
7.
13 p, 960.5 KB Análisis de la seguridad integral en los centros educativos de enseñanza obligatoria de España / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sans Pinyol, Jordi ; Rosales Acín, Manuel ; Sentinella Solé, Xavier ; Vítolo Guzmán, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martín Alegre, M. ; Sanjuán Roca, María del Mar (Universidade de Santiago de Compostela) ; Castellano Vizcaíno, S. (Universidad de Sevilla)
El presente estudio analiza el Nivel de Seguridad Integral (NiSI) de los centros educativos de enseñanza obligatoria de España, como continuación de un trabajo de investigación anterior. Para la recogida de datos se ha aplicado el Cuestionario de Autoevaluación EDURISC a una muestra de 273 centros educativos de toda España, realizando, también, 12 estudios de caso y celebrando cuatro grupos de discusión. [...]
2012
Seguridad y medio ambiente, Núm. 126 (2012) , p. 12-24  
8.
18 p, 1.5 MB Situación actual de la dirección y gestión de los centros de enseñanza obligatoria en España / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona)
Situación actual de la dirección y gestión de los centros de enseñanza obligatoria en España El artículo presenta una investigación sobre la situación de la dirección y gestión de los centros escolares en España desarrollada en el contexto del primer encuentro internacional de RedAGE (Red de Apoyo a la Gestión Educativa en Iberoamérica). [...]
The article offers a research into the situation of management in the Spanish educational establishments carried out in the context of the RedAGE (Red de Apoyo a la Gestión Educativa en Iberoamérica) first international meeting. [...]

2010
Revista española de pedagogía, Vol. 68 Núm. 247 (Septiembre-Diciembre 2010) , p. 401-406  
9.
10 p, 739.3 KB Usos problemáticos de las TIC entre jóvenes en su vida personal y escolar / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya)
Los estudios sobre el uso de las TIC en educación suelen analizar su contribución a los procesos formativos. Son escasas las investigaciones centradas en los usos problemáticos de las TIC que realizan los jóvenes en el contexto escolar y, la mayoría, lo abordan desde una perspectiva psicopatológica. [...]
Studies on ICT use in education usually focus on ICT's contribution to training processes. However, scarce research has concentrated on the problematic use of ICT among young people in the school context, and most of it approaches the problem from a psychopathological perspective. [...]

2018 - 10.3916/C56-2018-09
Comunicar, Vol. 26, Num. 56 (2018) , p. 91-100
2 documents
10.
11 p, 191.2 KB The perspective of women managing research teams in social sciences / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
This article presents a research study that focuses on how women manage research teams. More specifically, the study aims to ascertain the perception of female researchers who are leaders of research groups in social sciences with regard to the formation, operation and management of their research teams. [...]
2013 - 10.5539/hes.v3n4p15
Higher education studies, Vol. 3, núm. 4 (2013) , p. 15-25  

Articles : 36 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
La Cultura de Equidad como estrategia para evitar el abandono en la Universidad / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Terreros Barrios, Nicolasa (Universidad Especializada de las Américas)
Durante años el discurso y las prácticas de atención a la diversidad en educación no incluyeron a las instituciones de educación terciaria por lo que las universidades quedaron fuera de cualquier política que tuviese por objeto la inclusión o la equidad de sus profesionales y usuarios. [...]
Madrid : Narcea, 2022
Disminuir el abandono escolar y mejorar la persistencia: Causas, consecuencias y estrategias de intervención, 2022, p. 177-198  
2.
46 p, 4.3 MB Network ASCENT : Joint publication and good practices for automotive engineering and sales management strategies / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Chiacchiarini, Héctor (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Pesce, Gabriela (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Maíz, Santiago (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Sarmoria, Claudia (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Defranco, Gabriel (Universidad Nacional de La Plata) ; Luna, Veronica (Universidad Nacional de La Plata) ; Pary, Gastón (Universidad Nacional de La Plata) ; Martins, Claudio (Universidad Nacional de La Plata) ; Ahuett Garza, Horacio (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Castillo Gómez, Joel (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Orta Castañón, Pedro Antonio (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Avendaño Alcaraz, Jorge Abel (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Martínez Alarcón, Jorge Andrés (Universidad Iberoamericana (Mèxic)) ; Martínez Ordaz, José Emiliano (Universidad Iberoamericana (Mèxic)) ; Castro Pinto, Fernando (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Leal Alves, Marcelo Augusto (Universidade de São Paulo) ; Profito, Francisco José (Universidade de São Paulo) ; Kaminski, Paulo Carlos (Universidade de São Paulo) ; Massarani, Marcelo (Universidade de São Paulo) ; Fussenecker, Claudia (Hochschule Düsseldorf) ; Penz, Eva (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Steiner, Kurt (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Sprenger, Hanna (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Wagenhofer, Verena (AVL List GmbH)
Graz (Austria) : FH JOANNEUM Gesellschaft mbH, 2021  
3.
94 p, 9.7 MB La equidad en la Educación Superior. Estrategias para la intervención / Gairín Sallán, Joaquín, ed. ; Castro Ceacero, Diego, ed. ; Bosco Bernal, Juan, ed. ; Barrera-Corominas, Aleix, ed.
Bellaterra : EDO-SERVEIS, 2019  
4.
412 p, 9.8 MB Universidad y colectivos vulnerables : hacia una cultura de la equidad / Barrera-Corominas, Aleix, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Ceacero, Diego, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granda, Gloria Amparo, coord. (Universidad de Antioquia)
El documento se estructura a través 7 apartados. El primero de ellos incorpora las conferencias de expertas de reconocido prestigio que analizan, por un lado, los retos, dificultades y desafíos que comporta la construcción de universidades más equitativas en el ámbito latino americano y, del otro, reflexiones y ejemplos concretos de actuaciones que pueden llevarse a cabo para garantizar una mayor atención a los grupos vulnerables desde las estructuras de la universidad. [...]
Bogotá : PENCLIPS, 2019  
5.
61 p, 7.4 MB Higher Education in Finland, Italy, Portugal, Romania, Spain, and UK. A brief overview / Dovigo, Fabio, ed. (University of Bergamo) ; Kinnunen, Hanna (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Jyväskylä) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiță (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Murariu, Cătălina (University of Bucharest) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol)
Bergamo Department of Human and Social Sciences, University of Bergamo 2016 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 4)  
6.
196 p, 3.6 MB La gestión de la investigación en educación superior en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Medrano Rodríguez, Hernán, coord. ; Alemán, Freddy ; Arce González, Consuelo ; Barrales Villegas, Adoración ; Bizelli, José Luís ; Bolaños Prado, Elena ; Brito Delgado, Juana María ; Ancona López, Marina Camino ; Cárdenas Cobo, Jesennia ; Castro Paredes, Moyra ; Coeto Calcáneo, Irma Alejandra ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Dajer Torres, Regina ; Dávila, Lucía ; Donoso Díaz, Sebastián ; Moya Padilla, Nereyda Emelia ; Garzón Castrillón, Ana J. ; González, Evenor ; González Rubio, Janeth ; Lopes Reis, Márcia ; López Soligo, Maria C. Ancona ; Martínez, Fernando ; Molina Granados, Sergio A. ; Molina Yuncosa, Nuby Lisbeth ; Nossar, Karina ; Parra Trepowski, Oscar Ignacio ; Palmeros y Ávila, Guadalupe ; Pedroza, Manuel Enrique ; Román Medina, Luciano ; Rosales, Benjamín ; Sánchez Díaz, Sebastián ; Sarasola, Marcos
Santiago de Chile : Santillana , 2015 (Informes ; 7)  
7.
28 p, 818.9 KB Código de conducta en competiciones deportivas escolares / Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Sha, Pei Pei (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional))
El 'Código de conducta en competiciones deportivas escolares' es resultado del trabajo de investigación 'Prevención de actitudes intolerantes en las competiciones deportivas escolares' (Exp. 37/2011) realizado por miembros del Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO-EDURISC) de la Universitat Autònoma de Barcelona y financiado por el Consejo Superior de Deportes. [...]
El 'Codi de conducta en competicions esportives escolars' és el resultat del treball d'investigació 'Prevenció d'actituds intolerants en les competicions esportives escolars' (Exp. 37/2011), realitzat per membres de l'Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO-EDURISC) de la Universitat Autònoma de Barcelona amb el finançament del Consell Superior d'Esports. [...]

2012
2 documents
8.
392 p, 13.1 MB Manual integrado de acción tutorial / Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Agelet Profitós, Joan ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix ; Navarro Casanoves, Maria ; Castro Ceacero, Diego ; Comellas i Carbó, Maria Jesús 1943- ; Olmos Rueda, Patricia ; Pàmies Rovira, Jordi ; Rodríguez-Gómez, David ; Suárez, Cecilia Inés
El Manual Integrado de Acción Tutorial (MIAT, en adelante) que se introduce con este texto es el documento que recoge propuestas de intervención organizadas y dirigidas a mejorar la atención de los estudiantes de centros de estudios nocturnos de Costa Rica. [...]
Cartago : Editorial Tecnológica de Costa Rica , 2015  
9.
64 p, 6.1 MB Acceso, permanencia y éxito académico de colectivos vulnerables en la Educación Superior. : estrategias para la intervención / Gairín Sallán, Joaquín ; Castro Ceacero, Diego, ed. ; Rodríguez-Gómez, David, ed. ; Barrera-Corominas, Aleix, ed.
2015  
10.
221 p, 1.1 MB Universidad y colectivos vulnerables / Gairín Sallán, Joaquín ; Palmeros y Ávila, Guadalupe ; Barrales Villegas, Adoración ; Sánchez, Sebastián ; Castro Ceacero, Diego ; Rodríguez-Gómez, David ; Landín Miranda, María del Rosario ; Villegas Torres, José de Jesús ; Pérez Sánchez, Luis Manuel ; Barrales Martínez, Alfredo
El acceso y permanencia en la universidad sigue sin ofrecer, por el momento, las mismas oportunidades a todos los ciudadanos que están en condiciones de realizar estudios superiores. Razones económicas, culturales, sociales o de género castigan posibilidades de realización y de promoción personal y social. [...]
Mexico D.F. : Ediciones del Lirio , 2014
6 documents

Llibres i col·leccions : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
689 p, 7.7 MB Detección de necesidades de formación pedagógica del profesorado universitario en el marco del enfoque de formación profesional basado en competencias : el caso de la Universidad Católica Boliviana San Pablo / Ferreira Arza, Yolanda Susana ; Castro Ceacero, Diego, dir.
Quan els organismes internacionals van analitzar l'educació superior, van establir els objectius de la mateixa en paral·lel al impacte dels canvis en els entorns socials, polítics, econòmics, tecnològics i culturals que es donen en la humanitat. [...]
Cuando los organismos mundiales analizaron la educación superior establecieron los propósitos y alcances de la misma a la luz del impacto de los cambios en los entornos sociales, políticos, económicos, tecnológicos y culturales que se dan en la humanidad. [...]
When world organizations analyzed higher education, they established its' purposes and scope in light of the impact of changes in the social, political, economic, technological and cultural environments that occur in humanity. [...]

2022  
2.
409 p, 6.8 MB Estudi de l'aprenentatge en l'alumnat de Fisioteràpia i la interacció entre els agents implicats / Sánchez-Retamero, Yolanda ; Tomàs i Folch, Marina, dir. ; Castro Ceacero, Diego, dir.
La investigació posa la seva mirada en l'estudi de l'aprenentatge de l'alumnat de la titulació de Fisioteràpia amb l'objectiu de comprendre la naturalesa i les repercusions de les interaccions entre els agents (el professorat tutor universitari, el professorat tutor del centre i l'alumnat) en l'assignatura de Pràcticum I-II, de segon curs, i Pràcticum V-VI, de quarts curs. [...]
La investigación pone su mirada en el estudio del aprendizaje del alumnado de la titulación de Fisioterapia con el objetivo de comprender la naturaleza y las repercusiones de las interacciones entre los agentes (el profesorado tutor universitario, el profesorado tutor del centro y el alumnado) en la asignatura de Prácticum I-II de segundo curso y Prácticum V-VI de cuarto curso. [...]
The research focuses on the study of the learning by the students of the degrees in Physiotherapy with the aim of understanding the nature and the repercussions of the interactions between the agents (university teaching-tutoring staff, teaching-tutoring staff of the centre and students) on the subject Practicum I-II, in the second year, and Practicum V-VI, in the fourth year. [...]

2020  
3.
79 p, 7.9 MB Comprehensive map of completed and ongoing programmes addressing curricula in the bio-based sector / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tienda Martagón, Dulce (Universitat Autònoma de Barcelona)
2020  
4.
54 p, 1.6 MB Centros educativos seguros y saludables. Orientaciones prácticas para su desarrollo / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Burgos García, Antonio ; Cobos Sanchiz, David ; Del Arco Bravo, Isabel ; Carreras Agón, Gemma
La presente aportación, resultado del proyecto de investigación "Los centros educativos como organizaciones saludables. Guía para su desarrollo" financiado por la Fundación Prevent (XII Convocatoria de Becas I+d 2018) tiene como objetivo fundamental aportar algunas reflexiones y herramientas para mejorar el grado de seguridad y salud de los centros educativos. [...]
Bellaterra: EDO-SERVEIS, 2019  
5.
440 p, 3.9 MB Permanencia de estudiantes indígenas en instituciones de educación superior en América Latina = : Indigenous students' persistence in Latin American higher education institutions / Suárez, Cecilia Inés ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. ; Castro Ceacero, Diego, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La presente Tesis Doctoral tiene como finalidad contribuir a la mejora de la permanencia de estudiantes indígenas en las instituciones de educación superior. El principal supuesto es que ésta constituye un momento central en la trayectoria educativa; no sólo en términos de logro académico y egreso; sino también un claro indicio de justicia social. [...]
This dissertation aims to contribute to improving Indigenous students' persistence in higher education institutions. The main assumption is that higher education constitutes a core phase in the educational development, not only as a stage for academic achievement and egress, but also as a clear indicator of social justice. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
141 p, 1.5 MB Análisis de las decisiones del profesor de matemáticas en su gestión de aula / Garzón Castro, Diego ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El trabajo doctoral "Análisis de las decisiones del profesor de matemáticas en su gestión de aula" contribuye a la investigación en la Didáctica de las Matemáticas al desarrollo profesional del profesor - en lo que refiere al uso provechoso, por parte del profesor, del pensamiento matemático del estudiante- y al estudio de las competencias profesionales del profesor, es decir, identificar, interpretar y decidir cómo responder a la comprensión del estudiante en relación con momentos. [...]
The doctoral work "Mathematics teacher decisions in his classroom management analysis" contributes to mathematics didactics investigation for teacher professional development - with respect to a profitable use, by the teacher side, of student mathematics thought - and professional competences teacher study, that is to say, identify, interpret and decide how to respond to the student's understanding in connection with instances. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
357 p, 4.1 MB Percepción de prejuicio étnico hacia estudiantes Aymaras de la Universidad de Tarapacá, Arica-Chile / Henríquez Villarroel, David Rossi ; Castro Ceacero, Diego, dir. ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El presente estudio tiene como objetivo identificar los niveles de prejuicio manifiesto y sutil en estudiantes Aymara y no Aymara de la Universidad de Tarapacá, Arica-Chile. La metodología busca conocer empíricamente el fenómeno del prejuicio a través del estudio de la muestra conformada por 593 estudiantes. [...]
The present study aims to identify the levels of subtle and blatant prejudice into Aymara and not Aymara student's groups from the University of Tarapacá, Arica- Chile. The methodology seeks to empirically know the phenomenon of prejudice through the questionnaire composed of 20 statements designed to measure these two types of prejudice, in the universal sample consisted of 593 students using the Spanish version, adapted and validated for the Chilean context (Cardenas et al, 2007), of the scale to measure subtle-blatant prejudice to members of other racial groups. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
71 p, 996.7 KB Aeropuertos y aviación general en España : infraestructura actual y comparativa con países europeos. Modelo de negocio, tipo de gestión, rentabilidad y sostenibilidad económica / Tijero Castro, Diego ; Pérez de la Cruz, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Según datos de la OACI la aviación general representa el 45% de los pasajeros a nivel mundial y el 90% de los vuelos, esto da una idea de lo importante que se este sector dentro de la aviación en cualquier país. [...]
Segons dades de l'OACI l'aviació general representa el 45% dels passatgers a nivell mundial i el 90% dels vols, això dóna una idea de l'important que es aquest sector dins de l'aviació en qualsevol país. [...]
According to ICAO's statistics, General Aviation represents 45% of passengers and 90% of flights worldwide, this give an idea of how important is General Aviation to the aviation and economy of any country. [...]

2016  
9.
14 p, 1.5 MB Usos y abusos de las TIC en adolescentes. : Decálogo para centros educativos, familias y jóvenes / Castro Ceacero, Diego, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Gairín Sallán, Joaquín coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa) ; Batrina Andrés, Maria Josep (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa) ; Marqués Graells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa) ; Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Mozo Llusià, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa) ; Sabaté Juncosa, Beatriz
Esta guía es un instrumento de difusión, concienciación, formación y debate que se puede utilizar en los centros escolares, organizaciones de educación no formal (centros cívicos, centros de ocio, entidades y asociaciones juveniles, clubes deportivos, etc. [...]
Fundación Mapfre; Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO), 2014  
10.
334 p, 8.8 MB Análisis de las condiciones de éxito de un programa de desarrollo educativo. Proyecto: apoyo y fortalecimiento educacional en gestión directiva y competencias profesionales docentes. Proyecto: AECID coyhaique-Chile / Retamal Cisterna, Silvia ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La presente tesis doctoral consiste en el análisis de las condiciones de éxito de un programa de desarrollo educativo, centrada principalmente en los factores que determinan el cambio en los centros educativos y en el grado que se dan esos procesos en las escuelas municipalizadas de la comuna de Coyhaique. [...]
In this PhD thesis, an analysis of success conditions of an educational improvement program was performed. This study was focused in factors determining change in schools and how are shown them in public schools at Coyhaique, Chile. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 9 registres trobats  
1.
17 p, 1.3 MB 14 estratègies per individualitzar la nota en treballs grupals / Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ion, Georgeta ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Arnau-Sabatés, Laura ; Castro Ceacero, Diego ; Duran-Bellonch, Mar ; Mercader, Cristina ; Salat Llorente, Esther ; Suárez, Cecilia Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Document que presenta, de manera sintetitzada, 14 estratègies d'avaluació que possibiliten que cada membre del grup rebi una nota d'acord a la seva contribución i participación a la tasca grupal realitzada.
2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
2.
11 p, 355.6 KB Guia d'Orientacions per una Avaluació Ètica dels Aprenentatges ; 1a edició / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, col. ; Arnau-Sabatés, Laura, col. ; Barrera-Corominas, Aleix, col. ; Castro Ceacero, Diego, col. ; Díaz Vicario, Anna, col. ; Duran-Bellonch, Mar, col. ; Mercader, Cristina, col. ; Morodo, Andy, col. ; Salat Llorente, Esther, col. ; Suárez, Cecilia Inés, col. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Guia destinada al conjunt del professorat, que recull un seguit de recomanacions d'integritat associades al disseny, el desenvolupament, la implementació i la interpretació de l'avaluació educativa. [...]
Bellaterra : Oficina de Qualitat Docent UAB, juny 2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
3.
58 p, 2.3 MB Guía de Formación ASCENT. Módulo 3. Habilidades blandas / Díaz Vicario, Anna, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Casey, Annette ; Millward-Sadler, Adrian ; Niemann, Jörg
Las competencias se han convertido en los últimos años en una forma de describir, evaluar, analizar y valorar los perfiles profesionales en general, y muy especialmente los diseños que se desarrollan en el contexto universitario (currículo, profesorado, formación del alumnado, etc. [...]
Nos últimos anos, as competências tornaram-se uma forma de descrever, avaliar, analisar e avaliar os perfis profissionais em geral, e especialmente os desenhos desenvolvidos no contexto universitário (currículo, corpo docente, formaçao de alunos, etc. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. EDO-SERVEIS, 2018 (ASCENT Training Guide)
2 documents
4.
1 p, 106.4 KB Tips per a l'alfabetització en feedback / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
5.
1 p, 75.9 KB Com donar el feedback per a que sigui fàcil d'utilitzar? / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a donar un feedback que l'alumnat pugui emprar per millorar.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
6.
1 p, 51.5 KB Dissenyar processos de feedback efectius / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar un ús efectiu del feedback entre iguals.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
7.
1 p, 60.3 KB Com alfabetitzar a l'alumnat en el feedback? / Ion, Georgeta, coord. ; Arnau-Sabatés, Laura ; Armengol Asparó, Carme ; Barrera-Corominas, Aleix ; Castro Ceacero, Diego ; Morodo, Andy ; Duran-Bellonch, Mar ; Díaz Vicario, Anna ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Buñuel Azor, Immaculada ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther ; Suárez, Cecilia Inés ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Mercader, Cristina
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
8.
232 p, 3.1 MB Modelo para la mejora del acceso y permanencia de grupos vulnerables en educación secundaria postobligatoria (APESE) / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manzanares Moya, María Asunción (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Romero, Cristina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ramos Pardo, Francisco Javier (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Gómez-Jarabo, Inmaculada (Universidad Complutense de Madrid) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Sánchez Delgado, Primitivo (Universidad Complutense de Madrid) ; Castillo Arredondo, Santiago (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente documento es resultado del Proyecto 'Acceso y permanencia de grupos vulnerables en la educación secundaria no obligatoria. Creación y validación de un modelo de intervención' financiado por la convocatoria de I+D RETOS (EDU2013-47452-R). [...]
2016  
9.
11 p, 386.9 KB Pauta per a l'avaluació de la contribució individual dels membres al procés grupal en el treball en equip universitari / Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alcalde, Rosa ; Armengol Asparó, Carme ; Barrera-Corominas, Aleix ; Borras Izquierdo, Alexis ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; González Fernández, Henar ; Ion, Georgeta ; Marzo Ruiz, Lourdes ; Mercader, Cristina ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Orta Trepat, María ; Parera Garcia, Mònica ; Pérez-Maldonado, Cristina ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther ; Sánchez Martí, Angelina ; Zolle-Valero, Txell, col.
La pauta que es presenta a continuació parteix d'un projecte que es fonamenta en la necessitat d'assegurar una avaluació més individualitzada quan el mètode de treball escollit pel professorat és el treball en equip. [...]
Bellaterra 2018 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Materials acadèmics 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 104.9 KB Treball de Final de Màster [44247] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Mercader Juan, Cristina ; Suárez Rivarola, Cecilia Inés ; Garcia López, Empar ; Berengueras Pont, Maria Merce ; Duran Bellonch, Maria del Mar ; Castro Ceacero, Diego ; Muñoz Moreno, Jose Luis ; Barrera-Corominas, Aleix ; Díaz Vicario, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Desenvolupar un projecte d'innovació i / o direcció que posi en joc totes les competències i continguts desenvolupats al llarg dels diferents mòduls del màster.
Developing an innovation project and / or management project that puts into action all the skills and content developed throughout the different modules of the master.
Desarrollar un proyecto de innovación y/o dirección que ponga en juego todas las competencias y contenidos desarrollados a lo largo de los diferentes módulos del máster.

2023-24
Màster Universitari en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa [1454]
3 documents
2.
5 p, 106.6 KB Els Centres de Formació com a Organitzacions [44242] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Conèxier, compendre i analitzar els components de les organitzacions educatives, així com els diferents models organitzatius existents.
Knowing, understanding, and analyzing the components of educational organizations, as well as the different existing organizational models.
Conocer, comprender y analizar los componentes de las organizaciones educativas, así como los diferentes modelos organizativos existentes.

2023-24
Màster Universitari en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa [1454]
3 documents
3.
6 p, 109.5 KB Gestió d'institucions socioeducatives [101675] / Castro Ceacero, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Amb aquesta assignatura s'adquireixen un seguit de coneixements i habilitats vinculades a l'àmbit de la gestió institucional, més específicament, l'alumnat en cursar l'assignatura podrà: Relacionar els conceptes i processos específics de la Gestió d'institucions amb la Organització 1 Relacionar els conceptes i processos específics de la Gestió d'institucions amb la Organització d'Institucions. [...]
Non-formal organizations representing a range of forms, functions and very different purposes that require a specific study within the scope of the Organization of Educational Institutions. This area has became a veritable industry in recent years has represented emerging new forms of professionalism. [...]
1 Las organizaciones de Educación no formal representan una serie de formas, funciones y finalidades muy diversas que requieren un estudio específico dentro del ámbito de la Organización de Instituciones Educativas. [...]

2023-24
Grau en Educació Social [827]
3 documents
4.
6 p, 110.4 KB Investigar en Educació I: Epistemologia, Fonamentació i Disseny [43199] / Castro Ceacero, Diego ; Santisteban Fernandez, Antoni ; Moore de Luca, Emilee ; Arnau-Sabatés, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Introduir l'alumnat en les bases epistemològiques, els fonaments i el disseny en investigació en educació.
This module introduces students to epistemology, foundations and design of research in the field of education.
Introducir al alumnado a las bases epistemológicas, los fundamentos y el diseño de la investigación en educación.

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
5.
5 p, 108.1 KB Gestió d'institucions socioeducatives [101675] / Castro Ceacero, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Amb aquesta assignatura s'adquireixen un seguit de coneixements i habilitats vinculades a l'àmbit de la gestió institucional, més específicament, l'alumnat en cursar l'assignatura podrà: Relacionar els conceptes i processos específics de la Gestió d'institucions amb la Organització d'Institucions. [...]
Non-formal organizations representing a range of forms, functions and very different purposes that require a specific study within the scope of the Organization of Educational Institutions. This area has became a veritable industry in recent years has represented emerging new forms of professionalism. [...]
Las organizaciones de Educación no formal representan una serie de formas, funciones y finalidades muy diversas que requieren un estudio específico dentro del ámbito de la Organización de Instituciones Educativas. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
6.
4 p, 102.8 KB Treball de Final de Màster [44247] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Mercader Juan, Cristina ; Suárez Rivarola, Cecilia Inés ; Garcia López, Empar ; Berengueras Pont, Maria Merce ; Duran-Bellonch, Mar ; Castro Ceacero, Diego ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Barrera-Corominas, Aleix ; Díaz Vicario, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Desenvolupar un projecte d'innovació i / o direcció que posi en joc totes les competències i continguts desenvolupats al llarg dels diferents mòduls del màster.
Developing an innovation project and / or management project that puts into action all the skills and content developed throughout the different modules of the master.
Desarrollar un proyecto de innovación y/o dirección que ponga en juego todas las competencias y contenidos desarrollados a lo largo de los diferentes módulos del máster.

2022-23
Màster Universitari en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa [1454]
3 documents
7.
4 p, 104.3 KB Els Centres de Formació com a Organitzacions [44242] / Armengol Asparo, Maria Carme ; Gairín Sallán, Joaquín ; Castro Ceacero, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Conèxier, compendre i analitzar els components de les organitzacions educatives, així com els diferents models organitzatius existents.
Knowing, understanding, and analyzing the components of educational organizations, as well as the different existing organizational models.
Conocer, comprender y analizar los componentes de las organizaciones educativas, así como los diferentes modelos organizativos existentes.

2022-23
Màster Universitari en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa [1454]
3 documents
8.
8 p, 119.6 KB Tendències i Enfocaments de la Recerca en Planificació i Gestió d'Institucions Educatives [43215] / Castro Ceacero, Diego ; Rodríguez-Gómez, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén introduir a l'alumnat en el coneixement i investigació sobre els elements fonamentals dels processos planificació i gestió vinculats al desenvolupament organitzatiu de les institucions de formació. [...]
This module aims to introduce students to the knowledge and research on the key elements of the planning and management related to organizational development training institutions. Specifically, the objectives of this module are: 1. [...]
Este módulo pretende introducir al alumnado en el conocimiento y la investigación sobre los elementos fundamentales de los procesos de planificación y gestión vinculados al desarrollo organizativo de las instituciones de formación. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
9.
6 p, 110.5 KB Investigar en Educació I: Epistemologia, Fonamentació i Disseny [43199] / Arnau-Sabatés, Laura ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Santisteban Fernández, Antoni ; Castro Ceacero, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén introduir l'alumnat en les bases epistemològiques, els fonaments i el disseny en investigació en educació.
This module introduces students to epistemology, foundations and design of research in the field of education.
Este módulo pretende introducir al alumnado a las bases epistemológicas, los fundamentos y el diseño de la investigación en educación.

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
5 p, 106.9 KB Gestió d'institucions socioeducatives [101675] / Castro Ceacero, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Amb aquesta assignatura s'adquireixen un seguit de coneixements i habilitats vinculades a l'àmbit de la gestió institucional, més específicament, l'alumnat en cursar l'assignatura podrà: Relacionar els conceptes i processos específics de la Gestió d'institucions amb la Organització d'Institucions. [...]
Non-formal organizations representing a range of forms, functions and very different purposes that require a specific study within the scope of the Organization of Educational Institutions. This area has became a veritable industry in recent years has represented emerging new forms of professionalism. [...]
Las organizaciones de Educación no formal representan una serie de formas, funciones y finalidades muy diversas que requieren un estudio específico dentro del ámbito de la Organización de Instituciones Educativas. [...]

2021-22
Grau en Educació Social [827]
3 documents

Materials acadèmics : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Castro, D.
1 Castro, Daniela
1 Castro, Demian
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.