Results overview: Found 84 records in 0.01 seconds.
Articles, 34 records found
Research literature, 12 records found
Course materials, 38 records found
Articles 34 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
14 p, 391.8 KB Estudios universitarios de periodismo en España : un análisis curricular / Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Calvo, Elvira (Universidad Complutense de Madrid)
Este artículo muestra los resultados de un estudio cuantitativo y cualitativo que analiza los siete planes de estudio sobre periodismo de siete universidades españolas, tanto públicas como privadas, con mayor reputación académica, impacto de investigación y reputación del empleador, según los índices internacionales QS World University y Shanghai Ranking. [...]
his article shows the results of a quantitative and qualitative study that analyses the Journalism curricula of seven Spanish universities, both public and private, with the highest academic reputation, research impact and employer reputation, according to the international indexes: QS World University and Shanghai Ranking. [...]

2022 - 10.14198/MEDCOM.21966
Revista Mediterránea de Comunicación, Vol. 13 Núm. 2 (2022) , p. 223-235
2 documents
2.
11 p, 468.4 KB Mujeres directivas de televisión : Entre el liderazgo y las desigualdades de género. El caso español / Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alcolea Díaz, Gema (Universidad Rey Juan Carlos)
El liderazgo femenino en empresas de televisión en España está lejos de consolidarse, a pesar de los grandes avances en Europa y en otros países desarrollados en la última década. El objetivo de este estudio es observar cómo la masculinización del poder y los estereotipos de género continúan provocando un lastre en el ascenso de la mujer en puestos directivos de alto nivel en televisión. [...]
Female leadership in television companies in Spain is far from being consolidated, despite the great advances in Europe and other developed countries in the last decade. The aim of this study is to observe how the masculinization of power and gender stereotypes continue to hinder the rise of women in high-level management positions in television. [...]

2022 - 10.5209/hics.77386
Historia y comunicación social, Vol. 27 Núm. 1 (2022) , p. 31-41  
3.
22 p, 1.4 MB Representación del populismo en la prensa tradicional española. El caso de El País y El Mundo / Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Polo, Xosé Ramón (Universidad Rey Juan Carlos)
La proyección y relevancia del fenómeno del populismo en la última década ha provocado que la prensa tradicional se quede fuera de la estrategia de comunicación que marcan los políticos populistas principalmente a través de las redes sociales. [...]
The projection and relevance of the phenomenon of populism in the last decade has caused the traditional press to be left out of the communication strategy established by populist politicians through social networks, mainly. [...]

2022 - 10.1387/zer.23449
ZER: Revista de Estudios de Comunicación = Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, Vol. 27 Núm. 52 (2022) , p. 13-34  
4.
17 p, 574.8 KB La privacidad, un desafío para periodistas y comunicadores. Análisis de la privacidad en los estudios universitarios de comunicación de Europa y Estados Unidos / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos)
El derecho a la privacidad del ciudadano y su preocupación por la protección de sus datos se ha acentuado con la consolidación y el uso masivo de internet, donde se ven expuestas, cada vez más, millones de referencias personales tanto de usuarios directos como de navegantes esporádicos. [...]
The right to privacy of citizens and their concern for the protection of their data has been accentuated with the consolidation and massive use of the Internet, where millions of personal references of both direct users and sporadic surfers are increasingly exposed. [...]

2022 - 10.12795/Ambitos.2022.i55.09
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 53 (2021) , p. 131-147  
5.
13 p, 580.2 KB Expansion of the core business of traditional media companies in Spain through SVOD services / Alcolea Díaz, Gema (Universidad Rey Juan Carlos) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
The strategic importance of the internet for television became evident in the early 2000s, even destabilizing its very concept and finally resulting in convergence towards a profound transformation of the sector. [...]
2022 - 10.15581/003.35.1.163-175
Communication & Society, Vol. 35 Núm. 1 (2022) , p. 163-175  
6.
21 p, 645.2 KB TikTok and the new language of political communication : the case of Podemos / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos)
Introduction: Political parties struggle to reconnect to Young people by using social networks. Acknowledging that 2020 has been the year of TikTok, most Spanish political parties have joined this social network: Podemos, with 191. [...]
Introducción: Los partidos políticos luchan por conectar con los jovenes a través del uso de las redes sociales. 2020 ha sido el año de TikTok y, por esta razón, la mayoría de los partidos politicos españoles ha querido estar presente. [...]

2021 - 10.6035/clr.5817
Cultura, Lenguaje y Representación, Vol. 26 (2021) , p. 267-287  
7.
25 p, 552.5 KB La comunicación de los ayuntamientos en las redes sociales : participación ciudadana, información de servicio público y campaña permanente / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Oliveras Vila, Carmina
Este artículo explora el uso que hace la Administración pública local de las tres principales redes sociales (Twitter, Facebook e Instagram) con el objetivo de comprobar si los ayuntamientos aprovechan todas sus potencialidades, incentivan la participación ciudadana a partir de la comunicación de la actividad municipal, aumentan la calidad del servicio público, y ensalzan o no los logros de gobierno de sus líderes políticos. [...]
This article explores how local public administration uses three main social networks (Twitter, Facebook and Instagram) with the aim of verifying if the municipalities take advantage of all their potentialities, encourage citizen participation from the communication of municipal activity, increase the quality of public service, and praise or not the government achievements of their political leaders. [...]

2022 - 10.6035/adcomunica.6180
AdComunica, Núm. 23 (2022) , p. 275-299  
8.
27 p, 390.3 KB Estudio comparativo sobre el potencial del meme como recurso de comunicación política : recepción, usos y significados en estudiantes universitarios (Ecuador-España) / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research analyzes the perception of students about the meme as a discursive and strategic tool in the digital political scene. The research carried out a comparative study between 178 students of Communication and Journalism careers from two public universities such as: Autonomous University of Barcelona (Spain) and Technical University of Machala (Ecuador). [...]
Esta investigación analiza la percepción del alumnado sobre el meme como una herramienta discursiva y estratégica en el escenario político digital. Para ello se realiza un estudio comparativo entre 178 estudiantes de las carreras de Comunicación y Periodismo de dos universidades públicas como son: Universidad Autónoma de Barcelona (España) y Universidad Técnica de Machala (Ecuador). [...]

2022 - 10.24137/raeic.9.17.6
Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol. 9 Núm. 17 (2022) , p. 133-159  
9.
18 p, 2.8 MB Prosumers y la profesionalización del periodismo ciudadano : El caso www.eurovision-spain.com / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Sanandrés, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
El avance imparable de la tecnología en la sociedad de la comunicación e información de hoy en día ha provocado que el modelo tradicional de comunicación vertical y unidireccional de los medios de comunicación de masas haya sido reemplazado por otro horizontal y multidireccional, donde los individuos se han convertido en productores y consumidores de contenido. [...]
The advancement of technology in the information society has replaced the traditional vertical and unidirectional communication model of the mass media with a horizontal and multidirectional one, where individuals have become prosumers. [...]

2021 - 10.12795/Ambitos.2021.i52.01
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 52 (2021) , p. 8-25  
10.
34 p, 205.8 KB "Africa does not fit in Europe" : a comparative analysis of anti-immigration parties' discourse in Spain and Italy / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
The politicization of immigration has moved the debate about immigration at the center of the run-up of elections, creating the breeding ground for the electoral breakthrough and success of right-wing populist parties. [...]
La politización de la inmigración ha llevado el tema la inmigración al centro del debate político-electoral, creando el caldo de cultivo para el éxito de los partidos populistas de derecha. Este artículo tiene como objetivo estudiar la narrativa de la inmigración y su politización en el discurso de VOX, comparándola con el partido italiano Lega. [...]

2021 - 10.14422/mig.i51y2021.008
Migraciones: Revista del Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones, Núm. 51 (2021) , p. 207-239  

Articles : 34 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
284 p, 3.2 MB Media Coverage for the Egyptian 25th January Events in Egyptian and American Newspapers : A Comparative Study / Kamel, Sofia Zohir Moustafa ; Tayie, Samy, dir. ; Cervi, Laura, dir. ; Pulido, Cristina, dir.
This study adds to the critical discussion about international media coverage diversity during various contemporary political conflicts and social movements that recently occurred especially in the Middle East region. [...]
2021  
2.
80 p, 3.2 MB Detección de noticias a través de aplicaciones de inteligencia artificial : la inteligencia artificial aplicada a informativos 2019-2020 / Ruiz, José Juan (RTVE) ; Vila, Pere (RTVE) ; Corral, David (RTVE) ; Pérez, Carmen (RTVE) ; Crespo Haro, Esteve (RTVE) ; Mayoral, Esteban (RTVE) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (RTVE) ; Cánovas, Pedro (RTVE) ; Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanjinés, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zhang, Wei (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Samy Tayie, Sally (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este informe - intitulado Detección de noticias a través de aplicaciones de inteligencia artificial- se inscribe en el marco de un proceso de investigación centrado en la innovación del periodismo audiovisual, que Radio Televisión Española (RTVE) y la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) pusieron en marcha en el año 2015, año en el que se constituye el Observatorio para la Innovación de las Informativos en la Sociedad de la información (OI2) y se crea una cátedra conjunta sobre el mismo tema. [...]
Barcelona: Observatorio para la Innovación de los Informativos en la Sociedad Digital (OI2), RTVE, 2019  
3.
58 p, 17.7 MB La estrategia de comunicación política en Instagram de Santiago Abascal para las Elecciones Generales de 2019 / Padilla Smulders, Debbie ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El progressiu desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació ha facilitat la incorporació de noves estratègies de comunicació electoral. En aquest context, els polítics populistes han sabut explotar els beneficis que ofereix la plataforma Instagram per a la difusió de missatges directes, senzills i sense filtres. [...]
El progresivo desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación ha facilitado la incorporación de nuevas estrategias de comunicación electoral. En este contexto, los políticos populistas han sabido explotar los be neficios que brinda la plataforma Instagram para la difusión de mensajes directos, sencillos y sin filtros. [...]
The information and communication technologies ongoing development has facilitated the incorporation of new electoral communication strategies. In this context, populist politicians have been able to exploit the benefits provided by the Instagram platform for the diffusion of direct and simple messages, without filters. [...]

2019
Grau en Periodisme [971]  
4.
522 p, 4.8 MB L'ús de les pàgines web, Facebook, Twitter i YouTube dels candidats en tres països: Espanya (2011), Estats Units (2012) i Noruega (2013) a partir de l'anàlisi comparativa de les campanyes electorals : cap a un nou paradigma? / Roca Trenchs, Núria Candela ; Cervi, Laura, dir. ; Pérez Tornero, José Manuel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
L'ús d'Internet i les tecnologies de la informació i comunicació ha propiciat importants transformacions en tots els àmbits de la societat (Castells (2006) i també en l'àmbit de la comunicació política, i per tant també, en les campanyes electorals. [...]
The use of the Internet and information and communication technologies has led to important changes in society (Castells, 2006) and also in the field of political communication, and therefore also in the election campaigns. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
5.
76 p, 5.6 MB Pedres de l'Índia a preu d'or per a Granollers / Conesa Rodríguez, Ernest ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Granollers urbanitza entre el 2009 i el 2010 l'antiga "Carretera" de Barcelona en un passeig per als vianants. Un projecte innovador per fer del carrer d'Anselm Clavé i les seves places el principal eix econòmic, social, cultural i d'oci de la ciutat. [...]
Granollers urbaniza entre 2009 y 2010 la antigua "Carretera" de Barcelona en un paseo peatonal. Un proyecto innovador para convertir la calle Anselm Clavé y sus plazas en el principal eje económico, social, cultural y de ocio de la ciudad. [...]
Granollers urbanizes between 2009 and 2010 the ancient Barcelona "Highway" to a pedestrian promenade. An innovative project to make Anselm Clavé street and its squares the principal economic, social, cultural and free time axis in the city. [...]

2018
Grau en Periodisme [971]  
6.
297 p, 5.8 MB De la calle a la red: videoactivismo en el contexto de las protestas en contra del mundial de fútbol en Río de Janeiro (2014) / Nunes de Sousa, Ana Lúcia ; Cervi, Laura, dir. ; Paiva, Raquel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
En finales de mayo del 2013, Río de Janeiro vivía un momento de intensificación de las luchas sociales, en virtud de la realización de mega-eventos como Copa de las Confederaciones de Fútbol, Jornada Mundial de la Juventud, etc. [...]
In the end of May 2013, the city of Rio de Janeiro experienced an increase of social struggle due to the mega events (Confederations Cup, World Youth Day, Military Cup, etc. ) that were scheduled to take place. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
95 p, 1.8 MB Unión Europea : el precio de la libertad / Vilalta París, Anna ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Unió Europea: el preu de la llibertat" és un projecte per la realització d'un reportatge escrit sobre les accions que ha tingut la Unió Europea en la gestió de l'arribada de refugiats durant el 2015 i part de 2016 arran del conflicte de Síria. [...]
"Unión Europea: el precio de la libertad" es un proyecto para la realización de un reportaje escrito sobre las acciones que ha tenido la Unión Europea en la gestión de la llegada de refugiados durante el 2015 y parte de 2016 a raíz del conflicto de Siria. [...]
"European Union: The price of freedom" is a project for carrying out a written report about the actions that the European Union has had in managing the arrival of Syrian's war refugees during 2015 and part of 2016 due to the conflict in Syria. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
8.
82 p, 2.9 MB Campanya electoral eleccions 20D : nova política i nova manera de comunicar-la? / Leo Mena, Daniel ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com objectiu fer una anàlisi dels trets més importants de Podemos i Ciutadans a nivell comunicatiu, especialment durant la campanya electoral de les Eleccions Generals del 20-D, així com analitzar si aquests nous partits difereixen dels vells en l'àmbit de la comunicació. [...]
Este trabajo tiene como objetivo hacer un análisis de los rasgos más importantes de Podemos y Ciudadanos a nivel comunicativo, especialmente durante la campaña electoral de las Elecciones Generales del 20-D, así como analizar si estos nuevos partidos difieren de los viejos en el ámbito de la comunicación. [...]
The final project of the degree want to analyze the most important features of Podemos and Ciutadans communicative level, especially during the election campaign of 20-D, and to analyze whether these new political groups differ from the old in the field the communication. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
9.
65 p, 1.7 MB El papel de internet en la crisis migratoria de Siria : análisis de los contenidos en las redes sociales generados por la comunidad siria durante el proceso migratorio / Ericsson Navarro, Paula ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Projecte de reportatge que pretén analitzar el paper d'Internet i les xarxes socials durant el procés migratori de les persones que han fugit de Síria en els darrers cinc anys. D'altra banda, també vol explicar l'arribada de les persones refugiades i profunditzar en el paper d'Internet en la seva integració a les terres europees en un context històric on l'extrema dreta i el discurs xenòfob estan en alça.
Proyecto de reportaje que pretende analizar el papel de internet y las redes sociales durante el proceso migratorio de las personas que han huido de Siria en los últimos cinco años. Por otro lado, también quiere explicar la llegada de las personas refugiadas y profundizar en el papel de internet en su integración a las tierras europeas en un contexto histórico donde la extrema derecha y el discurso xenófobo están en alza.
Reporting project which aims to analyze the role of the Internet and social networks during the migration process of people who have fled Syria in the past five years. On the other hand, also wants to explain the arrival of refugees and investigate the role of the internet on their integration into European lands in a historical context where the extreme right and xenophobic discourse are on the rise.

2016
Grau en Periodisme [971]  
10.
346 p, 40.3 MB El sensacionalismo en la prensa española : la crisis de los refugiados / Catalán Ocaña, Esther ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball estudia la tendència al sensacionalisme pel que fa al tractament de la informació de la premsa escrita a Espanya, en relació a la crisis migratòria dels refugiats de Síria. Es realitzarà un estudi de la premsa, així com una comparació dels diaris escollits. [...]
Este trabajo estudia la tendencia al sensacionalismo en el tratamiento de la información de la prensa escrita en España, en relación a la crisis migratoria de los refugiados de Siria. Se realizará un estudio de la prensa, así como una comparación de los diarios escogidos. [...]
This work studies the trend to the sensationalism in the data processing of the written press in Spain in relation to the migratory crisis of the refugees of Syria. A study of the press will be realized, as well as a comparison of the select diaries. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  

Research literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 38 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 108.1 KB Escenaris i Usos de Big Data [104749] / Cervi, Laura ; Portales Oliva, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu de l'assignatura és l'estudi i la pràctica de les arquitectures Big Data (Entorn Hadoop/MapReduce- Spark). Solucions en el cloud i escenaris d'ús de Big data (intel·ligència geogràfica, analítica social, paradigma de dades obertes).
The goal of the subject is the study and practice of Big Data architectures (Environment Hadoop/ MapReduce-Spark). Cloud solutions and Big Data usage scenarios (geographical intelligence, social analytics, open data paradigm).
El objetivo de la asignatura es el estudio y la práctica de las arquitecturas Big Data (Entorno Hadoop/MapReduce- Spark). Soluciones en el cloud y escenarios de uso de Big fecha (inteligencia geográfica, analítica social, paradigma de datos abiertos).

2022-23
Grau en Comunicació Interactiva [1423]
3 documents
2.
5 p, 105.9 KB Màrqueting de la Comunicació [104775] / Ribo Rojo, Jaime ; Cervi, Laura ; Revelles Soriano, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius d'aquesta assignatura són: 1. Introduir a l'estudiant en el nou món de la nova comunicació a través de les xarxes socials que potencien la immediatesa. 2. Coneixements de les diferents noves formes de comunicació creant valor de marca oferint un gran impacte des de qualsevol dispositiu digital. [...]
The objectives of this course are: 1. To study the strategies for the development of communication marketing actions for organizations. 2. To deepen the knowledge of the theories of consumer behavior formulated from the different fields of study of Marketing. [...]
Los objetivos de esta asignaturas son: 1. Estudiar las estrategias para el desarrollo de acciones de marketing de la comunicación para las organizaciones. 2. Profundizar los conocimientos de las teorías del comportamiento del consumidor formuladas desde los diferentes ámbitos de estudio del Marketing. [...]

2022-23
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
3.
5 p, 107.6 KB Mètodes de Recerca en Comunicació [103858] / Simelio Sola, Núria ; Peres Garzezi, Luiz ; Cervi, Laura ; Tous Rovirosa, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius formatius de l'assignatura són: a) Explicar les diferents formes d'aproximació al coneixement científic i els mètodes i tècniques quantitatius i qualitatius aplicats a l'anàlisi de la comunicació i el periodisme. [...]
The course has the following main learning objectives:: a) To explain the different ways of approaching the scientific knowledge b) To explain the quantitative and qualitative methods and techniques applied to the analysis of communication and journalism. [...]
Los objetivos formativos de la asignatura son: a) Explicar las diferentes formas de aproximación al conocimiento científico y los métodos y técnicas cuantitativos y cualitativos aplicados al análisis de la comunicación y el periodismo. [...]

2022-23
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents
4.
6 p, 109.7 KB Polítiques de Comunicació [103095] / Crusafon Baqués, Carmina ; Cervi, Laura ; Silva Alcalde, José Manuel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
OBJECTIUS 1. Definir i explicar els elements fonamentals de l'estudi de les polítiques de comunicació i contextualitzar-los en el marc polític, social, econòmic i cultural dins de l'entorn català, espanyol, europeu i internacional. [...]
1. Define and explain the fundamental elements of the study of media policies and contextualize them in the political, social, economic and cultural framework within the Catalan, Spanish, European and international landscape. [...]
1. Definir y explicar los elementos fundamentales del estudio de las políticas de comunicación y contextualizarlos en el marco político, social, económico y cultural dentro del entorno catalán, español, europeo e internacional. [...]

2022-23
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents
5.
5 p, 108.3 KB Gestió de la Imatge Pública [104782] / Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura té per objecte proporcionar els instruments conceptuals bàsics per a l'anàlisi i la comprensió del concepte d'imatge pública i la gestió de la mateixa en les societats contemporànies.
The course is intended to provide the basic conceptual instruments for the analysis and understanding of the concept of public image and the management of public image in contemporary societies.
La asignatura tiene por objetivo proporcionar los instrumentos conceptuales básicos para el análisis y la comprensión del concepto de imagen pública y la gestión de la misma en las sociedades contemporáneas.

2022-23
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
6.
6 p, 137.1 KB Estratègia Digital i Posicionament de Continguts Periodístics [43967] / Cervi, Laura ; Giraldo Luque, Santiago ; Perceval Verde, Josep Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul consisteix en l'estudi de l'estratègia de posicionament en el mercat digital dels productes periodístics. El mòdul permet comprendre i analitzar les eines de posicionament digital que beneficien en l'exercici del periodisme en l'actualitat. [...]
This module consists of the study of the positioning strategy in the digital market of journalistic products. The module allows to understand and analyze the tools of digital positioning that benefit in the practice of journalism today. [...]
Este módulo consiste en el estudio de la estrategia de posicionamiento en el mercado digital de los productos periodísticos. El módulo permite comprender y analizar las herramientas de posicionamiento digital que benefician en el ejercicio del periodismo en la actualidad. [...]

2022-23
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
3 documents
7.
5 p, 108.5 KB Gestió de la Imatge Pública [104782] / Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura té per objecte proporcionar els instruments conceptuals bàsics per a l'anàlisi i la comprensió del concepte d'imatge pública i la gestió de la mateixa en les societats contemporànies.
The course is intended to provide the basic conceptual instruments for the analysis and understanding of the concept of public image and the management of public image in contemporary societies.
La asignatura tiene por objetivo proporcionar los instrumentos conceptuales básicos para el análisis y la comprensión del concepto de imagen pública y la gestión de la misma en las sociedades contemporáneas.

2021-22
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
8.
4 p, 103.0 KB Màrqueting de la Comunicació [104775] / Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius d'aquesta assignatures són: 1. Estudi de les estratègies per al desenvolupament d'accions de màrqueting de la comunicació per a les organitzacions. 2. Coneixements de les teories del comportament del consumidor formulades des dels diferents àmbits d'estudi del Màrqueting. [...]
The objectives of this course are: 1. To study the strategies for the development of communication marketing actions for organizations. 2. To deepen the knowledge of the theories of consumer behavior formulated from the different fields of study of Marketing. [...]
Los objetivos de esta asignaturas son: 1. Estudiar las estrategias para el desarrollo de acciones de marketing de la comunicación para las organizaciones. 2. Profundizar los conocimientos de las teorías del comportamiento del consumidor formuladas desde los diferentes ámbitos de estudio del Marketing. [...]

2021-22
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
9.
7 p, 113.8 KB Comunicació Política [103860] / Cervi, Laura ; Montagut Martínez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura té per objecte proporcionar els instruments conceptuals bàsics per a l'anàlisi i la comprensió de la comunicació p.
The aim of the course is to provide the basic conceptual instruments for the analysis and understanding of political communication and its different actors and functions in contemporary societies.
La asignatura tiene por objeto proporcionar los instrumentos conceptuales básicos para el análisis y la comprensión de la comunicación política y de sus diferentes actores y funciones, en las sociedades contemporáneas.

2021-22
Grau en Periodisme [971]
3 documents
10.
5 p, 128.5 KB Mètodes de Recerca en Comunicació [103858] / Simelio Solà, Núria ; Peres Neto, Luiz ; Cervi, Laura ; Tous Rovirosa, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius formatius de l'assignatura són: a) Explicar les diferents formes d'aproximació al coneixement científic i els mètodes i tècniques quantitatius i qualitatius aplicats a l'anàlisi de la comunicació i el periodisme. [...]
The course has the following main learning objectives:: a) To explain the different ways of approaching the scientific knowledge b) To explain the quantitative and qualitative methods and techniques applied to the analysis of communication and journalism. [...]
Los objetivos formativos de la asignatura son: a) Explicar las diferentes formas de aproximación al conocimiento científico y los métodos y técnicas cuantitativos y cualitativos aplicados al análisis de la comunicación y el periodismo. [...]

2021-22
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents

Course materials : 38 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Cervi, L.
12 Cervi, Laura,
1 Cervi, Laura, 0000-0002-0376-0609
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.