Results overview: Found 58 records in 0.02 seconds.
Articles, 15 records found
Research literature, 11 records found
Course materials, 32 records found
Articles 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
15 p, 1.6 MB Higher education response in the time of coronavirus : perceptions of teachers and students, and open innovation / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija. Departamento de Comunicación) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala. Facultad de Ciencias Sociales) ; Parola, Alberto (Università di Torino. Dipartimento di Psicologia)
The COVID-19 pandemic has transformed training processes. The transition from face-to-face to virtuality has affected the entire educational process favoring one of the open innovation key features in the higher education institutions: the ability to manage knowledge flow. [...]
2021 - 10.3390/joitmc7010043
Journal of open innovation: technology, market, and complexity, Vol. 7 Núm. 1 (2021) , p. 43  
2.
12 p, 277.0 KB When populists govern the country : strategies of legitimization of anti-immigration policies in Salvini's Italy / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Alencar Dornelles, Mariana (Universidad Europea del Atlántico)
The study aims at disclosing the narrative of immigration and the construction of the otherness in Italian Interior Minister, Matteo Salvini's discourse, geared towards the legitimization of anti-immigration policies. [...]
2020 - 10.3390/su122310225
Sustainability, Vol. 12 Núm. 23 (2020) , p. 10225  
3.
18 p, 466.8 KB Spanish journalists on Twitter : Diagnostic approach to what, and how Spanish journalists talk about politics, international affairs, society, communication and culture / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Jaraba, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences)
Twitter has become a broad network of news and information. Journalists exploit the possibilities of this network to access information sources, to disseminate messages or participate in debates about current news. [...]
Twitter s'ha convertit en una àmplia xarxa de notícies i informació. Els periodistes aprofiten les possibilitats d'aquesta xarxa per accedir a fonts d'informació, difondre missatges o participar en debats sobre actualitat. [...]
Twitter se ha convertido en una amplia red de noticias e información. Los periodistas aprovechan las posibilidades de esta red para acceder a fuentes de información, difundir mensajes o participar en debates sobre actualidad. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3333
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 63 (desembre 2020) , p. 1-18 (Articles)
2 documents
4.
17 p, 1.6 MB Digital literacy and higher education during COVID-19 lockdown : Spain, Italy and Ecuador / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija. Departamento de Comunicación)
Digital literacy constitutes the basis for citizenship in order to be effective and efficient in the 21st Century in professional and personal lives. The set of skills and competences integrating digital literacy are expected to be guaranteed in higher education. [...]
2020 - 10.3390/publications8040048
Publications, Vol. 8 Núm. 4 (2020) , p. 48  
5.
21 p, 344.6 KB Exclusionary populism and islamophobia : a comparative analysis of Italy and Spain / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Exclusionary populism is well known for twisting real grievances of the citizens, by problematizing the gap between "us" and "them", capitalizing on identity lines, calling out as "others" those who do not share "pure people's" identity and culture. [...]
2020 - 10.3390/rel11100516
Religions, Vol. 11 Núm. 10 (2020) , p. 516  
6.
16 p, 8.3 MB Information on the COVID-19 pandemic in daily newspapers' front pages : case study of Spain and Italy / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Zabotina, Margarita (Kazan Federal University. International Office) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Spain and Italy are amongst the European countries where the COVID-19 pandemic has produced its major impact and where lockdown measures have been the harshest. This research aims at understanding how the corona crisis has been represented in Spanish and Italian media, focusing on reference newspapers. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17176330
International journal of environmental research and public health, Núm. 17 (2020) , p. 6330  
7.
13 p, 867.9 KB Native media and business models : comparative study of 14 successful experiences in Latin America / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Ventín Sánchez, Augusto (Universidad de La Sabana) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda
From its onset on the 1990s, both digital native (with sister headings on the analog platform) as digital native news media have experienced a constant transformation process. The accelerated technological evolution linked to the changing information consumption habits of the users demanded a constant reinvention capability. [...]
2020 - 10.17645/mac.v8i2.2712
Media and Communication, Vol. 8 Núm. 2 (2020) , p. 146-158  
8.
19 p, 435.0 KB La modernización de la campaña electoral para las elecciones generales de España en 2015. ¿Hacia la americanización? / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca Trench, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las campañas electorales en Estados Unidos ocurren en Internet. Pero, ¿qué sucede en otros países? Algunos autores hablan de una americanización de la política. El objetivo de nuestra investigación es determinar si en España experimentamos este fenómeno. [...]
The US political campaigning is moving to the Internet. But what is happening in the other countries? Many authors are speaking of an "Americanization" of politics. The aim of our paper is to understand whether in Spain we are experiencing this phenomenon. [...]

2017 - 10.32466/eufv-cyh.2017.13.219.133-150
Comunicación y hombre, Núm. 13 (2017) , p. 133-150  
9.
28 p, 853.3 KB El uso de Twitter por parte de los principales candidatos en las campañas electorales para las elecciones generales españolas : 2011 y 2015. ¿Brecha digital y generacional? / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca Trench, Núria
¿Los candidatos usan Twitter para relacionarse más directamente con el electorado? En esta investigación nos preguntamos sobre el uso cuantitativo y cualitativo de esta red por parte de los principales candidatos durante las campañas electorales españolas de 2011 y 2015. [...]
Do candidates use Twitter to communicate more directly with their electorate? In this investigation, we question the quantitative and qualitative way in which this social network was used by the main candidates during the Spanish electoral campaigns of 2011 and 2015. [...]

2018 - 10.31921/doxacom.n26a5
Doxa comunicación, Núm. 26 (2018) , p. 99-126  
10.
19 p, 652.8 KB Similar politicians, different media. Media treatment of sex related scandals in Italy and the USA / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
The ankle analyzes the media treatment of two sex scandals: the "Stormy Daniels scandal; which involved the current US President Donald Trump in 2018 and the "Ruby scandal; which involved Silvio Berlusconi in 2010, while he was Italy's Prime Minister. [...]
2019 - 10.20901/ms.10.19.9
Medijske studije, Vol. 10 Núm. 19 (2019) , p. 161-179  

Articles : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
80 p, 3.2 MB Detección de noticias a través de aplicaciones de inteligencia artificial : la inteligencia artificial aplicada a informativos 2019-2020 / Ruiz, José Juan (RTVE) ; Vila, Pere (RTVE) ; Corral, David (RTVE) ; Pérez, Carmen (RTVE) ; Crespo, Esteban (RTVE) ; Mayoral, Esteban (RTVE) ; Martín Pascual, Miguel Ángel (RTVE) ; Cánovas, Pedro (RTVE) ; Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanjinés, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zhang, Wei (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Samy Tayie, Sally (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este informe - intitulado Detección de noticias a través de aplicaciones de inteligencia artificial- se inscribe en el marco de un proceso de investigación centrado en la innovación del periodismo audiovisual, que Radio Televisión Española (RTVE) y la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) pusieron en marcha en el año 2015, año en el que se constituye el Observatorio para la Innovación de las Informativos en la Sociedad de la información (OI2) y se crea una cátedra conjunta sobre el mismo tema. [...]
Barcelona: Observatorio para la Innovación de los Informativos en la Sociedad Digital (OI2), RTVE, 2019  
2.
58 p, 17.7 MB La estrategia de comunicación política en Instagram de Santiago Abascal para las Elecciones Generales de 2019 / Padilla Smulders, Debbie ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El progressiu desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació ha facilitat la incorporació de noves estratègies de comunicació electoral. En aquest context, els polítics populistes han sabut explotar els beneficis que ofereix la plataforma Instagram per a la difusió de missatges directes, senzills i sense filtres. [...]
El progresivo desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación ha facilitado la incorporación de nuevas estrategias de comunicación electoral. En este contexto, los políticos populistas han sabido explotar los be neficios que brinda la plataforma Instagram para la difusión de mensajes directos, sencillos y sin filtros. [...]
The information and communication technologies ongoing development has facilitated the incorporation of new electoral communication strategies. In this context, populist politicians have been able to exploit the benefits provided by the Instagram platform for the diffusion of direct and simple messages, without filters. [...]

2019
Grau en Periodisme [971]  
3.
522 p, 4.8 MB L'ús de les pàgines web, Facebook, Twitter i YouTube dels candidats en tres països: Espanya (2011), Estats Units (2012) i Noruega (2013) a partir de l'anàlisi comparativa de les campanyes electorals : cap a un nou paradigma? / Roca Trenchs, Núria Candela ; Cervi, Laura, dir. ; Pérez Tornero, José Manuel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
L'ús d'Internet i les tecnologies de la informació i comunicació ha propiciat importants transformacions en tots els àmbits de la societat (Castells (2006) i també en l'àmbit de la comunicació política, i per tant també, en les campanyes electorals. [...]
The use of the Internet and information and communication technologies has led to important changes in society (Castells, 2006) and also in the field of political communication, and therefore also in the election campaigns. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
4.
76 p, 5.6 MB Pedres de l'Índia a preu d'or per a Granollers / Conesa Rodríguez, Ernest ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Granollers urbanitza entre el 2009 i el 2010 l'antiga "Carretera" de Barcelona en un passeig per als vianants. Un projecte innovador per fer del carrer d'Anselm Clavé i les seves places el principal eix econòmic, social, cultural i d'oci de la ciutat. [...]
Granollers urbaniza entre 2009 y 2010 la antigua "Carretera" de Barcelona en un paseo peatonal. Un proyecto innovador para convertir la calle Anselm Clavé y sus plazas en el principal eje económico, social, cultural y de ocio de la ciudad. [...]
Granollers urbanizes between 2009 and 2010 the ancient Barcelona "Highway" to a pedestrian promenade. An innovative project to make Anselm Clavé street and its squares the principal economic, social, cultural and free time axis in the city. [...]

2018
Grau en Periodisme [971]  
5.
297 p, 5.8 MB De la calle a la red: videoactivismo en el contexto de las protestas en contra del mundial de fútbol en Río de Janeiro (2014) / Nunes de Sousa, Ana Lúcia ; Cervi, Laura, dir. ; Paiva, Raquel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
En finales de mayo del 2013, Río de Janeiro vivía un momento de intensificación de las luchas sociales, en virtud de la realización de mega-eventos como Copa de las Confederaciones de Fútbol, Jornada Mundial de la Juventud, etc. [...]
In the end of May 2013, the city of Rio de Janeiro experienced an increase of social struggle due to the mega events (Confederations Cup, World Youth Day, Military Cup, etc. ) that were scheduled to take place. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
95 p, 1.8 MB Unión Europea : el precio de la libertad / Vilalta París, Anna ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Unió Europea: el preu de la llibertat" és un projecte per la realització d'un reportatge escrit sobre les accions que ha tingut la Unió Europea en la gestió de l'arribada de refugiats durant el 2015 i part de 2016 arran del conflicte de Síria. [...]
"Unión Europea: el precio de la libertad" es un proyecto para la realización de un reportaje escrito sobre las acciones que ha tenido la Unión Europea en la gestión de la llegada de refugiados durante el 2015 y parte de 2016 a raíz del conflicto de Siria. [...]
"European Union: The price of freedom" is a project for carrying out a written report about the actions that the European Union has had in managing the arrival of Syrian's war refugees during 2015 and part of 2016 due to the conflict in Syria. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
7.
82 p, 2.9 MB Campanya electoral eleccions 20D : nova política i nova manera de comunicar-la? / Leo Mena, Daniel ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com objectiu fer una anàlisi dels trets més importants de Podemos i Ciutadans a nivell comunicatiu, especialment durant la campanya electoral de les Eleccions Generals del 20-D, així com analitzar si aquests nous partits difereixen dels vells en l'àmbit de la comunicació. [...]
Este trabajo tiene como objetivo hacer un análisis de los rasgos más importantes de Podemos y Ciudadanos a nivel comunicativo, especialmente durante la campaña electoral de las Elecciones Generales del 20-D, así como analizar si estos nuevos partidos difieren de los viejos en el ámbito de la comunicación. [...]
The final project of the degree want to analyze the most important features of Podemos and Ciutadans communicative level, especially during the election campaign of 20-D, and to analyze whether these new political groups differ from the old in the field the communication. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
8.
65 p, 1.7 MB El papel de internet en la crisis migratoria de Siria : análisis de los contenidos en las redes sociales generados por la comunidad siria durante el proceso migratorio / Ericsson Navarro, Paula ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Projecte de reportatge que pretén analitzar el paper d'Internet i les xarxes socials durant el procés migratori de les persones que han fugit de Síria en els darrers cinc anys. D'altra banda, també vol explicar l'arribada de les persones refugiades i profunditzar en el paper d'Internet en la seva integració a les terres europees en un context històric on l'extrema dreta i el discurs xenòfob estan en alça.
Proyecto de reportaje que pretende analizar el papel de internet y las redes sociales durante el proceso migratorio de las personas que han huido de Siria en los últimos cinco años. Por otro lado, también quiere explicar la llegada de las personas refugiadas y profundizar en el papel de internet en su integración a las tierras europeas en un contexto histórico donde la extrema derecha y el discurso xenófobo están en alza.
Reporting project which aims to analyze the role of the Internet and social networks during the migration process of people who have fled Syria in the past five years. On the other hand, also wants to explain the arrival of refugees and investigate the role of the internet on their integration into European lands in a historical context where the extreme right and xenophobic discourse are on the rise.

2016
Grau en Periodisme [971]  
9.
346 p, 40.3 MB El sensacionalismo en la prensa española : la crisis de los refugiados / Catalán Ocaña, Esther ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball estudia la tendència al sensacionalisme pel que fa al tractament de la informació de la premsa escrita a Espanya, en relació a la crisis migratòria dels refugiats de Síria. Es realitzarà un estudi de la premsa, així com una comparació dels diaris escollits. [...]
Este trabajo estudia la tendencia al sensacionalismo en el tratamiento de la información de la prensa escrita en España, en relación a la crisis migratoria de los refugiados de Siria. Se realizará un estudio de la prensa, así como una comparación de los diarios escogidos. [...]
This work studies the trend to the sensationalism in the data processing of the written press in Spain in relation to the migratory crisis of the refugees of Syria. A study of the press will be realized, as well as a comparison of the select diaries. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
10.
58 p, 3.6 MB Pablo Iglesias : Entre una comunicació de masses i una comunicació d'elit / Amatller Dómine, Guillem ; Cervi, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Pablo Iglesias utilitza diferents elements comunicatius en els diferents espais on participa. La seva comunicació política no és igual als mitjans de masses que als mitjans de l'entorn de La Tuerka. [...]
Pablo Iglesias usa diferentes elementos comunicativos en diferentes espacios en los que participa. La comunicación política que usa no es igual en los medios de masas que en los medios del entorno de La Tuerka. [...]
Pablo Iglesias uses different communicative aspects in those different places where he communicates. His political communication is not the same in mass media that what it actually is in La Tuerka. This project analyzes the differences in the political communication produced in both spaces. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]
5 documents

Research literature : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 32 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 108.5 KB Gestió de la Imatge Pública [104782] / Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura té per objecte proporcionar els instruments conceptuals bàsics per a l'anàlisi i la comprensió del concepte d'imatge pública i la gestió de la mateixa en les societats contemporànies.
The course is intended to provide the basic conceptual instruments for the analysis and understanding of the concept of public image and the management of public image in contemporary societies.
La asignatura tiene por objetivo proporcionar los instrumentos conceptuales básicos para el análisis y la comprensión del concepto de imagen pública y la gestión de la misma en las sociedades contemporáneas.

2021-22
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
2.
4 p, 103.0 KB Màrqueting de la Comunicació [104775] / Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius d'aquesta assignatures són: 1. Estudi de les estratègies per al desenvolupament d'accions de màrqueting de la comunicació per a les organitzacions. 2. Coneixements de les teories del comportament del consumidor formulades des dels diferents àmbits d'estudi del Màrqueting. [...]
The objectives of this course are: 1. To study the strategies for the development of communication marketing actions for organizations. 2. To deepen the knowledge of the theories of consumer behavior formulated from the different fields of study of Marketing. [...]
Los objetivos de esta asignaturas son: 1. Estudiar las estrategias para el desarrollo de acciones de marketing de la comunicación para las organizaciones. 2. Profundizar los conocimientos de las teorías del comportamiento del consumidor formuladas desde los diferentes ámbitos de estudio del Marketing. [...]

2021-22
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
3.
7 p, 113.8 KB Comunicació Política [103860] / Cervi, Laura ; Montagut Martínez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura té per objecte proporcionar els instruments conceptuals bàsics per a l'anàlisi i la comprensió de la comunicació p.
The aim of the course is to provide the basic conceptual instruments for the analysis and understanding of political communication and its different actors and functions in contemporary societies.
La asignatura tiene por objeto proporcionar los instrumentos conceptuales básicos para el análisis y la comprensión de la comunicación política y de sus diferentes actores y funciones, en las sociedades contemporáneas.

2021-22
Grau en Periodisme [971]
3 documents
4.
5 p, 128.5 KB Mètodes de Recerca en Comunicació [103858] / Simelio Solà, Núria ; Peres Neto, Luiz ; Cervi, Laura ; Tous Rovirosa, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius formatius de l'assignatura són: a) Explicar les diferents formes d'aproximació al coneixement científic i els mètodes i tècniques quantitatius i qualitatius aplicats a l'anàlisi de la comunicació i el periodisme. [...]
The course has the following main learning objectives:: a) To explain the different ways of approaching the scientific knowledge b) To explain the quantitative and qualitative methods and techniques applied to the analysis of communication and journalism. [...]
Los objetivos formativos de la asignatura son: a) Explicar las diferentes formas de aproximación al conocimiento científico y los métodos y técnicas cuantitativos y cualitativos aplicados al análisis de la comunicación y el periodismo. [...]

2021-22
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents
5.
6 p, 123.4 KB Creació i Desenvolupament de Projectes de Recerca Aplicats al Periodisme [43965] / Simelio Solà, Núria ; Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El mòdul pretén acostar a l'estudiant al disseny, la creació i el desenvolupament de projectes de recerca bàsica i aplicada a l'àrea del periodisme i de la innovació en continguts digitals. L'estudiant aprendrà a aplicar la planificació del treball científic per a la recerca en mitjans, així com a utilitzar les tècniques de recerca quantitatives i qualitatives per a la recerca a l'àrea dels mitjans i la comunicació digital. [...]
The Unit aims to bring the student to the design, creation and development of basic and applied research projects in the area of journalism and innovation in digital content. The student will learn to apply the planning of scientific work for media research, as well as to use quantitative and qualitative research techniques for research in the area of media and digital communication. [...]
El módulo pretende acercar al estudiante al diseño, la creación y el desarrollo de proyectos de investigación básica y aplicada en el área del periodismo y de la innovación en contenidos digitales. [...]

2021-22
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
3 documents
6.
6 p, 108.1 KB Comunicació, Educació i Alfabetització Mediàtica [103125] / Pulido Rodriguez, Cristina ; Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu central de l'assignatura és donar a concertar les relacions ens comunicació i educació i sensibilitzar a l'alumnat amb els problmeas i oportunitats que aquesta relació suscita. Es tracta, també que l'alumnat adquireixi capacitats per desenvolupar projectes educomunicativos.
El objetivo central de la asignatura es dar a concer las relaciones ente comunicación y educación y sensibilizar al alumando con los problemas y oportunidades que dicha relación suscita. Se trata, también de que el alumnado adquiera capacidades para desarrollar proyectos educomunicativos.

2019-20
Grau en Periodisme [971]
3 documents
7.
2 p, 102.1 KB Comunicació Política [20706] / Cervi, Laura ; Montero Sánchez, María Dolores ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2011-12
Grau en Periodisme [971]
2 documents
8.
6 p, 85.6 KB Comunicació, Educació i Alfabetització Mediàtica [103125] / Pérez Tornero, José Manuel ; Cervi, Laura ; Pulido Rodriguez, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu central de l'assignatura és donar a concertar les relacions ens comunicació i educació i sensibilitzar a l'alumnat amb els problmeas i oportunitats que aquesta relació suscita. Es tracta, també que l'alumnat adquireixi capacitats per desenvolupar projectes educomunicativos.
El objetivo central de la asignatura es dar a concer las relaciones ente comunicación y educación y sensibilizar al alumando con los problemas y oportunidades que dicha relación suscita. Se trata, también de que el alumnado adquiera capacidades para desarrollar proyectos educomunicativos.

2018-19
Grau en Periodisme [971]
2 documents
9.
5 p, 89.2 KB Mètodes de Recerca en Comunicació [103858] / Simelio Sola, Nuria ; Velázquez García-Talavera, Teresa ; Cervi, Laura ; Molina Rodriguez-Navas, Pedro Manuel ; Pulido Rodriguez, Cristina ; Tous Rovirosa, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura es realitza al segon curs durant el segon semestre i pertany al bloc formatiu de la matèria "Investigació en comunicació". Els objectius formatius de l'assignatura són: a) Explicar les diferents formes d'aproximació al coneixement científic i els mètodes i tècniques quantitatius i qualitatius aplicats a l'anàlisi de la comunicació i el periodisme. [...]
La asignatura se realiza el segundo curso durante el segundo semestre y pertenece al bloque formativo de la materia "Investigación en comunicación". Los objetivos formativos de la asignatura son: a) Explicar las diferentes formas de aproximación al conocimiento científico y los métodos y técnicas cuantitativos y cualitativos aplicados al análisis de la comunicación y el periodismo. [...]

2018-19
Grau en Periodisme [971]
2 documents
10.
5 p, 81.9 KB Comunicació Política [103860] / Cervi, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura té per objecte proporcionar els instruments conceptuals bàsics per a l'anàlisi i la comprensió de la comunicació p.
La asignatura tiene por objeto proporcionar los instrumentos conceptuales básicos para el análisis y la comprensión de la comunicación política y de sus diferentes actores y funciones, en las sociedades contemporáneas.

2018-19
Grau en Periodisme [971]
2 documents

Course materials : 32 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Cervi, L.
11 Cervi, Laura,
1 Cervi, Laura, 0000-0002-0376-0609
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.