Resultados globales: 2 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 2 registros  
1.
12 p, 644.2 KB Redes conceptuales : su aplicación como instrumento didáctico en temas de física / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Concept Nets are the result of the need to acquire an instrument with which to improve the students' cognitive style of learning (Galagovsky 1993a). For the last four years we have been researching about the benefits of its use in different subjects and levels. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4420
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 338-349  
2.
13 p, 147.4 KB Las redes conceptuales como instrumento para evaluar el nivel de aprendizaje conceptual de los alumnos : un ejemplo para el tema de dinámica / Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina)) ; Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Since the first articles concerning Concept Mapping many more have been reported looking for instruments to evaluate the level of student's meaningful learning. In the present work we show that the construction of nuclear sentences for Concept Nets (Galagovsky, 1993a, b, 1996; Galagovsky and Ciliberti, 1994) demands high level of semantic analysis, which seems to help in inducing conceptual change. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4102
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 17-29  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.