1.
|
|
2.
|
19 p, 539.8 KB |
The well-fit for the FET model : understanding training transfer factors in Spain
/
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Musso, Mariel F. (Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental-CONICET) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat de Barcelona) ;
Cascallar, Eduardo (K.U. Leuven)
Learning transfer evaluation is a necessary process for practitioners to assess the effectiveness of training, and the outcomes of training produces in workers' behaviors. In this paper, we explore an alternative way to evaluate transfer: through the study of transfer facilitators and barriers. [...] L'avaluació de la transferència de l'aprenentatge és un procés necessari perquè els professionals avaluïn l'eficàcia de la formació i els seus resultats en els treballadors. Aquest article explora una forma alternativa d'avaluar la transferència: a través de l'estudi de facilitadors i obstacles de la transferència. [...] La evaluación de la transferencia del aprendizaje es un proceso necesario para que los profesionales evalúen la eficacia de la formación y sus resultados en los trabajadores. Este artículo explora una forma alternativa de evaluar la transferencia: a través del estudio de facilitadores y obstáculos de la transferencia. [...]
2021 - 10.5565/rev/educar.1327
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 103-121 (Monográfico)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
16 p, 931.5 KB |
Evaluación de la formación eLearning en el Instituto Nacional de Administración Pública : resultados del estudio MEEL
/
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Quesada Pallarès, Carla (University of Leeds) ;
Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El presente artículo expone los hallazgos globales del estudio MEEL (Modelo de Evaluación del eLearning), realizado en 2015 para el Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) en España. [...] This paper presents the overall findings of MEEL (eLearning Evaluation Model) study, conducted in 2015 for the National Institute of Public Administration (INAP) in Spain. The aim of the study is to develop an integrated evaluation model of online training in the context of public administration. [...]
2016 - 10.24965/gapp.v0i15.10315
Gestión y análisis de políticas públicas, Nueva Época, Núm. 15 (2016), p. 97-112
|
|
6.
|
|
7.
|
22 p, 852.0 KB |
Evaluación de la formación continua en la Escuela del Poder Judicial
/
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La evaluación de la formación, conceptualizada como el análisis del valor total de un sistema formativo, en términos tanto sociales como financieros, es un proceso necesario para valorar si la inversión realizada en la misma resulta eficaz; además, en una organización pública como es la Escuela del Poder Judicial, cobra un valor de rendición de cuentas sobre el uso de los fondos públicos y sobre su impacto en el desarrollo de los jueces y magistrados españoles. [...] Training evaluation, conceptualized as the analysis of the total value of a training sys-tem in terms of both social and financial, is a necessary process to assess whether the investment on training is effective; moreover, in a public organization such as the School of the Judicial Power, it takes a value of accountability of the use of public funds and their impact on the development of Spanish judges. [...]
2012
Revista de educación y derecho, Núm. 5 (2012) , p. 1-22
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
14 p, 225.9 KB |
From target group to actors of collective action : the empowerment process throughout a Participatory Evaluation Project
/
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
The main goal of this paper is to describe and analyze the individual and collective empowerment process of a group involved in a participatory evaluation project developed during 2012 in Badia del Vallès (Barcelona, Spain). [...] El objetivo principal de este artículo es de describir y analizar el proceso de fortalecimiento individual y colectivo de un grupo complicado en un proyecto de evaluación participativo desarrollado durante 2012 en Badia del Vallès (Barcelona, España). [...] Le but principal de cet article est de décrire et analyser le processus de responsabilisation individuelle et collective d'un groupe impliqué dans un projet d'évaluation participatif développé en 2012 à Badia del Vallès (Barcelone, l'Espagne). [...]
2015
Revue internationale animation, territoires et pratiques socioculturelles (ATPS), Núm. 8 (2015) , p. 27-40
|
|