Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
18 p, 533.0 KB Panorama educativo de la era digital : prácticas comunicativas que (nos) impulsan hacia adelante / Minelli de Oliveira, Janaina (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ; Henriksen, Danah (Michigan State University) ; Castañeda, Linda (Universidad de Murcia) ; Marimon, Marta (Universitat de Vic. Departament de Traducció i Ciències Humanes) ; Barberà, Elena (Universitat Oberta de Catalunya) ; Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació) ; Coll, César (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació) ; Mahiri, Jabari (University of California Berkeley) ; Mishra, Punya (Michigan State University)
En este artículo, se identificarán algunos modelos y tendencias emergentes en la producción de conocimiento. Se hará hincapié especialmente en cómo los individuos implicados en los procesos de consumo y de distribución de la información expresan diferentes niveles de solidaridad y de compromiso, y se sugerirá que es crucial que las personas no solo conozcan estos procesos, sino que también estén abiertas a otros modelos, oportunidades y posibilidades que, dadas las condiciones sociotecnológicas y comunicativas actuales, aún deben desarrollarse. [...]
This paper identifies trends in the emerging models of knowledge production available in our society. We suggest it is crucial not only to be aware of these emerging models but also to be open to opportunities and possibilities that may still develop. [...]

2015 - 10.7238/rusc.v12i2.2440
RUSC (Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento), Vol. 12, Núm. 2 (Abril 2015) , p. 14-29
2 documents

Research literature 1 records found  
1.
349 p, 1.1 MB Els Discursos sobre atenció a la diversitat en la comunitat educativa a Catalunya / Essomba, Miquel Àngel ; Coll, César, dir. ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'objectiu general de la tesi és analitzar la dissociació entre discurs i pràctica pel que fa a la diversitat i l'atenció a la diversitat en el sistema educatiu. Una primera part de recerca ha estat centrada en la fonamentació del discurs i correspon al marc teòric d'aquesta tesi. [...]
The general aim of this thesis is to analize the lack of association between the discourse and the practice about Diversity and Education for Diversity within the system of Education. The first part of this research has been focused in the fundamentals of the discourse and it has become the theoretical framework of the thesis. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003  

See also: similar author names
1 Coll, César,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.