Resultados globales: 87 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 7 registros
Documentos de investigación, Encontrados 3 registros
Materiales académicos, Encontrados 77 registros
Artículos Encontrados 7 registros  
1.
28 p, 645.6 KB Prácticas Integradas en la Facultad de Psicología : una experiencia de innovación docente fundamentada en la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
En esta comunicación presentamos la experiencia de innovación docente derivada del desarrollo e implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
In this paper we present the educational innovation experience derivated from the development and implementation of the course "integrated practices" in the bachelor in psychology of the faculty of psychology at the autonomous university of Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), Núm. 1 (2012)  
2.
17 p, 712.7 KB Effects of combined interventions with aerobic physical exercise and cognitive training on cognitive function in stroke patients : A systematic review / Amorós-Aguilar, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Rodríguez-Quiroga, Erica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Sánchez-Santolaya, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències)
Background: Stroke is a major cause of permanent disability in multiple functions, including the cognitive domain. Since both cognitive training and aerobic physical exercise may exert positive effects on cognition after stroke, one may expect synergistic benefits when combining both interventions. [...]
2021 - 10.3390/brainsci11040473
Brain sciences, Vol. 11 Núm. 4 (2021) , p. 473  
3.
3 p, 460.2 KB L'exercici físic pot atenuar els problemes de memòria causats per un traumatisme cranioencefàlic / Coll-Andreu, Margalida (Coll Andreu) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències)
L'exercici físic aeròbic podria ajudar a reduir algunes de les deficiències cognitives associades al traumatisme cranioencefàlic (TCE), contribuint d'aquesta manera a millorar la qualitat de vida dels afectats. [...]
El ejercicio físico aeróbico podría ayudar a reducir algunas de las deficiencias cognitivas asociadas al traumatismo craneoencefálico, contribuyendo de esta manera a mejorar la calidad de vida de los afectados. [...]
Aerobic physical exercise could help to reduce some of the cognitive deficits associated to traumatic brain injury (TBI), contributing in this way to improve the quality of life of the affected individuals. [...]

2020
UAB divulga, Maig 2020
3 documentos
4.
6 p, 968.5 KB Posttraining epinephrine reverses memory deficits produced by traumatic brain injury in rats / Lorón Sánchez, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Torras Garcia, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Coll-Andreu, Margalida (Coll Andreu) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Portell Cortés, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències)
The aim of this research is to evaluate whether posttraining systemic epinephrine is able to improve object recognition memory in rats with memory deficits produced by traumatic brain injury. Forty-nine two-month-old naïve male Wistar rats were submitted to surgical procedures to induce traumatic brain injury (TBI) or were sham-operated. [...]
2016 - 10.1155/2016/9151490
Scientifica, Vol. 2016 (april 2016)  
5.
21 p, 1.1 MB A parametrical study of two-way active aviodance acquisition and long-term retention : new approaches for data analyses / Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aldavert Vera, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coll-Andreu, Margalida (Coll Andreu) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garau, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Torres, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The acquisition and long-term retention (LTR, 14 days) of a massed two-way active avoidance conditioning using two parameters of conditioned stimulus (CS) duration and unconditioned stimulus (US) intensity was studied. [...]
Se estudió la adquisición y retención a largo plazo (RLP, 14 días) de un condicionamiento masivo de evitación activa de dos sentidos utilizando dos parámetros diferentes de duración del estímulo condicionado (EC) y de intensidad del estímulo incondicionado (El). [...]

1994
Psicothema, Vol. 6, núm. 1 (1994) , p. 49-69  
6.
44 p, 2.8 MB Effects of voluntary physical exercise, citicoline, and combined treatment on object recognition memory, neurogenesis and neuroprotection after traumatic brain injury in rats / Jacotte Simancas, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Coll-Andreu, Margalida (Coll Andreu) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Torras Garcia, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Borlongan, César V. (University of South Florida. Center of Excellence for Aging and Brain Repair) ; Portell Cortés, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències)
The biochemical and cellular events that lead to secondary neural damage after traumatic brain injury (TBI) contribute to long-term disabilities, including memory deficits. There is a need to search for single and/or combined treatments aimed at reducing these TBI-related dysfunctions. [...]
2015 - 10.1089/neu.2014.3502
Journal of neurotrauma, Vol. 32, Num. 10 (2015) , p. 739-751  
7.
37 p, 312.9 KB Traumatic brain injury in late adolescent rats : effects on adulthood memory and anxiety / Amorós-Aguilar, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Portell Cortés, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Torras Garcia, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Coll-Andreu, Margalida (Coll Andreu) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències)
The consequences of traumatic brain injury (TBI) sustained during late adolescence (7 weeks-old) on spontaneous object recognition memory and on anxiety-like behaviors in the elevated plus maze were tested in rats during adulthood. [...]
2015 - 10.1037/bne0000046
Behavioral neuroscience, Vol. 129, Num. 2 (2015) , p. 149-159  

Documentos de investigación Encontrados 3 registros  
1.
291 p, 4.5 MB Función cognitiva en adultos con daño cerebral adquirido en fase crónica : relación con la actividad física y el sedentarismo / Pérez López, Lidia ; Coll-Andreu, Margalida, dir. ; Peter Morris, Timothy, dir.
El dany cerebral adquirit (DCA), principalment els accidents cerebrovasculars (ACV) i el traumatisme cranioencefàlic (TCE), constitueix la primera causa de discapacitat en adults. Les seqüeles del DCA poden persistir anys després de la lesió (fase crònica), amb les conseqüències que això comporta per al sistema de salut i en l'àmbit personal, familiar, social i econòmic. [...]
El daño cerebral adquirido (DCA), principalmente los accidentes cerebrovasculares (ACV) y el traumatismo craneoencefálico (TCE), constituye la primera causa de discapacidad en adultos. Las secuelas del DCA pueden persistir años después de la lesión (fase crónica), con las consecuencias que ello conlleva para el sistema de salud y a nivel personal, familiar, social y económico. [...]
Acquired brain injury (ABI), mainly stroke and traumatic brain injury (TBI), is the leading cause of disability in adults. The sequelae of ABI can persist years after the injury (chronic phase), with subsequent burden for the health system and at personal, family, social and economic levels. [...]

2022  
2.
206 p, 3.3 MB Reversió dels dèficits de memòria associats a dany cerebral traumàtic mitjançant exercici físic : mecanismes neuroprotectors i neuroreparadors, i influència de les pautes temporals de tractament / Amorós-Aguilar, Laura ; Coll-Andreu, Margalida, (Coll Andreu) dir. ; Portell Cortés, Isabel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
El dany cerebral traumàtic (traumatic brain injury, TBI) és un dany cerebral adquirit que constitueix una important causa d'incapacitat, a causa de l'elevada freqüència de seqüeles cròniques en múltiples àmbits. [...]
Traumatic brain injury (TBI) is an acquired brain damage that constitutes an important cause of disability, as it often results in chronic sequelae in multiple domains. It is considered one of the main public health problems due to its high prevalence, the personal, familiar, social and occupational burden it causes, and the limited effectiveness of the current treatments that are available. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
55 p, 451.0 KB Núcleo pedunculopóntico tegmental y aprendizaje y memoria, en ratas / Satorra Marín, Núria ; Coll-Andreu, Margalida, (Coll Andreu), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Morgado-Bernal, Ignacio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
El núcleo pedunculopóntico tegmental (PPTg) es un grupo de neuronas (predominantemente colinérgicas) situado en el tronco del encéfalo, que se ha implicado en diversas funciones cognitivas. No obstante, el papel que juega el PPTg en los procesos cognitivos no está del todo claro; por ejemplo, no se conoce si su influencia en estos aspectos depende del nivel de dificultad de la tarea, del número de opciones de respuesta disponibles de la misma o de su dependencia de los sistemas fronto-estriatales; por otra parte, no se sabe si su integridad es necesaria para la consolidación de la memoria. [...]
The pedunculopontine tegmental nucleus (PPTg) is a neuronal group (predominantly cholinergic) located in the brain stem, which has been involved in several cognitive functions. However, the role of the nucleus in these cognitive functions is not well understood. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
4 documentos

Materiales académicos Encontrados 77 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
5 p, 106.2 KB Ment i Cervell I [106578] / Coll-Andreu, Margalida ; Martin Garcia, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquesta assignatura té per objectiu general que els estudiants comprenguin el funcionament del sistema nerviós i les bases neurals dels processos cognitius, així com les interelacions bidireccionals entre la neurociència i la intel·ligència artificial. [...]
The general aim of this course intends that the students understand how the nervous system works, which are the neural bases of cognitive processes, and the bidirectional relationship between neuroscience and artificial intelligence. [...]
Esta asignatura tiene como objetivo general que los estudiantes comprendan el funcionamiento del sistema nervioso y las bases neurales de los procesos cognitivos, así como las interrelaciones bidireccionales entre la neurociencia y la inteligencia artificial. [...]

2023-24
Grau en Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence [1497]
3 documentos
2.
6 p, 119.7 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Gimenez Llort, Lidia ; Aldavert Vera, Laura ; Armario Garcia, Antonio ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo Blanch, Gemma ; Marti Nicolovius, Margarita ; Morgado Bernal, Ignacio ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarés i Añó, Marcos ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, Maria del Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela Agullo, Rosa Maria ; Vale Martinez, Ana Maria ; Torras Garcia, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
The subject explores the brain, the central nervous system and its interaction with neuroendocrine and immune systems, always in relation to complex psychological processes, such as emotions, stress and the multiple aspects of cognitive functions. [...]
La asignatura explora el cerebro, el sistema nervioso central y su interacción con sistemas neuroendocrinos e inmunitario, siempre en relación con los procesos psicológicos complejos, como las emociones, el estrés y los múltiples aspectos de las funciones cognitivas. [...]

2023-24
Màster Universitari en Neurociències [1158]
Màster Universitari en Neurociències [1510]
3 documentos
3.
6 p, 109.4 KB Fonaments de Psicobiologia I [102607] / Costa Miserachs, David ; Coll-Andreu, Margalida ; Pallarés i Añó, Marcos ; Torras Garcia, Meritxell ; Silvestre Soto, Jordi ; García Brito, Soleil ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Fonaments de Psicobiologia I és una assignatura de formació bàsica i obligatòria del Grau de Psicologia de la UAB. L'assignatura pretén proporcionar els coneixements necessaris de fisiologia de la neurona i de neuroquímica per, posteriorment i en successives assignatures de l'àrea de Psicobiologia, poder estudiar les relacions entre els diferents processos conductuals i el seu substrat biològic. [...]
This subject is considered basic and compulsory within the Degree in Psychology at the UAB. The course aims to provide the necessary knowledge of physiology of the neuron and neurochemistry to study the relationships between the behavioural processes and their biological substrate in the subsequent subjects of the area of Psychobiology. [...]
Fundamentos de Psicobiología I es una asignatura de formación básica y obligatoria del Grado de Psicología de la UAB. La asignatura pretende proporcionar los con asignocimientos necesarios de fisiología de la neurona y de neuroquímica para, posteriormente y en sucesivas asignaturas del área de Psicobiología, poder estudiar las relaciones entre los diferentes procesos conductuales y su sustrato biológico. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
4.
6 p, 119.4 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Gimenez-Llort, Lydia ; Aldavert Vera, Laura ; Armario Garcia, Antonio ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Marti Nicolovius, Margarita ; Morgado-Bernal, Ignacio ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarès, Marc ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela, Rosa M ; Vale Martinez, Anna ; Torras García, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
The subject explores the brain, the central nervous system and its interaction with neuroendocrine and immune systems, always in relation to complex psychological processes, such as emotions, stress and the multiple aspects of cognitive functions. [...]
La asignatura explora el cerebro, el sistema nervioso central y su interacción con sistemas neuroendocrinos e inmunitario, siempre en relación con los procesos psicológicos complejos, como las emociones, el estrés y los múltiples aspectos de las funciones cognitivas. [...]

2022-23
Màster Universitari en Neurociències [1158]
Màster Universitari en Neurociències [1510]
3 documentos
5.
5 p, 104.7 KB Ment i Cervell I [106578] / Coll-Andreu, Margalida ; Martin Garcia, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquesta assignatura té per objectiu general que els estudiants comprenguin el funcionament del sistema nerviós i les bases neurals dels processos cognitius, així com les interelacions bidireccionals entre la neurociència i la intel·ligència artificial. [...]
The general aim of this course intends that the students understand how the nervous system works, which are the neural bases of cognitive processes, and the bidirectional relationship between neuroscience and artificial intelligence. [...]
Esta asignatura tiene como objetivo general que los estudiantes comprendan el funcionamiento del sistema nervioso y las bases neurales de los procesos cognitivos, así como las interrelaciones bidireccionales entre la neurociencia y la inteligencia artificial. [...]

2022-23
Grau en Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence [1497]
3 documentos
6.
7 p, 117.4 KB Fonaments de Psicobiologia II [102606] / Portell Cortés, Isabel ; Balada, Ferran ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarès, Marc ; Darbra Marges, Sònia ; Torras García, Meritxell ; Silvestre Soto, Jordi ; García-Brito, Soleil ; Amorós-Aguilar, Laura ; Vila Solés, Laia ; Perez Caballero, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1 La Psicologia és una disciplina enormement rica, i inclou vessants relacionats amb els àmbits de la salut, social, educatiu, laboral, judicial, etc. El coneixement de la conducta i la ment requereix, entre altres, entendre les bases biològiques que les sustenten. [...]
Psychology is an incredibly rich discipline, including aspects related to health, society, education, work, justice, 1 Psychology is an incredibly rich discipline, including aspects related to health, society, education, work, justice, etc. [...]
1 La Psicología es una disciplina enormemente rica, e incluye vertientes relacionadas con los ámbitos de la salud, social, educativo, laboral, judicial, etc. El conocimiento de la conducta y la mente requiere, entre otros aspectos, entender las bases biológicas que las sustentan. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
7.
6 p, 111.6 KB Avenços en Neurobiologia de la Comunicació i del Llenguatge [43609] / Darbra Marges, Sònia ; Coll-Andreu, Margalida ; Pallarès, Marc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu del mòdul és el coneixement actualitzat de la neuroanatomia funcional del llenguatge i de la comunicació, que requereix entendre les bases neurobiològiques subjacents, així como la naturalesa dels mecanismes genètics i epigenètics dels seus trastorns, i la importància de la relació entre els factors genètics i els factors ambientals protectors i de risc. [...]
The goal of this course is to update the knowledge of the functional neuroanatomy of language and communication. For this purpose, we need to understand both the underlying neurobiological mechanism and the genetic and epigenetic mechanisms involved in the related disorders, as well as the crucial role of interactions between genome and environmental risk factors and between the genome and protective environments. [...]
El objetivo del módulo es el conocimiento actualizado de la neuroanatomía funcional del lenguaje y de la comunicación, que requiere entender les bases neurobiológicas en las que se sustentan, así como la naturaleza de los mecanismos genéticos y epigenéticos de sus trastornos, y la importancia de la relación entre los factores genéticos y los factores ambientales protectores y de riesgo. [...]

2022-23
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
3 documentos
8.
6 p, 109.4 KB Fonaments de Psicobiologia I [102607] / Costa Miserachs, David ; Coll-Andreu, Margalida ; Pallarès, Marc ; Portell Cortés, Isabel ; Torras García, Meritxell ; Silvestre Soto, Jordi ; García-Brito, Soleil ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Fonaments de Psicobiologia I és una assignatura de formació bàsica i obligatòria del Grau de Psicologia de la UAB. L'assignatura pretén proporcionar els coneixements necessaris de fisiologia de la neurona i de neuroquímica per, posteriorment i en successives assignatures de l'àrea de Psicobiologia, poder estudiar les relacions entre els diferents processos conductuals i el seu substrat biològic. [...]
This subject is considered basic and compulsory within the Degree in Psychology at the UAB. The course aims to provide the necessary knowledge of physiology of the neuron and neurochemistry to study the relationships between the behavioural processes and their biological substrate in the subsequent subjects of the area of Psychobiology. [...]
Fundamentos de Psicobiología I es una asignatura de formación básica y obligatoria del Grado de Psicología de la UAB. La asignatura pretende proporcionar los con asignocimientos necesarios de fisiología de la neurona y de neuroquímica para, posteriormente y en sucesivas asignaturas del área de Psicobiología, poder estudiar las relaciones entre los diferentes procesos conductuales y su sustrato biológico. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
9.
4 p, 2.7 MB Fonaments de Psicobiologia II [21124] / Coll-Andreu, Margalida ; Pallarès, Marc ; Nadal i Alemany, Roser ; Portell, Isabel ; Costa Miserachs, David ; Torras, Meritxell ; Vale, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
2 p, 1.3 MB Fonaments de Psicobiologia I [21120] / Portell, Isabel ; Balada, Ferran ; Costa Miserachs, David ; Coll-Andreu, Margalida ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarès, Marc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  

Materiales académicos : Encontrados 77 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
3 Coll-Andreu, Margalida,
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.