Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
8 p, 286.2 KB ¿Es importante la epistemología de las ciencias en la formación de investigadores y de profesores en física? / Colombo de Cudmani, Leonor ; Salinas de Sandoval, Julia
En este trabajo fundamentamos la pertinencia de la epistemología en la formación de profesores en física e investigadores en física y en enseñanza de la física. También analizamos diversas experiencias realizadas a lo largo de los últimos veinte años, en las que hemos participado en la incorporación de tópicos de epistemología en la formación de profesores e investigadores (Colombo de Cudmani, L. [...]
In the present work, we argue about the pertinence of Epistemology in the training of Physics teachers, Physics researchers and Physics Education researchers. We have also analysed different experiences that we have carried out during the last twenty years, about the insertion of Epistemology topics in the training of Physics teachers and researchers. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 455-462  
2.
5 p, 50.4 KB Ideas epistemológicas de Laudan y su posible influencia en la enseñanza de las ciencias / Colombo de Cudmani, Leonor
Sience the 60's, alternative epistemologies have been questioning in depth the rationality of science and scientific progress as well. This has not always produced positive results in the field of Science Education. [...]
1999
Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 327-331  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.