Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
8 p, 404.6 KB Concepciones previas en el aprendizaje significativo del electromagnetismo / Colombo de Cudmani, L ; Fontdevila, P. A.
Difficulties that are present in the basic conceptualizations of electromagnetism are analized. The logic way, followed in physics instruction, which is not necessarily the most adequate to initiate the study of the subject is emphasized. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 215-222  
2.
5 p, 251.2 KB Física básica : incidencia de la instrucción sobre los errores conceptuales / Colombo de Cudmani, L. ; Cudmani, L. C.
1988
Enseñanza de las Ciencias, V. 6 n. 2 (1988) p. 156-160  
3.
7 p, 356.8 KB La realimentación en la evaluación en un curso de laboratorio de Física / Colombo de Cudmani, L. ; Pesa de Danón, M. ; Salinas de Sandoval, J.
1986
Enseñanza de las Ciencias, V. 4 n. 2 (1986) p. 122-128  
4.
6 p, 327.4 KB La generación autónoma de "conflictos cognoscitivos" para favorecer cambios de paradigmas en el aprendizaje de la física / Colombo de cudmani, L. ; Salinas de Sandoval, J.
Researches agree to show that students have their owli conceptual, not instructional schemata, that they use to interpret reality. The learning of Physics would then consist sf producing conceptual changes from spontaneous to scientific paradigms. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 237-242  
5.
8 p, 286.2 KB ¿Es importante la epistemología de las ciencias en la formación de investigadores y de profesores en física? / Colombo de Cudmani, Leonor ; Salinas de Sandoval, Julia
En este trabajo fundamentamos la pertinencia de la epistemología en la formación de profesores en física e investigadores en física y en enseñanza de la física. También analizamos diversas experiencias realizadas a lo largo de los últimos veinte años, en las que hemos participado en la incorporación de tópicos de epistemología en la formación de profesores e investigadores (Colombo de Cudmani, L. [...]
In the present work, we argue about the pertinence of Epistemology in the training of Physics teachers, Physics researchers and Physics Education researchers. We have also analysed different experiences that we have carried out during the last twenty years, about the insertion of Epistemology topics in the training of Physics teachers and researchers. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 455-462  
6.
5 p, 50.4 KB Ideas epistemológicas de Laudan y su posible influencia en la enseñanza de las ciencias / Colombo de Cudmani, Leonor
Sience the 60's, alternative epistemologies have been questioning in depth the rationality of science and scientific progress as well. This has not always produced positive results in the field of Science Education. [...]
1999
Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 327-331  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.