Resultados globales: 8 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 8 registros
Artículos Encontrados 8 registros  
1.
8 p, 404.6 KB Concepciones previas en el aprendizaje significativo del electromagnetismo / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Fontdevila, P. A. (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
Difficulties that are present in the basic conceptualizations of electromagnetism are analized. The logic way, followed in physics instruction, which is not necessarily the most adequate to initiate the study of the subject is emphasized. [...]
1990 - 10.5565/rev/ensciencias.4949
Enseñanza de las ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 215-222  
2.
5 p, 251.2 KB Física básica : incidencia de la instrucción sobre los errores conceptuales / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán. Instituto de Física)
1988 - 10.5565/rev/ensciencias.5082
Enseñanza de las ciencias, V. 6 n. 2 (1988) p. 156-160  
3.
7 p, 356.8 KB La realimentación en la evaluación en un curso de laboratorio de Física / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Pesa de Danón, M. (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
1986 - 10.5565/rev/ensciencias.5207
Enseñanza de las ciencias, V. 4 n. 2 (1986) p. 122-128  
4.
6 p, 327.4 KB La generación autónoma de "conflictos cognoscitivos" para favorecer cambios de paradigmas en el aprendizaje de la física / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
Researches agree to show that students have their owli conceptual, not instructional schemata, that they use to interpret reality. The learning of Physics would then consist sf producing conceptual changes from spontaneous to scientific paradigms. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4724
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 237-242  
5.
12 p, 585.5 KB Distintos tipos de constantes en física y aprendizaje significativo de la disciplina / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Pesa de Danón, M. (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
From teaching experience data, some problems referred to the learning of conceptuations of constants that appear in the relation between physical magnitudes, are delimited. Some significative problems are identified. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4271
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 237-248  
6.
12 p, 499.2 KB Modos espontáneos de razonar : un análisis de su incidencia sobre el aprendizaje del conocimiento físico a nivel universitario básico / Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Pesa de Danón, M. (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
The acquisition of knowledge in different domains may share certain general ways of reasoning; but besides this, each specific domain may require specific ways of reasoning. In this paper we identify and we characterize four manifestations of spontaneous ways of reasoning, and we analize up to what extent they act as obstacles for a meaningful learning of scientific knowledge about simple electric circuits. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4227
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 209-220  
7.
8 p, 286.2 KB ¿Es importante la epistemología de las ciencias en la formación de investigadores y de profesores en física? / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
En este trabajo fundamentamos la pertinencia de la epistemología en la formación de profesores en física e investigadores en física y en enseñanza de la física. También analizamos diversas experiencias realizadas a lo largo de los últimos veinte años, en las que hemos participado en la incorporación de tópicos de epistemología en la formación de profesores e investigadores (Colombo de Cudmani, L. [...]
In the present work, we argue about the pertinence of Epistemology in the training of Physics teachers, Physics researchers and Physics Education researchers. We have also analysed different experiences that we have carried out during the last twenty years, about the insertion of Epistemology topics in the training of Physics teachers and researchers. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3876
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 455-462  
8.
5 p, 50.4 KB Ideas epistemológicas de Laudan y su posible influencia en la enseñanza de las ciencias / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
Sience the 60's, alternative epistemologies have been questioning in depth the rationality of science and scientific progress as well. This has not always produced positive results in the field of Science Education. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4096
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 327-331  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.